Konzolista.cz

Hideo Kojima o přepsání Death Stranding 2 i spolupráci s Microsoftem

novinkačtvrtek 22. prosince 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hideo Kojima o přepsání Death Stranding 2 i spolupráci s Microsoftem
Hideo Kojima poskytl před několika dny delší rozhovor serveru IGN, kde se rozpovídal nejen o nedávno oznámené akční hře Death Stranding 2, ale také o filmovém zpracování Death Stranding, jak vývoj her ovlivnila pandemie covidu nebo novém projektu, na němž spolupracuje s Microsoftem. Už během The Game Awars Hideo Kojima zmínil, že musel kvůli pandemii přepsat scénář pro Death Stranding 2, nebo alespoň některé důležité motivy, k čemuž se nyní v rozhovoru pro IGN vrátil.

 „Stejné to bylo s 11. zářím. Když se stane něco takhle velkého, fikce se změní. Když se stane něco, o čem si nikdo nemyslel, že je to možné, fikce napsané před takovou událostí přestanou být jako zábava účinné. Proto jsem také kompletně přepsal námět pro Death Stranding 2. Nemůžete předstírat, že se něco tak velkého nestalo. Zatímco samotné hry jsou založeny na postavách, které nejsou svázány s realitou, sami hráči prošli pandemií a příběh napsaný před touto zkušeností by s nimi prostě nerezonoval stejným způsobem, ať už by šlo o fantasy nebo sci-fi příběh," říká Kojima. Celosvětová pandemie neovlivnila jen hru Death Stranding 2, ale také způsob práce v Kojima Productions, navíc odložila na neurčito i několik projektů. Mezi nimi byl i menší film. „Napsal jsem scénář, který jsme plánovali vydat jako video. Přemýšlel jsem o tom, že bych to natočil jako krátký film jako první ponor do Hollywoodu. Ten scénář stále existuje, ale už ho nehodláme realizovat, alespoň ne teď.“

YouTube video: YouTube video player

Death Stranding 2 ale není jediná hra, na níž v současnosti Hideo Kojima pracuje. V létě byla oznámena spolupráce s Microsoftem na hře, která bude využívat cloudovou technologii. Zatím nevíme, o co přesně půjde, ale Kojima se nyní alespoň trochu rozpovídal o spolupráci s Microsoftem a jak k ní došlo. „Mám tendenci se snadno nudit. Důvod, proč jsem schopen dělat hry už 30 let, je ten, že nové technologie tak rychle nahrazují ty staré. Technologie, které používáme dnes, nemusí být zítra použitelné. Špatná volba může samozřejmě vést k neúspěchu. V tomto směru je to trochu jako vesmírný program. Projekt, na kterém pracujeme se společností Microsoft, je ten, o kterém přemýšlím už pět nebo šest let. Projekt vyžadoval infrastrukturu, která nikdy předtím nebyla potřeba, takže jsem o něm diskutoval s mnoha různými velkými společnostmi a pořádal prezentace, ale zdálo se, že si opravdu myslí, že jsem se zbláznil. Nakonec to byl Microsoft, kdo ukázal, že tomu rozumí, a nyní na projektu spolupracujeme, včetně technologické stránky,“ říká Kojima.

Ačkoliv do budoucna bude studio Kojima Production nabírat nové talentované vývojáře, nemá v úmyslu výrazně růst. „Kojima Productions není veřejně obchodovatelná společnost, takže nemám cíl neustále růst. Chci jen po sobě zanechat dobrou práci, a to je postoj, který zastávám při vývoji her, přičemž zvažuji i tvorbu jiných druhů vizuálních projektů. Hodláme zachovat postoj, že budeme vytvářet vlastní značky a nebudeme pracovat na licencovaných značkách od jiných,“ řekl Kojima.

