Killzone historie

special  47
Petr Strecker, 1. 2. 2009 20:52
Začal nám únor, měsíc, ve kterém přijde na trh jedna z nejočekávanějších FPS her pro PlayStation 3, která slibuje ten největší požitek z akce a přímé vtažení do děje. Řeč je tu samozřejmě o Killzone 2, které se podle dosavadních ohlasů daří více než dobře. Jenže za vším tím chaosem a dějem je i ohromná spousta politiky a různých velice zajímavých zápletek, které si prostě zaslouží být zveřejněny. Co se během několika stovek let odehrálo, proč se lidská rasa rozdělila a co stojí za hromadnou kolonizací jiných planet? To vše se dozvíte v několika následujících řádcích, kde se celé vyprávění dělí na několik období.

Éra Terran (2055-2126)

Vše začíná naprosto klasicky, a sice tím, čemu se momentálně snažíme více než předcházet. Svět je těžce zdevastován válkami a boji, které probíhají zejména kvůli nerostným surovinám, jež jsou naprosto nezbytné pro přežití a fungování celosvětového průmyslu a tím pádem i celé ekonomiky. Při pohledu na tuto katastrofu bylo jasné, že jednak jsou podmínky pro život více než strašlivé a suroviny ubývají rychleji a rychleji. Proto byla vytvořena organizace UCN (United Colonial Nations, neboli spojené kolonizované národy), jejímž cílem bylo vytvoření programu, který by zajistil jednak podmínky pro dopravu na jiné planety, ale také vybudování určitých podmínek pro žití. Organizace se skládala převážně z nejbohatších společností a všemožných vlád. Tyto plány trvaly celkem 30 let, do roku 2090. To je celkem pochopitelné, vzhledem k tomu, že analýza ostatních planet, vybudování cestovní infrastruktury, sestavení odpovídajících lodí, které jsou schopné cestovat napříč celým vesmírem velikou rychlostí, prostě nějakou dobu trvá. Lidé jsou při transportu uvozováni do umělého spánku pomocí 'Ice-Nod' technologie. Celý tento program je financován UCN, pokud by si však chtěla nějaká organizace vytvořit vlastní kolonizační projekt, musí velice tvrdě platit a přitom dodržovat celkem striktní podmínky. Pokud ovšem nějaká korporace vlastní dostatečné množství prostředků, může, jak jsem již řekl, pracovat na vlastních přípravách pro přepravu. Jedna z těchto společností je i Helghan Corporation, která získala neskutečné množství kapitálu využíváním energie a těžebního průmyslu. V letech 2095 – 2100 už opouštějí první kolonie Zemi, aby prozkoumaly planety, které leží mimo solární systém Terranu. S tím se však pojí další menší problémy, zejména ty finanční, jelikož UCN stále dotuje naprosto vše a je obtížné udržet všechny kolonie semknuté. Toho docílíte pouze tučnými finančními injekcemi, nebo armádou, která bude schopná udržet na uzdě půlku lidstva. Za tímto účelem je vytvořená vojenská složka, UCN Defense Force, která se skládá z dobrovolníků vybraných ze všech druhů kolonií, je nejlépe vybavena a trénována. Jediným trnem v oku je počet těchto dobrovolníků, který je ve srovnání s jinými nevládními organizacemi směšný. V roce 2111 konečně nacházejí první kolonie nové útočiště. V solárním systému Alpha Centauri se nacházejí hned dvě planetky, které mohou poskytnout nový domov. Jedna z těchto planet je velice hornatá, druhá naopak překypuje zelení a je symbolizována jako ráj. Obě tyto planetky, stejně jako celý systém, spadají pod UCN, který si rezervoval kolonizační práva. O dva roky později vzniká další vládní složka, UCA (United Colonial Army), která nahrazuje dosavadní UCN Defense Force, jež selhala. V roce 2116 zaznamenává UCN velikou ránu, šest kolonizačních lodí Archon, Triumph, Pacifica, Jericho, Seraph a Harbinger se kompletně ztrácí neznámo kam, přičemž vina je kladena hlavně selhání přístrojů. Nemusím snad říkat, že je docela problém, když se vám ztratí půlka civilizace, tudíž byla UCN ve značné finanční krizi a jednoduše si nemohla dovolit další transport v takovémto rozsahu. Proto zahajuje řízení, kde nabízí ”práva na žití” v systému Alpha Centauri. A kdo vyhrál? Byla to Helghan Corporation, která svými pochybnými machinacemi s volebním řízením, uplácením a dalšími nekalostmi získala licenci na kolonizaci tohoto solárního systému.

V roce 2118 tak začal první veliký Helghanský přesun, který trval celých dlouhých 9 let, bohužel neproběhl podle představ. Na cestě zemřely celkem 2% z celkového počtu Helghanského obyvatelstva díky špatným zařízením, která uvozovala obyvatele lodi do umělého spánku. Po přistání na první planetě lidé zjišťují, že život zde bude velice krutý, ale také výborný, co se týče růstu průmyslu. Zbytek lodí se přesunul na druhou planetu, kterou pojmenovali Vekta podle ředitele Helghan Corporation, Philipa Vekta. Tato událost značí konec éry Terran.

