Konzolista.cz

The Order: 1886

recenzečtvrtek 19. února 2015Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: The Order: 1886
Americké studio Ready at Dawn má za sebou už tři výborné hry, které vydala Sony pro kapesní konzoli PlayStation Portable. Mezi nimi je samozřejmě nejen plošinovka Daxter, ale také akce God of War: Chains of Olympus a God of War: Ghost of Sparta, kterými vývojáři přesvědčili, že hry prostě dělat umí, čemuž se samozřejmě není proč divit, když většina z nich dříve pracovala v Blizzardu. Každopádně po úspěchu těchto her se rozhodli pro daleko ambicióznější projekt, který měli v šuplíku spoustu let, ale až s příchodem konzole PlayStation 4 tu měli platformu, na níž by mohli realizovat svoji vizi. Jestli jde o další povedenou záležitost, vám nyní odpovíme.
Už od oznámení vývojáři z Ready at Dawn prohlašovali, že budou hodně stavět na příběhu a propracovaném světu, do něhož by bylo možné se v budoucnu vrátit. Vše se odehrává koncem roku 1886 v alternativním Londýně, v němž se řád rytířů musí vypořádat nejen se svými starodávnými protivníky, kteří jsou nazýváni Kříženci, ale také s nastalými nepokoji. Rebelové bojují v ulicích Whitechapelu a postupně boje probíhají i v dalších lokacích, ale jak postupně budete zjišťovat, začíná to vřít i uvnitř řádu. Ten se začíná rozpadat, a jak následně poznáte, nic není na začátku takové, jako se zdá být. Zde bych asi skončil o příběhu, který je jedním z hlavních lákadel, je kvalitně napsaný, má chytré dialogy, navíc má zajímavé postavy, ať už jde o hlavního protagonistu Sira Galahada, případně další, které ho během jeho cesty doprovázejí. Během hraní přijde nejeden zvrat, navíc hra odkazuje i na některé reálné postavy. Dříve byl potvrzen Nikola Tesla, který bude zásobovat hlavního hrdinu hlavně zajímavými věcičkami. Všechny postavy navíc dobře hrají, působí uvěřitelně, což je zvláště u takovéto hry určitě plus. Vývojářům se navíc povedl vytvořit naprosto uvěřitelný svět se skvělou atmosférou. Ačkoliv se vše odehrává v alternativní minulosti a sem tam vyskočí nějaký ten vlkodlak s ohromnou silou, který umí ve vteřině rozsekat i toho nejlepšího rytíře, budete si připadat, že se opravdu nacházíte na skutečném místě, které mohlo existovat, případně existuje. Atmosféra je jednou z nejlepších částí vůbec celé hry, takto pohlcující dlouho v žádné hře nebyla. Té určitě dopomáhá fakt, že když se dostanete do ulic, všude procházejí lidé, sem tam někoho zmlátí, prostě klasický Londýn roky 1886, jaký jste mohli vidět v nejrůznějších dokumentech, třeba o slavném zabijákovi. Navíc i architektura Londýna je výborná a dopomáhá jí i naprosto fenomenální osvětlení, které jasně i naznačuje, v jaký čas se hra zrovna odehrává, jestli je to dopoledne nebo odpoledne. I na takových detailech si vývojáři dali záležet, ostatně Londýn jich má plno. Hezčí virtuální město s lepší atmosférou jsme tu ještě prostě neměli, až chvilkami zamrzí, že není možnost se po něm jen tak procházet a nasávat atmosféru, případně i větší interakce s ostatními postavami by prospěla. Hodně dlouho jsem přemýšlel, k čemu by se dal The Order: 1886 vlastně přirovnat, ale je pravda, že žádná alespoň podobná hra tu není. Samozřejmě, obsahuje klasické akční pasáže ze třetí osoby s dobře fungujícím krycím systémem, k nimž se ještě dostanu, ale spíše se vývojáři zaměřují na vyprávění zajímavého příběhu skrze kolikrát interaktivní filmečky, kterých je tu zhruba 30-40%. Možná bych řekl, že The Order: 1886 je takovým mixem Gears of War, The Last of Us s hrami od studia Quantic Dream. Co je ale dobré zmínit, je fakt, že filmečky běží v enginu co samotná hra, takže přechodů si prakticky nevšimnete, kolikrát se mi stalo, že filmeček skončil a já si to neuvědomil, takže jsem místo hraní minutu zíral na obrazovku, jak se postavy vykecávají. Tomu dopomáhá i fakt, že kolikrát