Konzolista.cz

CGI oznámení z E3

specialneděle 15. června 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: CGI oznámení z E3
Během E3 bylo oznámeno několik desítek nových velkých i menších her. K některým jsme se dozvěděli i spoustu konkrétních informací nebo viděli gameplay ukázku, někdy za zavřenými dveřmi. Je ale skupinka her, které z tohoto vybočují. Některé hry byly oznámeny jen za pomoci krátkého teaseru, který nám toho moc neřekl. No a právě na tyto hry se zaměříme v tomto článku. Nejde o to, že by šlo o špatné hry, na některé se hodně těšíme, ale prostě o nich nic nevíme, takže nemůžeme napsat klasické preview.
Uncharted 4: A Thief's End
Sony po většinu doby ukazovala na své tiskové konferenci hry, které doprovodil nějaký ten gameplay, případně jsme se o nich později dozvěděli více informací. Jednou z výjimek byla akční adventura Uncharted 4: A Thief's End od studia Naughty Dog, která je stále ve vývoji a zřejmě není moc co ukazovat. Později jsme se dozvěděli alespoň několik střípků o příběhu. „Několik let po jeho posledním dobrodružství je vysloužilý lovec pokladů Nathan Drake donucen vrátit se zpět do světa zlodějů. Tentokrát je v sázce jeho osobní život, Nathan se vydává na výpravu kolem světa, aby odhalil obrovské spiknutí a bájný pirátský poklad. Obrovské dobrodružství otestuje jeho fyzickou zdatnost a odhodlání, co je ochotný obětovat za ty, které miluje,“ psalo se na oficiální stránce. Ačkoliv o hře víme hodně málo, vývojářům z Naughty Dogu věříme. Zvláště když jsme se dozvěděli, že vývoj vede duo Neil Druckmann a Bruce Straley, které se postaralo nejen o druhý Uncharted, ale hlavně The Last of Us z minulého roku. Tohle prostě špatně nedopadne. DOOM
Bethesda před E3 lákala na jedno svoje oznámení. Každý tipoval nový Fallout, ale nakonec bylo všemu jinak. Nikoho možná ani ve snu nenapadlo, že bude oznámen nový díl legendární série DOOM, na němž pracují vývojáři z id Software, tedy alespoň ti, kteří ještě neutekli. A to je i docela velkou otázkou, jak na tom hra bude, protože se v posledních týdnech objevilo několik informací o ne zrovna hladkém vývoji, za což může poněkud nezkušený tým po odchodu několika veteránů. Více se máme dozvědět už během léta během QuakeConu, kde by měl být nový DOOM prezentován normálně gameplay ukázkou. The Legend of Zelda
Nintendo během své prezentace učinilo pro fanoušky The Legend of Zelda dlouho očekávané oznámení. Na konzoli Nintendo Wii U nás bude čekat nový díl, jak odhalil producent série Eiji Aonuma. Ten toho ale jinak moc neřekl, tedy dozvěděli jsme se, že nová Zelda bude mít velký otevřený svět, pohlednější grafiku a samozřejmě i spoustu dalších nekonkrétních novinek. Vydání je stanoveno na příští rok, ale je otázkou, jak moc je tento termín reálný, i vzhledem k tomu, že jsme přímo ze hry neviděli ani jeden gameplay záběr. Snad tedy Nintendo více odhalí v následujících týdnech. Rise of the Tomb Raider
Několik dnů před E3 jsme se dozvěděli, že svoji novou hru odhalí i studio Crystal Dynamics. Tak nějak jsme v tu dobu tušili, o co se bude jednat, a skutečně. Oznámena byla hra Rise of the Tomb Raider, bohužel za pomoci nic neříkajícího teaseru, která následně doplnil Square Enix několika prvními informacemi, z nichž ale člověk také není moc moudrý. „Ve svém prvním dobrodružství se Lara Croft musela naučit přežít v temném světě. V další kapitole musí lara používat své schopnosti a důvtip, naučit se důvěřovat novým přátelům a nakonec přijmou svůj osud jako vykradač hrobek,“ psalo se v tiskové zprávě. Hra bude podle všeho postavena na novém enginu Foundation, přičemž tentokrát Lara Croft navštíví vícero nádherných lokací po celém světě, které bude možné prozkoumávat, a vývojáři přímo říkají, že budou až 3x rozsáhlejší jak v prvním dílu. V roli Lary Croft se opat objeví herečka Camilla Luddington, která se u prvního dílu osvědčila, a hráči si ji zamilovali. Když už jsme u Tomb Raidera, oznámena byla i menší hra Lara Croft and the Temple of Osiris. O ní ale víme daleko více, takže se k ní v brzké době vrátíme. Dead Island 2