Brzká éra Vektan (2129-2155)

UCA – Armádní složka vytvořená UCN, která měla na starosti kontrolu kolonií, případně eliminaci hrozby.
Po přistání celkem dvanácti kolonií na planetě Vekta se lidé postupně začínají stabilizovat a ekonomicky růst. Během chvilky se tak tento národ začíná sám živit, čemuž napomáhá i místní bohatá biosféra. V roce 2133 je navíc objevena nová kolonie na planetě Gyre v solárním systému Altair. Planeta je tvořena převážně oceánem a mnoha ostrůvky, které jsou jediným záchytným bodem jako pevnina. Mezitím však UCN vytváří další organizaci se jménem ISA (Interplanetary Strategic Alliance), která má na svědomí hlavně obranu určitých kolonií, jelikož UCA nemá takovou kontrolu nade všemi ze svého řídícího centra. Rok 2135 se nese ve znamení planety Vekta, která od té doby slouží jako centrum obchodu. Ale také jako zastávka pro lodě, které pendlují mezi Zemí a systémem Alpha Centauri, kde mohou načerpat palivo, případně zakoupit lékařské zásoby. Mimo jiné samozřejmě. V letech 2138 a 2152 je konečně dosaženo takové komunikační technologie, která umožňuje spojení mezi planetou Vekta a Helghany. Za tímto účelem vzniká Helghanský protektorát, který přivádí finance přímo do obchodů na planetě Vekta, nezávisle na kontrolách ISA / UCA. Jenže pořádek je na místě, a tak Helghané zřizují svoji vlastní armádní složku, což se samozřejmě nelíbí ISA, která v této části vidí potenciální nebezpečí, proto poskytuje své muže jako zaměstnance této organizace, aby mohla případně zasáhnout ihned. Už v této části si lze všimnout jistých malých zárodků konfliktu. Tento růst vyvrcholil v roce 2149, kdy se téměř celá Helghanská populace přesunula ze Země na Vektu. To jim umožnil hlavně obrovský zisk z prodejů energie.

UCN – Organizace založená, aby vytvořila podmínky pro expanzi lidstva na jiné planety, složená z nejbohatších organizací a vlád.
Co se dělá s něčím, o co už nestojíte? Ano prodá se to, ale musíte mít připravených více cestiček pro případ nouze. Taková zadní vrátka, jak by se dalo říct. Administrativní část planety Vekta byla neskutečně bohatá, přičemž si ještě ukládala velice tučné částky peněz bokem pro případ nějaké pohromy. Odkládala tak dlouho, až se místo pro odkládání přeplnilo a vláda se rozhodla, že celý solární systém prodá UCN, která je v těžké finanční krizi a dobře vydělané peníze by se zajisté hodily. V roce 2155 tak senát UCN odhlasoval oficiální kup solární systému.

Platinová éra (2156-2199)

Orbitální stanice Helghanů je v této době zároveň největší stanicí, která slouží jako rozcestník pro vesmírné lodě, které cestují ze Země na další planety. Proto si vedení nenechalo ujít příležitost výdělku, a tak si nechává platit určitá privilegia jako nekontrolování nákladu lodi, případně obranu lodi při napadení. Kdyby někdo dělal něco podobného za vašimi zády, taky byste z toho byli na větvi, stejně jako UCN, která doposud na tomto poli dominovala. Vesmírný obchod byl vždy právě jejich devízou, úředníci UCN tak nemohou překousnout fakt, že Helghané jsou centrem všeho dění a že si přivydělávají za zády UCN. Už v této době začínají spojené kolonizované národy vyrábět první bitevní křižníky. Ač se obě strany snaží situaci vyřešit jakkoli, nedaří se a nedaří. UCN proto uvalila embargo na veškerý obchod s Helghany, kteří odpovídají naprosto stejně. Prostě nenechají lodě, které dováží energii na Zemi, proplout, což může znamenat pro ty dole zkázu. Tím začíná první pořádný otevřený konflikt, a tj. první extrasolární válka.

První extrasolární válka (2199-2204)

Je jasné, kdo tu má navrch. ISA vlastní ty nejtrénovanější vojáky, nejlepší vybavení a také jejich počet je několikrát větší, na rozdíl od Helghanů, jejichž armáda nesahá ani po kotníky té druhé. Po několika menších potyčkách je celé Helghanské letectvo téměř vyhlazeno a celá orbitální stanice zničena. Ještě před tím se však její obyvatelé vydali na planetu Vekta, kterou stačili ještě lehce sabotovat, aby zabránili převzetí ISA. Ta se nakonec rozhodla planetu pouze nějakou dobu sledovat, jelikož přímý úder by znamenal zbytečné plýtvání životů a strojů. Ještě tentýž rok však o něco později přistávají jednotky ISA a UCA na planetě Vekta, aby vyslechly zdejší obyvatele a pročistily vedení. Několik lidí s vyšším postavením bylo zajato a Helghanská vláda oficiálně rozpuštěna. Přesto se však mnoha lidem podařilo najít úkryt kdesi v utajení, čekajíc na příležitost odplaty. Od této doby je na ně dohlíženo mnohem více. V roce 2202 se začínají objevovat první teroristické projevy z Helghanské strany - bombové útoky, únosy a nespočet dalších kriminálních aktivit vůči úředníkům UCA se stávaly častěji a častěji.

