Hry OD a Physint zřejmě naberou zpoždění kvůli stávce SAG-AFTRA

U hororové hry OD tak muselo být přerušeno skenování prostředí i herců. Hra Physint je teprve na začátku vývoje, ale vývojáři museli u ní přerušit najímání herců. Zatím nevíme, kdy budou moci vývojáři v tomto pokračovat, ale je jisté, že to bude mít dopad na jejich vydání, které se opozdí. Hideo Kojima na závěr ještě zmínil, že přípravy a plánování hraného filmu Death Stranding jsou v plném proudu. Film se hýbe kupředu, což je určitě dobře.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (22)
@ΛNĐ3RLΛ: vše podstatné včetně nastínění implikací jsem již řekl :)
Co se týká tebou zmíněné přesaturace, tak to je příklad "přeinvestování". A v konečném důsledku je to jejich škoda- buď se prosadí, přešaltují, nebo shnijí.
Když se ve Famfarově řekne, že je trendy vyrábět pšoukací polštáře a je to třeba podpořeno i nějakým úředním výnosem, bude struktura výroby vychýlena ve prospěch tohoto artiklu- kapitál, práce (např. lidi se kvůli tomu vyučují) potečou sem- a to pochopitelně ve neprospěch výroby jiných a posléze třeba i více žádoucích věcí, atd. Když se příde na to, že nikdo pšoukací polštáře nechce, kolik kapitálu se v tom utopilo, včetně lidskýho, tak dojde k rozmrzení. Ale to je jen ilustrativní případ, protože neznám pozadí a nejsem znalý poměrů v těch krajinách, co zmiňuješ, nicméně tržní analogie v tomto případě by taky fungovala.
A pokud by výše uvedené rozmrzení vedlo v nějakou inciativu, která značí zásah do vlastnictví v obecném smyslu (což je očekávatelné), je to nešťastné, protože odkud se veme například i to zmíněné UBI, pokud ho nebude jen tak tisknout nějaká banka na něčí popud? :)
@G: Jak "možné" psychologizace? Na tyhle věci máme již data, tohle nejsou žádné spekulace. Jižní Korea, Čína, Japonsko. Tyto tři státy mají přesaturované trhy s absolventy vysokých škol, investují do robotizace ze všech statů nejvíce společně s Tchaj-wanem a Singapurem (nejvíce průmyslových robotů na 10 000 zaměstnanců) a přesně tyto tři státy mají problémy s mládeží, která nemůže najít uplatnění, v důsledku čehož se rozhodla rezignovat na produktivní život.
Jižní Korejci pro to mají pojmenovaní N-Po generace (Pogihada = vzdát se). Číňani "bai lan" (nech to shnít) a Japonci "satori generace" (satori = osvícení). Společným rysem je odmítnutí tradičních společenských ideálů.
Umocni tento fenomén AI, aplikuj na celý svět a sleduj, co se bude dít... Proč myslíš, že ekonomové koketují s myšlenkou UBI, nebo-li univerzálním základním příjmem?
@ΛNĐ3RLΛ: víš že tě mám rád, ale tohle mi přijdou trochu přestřelený úvahy na základě vize extrémní robotizace a nějaký možný "psychologizace". Ale samozřejmě nevíme, co budoucnost přinese, tudíž se tvého scénáře i třebas dožijeme 😁. Dle mě pokud zůstane zachován fondament Vlastnictví, coby projevu a základu svobody, bude lidstvo prosperovat...tím není dotčena svoboda ostatního obyvatelstva zahálet a degenerovat 🙂
V kostce tak pro život může stačit, že budu mít svýho "bobíka", co mi bude pomáhat pěstovat pšenku, budem si vyprávět vtipy a přebytky půjdem prodat/směnit na náves...takovej návrat k pramenům, jako zpívá Bedřich Ludvík 😁
@Kainé: ja nezavidim, sam tocim kresilko v korporatu 😀😙 jen at ai procisti zbytecna mistecka a funkce, jump in!
@ΛNĐ3RLΛ: bolsevicky pohled by byl ten, ze to vypada ze nepracuje, nebo se prizivuje a sel by do vezeni 😀 Tam uz by jeho ochable telicko zmuznelo a zacal by i pracovat 😀
@mnaca: Právě to mám na mysli. Nevíme, co současné verze umí, těch dat už mají v sobě tolik, že si myslím, že nějaké regulace jaksi nemají smysl. Kor právě, pokud to někdo nasadí na kvantové počítače. Tam Moorův zákon funguje krásně. A pak je jen otázkou času, než to tam třeba Sam zkusí, protože nehynoucí sláva a miliony peněz…
Ale dík za odpověď🤟
@Si postihnutý?: nezáviď a běž místo oteklých paží cvičit mozek v Basicu :D, pak nebudeš muset chodit na směny😉.
