Konzolista.cz

Hra roku 2009

specialsobota 16. ledna 2010Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hra roku 2009
Rok se s rokem sešel a my tu máme vyhlášení naší obrovské ankety o Hru roku 2009. Naše anketa zaznamenala obrovský ohlas a za poslední týdny se jí zúčastnilo několik stovek čtenářů. Během vašeho hlasování nebyla nouze o překvapení, a jak dopadlo, na to se nyní podívejte níže.
Nejlepší hra roku 2009 – Uncharted 2: Among Thieves (Koupit hru - link )
Od spuštění hlasování si Uncharted 2: Among Thieves vedl náramně a nechával svoji konkurenci daleko za sebou. V následujících dnech se sice hlasování vyrovnalo, ale v té době měl Nathan Drake už takový náskok, který jeho konkurenti nedokázali stáhnout. Musíme ale říci, že výhra v této kategorii je asi zasloužená, protože těžko hledat hru, která v minulém roce přinesla lepší zážitek ze hry pro jednoho, navíc obalený do skvělého audio vizuálního pozlátka. Hře navíc nechyběl ani velmi kvalitní online režim, který jste si i vy tolik zamilovali.
Na druhém místě skončila hra: Call of Duty: Modern Warfare 2 (Koupit hru - link ) Nejlepší Playstation 3 hra roku 2009 – Uncharted 2: Among Thieves (Koupit hru - link )
Zde asi nemohl být pochyb o tom, kdo si odnese hlavní cenu. Nathan Drake si omotal kolem prstů tolik majitelů Playstationu 3, že bylo těžké mu konkurovat. Sice se o nějakou tu slabší konkurenci pokusilo duo Call of Duty: Modern Warfare 2 a Killzone 2, ale neúspěšně. Uncharted 2: Among Thieves si na svoje konto připsal přes polovinu všech hlasů a zašlapal svoji konkurenci do země.
Na druhém místě skončila hra: Call of Duty: Modern Warfare 2 (Koupit hru - link ) Nejlepší Xbox 360 hra roku 2009 – Forza Motorsport 3 (Koupit hru - link )
Pokud byla Playstation 3 sekce rozhodnuta už na začátku, v Xbox 360 sekci to už neplatilo. Byla totiž vyrovnaná až do samotného konce a o přízeň se ucházelo hned několik her. Nakonec vyhrál závodní simulátor Forza Motorsport 3, který ukázal, že závodní hry prostě máte rádi.
Na druhém místě skončila hra: Assassin’s Creed 2 (Koupit hru - link ) Nejlepší Wii hra roku 2009 – Dead Space: Extraction (Koupit hru - link )
Musíme se přiznat, že jsme byli trošinku zaskočení tím, že ve Wii sekci vyhrála hra Dead Space: Extraction, která se v minulém roce řadila k těm, kterých se moc neprodalo. Nakonec ale o pár hlasů předběhla svého rivala a usadila se na prvním místě. Zřejmě vás zaujala velmi dobrá atmosféra samotné hry, která byla zabalena nevšedním příběhem a hlavně velmi pěkným zpracováním.
Na druhém místě skončila hra: New Super Mario Bros Wii (Koupit hru - link ) Nejlepší PSP hra roku 2009 – LittleBigPlanet (Koupit hru - link )
