Konzolista.cz

Hideo Kojima se chce letos více zaměřit na vývoj her a méně cestovat

novinkapondělí 1. ledna 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hideo Kojima se chce letos více zaměřit na vývoj her a méně cestovat
V posledních dnech herní vývojáři nastiňují, čeho by chtěli dosáhnout v novém roce. A prozradil to i oblíbený herní vývojář Hideo Kojima na sociální síti X. „Letošní rok bude dalším rokem, kdy budeme souběžně pracovat na hrách DS2 a OD. DS2 má ještě nějaké ADR a začneme nahrávat také japonský dabing. Chci se letos více soustředit na vývoj her, takže bych rád omezil služební cesty, ale bude to těžké. Musím dál natáčet pro OD, spolupracovat na Avengers, pomoci s DS filmem a pracovat na dalších videoprojektech. Plánujeme také spustit speciální pořad na HideTube, který jsem doposud zanedbával. V budoucnu možná také oživím Hide Raido. Bude to tedy náročný rok, ale doufám, že si tento rok draka užijeme. Ještě jednou vám děkuji za podporu,“ napsal Kojima. Z tohoto textu lze usoudit, že letos hry Death Stranding 2 a OD asi nevyjdou a hráči si na ně budou muset ještě nějakou chvilku počkat.

Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (12)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
blau himmel chk2
👍1

Mám to dost podobně DS - i když nemůžu 100% říct, že příběh i cut scény neměly "myšky", ale jo, celkově to zajímavý rozhodně bylo. Ale ta hratelnost - tak na úrovni nějakých začínajících vývojářů. Možné je taky to, že ten jeho herní tým prostě na víc neměl a tak to zkusil prodat jako revoluční avantgardu. Ale i tak se zájmem očekávám, co se mu podaří vytvořit. Protože vytvářet něco originálního v téhle době, to je těžké.

A souhlasím s Leonem / to bylo drsný /, že bez finančního a vývojářského zázemí Konami, ten jeho klasický recept na úspěch drhne v základech. Teď si ale našel dalšího sponzora na hru - MS - no jsem zvědav, jestli se jim ty peníze aspoň vrátí. Sony asi ne.

/A Konami , zdá se, nelení a připravuje i remake MGS 1./

StouperCZ
StouperCZ #Xbox GEforceNow

Měl by se na hry úplně vykašlat a dělat digitální filmy. To mu jde dobře. Kolega hrál DS a příběh i videa se mi líbili, ale ten zbytek ? Mám hru na nějakém účtu a nic mě nevede k instalaci, ani kdyby to bylo na Xcloudu to nepustím. Ztráta času..

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁1

Kojimbo to začal hrát na všechny strany, ale hry mu jaksi nevychází 😄

PS5 we love
😁1

DS je síce grafický a zvukovo dobre spravená hra ale po stránke hratelnosti je to ťažká bieda až tak že napriek nákupu day one som skončil niekde v polovici nechápem toľko kriku okolo neho to Miyazaki je skutočný génius ale namiesto PR robí na hrách ktoré nemajú konkurenciu

Leon
Leon #Verum Rex

@Mr. Tky: Dost napoví úspěch DS 2. Co totiž determinovalo Kojimovo renomé a bylo klíčovým prvkem jeho profesního růstu byla existence desítky let starého univerza, které budoval krůček za krůčkem, a v němž mohl bezpečně rozvíjet svůj talent designéra a režiséra. Pokud DS 2 selže, pak se zřejmě naplní tvoje slova. V opačném případě položí základy nové úspěšné série, o kterou se bude moci v budoucnu pevně opřít jako kdysi o MGS. O to více nechápu, že porušil základní posloupnost vedoucí k úspěchu: etablovat Kojima Production studio, vytvořit úspěšnou sérii a teprve poté dělat experimenty a non-herní projekty, které když nevyjdou, tak ho to nepoloží. On (zatím) nesplnil druhý bod a teď se diví, že mu to narušuje i bod třetí.

yenda1
yenda1 #Bellringer

Můj sen, nesplnitelný, je takový, že Kojima udělá hru anonymně, případně pod pseudonymem.