A když se bude někdo jo hodně nudit, tak udělá AI, které se bude ze 2 různých účtu hádat o to, která konzolka je horší a které hry jsou max. 6 z 10ti a pak ztratí relevanci i spousta komentujících tady :( :D :D
@mnaca: Hele, zcela upřímně se zeptám ohledně toho, že i Sam Altman chce regulaci. Jak toho dosáhne? Pokud nasadí AI i na kvantové počítače, tak nějaká regulace bude AI celkem u prdele… Můj názor. Pokud už teď umí to co umí (a o spoustě nových funkcí věcí široká veřejnost ještě neví), tak jakým způsobem toho chtějí dosáhnout?
Fakt se ptám jako laik. Nemám s tím (ChatGPT atd.) zkušenost, ale dost čtu a mám kolem sebe lidi, kteří to používají. Včetně toho, že od tohoto roku bude AI důležitou součástí ve firemní strategii v korporátu, kde pracuji.
Předem díky za případnou odpoveď.
@Si postihnutý?: To je dosti bolševický pohled na problematiku. Důležité není, kde ten developer "smrdí", ale výsledky jeho práce snad, ne? To je jako říct, že protože hasič není většinu času nikde potřeba a jede zachraňovat životy jenom někdy, tak by měl snad kvůli tomu dostat nižší plat.
Za několik desítek let to tu klidně může vypadat jako ve hře Detroit: Become Human, kde veškerou práci za nás budou odvádět androidi. Je to to, co skutečně chceme? Oddávat se pouze obžerství, materialismu a zábavě, zatímco stroje za nás budou "otročit"? Kdo to bude všechno platit, když 80-90 % populace přestane pracovat? Staneme se snad v ten moment "chovanci" těch nejbohatších, to jest trochu svobodnějšími otroky? Jak budeme řešit otázku tvorby individuální hodnoty versus náklady na přežití? A jak hlavně vyřešíme otázku motivace? Pokud nemůžeme žít pro budování lepší budoucnosti, pro co přesně budeme nakonec žít?
Pokud tu muze developer smrdet 24/7 tak at ho nejaka AI klidne nahradi. Potom ho u lopaty uz nikdo nenahradi, pokud bude ovsem schopny s ni vubec neco nabrat s ochablym telickem 😀
@mnaca: Děkuji za tip, ale radši to zkoušet nebudu, už takhle mám pocit, že jsem k ničemu.
Jakožto začínající spisovatel jsem potřeboval oporu, GPT mi pomohl více než bych byl schopen vyjádřit, po několika hodinách jsem si uvědomil, že AI je mnohem schopnější spisovatel než já, díky tomu jsem si ušetřil spousty času a s psaním jsem skončil.
Tak co si budeme povídat AI je prostě revoluce jako když se zaváděli počítače a nikdo neví co z toho bude.
@mnaca: Že se apriori ziskuchtivé společnosti o autorské, vizionářské tvůrce nezajímají a že jejich mindset se rozchází s umělecky naladěnou myslí tvůrčích jedinců, je mi více než jasné z vlastních zkušeností. Tož je právě příčinou toho, že se recykluje osvědčené za pomocí "dělníků", než aby se tvořilo nové, respektive než aby se vykročilo do neznáma. Např. nedávný případ s Glenem Schofieldem, který chce/chtěl udělat nový díl Dead Space, nezájem. Že to chtějí i fanoušci? Nezájem. Nevydělali podle svých představ a u peněz všechno pro ně končí. Pro Glena je to příležitost tvořit, on vidí tvůrčí vizi, EA manažeři počítají jen peníze, Dead Space a jakákoliv jiná hra je pro ně jen prostředek, který když nevydělává, je k ničemu. Parádní příklad je Konami, kde nenažranci ve vedení by z her nejraději udělali rovnou kasičky na prachy. Nějaký tvůrčí zápal, defakto smysl existence umělce, nikoho ve vedení Konami nezajímá, když se dostali do křížku s jedním z nejautentičtějších umělců za posledních několik dekád. V každé době se umělci zneužívají k apriori vydělávání peněz. Proto má většina umělců nejlepší začátky - než se někomu upsali, než přestali tvořit dle svého cítění, ale začali už jen plnit plán, tak jejich tvorba bývá svěží, zajímavá, jiná než všechno ostatní. Osobně se zcela vyhýbám osvědčených postupů a vyšlapaných cestiček, poněvadž mám vlastní nohy k chůzi a vlastní směřování ať už v myšlení, nebo v cítění. Tvorba mě živí, jinak bych tu na světě už hezkých pár let nebyl. Inspirace nepochází z hmoty tohoto světa, tudíž každý kdo opisuje od ostatních, měl by být nahrazen kýmkoliv, klidně AI, když nedovede být sám sebou, autentický. Pokud velké korporaty chtějí kvalitní tvorbu, musí umělce přijmout jací jsou a respektovat jejich práci. Oni tam jsou od toho, aby hotový produkt prodali, ne aby kecali do tvorby. Role by se měli naopak jasněji definovat a vymezit, takže vydavatel hru prodá a tvůrce ji vytvoří a nic mezi tím. Páč výsledky mluví sami za sebe. Serou vás remastery, remaky? Budou vás tím krmit dokud neuvolní pole působnosti těm skutečně kompetentním něco vytvořit. Umění, ani inspiraci si nelze vynutit, nebo koupit. Pouze ji můžeme poskytnout dostatečný prostor k projevení. A když si někdo myslí, že si všechno může koupit, spočítat, tak evidentně nemůže. Opět se ukáže, až např. Fumito Ueda vydá svou novou hru. Opět to bude kus umění, které nelze vykalkulovat, nebo napodobit. Je zapotřebí veškerý rozum a cit, přítomnost vědomí ve stavu sebevědomí.