„Od minulého roku jsem každý týden vedl videohovory se spoustou lidí v Hollywoodu, a to nejen kvůli Death Stranding. Dostal jsem spoustu nabídek, ale mým záměrem od začátku nebylo natočit filmový blockbuster. Alex Lebovici z Hammerstone Studios sdílel mou vizi. Bylo hodně nabídek na natočení velkofilmu se slavnými herci a efektními výbuchy, ale k čemu by byly výbuchy ve filmu Death Stranding? Vydělávání peněz také není něco, na co bych se vůbec soustředil. Snažím se o artovější přístup a jediný člověk, který mi nabídl, že takový film natočí, byl Alex Lebovici,“ říká Kojima k plánovanému filmu. Ten je zatím na začátku příprav, a proto zatím ani Kojima neví, jestli se v něm objeví oblíbené postavy z videoherní předlohy. Co ovšem ví, je to, že film nechce natočit tak, aby byl určen jen hráčům, v čemž vidí hlavní důvod neúspěchu filmových adaptací her.

Zdroj: IGN
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (28)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
up_er

Přestaňte šikanovat sokyho 🤢

sweat55
sweat55 #Gojira

Posilani mailu a smirovani bych necekal. Spis uceni umele inteligence a zmena prostredi v realnem case. Bude to celkem zajimave co z toho vyleze.

delone

Cloudovu hru nech necha na gamepass

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

@ΛNĐ3RLΛ: Ja nevim jak jinak to uz napsat, ale Overdose me rozhodne zajima. Vse co dela Kojima ma vzdy mou pozornost a tesim se. Po tech prohlasenich je clovek zvedav jeste vice. Zaroven vsak clovek premysli, co to znamena, kdyz Kojima rika, ze ho pri prezentaci meli za blazna. Tedy jak moc velky experiment to vlastne je. To nema s MS vubec nic spolecneho, tohle musi napadnout kazdeho. Pokud jde o DS2, tak i tam sve pochybnosti mam, uz jsem psal, ze je tam nutne posunout hratelnost. Nedokazu si totiz predstavit, ze by nas opet poslal dorucovat, to by bylo velky spatny. :-)

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Dante Kruger: Potom doporučuji zahodit mobil. Tvůj operátor o tobě ví více informací, než tajné služby. A věř, že to jsou tak zásadní informace, jako kde pracuješ, kde se denně pohybuješ, s kým se stýkáš a jako bonus jsou tvoje hovory a SMS ukládany na 6 měsíců na server, pro Policii samozřejmě.

Pokud tedy si přes den nevypínáš signál a nezapínáš ho až doma večer, což bys asi měl začít praktikovat. 😁

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4

@Starky: Takže znovu. U DS 2 nevíme, s čím Kojima přijde a jestli to bude dostatečné na to, aby si to ospravedlnilo pokračování, ale tady pochybnosti nemáš nebo jsi je nikam nenapsal. Overdose je úplně nový projekt a protože bude využívat MS technologii, hned jsi musel přispěchat s tím blábolem, že vydavatelé si klepou na čelo, jakoby dnešní vydavatele byli nějakou výkladní skříní zdravého rozumu. Jsi prostě zaujatý a s tím já mám problém, ne že kritizuješ jinou platformu.

Nebo u prvního DS jsi taky měl pochybnosti, co z toho nakonec bude? Určitě v momentě, kdy Kojima ohlásil exkluzivní spolupráci na hře se Sony, sis akorát ustříkl do kalhot a ještě napsal něco o chudácích Xbotech, že ti je jich líto, když nemají přístup k takovým hrám, ale teď najednou se snažíš si hrát na strašně nezaujatého... Prostě jsi pokrytec a tvé ego očividně hodně utrpělo, jakmile jsem na to poukázal. Ty hlavičko. 🙂