Na PSP vyšlo v minulém roce velký počet kvalitních her, takže jsme jen čekali, jaká si získala vaše srdce nejvíce. Asi nikoho nepřekvapí, že vaše srdce utrhl plyšák Sackboy, který se dostal i na PSP v originální verzi LittleBigPlanet. Protože i na PSP přinesl velmi originálně zpracované levely a hratelnost velké verze, o vítězi asi nemohl být pochyb. Každopádně i druhé místo ukázalo, že hráči dají především na osvědčené značky.
Na druhém místě skončila hra: Gran Turismo (Koupit hru - link ) Nejlepší Nintendo DS hra roku 2009 – Grand Theft Auto: Chinatown Wars
V kategorii Nintendo DS vás trošinku podezříváme z toho, že jste volili asi tu nejznámější hru, která na tuto konzolku vyšla. Tedy nejznámější, co se týče takového toho obecného podvědomí. Na druhou stranu ale musíme přiznat, že Grand Theft Auto: Chinatown Wars byl velmi kvalitním titulem, takže nemůžeme nad vaším rozhodnutím nic namítat.
Na druhém místě skončila hra: Mario & Luigi: Bowsers Inside Story Nejlepší studio roku 2009 - Naughty Dog
Pokud jsme se podívali na celkové vítězství v kategorii Nejlepší hra roku 2009, asi jsme ani nemohli čekat, že by tato kategorie patřila někomu jinému. Vývojáři z Naughty Dogu totiž dokázali vytvořit hru, na kterou hráči jen tak nezapomenou a konkurence se ji bude snažit překonat. Uncharted 2: Among Thieves byl i podle nás nejlepší hrou minulého roku a Naughty Dog si první místo v této kategorii plně zasloužil. Více jak 50% všech hlasů mluvilo jednou řečí.
Na druhém místě skončilo studio: UbiSoft Montreal Nejlepší vydavatel roku 2009 – Sony
Musíme se přiznat, že Sony byla od začátku velkým favoritem na celkové vítězství a už od začátku ukazovala svým konkurentům záda. Jediný vydavatel, který dokázal se Sony držet krok, byla EA, která začala ztrácet až v posledních dnech. Sony si přesto vítězství plně zaslouží, protože za rok 2009 vydala hned několik velkých titulů, jako je Killzone 2, inFamous, Uncharted 2: Among Thieves, nový Ratchet and Clank a nesmíme zapomínat ani na řadu dalších her, které vyšly na PSP. Navíc Sony jistě pomohl i fakt, že za celý minulý rok nevydala vyloženě velký propadák, což se o konkurenci říci nedalo.
Na druhém místě skončil vydavatel: EA Největší zklamání roku - GodFather 2
V této kategorii nebylo nic jasné do posledního dne, kdy každou hru od sebe dělilo jen několik hlasů. Výsledkem ovšem je, že není na prvním místě ta nejhorší hra, ale hra, která byla velmi očekávaná a nakonec asi zklamala nejvíce. Stal se jí Kmotr 2, který zklamal asi na všech frontách a nepomohla mu u nás ani česká lokalizace PS3 verze. Při pohledu na druhé místo je třeba říci, že filmové hry EA opravdu nejdou.
Na druhém místě skončila hra: Lord of the Rings Conquest

