Death Stranding začal rozdělovat herní svět, dostává první známky

Hodnocení ve vybraných zahraničních magazínech




Na hru se podívalo i Digital Foundry
Tvoje reakce na článek
Galerie













Hodnocení ve vybraných zahraničních magazínech




Na hru se podívalo i Digital Foundry























novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
novinka
Akční RPG hra Star Wars: Fate of the Old Republic vyjde dříve než v roce 2030
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
fórum
Think before you sleep
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
Komentáře (92)
3/10 o proti většině která hodnotí hru jako špičká, nebo-li 10/10 je vážné k zamyšlení autora té recenze. Jestli by nebylo lepší možná jít k pasu někam do fabriky 😀
Bude to zážitek, na který se nezapomíná. Což je samo o sobě i pouhý trailer této hry. Už ať je pátek.
@PanKral: Jsou hry, které v člověku evokují tmu/noc a pak hraní v noci dá hře zvláštní náboj a unikátnost. Měl to tak třeba MGS 1 nebo RE 2, kde se vše odehrávalo během jedné noci a když člověk hru dohrál, tak uviděl závěr, kde noc skončila a svítalo. Hrát takové hry v noci bylo něco neskutečného. Death Stranding u mně pociťově vyvolává spíše dojem zamračeného poledne a odpoledne než noc. Ale v noci se řadě hráčů hraje lépe než přes den, protože mají klid, nikdo je neruší, všichni doma případně už spí, a oni se můžou 100% soustředit a intenzivněji vnímat to, co hra prezentuje, což není jen hratelnost, ale zejména příběh, hudba a emoce. V tomto ohledu by asi bylo vhodnější hrát DS v nočních hodinách. Já když hru hrál, tak jsem se vzbudil vždy kolem 1 ráno a hrál až do odpoledne. Jelikož jsem tak naspal třeba jen 2-3 hodiny, byl jsem takový trochu unavanější, strnulý, křečovitý a napjatý, což znamenalo, že jsem se stal i méně psychicky odolným vůči tomu psycho teroru, co do mně Kojima pouštěl. Hned ten první den hraní jsem se tak při jedné scéně samovolně rozbrečel jen když jsem viděl plačící dítě a Sama. Prostě jsem tam viděl zdánlivě drsného a bezcitného hrdinu, který se během pár vteřin totálně rozsypal a zhroutil, a já cítil úplně to samé, jelikož Kojima umí udělat scény, kdy člověk vidí znepokojující věci a je mu špatně od žaludku, asi jako když sledujete film Joker...
@BarackObama: My to s Kachlem sledujeme bedlivě. Ty názory z recenzí, které jsi zmínil, jsme včera četli a rozebírali. Já osobně používám mainstream jako označení nenáročného hráče kdekoli na světě, to nijak nesouvisí s národy nebo zeměmi. A nepoužívám mainstream jako nadávku, ačkoli to tak může na některé působit. Je to prostě označení stavu, kdy většina hráčů volí nenáročnou a odreagovávací zábavu pro sebe i svou rodinu. To je naprosto v pořádku. Ale jsou hry, které jsou samou svou podstatou odlišné a naopak vyžadují spolupráci hráče a jeho soustředěnost i ochotu přemýšlet. DS byl od prvotního traileru jasně profilován jako tvorba pro úzký náročnější okruh hráčů. Od hry se tak očekávalo, že nebude snadná na hraní, pochopení a bude zcela jiná v mnoha ohledech. Na to se měli recenzenti připravit.
Jak řekl Phil Spencer před pár lety, když mu někteří recenzenti sestřelovali jeho Forzu 3 jenom proto, že neměli rádi Xbox One, jeho osobně a zpětně se mstili za katastrofální start Xboxu v roce 2013: "když dá někdo Forza 3 v recenzi 9, 8 nebo 7, je to naprosto v pořádku, ale recenze typu 3/10 jsou nejspíše sepsány s cílem zvýšit návštěvnost webu a neodráží skutečnou hodnotu hry..." Věřím tomu, že některé recenzenty hra opravdu nebavila, ale hry by se měly hodnotit komplexně, tj. grafika, hudba, příběh, hratelnost nebo životnost. Pokud se někomu nelíbí dělat doručovatele u PPLka budoucnosti, pořád by měl vzít v potaz, že tu jsou další atributy, které se hodnotí. Hry už dávno nejsou jen o hratelnosti, je to komplexní balíček. Označit DS v oblasti prezentace příběhu, grafiky či hudby za odpad je vskutku zarážející. Docela by mně i zajímalo, jaké tituly takový recenzent hraje, když mu v tomhle příjde DS jako odpad.