Starky
Starky #NaughtyGod

@ΛNĐ3RLΛ: Ty jsi se pouze uderil kladivkem do hlavicky, to je cele. :-) DS2 urcite neni jistota, na hru se tesim, protoze se me libil prvni dil. Nicmene tam bude treba rozhodne zapracovat na hratelnosti. Overdose sam Kojima popisuje jako obri experiment, takze jsem hodne zvedav o co mu vlastne jde, jak ten cloud vyuzije. Pouze si rikam, aby tech revolucnich myslenek nebylo az moc, nic vic. Platformu vubec neresim, Sony jednoduse nemuze nabidnout infrastrukturu jakou ma Google nebo MS, takze hra u nich nebude, coz je scela pochopitelne a v poradku.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

@Dante Kruger: Co tě konkrétně děsí? A možná to bude i úmysl? Možná taky bude vše úplně jinak. To, co jsem napsal, byl jen úryvek z roky starého rozhovoru s Kojimou. Za tu dobu taky z mnoha věcí mohl upustit a jiné zase trošku poupravit. Účelem bylo hlavně nastínit, že Kojima už nějaký pátek nahlíží na herní medium jako vyčpělé a žádá si posun, a ten posun mu podle jeho názoru zajistí jen silná výpočetní technologie, kterou nenajdeš ani na jednom high-end PC, natož na konzoli.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

Argument by nebyl? No, vidím, že jsem tentokrát udeřil hřebíček na hlavičku. Jen pokračuj. Rád si přečtu, co ještě za přelomové myšlenky se v té tvé papuščí hlavě skrývá. 🙂

Ale pamatujme, že DS 2 je jistota, o kterém nic nevíme, zatímco u cloudu si vydavatelé plácají na čelo. Ti vydavatelé, kteří se bojí dnes experimentovat a jedou jednu ždímačku za druhou.

Starky
Starky #NaughtyGod
😁3

Tvl vykradac wikipedie tady poucuje o pouzivani hlavy, bych se tu fakt zasmal. :-D

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

U Demon's Souls taky Yoshida po odehrání dvou hodinách ve hře si klepal na čelo, že tohle propadne. A ejhle, nebýt této hry, nevznikl by nám nikdy novej žánr, který má dnes status kultu.

Vyjádření vydavatelů a vývojářů umíš vždy pěkně odpapouškovat, teď ještě občas umět zapojit i svoji hlavu by neuškodilo. 🙂

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

Ja jsem na Overdose hodne zvedav, na jakou platformu to vyjde vubec neresim. Ja mam Kojimovu tvorbu moc rad, pouze si po tech prohlasenich o novem mediu, experimentech a faktu, ze si nekolik vydavatelu klepalo na celo rikam, aby ta snaha o revoluci neprebila vse ostatni. U DS2 me zase zajimaj zmeny v hratelnosti, protoze ty povazuji za naprosto nezbytne. Zdejsi brouk Pytlik Obama tedy muze zustat uplne klidny, proti Overdose nemam vubec nic. :-)

Jozef Maluniak
Jozef Maluniak #🔷PlayStation🔷
👎1

A čo takto dať Overdose na Playstation a Walking Simulator 2 na Xbox 😭

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁3

@Brus Vyliž: @ΛNĐ3RLΛ: Mistr odešel, protože se hádáte a teď je nenávratně pryč 😟

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁2

@Brus Vyliž: Dědek se používá jako hanlivý výraz pro oslovení starého pána. Ty starý nejsi, ale chováš se jako dědek, co má pifku na celý svět a především na Microsoft. 😁 Tohle oslovení rozhodně nějak ovlivnit můžeš. Geclík svých 150 nebo kolik cm neovlivní a při použití této fráze v jakémkoliv kontextu tady na herním webu, to nejspíš bude vždy mít posměšný charakter. Už vidíš tu nuanci nebo jí jen nechceš vidět?

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍2
❤️1

@ΛNĐ3RLΛ: nekorektni, bez argumentu, smutne. Jak ovlivnim vek? 👏👍😀💙

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁1

@Brus Vyliž: Oslovení dědek můžeš ovlivnit, stačí se jen jako jeden z nich nechovat, výšku nijak neovlivníš. 😉

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍3
❤️1

@Eliťák: ten jsem dohral, co na tom nechapes?