ani nenaskočí interface, ale opravdu hrajete prakticky filmeček. Jen počkejte, až se budete slaňovat na vzducholodi, ale takových scén je pochopitelně více. Co se z trailerů zdálo jako animace, je ve skutečnosti plně hratelná sekvence, z níž spadne čelist až k palcům u nohou. Ještě se vrátím k QTE sekvencím, kterých není zase tak přehnaně moc. Většinou fungují podobně, co ve většině ostatních hrách, ale občas dávají hráči volbu, jak se rozhodnout. Nejde o nic velkého, ale můžete se rozhodnout, jestli protivníka udeříte cihlou, případně ho bodnete nožem. Interaktivnější QTE jsou určitě zajímavým oživením, ale je fakt škoda, že jich není více. Kromě akčních pasáží a filmečků tu je ještě procházení po Londýně a sbírání informací, což hodně připomíná zmíněný The Last of Us. Ačkoliv by se mohlo zdát, že tyto pasáže budou nudné, není tomu tak. Je zajímavé procházet nádherné úrovně se spoustou detailů, prozkoumávat je a odhalovat nejedno tajemství, napsané třeba na fotografii nebo v novinovém článku. Některé lokace navíc mají až hororovou atmosféru, třeba ty v nemocnici. Každopádně vás asi bude zajímat, jak je na tom samotná akce, která samozřejmě sem tam přijde, když neprozkoumáváte různé uličky Londýna či se nedíváte na další filmovou sekvenci. Tady vývojáři z Ready at Dawn ukazují trochu svojí menší zkušenost v žánru, protože jde prakticky vždy o arény, do nichž nabíhají zástupy protivníků, občas se budete i divit, kde se všude protivníci berou a kolik jich je. Přestřelky jsou ale fajn a zábavné, nejsou určitě nudné, jak bylo možné se dočíst z prvních dojmů zahraničních novinářů nebo nejmenovaných jedinců v diskuzích, hlavně díky zajímavým zbraním, z nichž je radost střílet, které musíte pořád točit kvůli nábojům, a nutnosti se opravdu neustále krýt, protože hlavní hrdina toho na obtížnost Normal moc nevydrží. Je možná jen škoda, že originálních zbraní je tolik, že je není možné po delší dobu využívat, protože přestřelek je jednoduše málo, tedy je jich určitě méně, než by mělo být. Každopádně vývojáři zakomponovali i jednoduché dodělávání či likvidaci protivníků, když se nacházíte v jejich blízkosti. To stačí vždy zmáčknout trojúhelník, a hlavní hrdina hned protivníka sejme, třeba dupnutím na obličej, případně si pomůže prostředím. Jen mi přišlo, že až příliš se některá zakončení opakují, mohlo jich být více. Vývojáři zakomponovali do hry i možnost zpomalit čas, což se zde jmenuje Blacksight. Tuto funkci nemůžete využívat pořád, ale když se naplní, čas se pomalu celý zastaví, a vy máte možnost sestřelit více protivníků během jedné dvou vteřin. Dokonce je možné v tomto režimu střelit protivníka do ruky, v níž právě drží granát, který následně exploduje a je jasné, že moc příjemný pohled to není. Já sám jsem Blacksight využíval spíše v menší míře, protože mi přišlo jako už moc velké ulehčování během hektických přestřelek. Kromě akčních pasáží občas ke slovu přijdou stealth pasáže. Těch ve hře moc není, jedna kratší je ve vzducholodi a jedna větší v pozdější části. Vývojáři možná věděli, proč těchto pasáží nedávají do hry více, protože i když je plížení intuitivní a Galahad udělá vždy to, co mu skrze gamepad řeknete, tyto pasáže jsou asi nejslabší částí celé hry. Vždy se totiž musíte k protivníkovi připlížit a ve správný čas stisknout trojúhelníček, aby ho Galahada sundal svým dlouhým nožem, přičemž zároveň si musíte dávat pozor, aby vás nezpozoroval jeho kolega. Když je totiž hlavní hrdina odhalen, dostane kulku mezi oči, zde se prostě chyby neodpouští. Každopádně opakování jednoho a toho samého postupu vede postupně ke stereotypu a nudě, a kolikrát i tedy i frustraci, když se netrefíte či vás protivník odhalí. Naštěstí ukládací body jsou celkem pravidelné, takže neopakujete delší část znovu. Po většinu času budete střílet rebely, kteří se na otevřenějších pláccích ukazují