Já mám doma takový manuál na hodnocení, který měli kdysi kluci z redakce LEVEL. Tam je stupnice 1-10 a u každé známky základní definice. U 3/10 stojí, že se jedná o titul, jehož herní mechaniky nefungují, hra trpí výraznými technickými problémy, nepřináší nic nového a v daném žánru představuje hluboký podprůměr. Jak do tohoto spadá DS, když je to navíc de facto úplně nový žánr a není tudíž s čím porovnávat, to už si musí udělat obrázek každý sám.
Dialogy jsou v DS kvalitně napsané. Já jako bývalý student FF UK v Praze obor historie se považuji trochu za intelektuála, protože čtu a píšu odborné články (ne o hrách) a když Kojima ve své hře mluví například o prvohorním vymírání druhů, je to intelektuálně podané a sám bych to nezvládl lépe napsat. Anime fan-fikce příběh pochopitelně je - viz Kojima a jeho inspirace. Ona je samozřejmě otázka, jak důkladně tito recenzenti hru hráli. Než jsem viděl závěr DS a konečně pochopil pointu toho všeho, byl jsem na vážkách mezi 9-10. Konec jednoznačně rozhodl, protože jak říká Ovidius, konec korunuje dílo. A vidět ten závěr znamená pochopit nejen hru, ale i to výrazné poselství, které ve hře je.
@BarackObama: ty čo dali tak nízke hodnotenia su podľa mňa zažraty momentálne do COD tak ako tu vyššie napísal jeden odborník že radšej kúpi to, a nechcelo sa im pustiť sa viacej do DS, je to otázka vkusu hrania niekto radšej hra bezduché strieľačky ako takéto velkolepé diela ako robí Kojima,toť vsjo
@BarackObama: Hodně dobře napsáno!! Taky jsem to trochu zkoumal a musím s tebou souhlasit. Neříkám, že hra musí sednout každému, ale některé závěry recenzentů jsou vážně padlé na hlavu.
@BarackObama: pěkně napsáno!👏 Výstižné, objektivní,.Způsobem jakým si to rozebral stojí za úvahu snad pro každého,.Teda s tím recenzentem ala Breakpoint jedna a ta samá osoba, to smrdí,.a zdraví rozum musí mít navrch,.kazdý si udělá závěr,.. a tady máme ty naše otazníky,. měj se👍
@Leon: Mainstreamem se myslí pouze Severní Amerika nebo celý svět? Rád bych zde totiž rozebral trochu ty recenze:
IGN Latin America - 9.8/10IGN Japan - 9.5/10IGN Izrael - 10/10IGN Brazil - 9/10IGN Italy - 9.6/10IGN Spain - 8.7/10IGN Africa - 9/10IGN - 6.8/10
Jako jestli v případě americké IGN tady něco nesmrdí a není do nebe volající, tak už potom nevím, jak na tohle upozornit...---Stevivor, který dal 3.5/10, napsal, cituji: "Death Stranding je nenávratný kus odpadu, který by měl sloužit jako varování vydavatelům, kteří dávají vývojářům příliš mnoho volnosti, aby si vytvořili „umělecké dílo“."
Nazvat Kojimovo dílo, které je jednou z technicky nejvymakanějších her současnosti odpadem, může jen totální duševní mrzák, jenž nemá obdoby. Člověku se ta hra nemusí líbit a má plné právo vyjádřit svojí nespokojenost, ale tvrdit, že jde o odpad, už nemá s nějakým objektivním hodnocením nic společného. Ten ňouma si prostě jen vybíjí na té hře nějaký mindrák a takové neprofesionální hodnocení by se nemělo, podle mě, vůbec brát v potaz a mělo by být vyškrtnuto z Metacriticu.---Teď se podíváme na zoubek Power Upu, který dal 3/10:
Podle recenzenta Kojima neumí vyprávět příběh, dialogy jsou pseudointelektuální, celá hra prý působí jako anime fan-fikce a do toho si samozřejmě neopomene kopnout i do MGS série, která je podle něj stejně tak strašná... OK, jeho názor, ne, si každý řekne? To by ale platilo v případě, kdyby ten samý recenzent nedal rozbitému Ghost Recon: Breakpoint 8/10... Je třeba to nějak více rozvádět?---Mne by na celé situaci zajímala hlavně jedna věc. Hodnotili někteří recenzenti hru od Kojimy tak negativně, protože jde o hru od Kojimy nebo protože je opravdu nebavila? Odvíjí se ten odpor v recenzích z čisté frustrace po nepochopení herních mechanismů a narativu či prostě je jen vytáčí ta, možná až někdy přehnaná, aura kolem Kojima Productions, načež se teď hře rozhodli za to "pomstít"?
Zatim jsem cetl excelentní recenzi na Zingu a popravde uz koukam na PS4 Pro kolik pak me bude stát abych byl na 8.11. nachystany🙉😂