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍1
❤️1
😁1
👎1

@ΛNĐ3RLΛ: vlastnim ps4, ale nehraju. Dam si obcas retro, starsi kousky z automatu atd.Proti ms jedu odjakziva, to uz mozna vis. Branis geclikovu vysku ale dedek ti nevadi, nekorektni a smutne 😀

Mr. D
😁1

@Eliťák: usnul u toho. Na koukání přes YT je to fakt nuda 🙂

DEMON
DEMON #Phantom Dust

@Eliťák: Soky a hrát hry😁 moc vtipný

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4
😁2
❤️1

@Brus Vyliž: Fandím inovaci a všemu, co chce vybočit ze všednosti (přesto, že mě DS zklamal). Ty bys taky mohl už vystoupit ze své "krabice" a začít se dívat na některé věci trochu "dospělejší" perspektivou, ale to bys napřed musel mít nějakou konzoli, že?

Máš vůbec ještě chuť hrát nebo je už jediným tvým smyslem ve volném čase provokace na Konzolistovi a řešení každého prdu, který MS vypustí do světa? Dříve jsi aspoň býval vtipný, teď jsi akorát klesl už na pomyslné dno, hlavně tím tvým komentářem ke geclíkově výšce. 🙂

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍2
❤️1

@ΛNĐ3RLΛ: a nefandis spis ty posledni dobou xboxe? Mozna to jen ted ty vnimas tak podrazdene a mas zatate fiktivni pesticky :)

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4

@Starky: A kdo určuje, co je a není zábavné? "Insider" a ambasádor Sony alias Starky? Ten tvůj bias na vše, co dělá kdokoliv cokoliv pro MS, je kolikrát už hodně trapný...

Ještě o té hře nic pořádně nevíme, ale Starky už má teď pochybnosti. DS 2 je povinnost, protože Kojima (doporučuji přečíst jeho předešlý komentář v DS 2 novince), i když se ta hra taky nemusí ve finále povést, ale jak je to hra pro MS, hned se zvedají prstíčky. 🤡

martinns
martinns #PS5, Switch

Tento pan je herni vizionar, ktere nevytvari kopie kopii her , ktere jsou defacto stejne, ale hry ktere prinasi do vize a jsou netradicni.....

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👎7
👍2
❤️1

Uz DS byl na hrane herniho zazitku, mgs 5 byl odpad a ted bude kutit v cloudu. Nema ale co ztratit, v gp je i 5/10 kousek top.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍2
👎2
😁1

Ja tedy doufam, ze ten cloud ma nejaky hlubsi smysl, nez volani hraci na mobil a jeho trackovani. Ono je hezke chtit prinest revoluce a velke zmeny, ale melo by to porad davat smysl a byt zabavne. Aby to nebyla pouze revoluce pro revoluci. Kazdopadne jsem hodne zvedavej. U DS2 me pak zajima kam to posune herne, pral bych si vetsi duraz na stealth a propracovanejsi souboje s bossy. Mohl by to vest trochu smerem k MGS 5.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍9
👎1
😁1

Na ten Overdose jsem hodně natěšenej. S ním by se Kojimovi nakonec mohl povést husarský kousek. Již v minulosti totiž Kojima spekuloval o hrách, které by se mohly měnit v reálném čase na základě pozice hráče a toho, jaké zrovna prožívá pocity ze zážitku ve hře. No a cloudová technologie společně se strojovým učením Microsoftu by mohla tento koncept konečně uskutečnit na základě sběru dat o hráči. Denní doba například by mohla přesně odrážet skutečný svět, přičemž by hra tmavla, jak by slunce zapadalo a hra by dokonce mohla oslovovat hráče prostřednictvím e-mailů nebo telefonních hovorů.

Pokud je v herní branži ještě někdo, kdo by mohl hraní her opět posunout na další pomyslný level, je to právě Kojima a jeho "šílené" nápady. 🙂

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články