v docela hojném počtu. Jejich umělá inteligence je na dnešní poměry průměrná, prostě neurazí, ale ani nějak nepřekvapí, asi bych ji přirovnal třeba k sérii Call of Duty. Protivníci se kryjí, sem tam hodí nějaký ten granát, nebo se o to alespoň pokoušejí, občas nabíhají pod hlaveň zbraně hlavního hrdiny a snaží se ho udolat hlavně počtem, než nějakým přehnaným taktizováním, ale to je dáno i trochu stylem, jakým jsou vedeny přestřelky. Už před vydáním se vědělo, že mezi další protivníky budou patřit i vlkodlaci, kterých nakonec ve hře není tolik, jak by každý očekával, ale když se vždy objeví, vzbuzují respekt, zvláště ti silní, s nimiž svedete vždy souboj na blízko. Prakticky se jedná o vrcholy celé hry, na které budete vzpomínat i po dohrání. Nejvíce se před vydáním debatovalo, jak je hra The Order: 1886 vůbec dlouhá, jestli dokážou vývojáři ospravedlnit plnou cenu, za kterou se prodává. V posledních dnech se kolem tohoto strhnul docela velký hate, který musel každý zaznamenat. Každopádně The Order: 1886 opravdu není trvanlivou hrou, můj čas na první průchod na Normal obtížnost se vyšplhal k nějakým osmi hodinám, což je dnes tak nějak standard, problémem tady ovšem je, že hra prakticky nenabízí nic více. Nemá žádný multiplayer, další režimy, můžete si dát příběh znovu na vyšší obtížnost, ale je otázkou, proč byste tak dělali, když stejně trofeje za obtížnosti nedostáváte, takže stačí dát na normal i podruhé a vše vysbírat. Platina je tu ostatně docela lehká, ačkoliv jí ještě nemám, určitě si vše dám ještě jednou, ale ne jenom kvůli oněm trofejím. On je totiž The Order: 1886 jinak kvalitní filmovou hrou, u níž během prvního průchodu vše neodhalíte, a mnoho věcí vám unikne nebo si nespojíte, navíc do jejího světa by se chtěl člověk vracet, a snad k tomu bude v budoucnu ještě příležitost. Vývojáři určitě mají v čem pokračovat i díky výbornému konci. Vývojáři z Ready at Dawn několik let nepřipravovali jen svět, v němž se hra odehrává, ale i svůj zcela nový engine, na němž běží. Ten byl přímo vytvořen pro potřeby The Order: 1886 a maximálně optimalizován pro konzoli PlayStation 4. Na konečném výsledku je to hodně vidět, protože hezčí akční hru jsme tu doposud neměli, vlastně si nepamatuju, že bych viděl vůbec někdy hezčí hru. Modely postav jsou nádher, prostředí má až maniakální detaily a textury ve vysokém rozlišení, a to nemluvím o naprosto parádním osvětlení jednotlivých scén, u něhož si přeji, aby se stalo v následujících letech standardem. Už před vydáním se samozřejmě vědělo, že The Order: 1886 bude nádherná hra, ale finální výsledek na TV dokázal překvapit. Po celou dobu se navíc hra hýbe svižně, nevšiml jsem si žádného zpomalení, a to ani během výbuchů nebo těch nejvíce náročných scén. Výborný je i soundtrack, pomáhající budovat skvělou atmosféru, patří v současnosti mezi to nejlepší, co můžete v akční hře slyšet. Výborné je i ozvučení, ale to je tak nějak u Sony her zvykem, stejně jako kvalitní dabing. Ten sice nemá žádnou profláklou hvězdu, ale vybraní herci vše odehráli na jedničku. Před vydáním se do hry The Order: 1886 kopalo ze všech stran, ať už kvůli linearitě, délce nebo přílišné filmovosti, ale faktem je, že vývojáři splnili prakticky vše, co před vydáním slibovali. Tedy maximálně filmovou akci se skvělým příběhem, zajímavými postavami, elektrizující atmosférou a zábavnou hratelností. Samozřejmě, mohla být delší a sem tam se nějaký nedostatky najdou, pramenící především z menší zkušenosti studia Ready at Dawn. The Order má ale do budoucna obrovský potenciál, daleko větší jak Uncharted nebo The Last of Us, takže pokud se bude dobře prodávat, určitě si vývojáři vezmou k srdci zpětnou vazbu, a pak se máme teprve na co těšit.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (258)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
filom3n
filom3n #Grip
👍1

nejdriv mne to nebavilo, celou hru mi vadila kamera prez rameno, par technickych detailu, ale jinak jsem si hru zacal vic a vic oblibovat az ode mne vyslouzila 9ku, snad bude pokracovani...

grafika super, dylka mi vyhovuje...

Tesla84
👍1

Za mě (sice až teď) jsem koupil na store ve slevě tuto hru a to kvůli panu Teslovi :D

Hra je epic drží, vás ve střehu neustále a se systémem boje kdy máte reflexy jak guma u spoďárů (aspoň já ano) :D

Jak psal někdo viz. výše je to lepší jak InFamous a že jsem velkej FAN té hry, ale tohle je epic. Jen dvě věci mě zklamaly a to, že ony videa 30-40% nejdou skipnout :-( Na poprvé si videa nechám ale když to hraju znova uvítal bych "SKIP" a nakonec délka příběhu... Verdokt: 9/10

Lidi s dalším dílem nevěšte hlavu, dyť u Darksidru se též říkalo že krom dvou dílu jiné nebudou a ejhle máme tu 3 díl a snad povedený... věřím že něc přijde ať už DLC či čistě druhý díl ;-)

Arrozo
Arrozo #PS5
👍2

Si chteli asi nechat prostor pro dvojku nebo mozna pro pribehove DLC...ja tomu davam 9, pro me to je zjeveni podobne jako Spec Ops: The line...za me spokojenost a fakt moc nerozumim tomu hejtu...

Arrozo
Arrozo #PS5
👍2

Tak pro me velke prekvapeni. Tunely mam rad a tenhle mi temer vsim dokonale sednul. Cerne pruhy mi vubec nevadily, nevnimal jsem je. Neprislo mi, ze by tam bylo presprilis QTE. Postavy, prostredi a vubec vizual se mi libil a radim to k nejhezcim hram, co jsem hral na PS4. Bod strhavam za konec, jeste jsem tam chtel par veci zuctovat :-) Takze abych to shrnul, davam 9/10 a chci pokracovani a vic takovych her.

argokib
argokib #PS space
👍3

Nejvíc ležel Order v žaludku zelenejm mužíkům a YT "playerům".Za mě parádní hra se super atmoškou,,jen dvojku bych prosil o kousek delší

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍3
👎1

Na E3 Order 2 a pojd me

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍7

Soukromá recenze životem zklamaného xbota s multiúčtem, protože mu leží jeho milovaný přístroj ladem.. Navíc Investoři by rádi celou herní divizi MS prodali to taky na radosti nepřidá :( Za mně 8/10 klenot který si časem dám ještě jednou a s radostí :)

charvisan

Ja nikdy nebyl hater ;)

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍1

Hateři procitají. Po Vegovi už i Charvisan.

charvisan
👍2

Nastesti nejsme recenzenti a holt ,,laici,, a dame proste na svuj dojem a nemusime resit fps,propady,delku,stylyzaci a buhvi co jeste z cehoz pak yvchazi vysledna znamka: objektivni(melo by). Jsme vzdy subjektivni dovolit si to muzeme,na me to proste takhle pusobilo...dokonce me to vzalo snad vice nez qb. No ale o tomto to neni. Za me je napr halo za 10,mario 10 ale nekdo to tak nema,chapu.

Hráč123
Hráč123 #GameCave
👍2

No nezlobte se na me ale pokud by hry jako Order meli dostavat 9/10 tak nevim kam by se pak meli radit hry jako Last of us, Tomb Raider, Forza horizon 3 nebo uncharted 4....

Stinky Johnny
Stinky Johnny #Kup si GP
👍1

charve tohle je hra u které si řekneš, že je to první velká hra co kluci dělali, přimhouříš nad něčím oko a pak se parádně bavíš 8,9/10 hra a nebo jsi tvrďák, nic neodpustíš a pak je to 6/10 hra. Řekl bych, že úplně stejný případ je na XO Quantum Break, buď 6/10 hra a nebo celému světu ukážeš, že jsou jedničky a parádně se bavíš.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

Mám chuť si to dát znovu. Asi to po Dark Souls 3 rozjedu.

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍2

Charvi konečně procitnul a odrazil se od MS dna :) Možná ho dám i do přátel :D

charvisan
👍5

Tak dohanim resty z ps4 a vim ze jsem se obcas o tohle otrel,nicmene:

Po dohrani musim rici,ze kratke mi to neprislo,repetetivni taktez ne,technicka stranka paradni ... Je pravda ze zacatek byl hodne v rezii cut scen,nakonec se to ale zlepsilo. Pribeh dobry. Klidne bych i tu 9ku dal ...

Toz takhle ;)

haryvotruba
haryvotruba #Reiður
👍2

Tak za mě jsem maximálně spokojenej,nějakou chybu to ma ale která hra ji nemá já dávám klidně 9/10 protože věřím že bude dvojka.A ta bude nabušená

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍8

Sice jsem to bez problemu dohral za jedno odpoledne a tak nejak jsem doufal, ze to bude delsi, ale pribeh me bavil, hratelnostne to byla fajn akce a graficky je Order moc pekny. Lhal bych, kdybych rekl, ze me hra nebavila. 7,5-8/10, tak nejak se nemuzu rozhodnout. :P Ale spis 8, nedostatky to ma a zadny prevrat se nekonal, ale zabavne to je! :)

Gastovski
Gastovski #PS5 4K
👍1

Ale nic víc jsem soky říct než xdante nechtěl. Přiznávám napsal to líp...

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍4
👎2

tak jasne, pohoda debata.. Jen prostě je to asi jak to psal xdante.

Gastovski
Gastovski #PS5 4K

Soky NO problém. Jenom sem nepochopil odpověd cassherna že všechny gamesy musí být open world na 100hodin (nic takového jsem netvrdil). A nevěděl jsem že nemůžu porovnávat žánry- prostě se mi koridorovky nelíbí tím pádem se mi nelíbí Order . To je vše co jsem chtěl napsat.

xDante1986
xDante1986 #Gamer
👍2
👎1

Gastovski v klidu máme to stejně, osobně se mi líbilo prostředí, postavy i příběh... bohužel na druhou stranu hodně tragická délka 6-7 hodin celkem se sledováním všech filmečků, které zaberou zhruba 50% hry, pak taky to, že příběh nedokončili... škoda... přidat další 7-8 misí, dokončit příběh....je to někde jinde, takhle to za mě bylo dost nedodělané, ber to tak, že každému se líbí něco

soky: špatný open world zůstane špatný, stejně jako špatný tunel

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍6
👎2

Gastowski, jen jsem reagoval na tvůj úsudek, že openworld je za každou cenu lepší než tunel, i když je vlastně horší :) žádnou aroganci v tom nehledej..

