PS4 - rozdílové recenze

special  33
Martin Šmíd, 15. 12. 2013 20:15
První recenze na čistě Playstation 4 hry jsme vám už přinesli, ale na novou konzoli se dostávají i hry, které se dříve objevily na dnes už odcházející konzolové generaci. Proto neuškodí se podívat, jak dopadly jejich next-gen verze, co přesně přinášejí, a jestli se do nich vyplatí investovat. My jsme si zahráli hry Assassin’s Creed 4: Black Flag, Call of Duty: Ghosts, Escape Plan a Flower, no a zde jsou naše rozdílové recenze, či dojmy z jejich hraní, protože klasické známky u nich nenajdete.

Assassin’s Creed 4: Black Flag (recenze - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=assassin-s-creed-4-black-flag-177112 )
Pokud jste četli naší recenzi na akční hru Assassin’s Creed 4: Black Flag, tak jistě víte, že se jedná o hodně vydařenou záležitost, která se svým zpracováním nemusí za nic stydět ani na dnes už předchozí generaci konzolí. Když ale zapnete toto pirátské dobrodružství Edwarda Kenwaye na nové next-gen konzoli Playstation 4, asi budete ohromeni, jak velký posun ve zpracování je. Hlavně mluvím o detailnosti prostředí, které je značně propracovanější a má všude textury ve vysokém rozlišení, navíc třeba vegetace reaguje na každý pohyb hlavního hrdiny, dokonce se pohybuje podle větru, a naprosto parádní efekty má za bouřky. Počasí je pak další velká změna, protože na ulicích vidíte, jak za deště se tvoří kaluže a voda pěkně ztéká. Celý svět najednou působí o hodně živěji, uvěřitelněji, a tak by to mělo být. Co se týče postav, vedlejší mají jen o něco málo více detailů, ale to hlavní hrdina jich dostal o dost více. Je nádherně vymodelovaný, a dokonce má i přepracovanou fyziku oblečení. Vizuálně je tak Assassin’s Creed 4: Black Flag na Playstationu 4 o jeden možná dva levely dál, běží nativně v rozlišení 1080p, což je samozřejmě hlavně na televizích s větší úhlopříčkou sakra znát. Framerate se pak drží na stabilních 30 snímcích, moc poklesů jsem nezaznamenal.

Změna grafiky je jedna jediná velká změna u next-gen verze Assassin’s Creed 4: Black Flag. Druhou menší je pak možnost se přesouvat po mapě skrze touchpad, ale musím se přiznat, že tuto možnost jsem moc nevyužíval. Jinak mise jsou stejné, příběh je stejný i hratelnost nedoznala změn, což se ale samozřejmě dalo čekat. Také tu jsou nahrávací obrazovky, pokud skáčete z moře do velkého města, ale ty jsou pochopitelně o něco kratší. Pokud jste tedy hráli hru už na předchozí generaci konzolí, nemáte moc důvodů upgradovat, samozřejmě, pokud máte onen upgrade pass, tak ano, ale jinak asi ne. Jestli jste ale nehráli ještě hru na starší generaci konzolí, rozhodně ji berte až na next-gen, protože posun ve vizuálním zpracování je značný, a samozřejmě to má vliv i na celkový zážitek. Možná si jen říkáte, že jen chválím, a ono opravdu není toho moc, co bych mohl next-gen verzi vytknout. Jen jedna věc zamrzí, ale tu snad Ubisoft v brzké době opraví. Pokud máte v seznamu přátel na PSN více jak 99 přátel, tak se hra nepřipojí na Ubisoft servery, což je samozřejmě docela problém. Stížnosti na fórech UbiSoftu jsou, takže snad vyjde update.

Než část pro Assassin’s Creed 4: Black Flag ukončím, zmíním ještě podporu Remote Play, kterou hra pochopitelně podporuje, a není ve výsledku vůbec špatná. Rozvržení tlačítek je speciálně pro tento režim upraveno, aby dávalo více smysl a vy si mohli i na kapesní konzoli hru užívat. Zde je vidět, že Ubisoft si s Remote Play opravdu pohrál, a trochu nad ním i přemýšlel, za což si rozhodně zaslouží vývojáři pochvalu.

Call of Duty: Ghosts (recenze - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=call-of-duty-ghosts-177327 )
Další hrou, která vyšla na předchozí generaci konzolí i na tu next-gen, je akční hit Call of Duty: Ghosts od Activisionu. Možná si říkáte, že grafika ze všech možných videí není o zase tak velký kus lepší, ale on opak je spíše pravdou. Mohl jsem hrát Playstation 3 verzi a po zapnutí Playstation 4 verze jsem byl překvapen, jak je vše takové čistší, vyhlazenější, prostě pro oko daleko hezčí, navíc vše se hýbe daleko plynuleji, což je patrné hned na první pohled. Velkým plusem samozřejmě je nativní rozlišení 1080p, které vynikne hlavně na velké televizi. Kolegové v zahraničí si během hraní všímali menšího poklesu frameratu, nebo tedy spíše trhání, ale to jsem zaznamenal jen na několika málo místech, ale že by mělo nějaký výrazný vliv na požitek, to se říci nedá. Zpomalení je jen v těch nejvíce náročných scénách, asi si ho všimnete, ale i při něm hra pořád běží dobře.