@Kainé: umění velkých mužů (i žen) je přijmout svou porážku, ikdyby to měl být nějaký algoritmus a najít své ikigai jinde, jinak 😀
Píšu to jako ohrožený druh- audit.
Tu píseň dne k rozjímání 😊
link
@mnaca: Takže lidé od "lopaty" ti nevoní??
Bylo by dobré se oprostit od svého jájinkovství a zamyslet se nad tím globálně. Chápu, že většina zdejších jsou nejlepších z nejlepších, ale svět ve velké většině takové mistry oboru postrádá, takže pokud bude A.I. lepší než klasický průměrný např. programátor, tak to samozřejmě může mít globální ekonomicky dopad a to pak i na zdejší mistry.
@mnaca: Jakožto fotograf a tvůrce hudby se AI vůbec neobávám, naopak mému řemeslu přispěje zdokonalenými nástroji. AI mi nevezme práci, protože ve tvorbě jsem autorsky autentický a každý kdo to tak má, je nezastupitelný. AI je jen další tvůrčí nástroj a bojí se ho všichni ti, kteří nevěří ve vlastní schopnosti a svou jedinečnost ve vnímání, vyjadřování. AI může nasimulovat lidské, programové chování, uvažování, ale nikdy nebude mít vědomí, respektive "duši". Lidské tělo a celý jeho nervový systém je defakto biologický robot, funguje programově a samo se to neustále učí a přizpůsobuje. Vědomí, my jakožto jeho uživatelé jsme nenahraditelní. Kdo tuto skutečnost o sobě neví, nebo ji nechápe, bude se AI bát jako čert kříže, poněvadž sebe sama identifikuje a své schopnosti identifikuje s limity vlastního biologického těla a mozku. Když člověk žije v existenciálním sebeklamu, kterým jen on sám definuje a limituje své schopnosti, tak ano, takový "tvůrce" je nahraditelný. Každý je unikát a kdyby každý svou identitu znal, žil, nechodil by na protesty. Jako u všeho prostě to vyřeší jasný, jednoduchý zákon "použití hlasu, podoby těla a autorsky specifických tvůrčích projevů kohokoliv není dovoleno a trestá se likvidační pokutou". Tečka párek. A to co umí nějaký ChatGPT je pouze hračka pro děti, protože AI v jejím plném potenciálu s přístupem k veškerým datům v současnosti není v chodu. ChatGPT je jen velice striktně vymezené AI. Asi jako když porovnáš mozek člověka s mozkem hlemýždě, obojí se skládá z neuronů, obojí je schopno řídit biologické a kognitivní funkce, jen na úplně jiné úrovni. Až zapnou TU AI, která může pracovat s vědeckými daty, analyzovat dosud odhalené a evidované, až bude AI mít možnost vyřešit např. technické parametry pro Tokamaky, tak tu klidně můžeme mít do pár let akcelerovaný pokrok v technologiích a provozuschopnou jadernou fúzi. To teprve bude Game Changer. Technologie mě sakra zajímají a především ty, které nejsou komerčně dostupné běžnému člověku. Takže nějací herci, kteří se bojí, že jim někdo ukradne ksicht a hlas mě opravdu netrápí a přeji jim, aby se opravdu našli a zandali výkony, na které rozhodně žádná současná AI nestačí. Se podívej na Alien Romulus, onen trapný pokus o oživení zesnulého herce. Vypadalo to, působilo to naprosto příšerně. Kdyby tam dali prostě živého, namaskovaného člověka, bylo by to úplně jinde.
Regulovat pokrok:-D
Dokud se lidem, kteří mají tu vůli tvořit nové věci, budou házet klacky pod nohy, tak se bude na ty nové filmy, hry, hudební díla čekat ještě hodně dlouho. Recyklátoři však mají plnou podporu, proto se daří vydávat tuny generického obsahu, který má tak dlouhou životnost, dokud jej brzy nenahradí nástupce s nulovou invencí. Vtipné je, že ona stávka je v kontradikci s tím co Kojima dělá a kvůli tomu nemůže pracovat s herci, takže je v podstatě nucen, čistě hypoteticky, použít AI, to, co jim vadí, že by je mohlo nahradit, když místo aby pracovali, tak se stávkuje. Takže kvůli debilní stávce musí práci odložit. A zase se bude čekat zbytečně déle, než by muselo. Zaplaťpánbůh že DS2 je už ve fázi komplenentace a ladění všeho vytvořeného materiálu, takže se doufám letos ponoříme do DS2 snad třeba už v létě? Těším se na další trailer, oznámení datumu a doufám že ta fraška s herci brzy skončí.
No sagfra! Budoucnost- revolta proti skynetu- je tady!😁