Dojmy z tiskové konference Sony na GamesComu 2012

special  18
Martin Šmíd, 16. 8. 2012 13:30
Letošní GamesCom odstartoval jako v minulých letech tiskovou konferencí Sony. Před zahájením se vedly dlouhé debaty, co bude či nebude oznámeno, spekulovalo se o několika hrách, i ještě tenčí verzi konzole Playstation 3. Sony nakonec věnovala celou tiskovou konferenci pouze hrám, kterých bylo dostatek a tolika nových oznámení jsme se nedočkali ani na E3. Hlavně majitelé konzole Playstation Vita museli mít radost, ale samozřejmě nezůstali ochuzeni ani hráči s Playstationem 3. Jako v minulém roce i letos jsem se mohl tiskové konference Sony zúčastnit, takže vám napíši své dojmy a pohled na ní. Hned na rovinu říkám, že se mi konference líbila.

Playstation Vita - První část tiskové konference byla věnována kapesní konzoli Playstation Vita, v níž musela Sony odhalit většinu svých karet, protože určitě není spokojena s menšími prodeji. Jako první byl puštěn trailer na kapesní LittleBigPlanet, který se dočkal docela chladného potlesku, hlavně tedy kvůli tomu, že ho všichni přítomní novináři hráli a v málo věcech překvapil. Jinak samozřejmě vypadá dobře a jde o jednu z nejnadějnějších her pro Vitu. Novináře nepřekvapil ani další bod tiskové konference, kdy byly oznámeny čtyři nové postavy do PlayStation All-Stars Battle Royale, mezi nimiž je Sackboy, Ratchet, Dante z nového DMC a Spike z opičí série. Seznam bojovníků se každým měsícem rozrůstá, navíc nám bylo slíbeno, že všichni budou odemčený hned na začátku, takže postupné odemykání diskových postav jako u Street Fighera nehrozí. I když přítomný Yoshinori Ono by to viděl pochopitelně trochu jinak.

O dalších novinkách už novináři neměli ani tušení, takže o to větší překvapení šla a většina oznámení doprovázel hlasitý potlesk. Jako první se Sony věnovala Cross Buy akci, během níž dostanete za jednu cenu stejnou hru hned na dvě konzole, tedy Playstation 3 a Playstation Vita. Mezi těmito hrami je třeba Sly Cooper Thieves in Time (nově odložený na příští rok), Ratchet and Clank QForce nebo PlayStation All-Stars Battle Royale, ale seznam se bude do budoucna rozšiřovat. Zřejmě toto budou podporovat všechny hry od Sony, což je určitě skvělá informace, hlavně pro hráče. Velkého potlesku se dočkal i Assassin’s Creed Liberations. Ten jsem si mohl zahrát, byl jsem i později na prezentaci, takže vám přinesu podrobné dojmy z hraní. Budou hodně nadšené a možná bych se Liberations nezdráhal označit za to nejlepší, co jsem na GamesComu hrál.

Další velkou hrou pro PS Vita je Call of Duty: Black Ops: Declassified od Activisionu a studia Nihilistic Software. Sony nejprve oznámila bundle s konzolí, aniž by pustila trailer, takže pořád nikdo nevěděl, jak bude vypadat. Nyní trochu přeskočím, protože trailer byl schován až na úplný závěr konference, takže každý očekával nějakou velkou bombu a něco, co vyrazí dech po první vteřině. Vyražený dech opravdu byl, ale z toho, jak hra vypadá. Slova jednoho kolegy, který si myslel, že Sony ukazuje PSone emulaci, mluví za vše. Tohle se vážně nepovedlo a právem se z Call of Duty: Black Ops: Declassified stal největší propadák GamesComu a oblíbený otloukánem herních novinářů. Tohle snad ani nemůže dopadnout dobře.

Pojďme ale k veselejším věcem. Když se začalo mluvit o sérii LittleBigPlanet a na podium se dostal Alex Evans z Media Molecule, dostalo se mu velkého potlesku, možná největšího za celou tiskovku. Ihned po svém příchodu oznámil úplně novou hru Tearaway, která vyjde na Playstation Vita. Jak jsme u tohoto studia zvyklí, bude se jednat o značně originální záležitost v papírovém světě, který budete moci ovlivňovat třeba přes zadní dotykovou plochu konzole, mikrofon nebo gyroskopické funkce. Prezentace sice nezapůsobila od začátku úplně nejlépe, po několika minutách se každý začal těšit. Určitě jedna z nejnadějnějších her, kterou se vyplatí do budoucna sledovat. Po Tearaway přišlo další velké oznámení pro Vitu, a to Killzone Mercenary. Bohužel jsme viděli jen trailer, který byl ovšem složen z gameplay záběrů. Ty určitě zaujaly, o poznání více jak Call of Duty. Pokud si měla Sony něco schovat na závěr, byl to Killzone, který vypadal oproti své konkurenci jako z jiné generace.

