Titan Attack

Martin Šmíd, 13. 5. 2014 0:00
Vývojáři z Curve Studios nám v minulém roce přinesli na konzole PlayStation hned několik velmi kvalitních indie her, asi určitě znáte skvělou stealth puzzle plošinovku Stealth Inc: A Clone in the Dark, ale zapomínat nesmíme ani na plošinovku Thomas Was Alone, horor Lone Survivor nebo originální dobrodružství Proteus. Tento rok vývojáři budou pokračovat ve vydávání menších her, přičemž v těchto dnech se na konzole PlayStation 4, PlayStation 3 a PlayStation Vita dostala hra Titan Attack, kterou původně vytvořilo britské studio Puppygames, která slibuje trochu nostalgickou arkádovou hratelnost obohacenou o několik novinek. Jestli se povedla, vám nyní dáme odpověď.

Testováno na PlayStation 4 a PlayStation Vita

Pokud patříte ke starším hráčům, možná znáte klasické arkádové shoot'em'ups hry jako Galaga nebo Space Invaders, které jednu dobu hrál naprosto každý, hlavně díky velmi návykové hratelnosti. Ve spodní části obrazovky jste měli nějaké to vozidlo, většinou raketku, a pokoušeli jste se sestřelit co nejvíce nepřátel v horní části obrazovky. Ovládání bylo naprosto srozumitelné všem, protože se jen jezdilo z jedné strany na druhou a sestřelovali se nepřátelé.

Z tohoto konceptu vychází i novinka Titan Attack, vlastně ho v základu jen kopíruje. Výše uvedený popis se na hru vztahuje, budete postupně plnit hned sto misí v pěti různých prostředích (Země, měsíc, Saturn, Mars a Titan), ve kterých se to hemží nepřáteli všelijakých druhů a velikostí. Jsou tu klasické raketky vystřelující náboje, ale i další daleko nebezpečnější tělesa, která při tom velkém běsnění dokážou napáchat velkou škodu, ať už svým pohybem nebo třeba bombami. Rozmanitost nepřátel je velká, jejich střílení nikdy neomrzí a je stejně zábavné, jako tomu bylo kdysi. Navíc vývojáři přidali na konec každého prostředí bosse, který je docela tuhý a vyžaduje daleko přesnější plánování útoku. Ono vrhnout se do jeho střel není zrovna ideální a rychlý konec u bosse, který se mi také několikrát stal, bude vždy sakra mrzet. Naštěstí po každém sejmutém bossovi nenaskočí jen trofej, ale rovněž přibude v menu položka začínat rovnou v naposled otevřeném světě, což jistě oceníte a ocenil jsem i já, zvláště v prvních pokusech.

Aby se Titan Attack nějak odlišil od klasik jako Space Invaders, nabízí i jednu novinku v podobě možnosti upgradu tanku, s nímž nepřátele střílíte. Za každého sestřeleného neřáda dostanete peníze, můžete je navíc násobit v kombu, za které si můžete nakoupit život v podobě štítu, ale také větší sílu zbraně, což je důležité hlavně na bosse, ale také více střel na jeden výstřel, případně chytré bomby pro eliminaci všech nepřátel na bojišti. Také tu jsou pak další přídavky pro loď, které přidají další palebnou sílu. Do upgradů se tedy vyplatí investovat, a možná si budete dávat i větší pozor, abyste nebyli během hraní zasaženi a zbytečně o peníze nepřicházeli nakupováním štítů. Upgrady jsou určitě zajímavým oživením, které hratelnosti pomáhají a dělají ji zajímavější a možná i napínavější.

Titan Attack není moc velkou hrou, ve vaší konzoli vám zabere zhruba 135 MB.

Když Titan Attack jednou dohrajete, pokračujete se všemi upgrady zase od prvního světa. Obtížnost se nijak nezvýší, takže je jasné, že s upgrady už jde o dost jednodušší procházku, navíc další upgrady na sebe nenechají dlouho čekat. I tak se ale může stát, zvláště když si nedáte pozor, že přijde konec, a ten zvláště třeba při stopadesátém kole rozhodně zamrzí. Znovuhratelnost tu tedy je čistě závislá na tom, jestli máte chuť se vyškrabat žebříčkem nejlepších hráčů výše. Další režimy bohužel Titan Attack nenabízí, ani není podpora hry více hráčů, která by určitě přinesla zajímavou hratelnost. I tak si ale myslím, že cena 257,-Kč je adekvátní, zvláště když je tu podpora pro Cross-buy. Jen je možná škoda, že tu není podpora pro cross-save, takže vždy na každé konzoli začínáte od začátku.

Vývojáři z Puppygames vsadili na retro zpracování u Titan Attack, které se k podobné hře hodí a navozuje slušnou nostalgickou atmosféru, zvláště když se jedná po stránce hratelnosti o povedený kousek. Navíc určitě potěší rozmanitost prostředí, kdy každé je jiné, a sem tam přijde i nějaký ten pěkný efekt, ať už jde třeba o výbuch, takže není nač si stěžovat. Kdo má tento typ her rád, vyhledává spíše hratelnost a vizuální zpracování je jen jako bonus. Spíše je důležitější, aby vše šlapalo dobře, a tady jsem na žádný problém nenarazil. Na PlayStationu 4 vše běželo hladce, stejně tak na kapesní konzoli PlayStation Vita. Na obou platformách jsem si mohl hru užívat, čemuž jistě dopomohl i povedený soundtrack, hodící se k podobné střílečce.

Titan Attack asi nepatří mezi ty nejočekávanější hry, ale to neznamená, že byste ji měli přehlížet. Za svoje peníze dostanete porci solidní zábavy, která vás možná donutí zavzpomínat na časy, kdy jste hráli hry jako Space Invaders. Vývojáři navíc zahrnuli i možnosti upgradu lodě, což přineslo lehčí oživení zajetého konceptu. Vše pak podtrhuje kvalitní port, za nímž stojí vývojáři z Curve Studios.

Titan Attack

ps4ps3vita
Curve Studios, Curve Studios