Hratelnost je pořád stejná, jako na starší konzolové generaci, neposunula se, takže víte, do čeho jdete. Jen tedy zmíním, že v muliplayeru je v next-gen verzi více hráčů na každé z map, takže ty jsou najednou plnější a nejsou tak prázdné, jako u verze pro Playstation 3. Velkým plusem určitě je, že si můžete do next-gen verze přesunout všechny statistiky, pokud jste začali hrát na Playstationu 3. Nemusíte tak začínat úplně od začátku. Call of Duty: Ghosts samozřejmě podporuje i Remote Play. Sony před vydáním říkala, že u first-person her můžeme poznat menší zpoždění, ale to je opravdu jen minimální, během testování jsem nenarazil na výraznější problém, takže pokud není možnost hrát s Dualshockem 4 na velké televizi, jako alternativa Remote Play poslouží slušně.

Escape Plan (recenze - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=escape-plan-167635 )
Když vycházela kapesní konzole Playstation Vita, dostala se na ní originální logická plošinovka Escape Plan, v níž hráli v hlavní roli dvě prapodivné kreaturky Lil a Laarg. Možná si na ni ještě vzpomenete, protože se jednalo rozhodně o povedenou záležitost, která potrápila chvilkami náš mozek, navíc se pyšnila pěkným stylizovaným vizuálním zpracováním, na které bylo radost pohledět. Trochu překvapivě nedávno Sony oznámila, že se Escape Plan dostane i na novou next-gen konzoli Playstation 4. Musím se přiznat, že tento krok jsem na začátku moc nechápal, ale po zahrání už rozhodnutí plně chápu. Pojďme ale pěkně popořadě. Pokud máte Escape Plan zakoupený z minulosti, můžete si ho do své nové konzole stáhnout bez dalších poplatků. Pokud se k němu ovšem dostáváte vůbec poprvé, čeká na vás rovnou kolekce Escape Plan Collection za 539,-Kč, jejíž pořízení se rozhodně vyplatí, protože kromě původních levelů na vás v ní čekají i povedené DLC balíčky The Asylum, The Underground, The Director’s Cut a Bakuki’s Lair bez dalšího poplatku.

O čem přesně Escape Plan je, zde rozepisovat nebudu, ostatně výše máte link na naší starší recenzi. Zde musím zmínit jen rozdíly mezi verzemi, a ty jsou rozhodně příjemné. Hned na začátku si jistě všimnete, že hře prospělo předělání do vysokého rozlišní, které ji prostě sluší a jen těžko si představit, že by šlo něco udělat lépe. Ze stylizované grafiky prostě bude mít radost naprosto každý. Největší změnou je ovšem kompletně překopané ovládání, které bylo menším strašákem původní verze. Vývojáři pohyb hlavních hrdinů předělali na D-pad, přičemž mezi nimi můžete rychle přepínat tlačítky L1 a R1. K ovládání kurzoru slouží analogová páčka, k akci poté dotyková ploška. Ovládání k mému překvapení funguje velmi dobře, rychle se dají provádět nejrůznější akce, takže je vidět obrovský posun k lepšímu. I díky novému lepšímu ovládání bych neváhal udělit Playstation 4 verzi pěknou osmičku, možná i devítku, když se DLCčky prodloužila i délka. Nákup Escape Plan tak mohu majitelům nové konzole jen a jen doporučit, budete se skvěle bavit u dobře zpracované logické plošinovky, která klade velký důraz na vaše myšlení, navíc než vysbíráte všechny trofeje a projdete všechny levely na tři hvězdičky, prosedíte u hraní několik dnů, možná týdnů.

Flower (recenze není, dnes bychom hodnotili 9/10)
V roce 2009 vyšla na Playstation 3 výborná indie záležitost Flower od studia thatgamecompany, která si získala hráče hlavně svoji originální hratelností a samozřejmě zpracováním. Asi nepřekvapí, že se takto oblíbená hra dostává i na Playstation 4, a popravdě, ono je to i dobře, protože za ty roky ani trochu nezestárla, navíc jak se následně dozvíte, předělání na novou konzoli jí hodně prospělo. Zde opět zmíním, že pokud jste si hru Flower koupili na Playstationu 3, můžete si ji stáhnout bez dalších poplatků. Asi není třeba říkat, že až hru zapnete, budete ohromeni vizuálním zpracováním, které prošlo sice menší úpravou, ale rozlišení 1080p jí hodně sluší. Vývojáři nepředělali jen hru do vyššího rozlišení, ale na scéně vidíte daleko více stebélek trávy či více částicových efektů, jsou tu nové světelné efekty a úpravou prošla i barva, která je nyní o něco pestřejší. Potěší navíc i fakt, že vše se hýbe maximálně plynule, 60 snímků za vteřinu je hodně znát, takže si nyní hru užijete ještě více. Na lepší zážitek mají jistě vliv i vylepšené senzory v Dualshocku 4, díky nimž je ovládání daleko přesnější a intuitivnější, takže se můžete ještě lépe ponořit do fascinujícího světa, který vás neskutečným způsobem obohatí, a ještě si u něj nádherně odpočinete. Jinak na vás čeká Flower takový, jakým byl na Playstationu 3, vývojáři nepřidali nové úrovně ani další obsah. To ale nevadí, protože Flower i bez nového obsahu ukazuje, jakou nadčasovou hrou tehdy byl, nyní si ho navíc užijete v té nejlepší možné formě.

Playstation 4

ps4
SCEE, SCEE