Kategorie redakce

Nejlepší příběh - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší grafika - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší hlavní postava – Nathan Drake (Uncharted 2: Among Thieves)
Nejlepší postava ve vedlejší roli – Chloe Freezer (Uncharted 2: Among Thieves)
Nejlepší ozvučení - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší level design - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší originální soundtrack - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší soundtrack -The Beatles Rock Band
Nejlepší animace - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší DLC -GTA4: The Ballad of Gay Tony
Nejlepší stahovatelná hra -Shadow Complex
Nejlepší hra pro jednoho hráče - Uncharted 2: Among Thieves
Nejlepší multiplayer – Call of Duty: Modern Warfare 2
Konzole s nejlepším lineupem 2009 – Playstation 3
Sponzorem ankety Hra roku 2009 byl herní e-shop GameLeader
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (51)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Mr. Bloody

Uncharted opäť ukázal svoju silu, ocenenia pozbieral po celom svete kde sa dalo, a zaslúžene ! U mňa je to geniálna hra a hra roku 2009, hneď za ním je u mňa v 09 Batman AA

WarNex

Uncharted 2 už to mělo vyhrané hned protože ta hra je opravdu výborná.

MALEJMORIS
MALEJMORIS #MGS4 10/10

Tak MW2 jsem nehral a mozna ani nebudu, ale co sleduju friend list, tak to nadseni trochu opada. Dost lidi se toho zbavuje a to i ortodoxni zastanci co se tu driv hadali do krve, MW1 si podle me vedla lip.

geobbu
geobbu #WHO CARES

MAJSTA: zvykej si :D Sám víš, že zdejší komunitě převládají lidé s PS3kama, a to že skončila na druhým místě jen dokazuje její oblíbenost. KZ2 je o generaci vyspělejší, bohužel si ji neoblíbilo tolik lidí. CoD už má nějakou tu tradici, je známější a poslední díl (uznávám) i vyhypovanější. Přesto ji lidi včetně mě volili. Proč? Je to zábava! U žádné hry netrávím tolik času jako právě u série Call of Duty [s1]

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

ty vole still :D : ještě sem neviděl že bys tady do kterehokoli příspěvku ( myslím na celém konzolistovi) napsal něco zkráceně ... vždycky to je uplná slohovka která by se nikomu snad nikdy ani nechtěla psát a t ypak ještě na konec napíšeš že se o tom nechceš bavit :D :D :D :D

stillalive

laik se diví a odborník žasne...opět se dovídám něco, co jsem vubec neřekl...zaprvé bys zjistil při čtení, že názory ostatních uznávám, zadruhé byla řeč o tom, jak se rozlišuje názor od faktu, bohužel k tématu ses vůbec nevyjádřil, argumentuješ na něco, co vůbec nebylo řečeno ani myšleno...a upozorním tě, věk neurčuje dospělost...člověk s rozumem puberťáka můžeš být i ve 30-ti...nemam opravdu náladu se bavit s človkem, který nepochopil ani půl slova z toho, co jsem napsal...takhle to dopadá, když se opičce dá do ruky něco jako internet...

J.T.honza
J.T.honza #GuitarHero

Jen Tě upozorním na to,že zaprvé: nejsem dítě já, ani ostatní,kteří s Tebou nesouhlasí a zadruhé: ty mínuska znamenají,jak s Tebou zdejší komunita souhlasí či nesouhlasí a myslím,že je očividné,že s Tebou souhlasí minimum lidí... a radši se už půjdu věnovat něčemu užitečnějšímu než je nesmyslné dohadování s někým,kdo neuznává jiný názor než svůj a radši ostatním nadává a propříště se poučím a Tvé příspěvky budu přeskakovat... bye

Ehiq

jojo jak tu nekdo psal... lidi maj kratkou pamet a hry co vysli na zacatku roku (navic se o nich mluvilo jako o nejlepsi hre roku) se proste zapomnelo a lidi hlasovalo jenom pro hry co vychazeli ke konci roku..

s tim uncharted2 mi to taky prijde prehnany.. sice jsem tam treba udelal platinu a i se mi libila hra jako samotna, ale myslim ze zas tak famozni aby vyhrala skoro vse co mohla neni..

stillalive

Ano, už jsem se smířil s tím, že děti neumí uvažovat rozumně, nýbrže emotivně, ze základu psychologie je to potvrzujcí fakt se kterým jsem se smířil už dávno...těmi mínusy to skvěle dokazujete...uvolňujete tak emoce...což plně chápu...lepší je absolutně nerozumět a vše popřít ve prospěch vlastního názoru že? Což také skvěle dokazujete...Rozumným přístupem se myslí jednoduše řečeno otevřený pohled na věc, ale váš pohled na věc je velmi úzký, nedokážete oddělit vlastní názor od faktu...totiž vlastní názory berete jako fakt, ovšem faktem je objektivní pravda, nebo-li srovnání, dá se to říct i tak, že je to srovnání všeho se vším a vyvození faktů, na základě skutečností...to jest objektivita, kterou zde málo lidí chápe...už bylo i řečeno, že objektivita není aplikovatelná všude, stejně tak subjektivita...doufám tedy, jestli už jsi pochopil, co znamená rozumný přístup...prostomyslnost je ovšem příjemnější, tedy chápu vaše postoje...nebudeme už raději rozebírat toto téma, protože buď jej prostě nechápete, nebo jej odmítáte pochopit v souladu s tím co si myslíte a aby byl zachován váš názor...