Brzká Helghanská éra (2204-2340)

ISA – Nezávisle vytvořená armádní složka složená z vycvičených vojáků s high-tech vybavením, která se starala o konkrétní kolonie.
Není pochyb o tom, že Helghané to mají na Vektě daleko obtížnější než kdykoli předtím. Dříve to byl pro ně ráj, nyní se z planety však pro ně stává peklo. Časté kontroly a nevýhody vůči ostatním jsou jen dalším soustem k už tak velikého tlaku, který je na obyvatele kladen. Proto se většina přesunula na normálně neobytnou druhou planetu, která sloužila do této doby jako taková veliká „dílna” na výrobu energie. Místní ekosystém je na velice špatné úrovni. Lidé si na nové podmínky zvykají opravdu velice špatně, díky čemuž jich mnoho zemřelo dříve, než jejich tělo bylo schopné přijmout takovouto změnu. Dalším problémem se staly časté bouře, proti kterým jsou ty naše jen takové blýskání. Tato adaptace trvala celkem deset let. Maximální hranice věku 30 let je celkem strašidelná, nemyslíte? V roce 2220 se začínají spojovat první osady, což je hlavní příčinou vzniku nového vedení. Hlavní idea této společnosti je jednoduchá. Kolektivizace. Vše dohromady. Začínají vznikat první společnosti, nejfrekventovanějším povoláním jsou zejména těžební práce. Každý, kdo pracuje venku, musí nosit roušku, aby se ještě více nenadýchal již tolik znečištěného vzduchu. Proto začaly vznikat první nemocnice, které svou úrovní připomínaly středověk, každý obyvatel této planety byl velice silně radioaktivní. Pomoc se snaží přislíbit i nově založená organizace ICSA (Independent Colonial Strategic Alliance), která se však střetává s odmítnutím ze strany Helghanů, jejichž myšlení je značně ovlivněno prostředím. V roce 2304 začíná ISA pomalu ale jistě budovat první obranné systémy proti Helghanům na orbitu. Stejně tak se ale připravují i na té druhé straně, nově narozená generace lidí je mnohem odolnější vůči radiaci a plíce jsou schopné filtrovat daleko větší množství škodlivých látek ve vzduchu. Stejně jako síla vzrůstá i vztek. Ovšem tento národ doposud neměl nikoho, kdo by se za něj postavil a reprezentoval ho. To se má již brzy změnit s narozením Scolara Visariho v roce 2307. Už jako malý se projevoval jako přirozený vůdce a filozof, podmínky pro vedení měl, vzhledem k tomu, že se narodil v bohaté rodině totálních nacionalistů.

Éra Helghastu (2340-2347)

Určitě víte, jak dokáže dobrý řečník zfanatizovat ohromnou masu lidí, která ho slepě následuje, jako tomu bylo třeba v minulosti s Adolfem Hitlerem. Scolar Visari I. na tom je podobně, jeho filozofie ale mluví jasně. Dovolím si jí citovat: „Helghanští lidé sem kdysi přišli jako lidé, déle už však lidé nejsou. Jsou jiní, změnili se. Změnili se kosmeticky na svých cestách, změnili se fyzicky svým pobytem na nehostinné planetě Helghanu, změnili se vnitřně kvůli útrapám, kterými si prošli. Vláda, která je dovedla k tomuto konci, jim mohla dát pouze stavby; nemohla jim dát život, nemohla jim dát důvod k pokračování a nemohla plně vyjádřit velikost té změny. Svět nás změnil, teď je na nás, abychom změnili my jeho.” To, co vládě trvalo desítky let, to Visari stačil vybudovat v rekordním čase. Veřejností se začalo prohánět slovo Helghast, které symbolizovalo zrod nového národa, národa, který jako jeden povstane a bude společně bojovat proti všech agresorům. Což potvrdilo i zavedení nové speciální abecedy, kterou v dnešních slabikářích zatím nenajdete. Dále ekonomika vyskočila téměř raketovým tempem, díky prodejům na černém trhu na planetě Vekta, kde má Helghast dveře zamčené na deset západů.

Druhá extrasolární válka

Pokud jste již hráli první Killzone, tak hra prakticky začíná v tomto momentu. Plán Visariho je více než jasný a vše říkající. Vrátit se na planetu Vekta a sloučit rozdělené impérium, které údajně patří do rukou Helghanů. Pokud se trochu zamyslíte nad záměrem a vůbec okolnostmi, není divu, že jsou obyvatelé plni vzteku. Invaze Vekty je vlastně v první hře popsána více než detailně. To, co nás teprve čeká v pokračování, na to si už musíme pár dní počkat.

Zdroj: neogaf

Killzone 2

ps3
Sony Computer Entertainment, Guerrilla Games
Datum vydání hry:
27. 2. 2009
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře