Dojmy z vyzkoušení konzole New Nintendo 2DS XL

special  10
Martin Šmíd, 27. 5. 2017 12:34
I když má v současnosti Nintendo plné ruce práce s konzolí Nintendo Switch, nezapomíná ani na svůj úspěšný handheld Nintendo 3DS, pro který připravuje i na letošní rok docela dost zajímavých her. Podpořit ho bude chtít i vydáním zcela nové verze New Nintendo 2DS XL, která láká hlavně na nízkou cenu, pěkný design a také velkou knihovnu výborných her. Já jsem si mohl New Nintendo 2DS XL v předstihu vyzkoušet, takže se s vámi podělím o první dojmy, které jsou veskrze pozitivní.

Kapesní konzole New Nintendo 2DS XL vychází v Evropě 28. července

Oznámení konzole New Nintendo 2DS XL určitě mnohé fanoušky překvapilo, ale ve výsledku dává i smysl. Je hodně hráčů, kteří si rádi zahrají hry na cestách a 3D efekt na původním 3DSku využívali jen minimálně, případně vůbec. I proto Nintendo přišlo s lacinější 2DS verzí bez 3D efektu. Jenomže design klasického 2DSka moc neoslovil, alespoň pokud mohu mluvit za sebe, i když někoho mohla nalákat jistě zajímavá cena. Protože se počítám do kategorie hráčů, které 3D zobrazení moc nebere a třeba i v kině dávám přednost filmům ve 2D, byl jsem docela z oznámení konzole New Nintendo 2DS XL nadšen, protože už na první pohled vychází z designu velmi pěkné konzolky New Nintendo 3DS XL a zachovává všechny její funkce. Tedy až na zmíněný 3D efekt, ale to bude vadit málokomu, zvláště při startovní ceně 3990,-Kč. Jinak má stejně velký displej, který má dle mého vyzkoušení i dobré pozorovací úhly. Co rovněž zaujalo na první ohmatání je váha, která je menší než u klasického New Nintendo 3DS XL, kde byla dle oficiálních informací 329 g.

I když design New Nintendo 2DS XL moc nepřekvapí, je příjemný na pohled. Konzole má všechny později přidané ovládací prvky (třeba C-stick), dobře se drží i při delším používání a chválím rovněž některá designérská rozhodnutí. Třeba cartridge s hrami strkáte zepředu, kde je slot schován pod speciální krytkou, kterou lze snadno sundat, přičemž se pod ní ukrývá i slot pro microSD kartu, takže máte vše pěkně pohromadě. Jediné, s čím jsem měl během testování problém, je stylus umístěný z přední strany konzole. Ten je pro moje ruce až příliš malý, takže je vhodný spíše pro menší děti. Také jsem trochu šachoval s jeho zasunutím zpět do konzole, ale to je zřejmě jen o zvyku.

Abych se ale vrátil zpět na pozitivní vlnu, musím zmínit i jednu skutečnost, a to tu, že New Nintendo 2DS XL je stejně výkonné jako New Nintendo 3DS XL, takže si na něm zahrajete všechny doposud vydané 3DS hry, a to i Xenoblade Chronicles 3D, případně SNES hry skrze SNES Virtual Console (Street Fighter Zero 2, Castlevania, Fire Emblem: Mystery of the Emblem, Super Donkey Kong 3 nebo Super Street Fighter II The New Challengers), které na původním 3DSku neběžely. Některé hry pochopitelně i těží z vyššího výkonu poslední verze 3DSka, takže jsou hezčí nebo běží svižněji. Samozřejmostí je u New Nintendo 2DS XL i podpora pro oblíbené amiibo figurky, jejichž nabídku Nintendo neustále rozšiřuje o nové zajímavé kousky.

První dojmy z nové konzole New Nintendo 2DS XL jsou tedy převážně pozitivní, konzole dobře vypadá, příjemně se drží a potěší i cena.

Konzoli dělají ale hlavně hry a nové New Nintendo 2DS XL se může opřít o obří knihovnu kvalitních her, další se navíc chystají v tomto roce. Během prezentace jsem si mohl vyzkoušet na nové konzoli nejen stařičký New Super Mario Bros. 2, který stále vypadá dobře a skvěle se hraje, navíc se dobře hodí na hraní na cestách a později představuje i slušnou výzvu, ale i několik dalších her. Třeba hru Dr Kawashima’s Devilish Brain Training: Can you stay focused?, která před vás bude házet řadu logických problémů. Demoverze nabídla jednu matematickou hádanku, která nebyla těžká, ale samozřejmě se jednalo jen o rozjezd a menší ukázku. Nintendo prezentovalo i nedávno oznámenou hru Miitopia, která v sobě spojuje Mii avatary a dobrodružnou záležitost, ale popravdě, moc jsem ze hry ohromený nebyl. Daleko více mě zaujaly další dvě hry, o nichž se rozepíši níže.

Protože jsem velký fanoušek série Pikmin, nemohl jsem přehlédnout nový díl Hey! Pikmin, který je v přípravě exkluzivně pro konzole z rodiny Nintendo 3DS. Už na první pohled se nový díl od svých předchůdců značně liší, nejde ani tak o strategii ale o 2D hopsačku, v níž se ocitnete v roli kapitána Olimara. K vyzkoušení jsem měl několik úrovní, během nichž jsem procházel pěkně navržené úrovně s logickými hádankami i souboji s protivníky. Ty jsem mohl porážet jednoduchým házením Pikminů, což platilo i na některé logické hádanky, navíc úrovně byly prošpikovány skrytými místy a dalšími bonusy, které můžete na první průchod minout. Hratelnost byla příjemná, navíc by měla být později ještě rozmanitější díky více druhů Pikminů. První dojem je ale rozhodně pozitivní, u Hey! Pikmin jsem se dobře bavil a už se těším, až se dostane koncem července na pulty obchodů. Určitě si ji nenechám ujít.

Dále jsem si mohl vyzkoušet připravované RPGčko Ever Oasis od Ishiiho, autora série Mana, která vyjde pro Nintendo 3DS už za necelý měsíc. Když byla Ever Oasis v minulém roce oznámena, myslel jsem si, že půjde o nějakou menší hříčku, ale z osahání mám pocit, že půjde o klasické velké JRPGčko, u něhož můžete nahrát desítky hodin. V demu jsem se ocitl ve své vlastní oáze, kterou by mělo jít, dle na prezentaci řečených informací, rozšiřovat, přičemž jsem si mohl všimnout i velkého množství NPCček, obchůdků a také hlavních a vedlejších úkolů. Já jsem se hned pustil do úkolu pro NPC postavu jménem Jasper, který mě vyslal do pouště najít speciální předmět. Cesta nebyla jednoduchá, protože všude byly nejrůznější potvory, s nimiž jsem mohl bojovat v reálném čase, přičemž během soubojů jsem se mohl přepínat mezi hrdiny ve své skupince. Každý měl jiné útoky i možnosti v boji. Demoverze dala naději, že se bude jednat o příjemně hratelné JRPG. Nyní jen čekat, jestli vývojáři vše dotáhnou do konce.

Komentáře