J.T.honza
J.T.honza #GuitarHero

stillalive: "Rozumný přístup" nemusí nutně znamenat "Tvůj přistup".... smiř se s tím...

stillalive

Algeroth: Děkuju za pochopení...jinak k tomu názoru na Resident Evil 5...většinou hry, které útočí na masy, jsou automaticky posuzovány za hry s nízkou kvalitou...tyto soudy se stali již trendem ve videohrách ale i ve Filmech...vždy to co se krásně třpití, se bohužel posuzuje jen podle toho třpitu...ale dnes už toto pravidlo moc neplatí...jde přeci především o zábavu...když budu vlastníkem Kina a budu mít na výběr který ze dvou filmů promítat, buď podle mně obsahově kvalitní film Mullholand Drive, nebo kvalitní film formou Avatar, určitě se rozhodnu pro promítání Avatara, jelikož chci, aby přišlo co nejvíce lidí...ale je u Filmů kvalita obsahu nad kvalitu formy? Mnoho intelektuálu říká že ano, ale podstata filmu, je jeho forma...tím se odlišuje od knihy...podstatou knihy je obsah...podstatou filmu je forma...když filmy vznikly, byli zpočátku jen o formě, lidi tenkrát chodili do kina koukat na obrázky, bavit se, né přemýšlet na příběhem, a to byla podstata filmů, ukázat obrázky...ještě tenkrát lidi věděli, jaký je rozdíl mezi knihou a filmem, dnes už je to problém...z filmů se dělá něco víc, než opravdu jsou...film má mít myšlenku, ale rozdíl je v tom, že nezáleží jak je originální atd. záleží co nám ukazují obrázky...Spielberg správně řekl, že film je okno do jiného světa...filmy které takto potenciál filmu využívají, jsou masivně ty nejvyhledávanější, protože o tom to opravdu je...realitu vidíme denodenně kolem sebe, ale jiný svět můžeme navštívit pouze v kině, být hrdiny můžeme být také pouze v kině...proto chodíme na filmy typu AVATAR...je to dokonalá zábava...a pokud někdo hledá kvalitní příběh, měl by začít číst knihy a nechodit do kina...to stejné je i s hrama...lidi nechtějí nějaké složitosti, chtějí především jednoduchost a atraktivnost...je to psychologicky spojené s tím, že realita nám není atraktivní, protože v ní žijeme...proto hrajeme hry jako jsou God of War, MW2, Uncharted, Resident Evil, Final Fantasy atd...ale to neznamená že ty hry jsou špatný, tim že jsou pro masu...všechno má své kvality...tyto hry mají kvality v tom, že dokáží skutečně pobavit, nenásilně a jednoduše...ale i přes takovéto atraktivní hry, kter jsou skvělé a dokonale pobaví, rád si nakonec nejradši zahraju Heavy Rain, nebo Last Guardian...

Algeroth

Chris Redfield:

Namlátit si klidně můžu ale nic to nezmění na mém stanovisku vůči RE5. To, že se ho prodalo 5 mega kusů nutně neznamená, že je to hra roku. Jen je to prostě hra pro masy a ty ji také kupují. Pokud jsi hrál první díly tak sám musíš uznat, že RE5 nemá s hororovou adventurou nic společného. V zásadě je to jen Army of Two s postavama z RE.

stillalive:

Jsem si až teď všiml, že jsem předchozí příspěvek nedopsal celý, jak jsem chtěl. Jak jsem psal, čtenářské kategorie jsou čistě subjektivní, tak to dle mého názoru taky má být. U2 je velmi dobrá hra, o tom není pochyb, ale ne každému se líbí daný žánr či se mu prostě jiná hra líbila více, tak logicky, i přes nepopiratelné kvality U2, bude hlasovat pro svého oblíbence. Ale již s tebou souhlasím v kategoriích redaktorských, kde by se mělo pokusit o hodnocení objektivní (naprostá objektivita to samozřejmě ale nikdy být nemůže). Hlasoval jsem pro jinou hru roku ale sám uznávám, že třeba v kategorii grafika by to těžko mohla být jiná hra. Ale zrovna tak souhlasím s ostatníma, ne ve všech kategoriích bych to viděl na takovou převahu U2. Malý příklad za mě, hlavní postava (a když ne ta tak 100% vedlejší) by dle mě si vítězství zasloužil Joker z Arkham Asylum.

stillalive

děti, kteří si vemou do ruky svojí hračku, a hračky všech ostatních jsou pro ně blbosti...doufal jsem že to blablabla někdo pochopí, ale bohužel jak zjišťuju, asi tu není nikdo s rozumným přístupem...

MALEJMORIS
MALEJMORIS #MGS4 10/10

Aneb jak prodat Uncharted 2, snadno a rychle.

J.T.honza
J.T.honza #GuitarHero

stillalive: blablabla...rozepsané na dvacet řádků....dej si pohov

stillalive

Opravdu zbytečné zde cokoliv vysvětlovat. O tom že by nikdo neměl hlasovat dle vlastního názoru, tu nepadlo ani slovo. Ti co mně pochopili, asi pochoili to, že pouze vysvětluji to, že ačkoliv člověk hlasuje pro jinou hru, tak v některých kategoriích musí i přes to souhlasit s prvenstvím jiné hry, pokud dokáže být objektivní. Vysvětlim to naposledy pro nechápajcí. V anketě označim za hru roku třeba Dragon Age, ale jsou zde kategorie, které se hodnotí objektivně, u kterých se dají objektivně uznat kvality a těmi jsou Nejlepší příběh, nejlepší grafika, nejlepší ozvučení, nejlepší leveldesign, nejlepší originální soundtrack a nejlepší animace...toto jsou kategorie, které nezáleží na názoru, ale které musí každý jiné hře uznat, ačkoliv má oblíbenou jinou...ale to jsem považoval za samozřejmé, že to sem nemusim psát, bohužel jak vidím, je potřeba důkladně vše vysvětlit...ostatní kategorie se už nedají v žádném příbadě hodnotit objektivně...všiml jsem si, že všichni zde přítomní, kteří souhlasí s vítězstvím Uncharted 2 dostali mínusy...příjde mi to už trochu trapné...s těma mínusama se třeba poserte, jen tím dokazujete svou nevyspělost...mrzí mně, že se tu nedá o něčem rozumně diskutovat...zaprvé neumíte číst, nikdo nereagoval na nic z mého komentáře, pouze mi vsouval věci, které nebyli řečeny...přečíst, neznamená rozumět...všichni jsou tu nasraný, že je to jen Samé Uncharted Uncharted Uncharted, ale ta hra si to poprávu zasloužila a nikdo s tím nic neuděláte...akorát si tu vybíjíte vztek tím, že každýmu nafrkáte njaké mínusy...

Etyx

U2 si to urcite zaslouzi, musim jiste poridit az budou penize

sova655
sova655 #gabrda_9

Najednou melete keci ohledně U2 když nevyhrála ta sračka MW2...U2 je prostě dokonalá a skvělá [s7]

jyb69
jyb69 #jyb69

A kde je zbytek poradí ? Proc jen 1-2, to vypadá ze loni vyslo jen U2 a MW2 , dejte prosím 1-10 , nebo alespon 1- 5 .