@Leon: MGS 2 to schytal po úvode s Tankerom tiez naplno a to ešte neboli Internety plne haterov ako túto Paprik alebo Hanzik Teraz s odstupom času je z toho jedna z najlepších hier milénia.. DS dozreje rovnako tak a ešte o to viac keď sa to náplní online hráčmi.
Přesně jak už jsem tu zmiňoval,napsal jeden týpek i na jiných stránkách a to výstižně. Cituji : 35% to je nefunkční hra ,to si zas nějaký náctiletý k.....k pohonil . Tak asi tak ,k tomu hodně nízkému hodnocení 😉 . Každopádně přeji všem těm hráčům ,kteří mají v plánu si hru koupit ,(já se též těším) ať si hru užijí 😃
Podle dnešních recenzí kupuje jen dement
FS/ Jojo kup si propagandistickej sranec prevracejici historická fakta. To bude nejlepsi podpořit zmrdy co tohle delaj.
Pravda je, že jsem velmi kritický k tomu, jak Kojima Productions pojala spolu se SONY celou marketingovou kampaň DS, kterou v závěru prostě nezvládly. Nejprve se hráči škádlili a neukazovalo se vůbec nic relevantního, z čeho by šlo usoudit, o co se bude jednat. Pak se začalo ukazovat až příliš mnoho a poslední trailery víceméně vyspoilerovaly téměř vše, akorát si to ještě hráči neuvědomují, protože jim zatím chybí kontext. SONY podcenila odlišnost DS natolik, že dala konec embarga týden předem, což je naprostý nesmysl u hry, která budí už od počátku tolik vášní a je evidentní, že to není mainstream. Rozdíly v hodnocení jsou natolik obrovské, že to většinu lidí znejistí a některé možná i odradí. Do toho navíc přišlo nešťastně načasované oznámení PC verze. I Kachlo říkal, že situaci, kterou jsme prožívali dnes ráno, kdy jeden web dal 10 a druhý 3/10, a pak se to střídalo jeho na houpačce, ještě nezažil. I já byl v šoku, protože jsem věřil tomu, že většina recenzí bude otevřená novým myšlenkám a nebude hru perzekuovat za to, že je jiná než ostatní. Domnívám se, že tohle SONY vědět, embargo by posunula. Ale už je pozdě. Kojima zariskoval a tentokrát se ukázalo, že herní mainstream je pro něj ještě větší nepřítel než v dobách MGS. Avšak pevně věřím, že cíl nakonec naplněn bude, tj. 5 mega prodaných kusů a do dvou let oznámené pokračování pro PS5, přičemž hráči se s DS postupně usmíří, hru vezmou na milost a brzy na ni nedají dopustit jako to bylo kdysi u MGS.
@fenix525: Jo really. Jsi idiot webu, hater, možná si tímto výkřikem vysloužím zámek a napomenutí i já, ale za to mi to stojí. Ono stačí číst tvý "smysluplný" příspěvky. Vše jen hate Sony, i když to jsou bezpochyby kvalitní hry, tvý "názory" totiž nejsou názory, ale jen čistý hate a flame.
@Yettiman: já nikoho neoznačoval, ať si každý vykřikuje co chce...jen mi to je divné vynášet danou hru do nebes, nebo naopak ji zatracovat jen že si přečtu recenzi aniž bych ji hrál. Vždyť recenze jsou i subjektivní dle recenzenta jak sám psal Leon.
být po mém, tak recenze vyjdou až měsíc po vydání hry
@choSee007: To já taky nevím proč tady každý vykřikuje jaká to je to bomba když to ani nikdo z nich nehrál. Tak když můžou oni, můžu i já ne?
jak někdo může souhlasit s recenzí, aniž by danou hru hrál? a je jedno zda je to 10/10 nebo 1/10
Tak jsem si poctivě přečetl recenzi na PowerUp! a plně souhlasím s 3/10 Tak dobře, možná né tak plně, 4-5/10 bych dal!
Radši koupím CoD!!!!
@fenix525: Nesouhlasíš s hodnocením 10/10 ? Ban na tebe!
Zámek a napomenutí za souhlas s recenzí co je zde uvedena v článku? Jako really?
Komentář byl uzamčen
Příspěvek porušuje pravidla komunity.
Ja už to chci hráááát...
@baraku: naprosro souhlasim. a neni to jen v herni scene. ja delam cely zivot ve filmovem prumyslu a tam je to same. (viz kauza KVIFF vs zbrojovka), mam take pomerne dost spolecneho s politikou a urednikama. taky to same.jsme na zacatku cesty do pekel.
geclik: Prej spoceny nanuk.
Jinak od Kojimy ocekavam super zazitek,jako kdysi v serii MGS.Diky mistře Kojimo.👏👍🤤
To jsem tak nejak cekal... :-)
@CERMI1985: Nono aby se svět nezboril náhodou...
@IzzyImmortal: Presne ted jsem to chtel napsat...ze jsem cetl uz spoustu recenzi a vesmes vsechny jsou stejny(kdyz odeberes nejlepsi/nejhorsi).
Toho ja se u sebe bojim nejvic ze ta hra bude vazne pecka(grafika pribeh atd)...ale ze mne po par hodinach zacne nudit proste "jen behat" :-/