To by byla ona skvělá Kojimovina. Sejmulo by to ono břemeno kultu osobností, které je v umění tak trochu na hovno. Umělec by měl "zemřít" , a mělo by zůstat dílo.

Jasný nebylo to ani v dobách největší slávy, všude Hideo Kojima game, a se studiem v zádech vůbec nesmysl.

Ale i kluci můžou snít. 😁

Mr. Tky
👍1

Ten pan uz ma svuj peak za sebou a ted to bude uz jen horsi.

Leon
Leon #Verum Rex

@arnold: To říkal už v roce 2008 po MGS 4, že s MGS sérií a velkými hrami končí a bude raději točit filmy. Alespoň jednu věc z toho dodržel (nedělá MGS), ale to ho předtím museli vykopnout z Konami.😅 Prohlášení většiny herních vývojářů nelze brát tak úplně vážně, u Kojimy už vůbec ne.

arnold

Neříkal náhodou, že chce točit raději filmy, než hry ?

Leon
Leon #Verum Rex
👍4

Tady je úplně evidentní, že Kojima vývoj DS 2 podcenil. Chtěl najet do starých kolejí, tzn. napsal původní scénář, udělal základní herní design, postavil se do čela jako producent a nechal na hře pracovat svůj tým s tím, že až mu to naservírují, tak to sestříhá jako vrchní režisér. Přesně takhle byl zvyklý dělat na MGS sérii. Jenže jaksi mu nedošlo, že je sakra velký rozdíl dělat v zaběhnuté společnosti jako bylo Konami, které mělo několik divizí a vývojářských týmů, kdy bylo možné takřka ze dne na den převelet desítky vývojářů ke Kojimovým projektům, když se nestíhalo, a dělat v samostatném studiu. Navíc v takovém, jako je Kojima Production, kde nativně dělá cca 90 zaměstnaců. Na hru typu DS 2 potřebujete minimálně dvojnásobek. S prvním dílem Kojimovi dost pomohla SONY, proboha, vždyť mu s tím pomáhal i sám Mark Cerny, otec PS4 a PS5. Ale tentokrát nebude podpora ze strany SONY ani zdaleka tak velkorysá a velká, jako před lety. Teď už přišla doba, aby Kojima začal ukazovat u DS 2 i něco více než CGI teaser. Jenže ono zatím není moc co ukázat, rozhodně ne ve stavu, aby to plně obstálo v dnešní brutální konkurenci her. Proto Kojima zpanikařil, hodil zpátečku a sám si sobě řekl, že těch projektů se mu nakupilo za ta léta tolik, že musí něco upřednostnit, a tak jako vývojář tělem a duší upřednostnil vývoj her. Ví, že letos musí s DS 2 pořádně zahýbat a nějaký čas budovat hru a ne značku HIDEO KOJIMA, protože jedno je propojené s druhým.😇

STAR64
👍1

První DS těžil z hypu a toho že lidi nevěděli do čeho jdou. Jako já si tu hru neskutečně užil, ale chápu že to není pro každýho...

Leon
Leon #Verum Rex
👍11
😁1

Já jsem dlouhodobě nekritický obdivovatel Kojimy, ale říkám otevřeně: jsem poslední dva roky zklamaný a rozhořčený z jeho přístupu k vývoji her a projektů, které sliboval a oznámil, a hlavně vůči tomu, co předvádí po stránce PR. To už není tak starý dobrý lišácký Kojima, co se upnul na jednu věc a vložil do ní maximum svého génia, kreativity a zaujetí. Už je to spíše vyčpělý Kojima, co je jak Brouk Pytlík, roztěkaný na všechny strany, který se chytil do sítě vlastního ega a megalomanství. Chce dělat všechno, a přitom nic. Samozřejmě tuším, že jeho hvězda opět časem vyjde, ale poslední dobou je trochu na zcestí. Jak vidět na jeho posledním prohlášení, tak si to začíná sám uvědomovat. Každopádně mu přeji úspěšný a šťastný rok!🙂

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články