hanzz023cz
hanzz023cz #Aphex VS

Uncharted 2 gratuluji, bez kecu je to vyborna hra. Jinak me zas celkem zklamalo, ze nebyl v nabidce na hlasovani Demon Souls. Protoze zrovna Demon Souls, je pro me v osobnim zebricku hrou roku 2009. Jinak sem rad ze se v posledni dobe PS3 dari, a vychazeji kvalitni hry jen tak dal. [s6]

LordikDevil

Kazdyho kdo to stve, ze vyhral U2 tak at si koupi NFS ProStreet a ma pokoj :D

japonec

to bylo jasné že U2 bude dominovat [s14]

Ale sem teda nemile překvapenej vydavatelem.To bych raději viděl EA

Chris Redfield

Algeroth: RE5 zklamani??????? myslim, ze by sis za ty kecy mel namlatit na drzku.

RE5 je jedna z nejlepsich her roku 2009, prodeje to jen potvrzuji - 5 000 000 kusu

sladpa

Připadá mi to trochu přehnaný neříkám že uncharted není špatná hra určitě si některé ocenění zaslouží a právem ,ale dát ho skoro do všech kategorií je trochu přestřelné [s14]

VulcanR
VulcanR #Trogári

stillalive: Co mas stale s tou objektivitou? Hlas mame kazdy iba jeden a osobne budem hlasovat za to co na mna najviac zaposobilo, ako za "objektivne" najlepsie hru mimochodom takato neexistuje. Pre mna to ze hra ma srdce je ovela dolezitejsie ako objektivne dovody grafiky, zvuku a hratelnosti a myslim ze nie som sam.

Objektivita v recenziach? LOL

Algeroth

Myslím, že nemá smysl se tu dohadovat nad tím, která hra měla být první a která poslední. Každý, kdo chtěl, mohl hlasovat a pokusit se to tak alespoň nějak změnit. Ostatně čtenářská část ankety je prostě o tom, že každyý zvolí pro něj nejlepší hru dané kategorie, což se logicky nemusí shodovat s výsledky. Já třeba hlasoval pro Dragon Age jako hru roku, ač nedosahuje třeba grafických kvalit jako jiné hry ve výběru a většina lidí zde by jen těžko souhlasila s mojí volbou. Já třeba právě kvůli této hře odložil U2.

Osobně mi tu ještě chyběla kategorie překvapení roku, když už byla kategorie zklamání roku. A v této kategorii bych pak měl připomínku k omezenému výběru her. Myslím si, že tam měl bezpodmínečně patřit RE5. Hra velice očekávaná ale pro nemálo lidí velkým zklamáním.

stillalive

přesně jak jsem řekl, teď jsi přímo řekl, že zkrátka nevidíš rozdíl mezi objektivitou a subjektivitou...subjektivita se může objevovat v diskuzích, muže podle ní každý hodnotit pro sebe, ale objektivita je to jediné, co se má objevovat v recenzích...pak už záleží na tom, kdo bude nebo nebude stejného názoru...pleteš se i v dalším bodě...protože nudit může jakýkoliv kvalitní film, hra, cokoliv...kouknu na film, nudí mně, ano, ale je tu další věc, objektivní pohled...tedy podívám se na kvalitu příběhu (originalitu, pointu, postavy atd.) dále formu...a to ať chci nebo nechci, musim vidět, že buď je to paskvil, nebo skutečně kvalitní záležitost, která mi nemusela i tak být po chuti...já doufím že jsem to vysvětlil už dost jasně...

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

Tak to s tím U2 je opravdu dost přehnaný... Se docela divím, že U2 nevyhrálo třeba i kategorii "Nejlepší závodní hra"...

Hulvat
Hulvat #KB43VER

Prevahou vyfinteneho U2 jsem az primo zdesen a zklaman , hold byl posledni dobou prilis na ocich (osobne na tej hre fakt nic nevidim ) a nejak se zapomelo ze na zacatku roku byli zas vsichni odvareni z KZ2 . Lidi maj fakt kratkou pamet ......... toz skoda

Lamps
Lamps #Lamps

Objektivita v tomhle směru nemá pravej význam..