To nejlepší, alespoň z mého pohledu přišlo záhy. Na velkém plátně se objevil nápis služby Playstation Mobile, který nejprve vylekal. Když ale Sony oznámila, že se v následujících týdnech a měsících objeví desítky možná i stovky menších her pro Android platformy s certifikací Playstation a kapesní konzoli a Playstation Vita, které si budete moci stahovat přes jeden účet, nastal velký potlesk. Hry navíc budou moci vytvářet nejenom velké společnosti, ale i nezávislí vývojáři, kteří mnohdy přichází s originálními nápady. To vše za několik málo korun. Tato služba na Playstation Vita chyběla, nyní se ji dočkáme, což by mělo zaručit velký přísun menších her, které si všichni oblíbili na tabletech nebo chytrých telefonech.

Playstation 3 - Po prezentaci Playstation Mobile se uzavřela sekce s kapesní konzolí Playstation Vita a přešlo se k domácí krabičce, na níž měla Sony také připraveno několik novinek. Jako první byl potvrzen bonusový obsah do Assassin’s Creed 3, exkluzivně mířený na Playstation 3, který přinese čtyři nové mise o délce zhruba jedné hodiny. Šlo jen o rekapitulaci zmíněného na E3, takže žádné překvapení. Překvapením ovšem byla oznámená edice her Playstation 3 Essentials, která tu zřejmě nahradí Platinovky s nepěkným obalem. Essentials hry budou stát necelých 20 euro a mají na první pohled hezčí obal. Mezi prvními je LittleBigPlanet, inFamous a Uncharted.

To bylo na začátek. Poté už přišel na podium Pete Smith a oznámil funkci Cross Controller pro hru LittleBigPlanet. Tu bude podporovat připravované DLCčko, přičemž se jedná o totéž, co Nintendo prezentuje u svého Wii U. Hru ovládáte gamepadem s displejem, v tomto případě s Playstation Vita. Na spodní obrazovce plníte několik vedlejších úkolů, zatímco na velké vidíte samotnou hru. Musíme říci, že mi toto hodně připomnělo Rayman Legends na Wii U, protože ovládání i funkce byly hodně podobné. Uvidíme, jestli podobnou podporu přinesou časem i další hry, ale Sony dala jasně vědět, že to, co je možné na Wii U, už umí nyní Playstation 3, když ho propojíte s Playstation Vita. Po prezentaci následoval velký potlesk, takže se novinka přítomným novinářům hodně líbila. Já jsem byl jedním z nich.

Poté přišla trochu nudnější část, protože byl prezentován Wonderbook s čarodějnickou hrou Book of Spells. Vše naštěstí bylo docela rychlé, i představování nových her do Wonderbooku s dinosaury nebo s vesmírem. Nejsem cílovka, takže se mi Wonderbook moc nepozdádá. Nepozdávalo se mi ani prezentovaná podpora ovladače Playstation Move ve hře FIFA, a rozhodně jsem nebyl sám. Nyní už ale zase na lepší cestu, protože záhy byla oznámena jedna z nejlepších her tiskové konference – Until Dawn pro Playstation Move. Jedná se o hororový titul s několika postavami, které uvíznou ve strašidelném lese. Prezentovaný trailer vzbudil velké nadšení, více vám ale napíšu až v preview. Sony pokračovala v oznamování dalších her, zaujaly rozhodně originální kousky Rain nebo Puppeteer od japonské pobočky. Obě tyto hry vyjdou na Playstation Network. To už se chýlil konec, na který si Sony přichystala nový trailer na The Last of Us.

Celkově se mi tisková konference líbila a rozhodně jsem nebyl sám. Sony oznámila několik zajímavých her na Playstation Vita, vše bylo navíc podpořeno plánovanou službou Playstation Move nebo podporou PS one klasik. Zajímavě vypadalo i několik nových her pro Playstation 3, třeba hororový Until Dawn, ale zaujala i funkce Cross Controller, který trochu vypálila rybník Nintendu. Jaký je váš pohled na tiskovou konferenci Sony během GamesComu, a co nejvíce se líbilo vám?

Komentáře