Hideo Kojima se chce letos více zaměřit na vývoj her a méně cestovat


Tvoje reakce na článek
Galerie





































novinka
Marathon vyjde v březnu 2026, oznámena cena
novinka
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl dostane zítra velký update s novým obsahem
novinka
Skvělá RPG hra Divinity: Original Sin 2 od Larian Studios vyšla v nativní verzi pro současné konzole
novinka
Hollow Knight: Silksong dostane příští rok rozšíření Sea of Sorrow
novinka
Sony si zajistila dvanáctiměsíční konzolovou exkluzivitu na hru Phantom Blade Zero
novinka
Pro konzole Nintendo Switch 2 a Xbox Series X/S vyšla demoverze hry Final Fantasy VII Remake Intergrade
novinka
Ubisoft získal studio Amazon Games Montreal i s právy na MOBA hru March of Giants
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Oznámena westernová open-world survival hra Westlanders
novinka
Na Dead Island 3 si ještě pár let počkáme, vyjde v roce 2028
Komentáře (12)
Mám to dost podobně DS - i když nemůžu 100% říct, že příběh i cut scény neměly "myšky", ale jo, celkově to zajímavý rozhodně bylo. Ale ta hratelnost - tak na úrovni nějakých začínajících vývojářů. Možné je taky to, že ten jeho herní tým prostě na víc neměl a tak to zkusil prodat jako revoluční avantgardu. Ale i tak se zájmem očekávám, co se mu podaří vytvořit. Protože vytvářet něco originálního v téhle době, to je těžké.
A souhlasím s Leonem / to bylo drsný /, že bez finančního a vývojářského zázemí Konami, ten jeho klasický recept na úspěch drhne v základech. Teď si ale našel dalšího sponzora na hru - MS - no jsem zvědav, jestli se jim ty peníze aspoň vrátí. Sony asi ne.
/A Konami , zdá se, nelení a připravuje i remake MGS 1./
Měl by se na hry úplně vykašlat a dělat digitální filmy. To mu jde dobře. Kolega hrál DS a příběh i videa se mi líbili, ale ten zbytek ? Mám hru na nějakém účtu a nic mě nevede k instalaci, ani kdyby to bylo na Xcloudu to nepustím. Ztráta času..
Kojimbo to začal hrát na všechny strany, ale hry mu jaksi nevychází 😄
DS je síce grafický a zvukovo dobre spravená hra ale po stránke hratelnosti je to ťažká bieda až tak že napriek nákupu day one som skončil niekde v polovici nechápem toľko kriku okolo neho to Miyazaki je skutočný génius ale namiesto PR robí na hrách ktoré nemajú konkurenciu
@Mr. Tky: Dost napoví úspěch DS 2. Co totiž determinovalo Kojimovo renomé a bylo klíčovým prvkem jeho profesního růstu byla existence desítky let starého univerza, které budoval krůček za krůčkem, a v němž mohl bezpečně rozvíjet svůj talent designéra a režiséra. Pokud DS 2 selže, pak se zřejmě naplní tvoje slova. V opačném případě položí základy nové úspěšné série, o kterou se bude moci v budoucnu pevně opřít jako kdysi o MGS. O to více nechápu, že porušil základní posloupnost vedoucí k úspěchu: etablovat Kojima Production studio, vytvořit úspěšnou sérii a teprve poté dělat experimenty a non-herní projekty, které když nevyjdou, tak ho to nepoloží. On (zatím) nesplnil druhý bod a teď se diví, že mu to narušuje i bod třetí.
Můj sen, nesplnitelný, je takový, že Kojima udělá hru anonymně, případně pod pseudonymem.
To by byla ona skvělá Kojimovina. Sejmulo by to ono břemeno kultu osobností, které je v umění tak trochu na hovno. Umělec by měl "zemřít" , a mělo by zůstat dílo.
Jasný nebylo to ani v dobách největší slávy, všude Hideo Kojima game, a se studiem v zádech vůbec nesmysl.
Ale i kluci můžou snít. 😁
Ten pan uz ma svuj peak za sebou a ted to bude uz jen horsi.
@arnold: To říkal už v roce 2008 po MGS 4, že s MGS sérií a velkými hrami končí a bude raději točit filmy. Alespoň jednu věc z toho dodržel (nedělá MGS), ale to ho předtím museli vykopnout z Konami.😅 Prohlášení většiny herních vývojářů nelze brát tak úplně vážně, u Kojimy už vůbec ne.
Neříkal náhodou, že chce točit raději filmy, než hry ?
Tady je úplně evidentní, že Kojima vývoj DS 2 podcenil. Chtěl najet do starých kolejí, tzn. napsal původní scénář, udělal základní herní design, postavil se do čela jako producent a nechal na hře pracovat svůj tým s tím, že až mu to naservírují, tak to sestříhá jako vrchní režisér. Přesně takhle byl zvyklý dělat na MGS sérii. Jenže jaksi mu nedošlo, že je sakra velký rozdíl dělat v zaběhnuté společnosti jako bylo Konami, které mělo několik divizí a vývojářských týmů, kdy bylo možné takřka ze dne na den převelet desítky vývojářů ke Kojimovým projektům, když se nestíhalo, a dělat v samostatném studiu. Navíc v takovém, jako je Kojima Production, kde nativně dělá cca 90 zaměstnaců. Na hru typu DS 2 potřebujete minimálně dvojnásobek. S prvním dílem Kojimovi dost pomohla SONY, proboha, vždyť mu s tím pomáhal i sám Mark Cerny, otec PS4 a PS5. Ale tentokrát nebude podpora ze strany SONY ani zdaleka tak velkorysá a velká, jako před lety. Teď už přišla doba, aby Kojima začal ukazovat u DS 2 i něco více než CGI teaser. Jenže ono zatím není moc co ukázat, rozhodně ne ve stavu, aby to plně obstálo v dnešní brutální konkurenci her. Proto Kojima zpanikařil, hodil zpátečku a sám si sobě řekl, že těch projektů se mu nakupilo za ta léta tolik, že musí něco upřednostnit, a tak jako vývojář tělem a duší upřednostnil vývoj her. Ví, že letos musí s DS 2 pořádně zahýbat a nějaký čas budovat hru a ne značku HIDEO KOJIMA, protože jedno je propojené s druhým.😇
První DS těžil z hypu a toho že lidi nevěděli do čeho jdou. Jako já si tu hru neskutečně užil, ale chápu že to není pro každýho...
Já jsem dlouhodobě nekritický obdivovatel Kojimy, ale říkám otevřeně: jsem poslední dva roky zklamaný a rozhořčený z jeho přístupu k vývoji her a projektů, které sliboval a oznámil, a hlavně vůči tomu, co předvádí po stránce PR. To už není tak starý dobrý lišácký Kojima, co se upnul na jednu věc a vložil do ní maximum svého génia, kreativity a zaujetí. Už je to spíše vyčpělý Kojima, co je jak Brouk Pytlík, roztěkaný na všechny strany, který se chytil do sítě vlastního ega a megalomanství. Chce dělat všechno, a přitom nic. Samozřejmě tuším, že jeho hvězda opět časem vyjde, ale poslední dobou je trochu na zcestí. Jak vidět na jeho posledním prohlášení, tak si to začíná sám uvědomovat. Každopádně mu přeji úspěšný a šťastný rok!🙂