S druhým Dead Island jsme moc během E3 nepočítali, o to větší překvapení ale šlo. Oznámení přišlo v podobě parádního teaseru, který jste určitě viděli, pokud ne, určitě se na něj podívejte níže. Na druhém dílu v současnosti pracuje německé studio YAGER, které nám udělalo v minulosti radost hrou Spec Ops: The Line, takže by vše mělo být v dobrých rukou. Hra se tentokrát bude odehrávat ve slunné Kalifornii, se spoustou známých míst, přičemž by mělo být možné hrát v kooperaci až v osmi hráčích. Jinak ale toho moc nevíme, protože dalších informací jsme se nedozvěděli. Sony nám jen během své tiskové konference sdělila, že před vydáním proběhne betaverze, samozřejmě exkluzivně na konzoli PlayStation 4, na níž se hráči mohou těšit i na jednu exkluzivní třídu postav, která na ostatních platformách nebude. Phantom Dust
Microsoft nám na tiskové konferenci ukázal, jaké hry na konzoli Xbox One můžeme čekat v budoucnosti. Tyto hry jsou teprve na začátku vývoje, takže je otázkou, kdy se jich dočkáme, nejdříve to bude příští rok. Proto jsme se během konference Microsoftu dočkali hned několika renderovaných filmečků. Jednou z těchto her je i nový Phantom Dust, tedy nový, jedná se o remake původní hry z prvního Xboxu, který nabídne pohlednější grafiku a bude mít i upravenou hratelnost. Původní Phantom Dust byla celkem slušná akční strategie založená na sbírání karet, odehrávající se v post-apokalyptickém světě. Na tomto by se nic nemělo měnit, ale bohužel více informací zatím nemáme. Crackdown
Vrcholem tiskové konference Microsoftu byl nový Crackdown, rovněž uveden pěkným renderovaným filmečkem. Pokud byste chtěli nějaké ty konkrétní informace, budete zklamání. Na hře se pracuje, má se odehrávat v otevřeném světě, a kromě singleplayerové kampaně obsahovat i kooperativní a konkurenční režim. A také má využívat cloud pro velké exploze, což je samozřejmě to nejdůležitější vědět u nově oznámené hry. Více jsme z Microsoftu nevypáčili, a že se o to mnozí snažili, takže musíme počkat. Snad se dočkáme alespoň slušné akční hry, naději nám dává i fakt, že na novém dílu pracuje Dave Jones, který stál za vývojem prvního dílu. Vydání? Nejdříve konec příštího roku, ale je možné, že se dočkáme ještě později. Scalebound
Před E3 se hodně mluvilo o jedné velké japonské hře, která vzniká exkluzivně pro konzoli Xbox One. Tou je nakonec fantasy/sci-fi akce Scalebound, na níž pracuje uznávané studio Platinum Games. Během představení nám byl puštěn renderovaný filmeček, v němž se ukázal Dante, tedy hrdina, podobný tomu z Devil May Cry, který umí jezdit na dracích a bojovat s nejrůznějšími potvorami všech velikostí. Hra vzniká na Unreal 4 enginu, více informací v tuto chvíli zatím nevíme. Vývoj je teprve na začátku, takže si vůbec netroufáme říci, kdy hra vyjde. Třeba to bude příští rok, třeba za dva. Kdo ví. Halo 5 Guardians
Microsoft se během E3 vyžíval v renderovaných trailerech, a jeden dostala i očekávaná akční hra Halo 5 Guardians, která by měla vyjít v příštím roce, samozřejmě exkluzivně pro konzoli Xbox One. Během traileru jsme se dozvěděli ty nejdůležitější věci, tedy že nás čeká next-gen multiplayer, dedikované servery a 60fps. Další méně zajímavé informace jsme se už nedozvěděli. Více ale snad bude letos v prosinci, až se objeví betaverze multiplayeru. The Assembly
Velkých oznámení pomocí nic neříkajících filmečků bylo letos během E3 více, než bychom si přáli. Tímto trendem se nakazili i vývojáři ze studia nDreams, kteří prezentovali hru The Assembly určenou pro konzoli PlayStation 4 a VR headset Project Morpheus. Podle popisu od vývojářů nás hra zavede do podzemních laboratoří mezi nejrůznější vědce a akademiky, kteří si myslí, že morálka ve společnosti brání vědeckému pokroku. Více jsme se bohužel nedozvěděli, takže těžko říci, jak hra bude vypadat v pohybu. Vydání je naplánováno na příští rok. EA
Do článku jsme chtěli ještě zahrnout některé hry od EA, které byly na E3 oznámeny. Nakonec jsme se rozhodli, že tak neučiníme. EA se totiž rozhodla jít na oznamování a prezentaci nových her trochu jinak. Neukázala nám z nich vůbec nic, ani jsme se nedočkali pěkného filmečku. Místo toho jsme se podívali, jak vypadají studia EA, v nichž se ony velké hry (Mirror’s Edge, Mass Effect nebo Star Wars) připravují. Trochu zvláštní prezentace, která působila značně rozpačitě, a možná i EA na sebe práskla, že v současnosti nemá nic, co by mohla ukazovat. Od takto velkého vydavatele bychom čekali více. Zklamání. Jaká z těchto výše nově oznámených her vás nejvíce zaujala?
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (12)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
eeeee
eeeee #můj názor

No, trochu me zaujal Phantom Dust, jinak nic. Zajimave mi prislo i Scalebound, ale jen do chvile, nez si borec nasadil sluchatka. S doomem a uncharted jsem radsi opatrny, obavam se, ze to budou opet nudne linearni koridory.

jesterkacz

Suchac: jedině na ps4? Xbox vypadá jen o trochu hůř. A co teprv pc když máš dobrý pc tak to vypadá líp jak na ps4 a ještě k tomu 60fps :D

stillalive
👍1

Uncharted 4 je prostě jistota. Tam se může posrat jediná věc, a že by zaniklo studio samotné, což se jistě jednou stane, ale doufám, že až za mnoho a mnoho let :) Nový Tomb Raider je v mém top hledáčku. Ta hra mě nemůže za žádných okolností minout. Hrozně se na tyto dvě dobrodružtví těším. Samozřejmě je her více, ale zde z toho výčtu se těším na tyto dvě a jsou to pro mě tutovky.

Deshien
👍1

Co by bylo Square bez CGI traileru.... Novy Tomb Raider je dalsi uzasna prace nejlepsiho animacniho studia na svete (alepson co se tyce poctu hodin cgi filmecku :) )

inmax

Dead Island 2 pobavil :)

jinak pro mě je stále best trailer na AC:Revelations link to je prostě už umění. Pak mám moc rád trailer na Zaklínače 2, ten se zmrzlou lodí. CGI trailery mám rád, vlastně jen prozrazují název hry a ukazují o čem to tak asi bude ale je to prostě samostatná kategorie, která je často lepší jak filmy.

Pan T
Pan T #Drifter
👍6
👎1

Herní trailery jsou už nějakou dobu na hodně vysoké úrovni, a častokrát natrhnou zadek i filmovým ukázkám. Jen by bylo fajn, kdyby se alespoň zpracováním blížily výsledné hře, protože v opačném případě můžou způsobit zklamání, jak píše Raziel.

Takovou studenou sprchou byl pro mě letos Mortal Kombat.

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍2

Trailer na Dead Island 2 asi nejlepší díky nápadu, fakt pobavil. Není nad to si jít ráno zdravě zaběhat :D

Snad dopadne dobře i hra. Na jedničku jsem se těšil díky tomu prvnímu skvělému teaseru a pak jsem ji ani nedohrál. Ten další díl jsem ani nehrál. Tohle má nové studio, tak uvidíme. :)

Jinak Halo kolekce jasná, Tomb Raider a Uncharted taky.

KristyPhilips
👍1

Nejvíc pobavil, a vypadá pěkně trailer na Dead Island 2.. ale trailer, je trailer.

argokib
argokib #PS space
👍2

Samozřejmě se nejvíc těšim na Rise of the Tomb raider.Ale jak už sem psal v článku o této hře: Prosím,,chci už zase hrát pravého Tombraidera,,chci prolejzat kobky a zatuchlý chrámy,,chci hledat ztracený artefakty,,bojovat s dávnými bytostmi který Lara probudí k životu a nakopat jim prdel....a hlavně chci řešit,řešit a zase řešit hádanky a mechanismy který nastražily starobylé civilizace....Pak budu nejštastnější člověk pod sluncem[s14]

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy

K Rise of the Tomb Raider. Myslím, že vývojáři mají v této trilogii jasno. Komiks vyplňuje prázdné místo mezi první a druhou hrou a tím hráče pomalu připravuje na novou hru. E3 upoutávka toto jen podtrhuje. „Lara již nemůže být tím, čím byla“. Takto nějak tuším znělo prohlášení o chystané hře již někdy před rokem. Myslím, že se nám tu rýsuje skutečný herní klenot. Nyní mám pocit, že první hra je překonatelná :-)

Hráči trilogie Lara Croft Tomb Raider od Crystal Dynamics (2006) jistě vzpomenou, jak si Microsoft na poslední chvíli zaplatil exkluzivní obsah do Tomb Raider Underworld. Tímto však vývojáři v nedostatku času ořezali původní hru a finální dokončení si tak mohli zahrát jen majitelé konzole Xbox 360. Tímto se domnívám, že původní TR trilogie (Legend, Anniversary a Underwolrd) se odklonila a pokračuje dál jako série Lara Croft nyní s podtitulem „and Temple of Osiris“ Zde je hra zaměřena na hratelnost, příběh je pak jen jak se dnes s oblibou říká „béčkový“, tj. nepřekvapivý, předvídatelný.

Je zajímavé, jaký má studio Crystal Dynamics potenciál. Obě hry totiž vypadají velmi originálně a přitažlivě :-)

jesterkacz
👍1

Psal jsem to už jednou u Infamous a píšu to znava nesnáším E3 je vedro a u PC se mi sedět nechce a pak spoustu věcí přehlédnu [s3] a právě kvůli akcím jako E3 vznikají ty debilní CGI trailery, které jsou o h*vně

madness
madness #madness
👍9

Osobně mi přijde, že trendem CGI trailerů se posouváme zpět do minulosti. Nic neříkající filmečky, který nejsou ze hry a stojí obrovský peníze, jsou jako žádný informace. A možná ještě horší, protože se snaží vypadat cool, a přitom jde o snůšku prázdných záběrů. Největší bizarnost pak je, když někdo CGI trailer prohlásí za nejlepší trailer / video z výstavy. Stačí jen málo, aby lidi na udičku skočili a prohlasovali Dead Island 2 svojí nejočekávanější hrou, když z ní neviděli vůbec nic.