Gastovski
Gastovski #PS5 4K

Asi se budu opakovat, ale klidně to napíšu znova- myslel jsem že tady můžu napsat svůj názor aniž by někdo odpovídal věšením tvůrců- za to dostal palec nahoru a ty nohy v teple mám od rána a nikoho nevješim A xpastic nikdy jsem víc v klidu nebyl

Cobra
👍2

Tak mě tenhle tunel bavil daleko víc, než jeden nejmenovaný každoroční tunel

pastic
👍2

Gastovski,nikdo k tobě arogantní nebyl.Jen taky napsal svůj názor.Tak klídek a nohy v teple

Gastovski
Gastovski #PS5 4K

Casshern! Nesnáším arogantní příspěvky jako momentálně ten tvůj, myslel jsem že na tyto stránky může každý napsat svůj názor aniž by sklidil takovou odezvu- o věšení tady píšeš ty a ještě ti dají palec nahoru!? To samé soky, napsal že open world je nudné cestovaní- proč mu nedáte palec dolu? At si koridorovky klidně dělají, ale za to že jim dám 5 bodů a mi se nelíbí tak sklidím takovou kritiku s arogancí???

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍6
👎2

heh open world je stejně jenom nudné cestování od úkolu k úkolu. Jistě, můžeš se kochat krajinkou, sem tam narazíš na otazníček, či přepadnout nějakého loupežníčka, ale to je tak vše. nastává nuda a opakující se scénáře. Neříkám, že Order je nějaká superhra, ale snad jsi věděl, že to bude koridorovka, nebo jsi to koupil aniž bys četl třeba recenzi?

Gastovski
Gastovski #PS5 4K
👎6

Tuto hru jsem si pořídil z důvodu veliké reklamy na netu a výborné grafiky, která mě zaujala na první pohled. Tohle je ale jediné plus co této hře můžu dát! Hrát stále na tak (MOC) ohraničených mapách v dnešní době konzolí a konkurenčních hrách s open world ... Kdybych měl psát vše co se mi na hře nelíbilo- Vše! Teda krom té zmínované grafiky. I když nečekám na tento komentář palce nahoře i tak si budu stát za svým a přez mé veliké zklamání 5/10.

xDante1986
xDante1986 #Gamer
👍1
👎1

To je sice fajn, ale podle všeho, co řekli tvůrci se tomu prý nedařilo jak mělo a dvojka nejspíš nebude ... ted můžem jen doufat...navíc hra rozhodně délkou spíš zklamala, takže tohle příběhově mohli zakončit než to utnout. Filmy ti na sebe navazují částečně v rámci série, ale vždy je to hlavní v dané části uzavřeno, což tady nebylo....viz i pán prstenů, který má ale na film 3 hodiny což je samo o sobě víc než dost.... kdyby si tam víc hrál a bylo to delší, pak by nikomu nevadí, že na to bude něco navazovat, když hlavní děj prvního dílu by byl řádně ukončen víš jak...

ale na druhou stranu, vše nasvědčovalo tomu, že alan wake 2 taky nebude... a vypadá to, že situace se mění... je to škoda, gallahad byl super, hrozně se mi líbil dabing postav a jejich pojetí a osobitost

xDante1986
xDante1986 #Gamer
👍2

numero fakt ne? fakt ti nepřijde smysluplnější se vypořádat s řádem, chancellorem? osvětlit jim, že jejich řady vedl Lykan a chancellor ho celou dobu kryl? Že by o tom, řekl Isi, která ho hned hodila přes palubu? Já osobně tohle bral za krom délky druhý fail... stačilo pár dalších misí... ukončit celý příběh, aby to mělo hlavu a patu... tohle určitě není dobře zakončeno... No pokud by to bylo zase 7 hodin z toho 4 hodiny videa a 3 hodiny hry, tak by i hráči za původní cenu určitě uvítali víc....

Snad jen doufat ve dvojku, kde to nějak uzavřou. Mě se jednička příběhově líbila a právě proto mě konec dost vyfuckoval... a byl jsem zklamán. Protože celou dobu se to tak nějak odkrývalo a pak, když to bylo nejzajímavější tak najednou THE END.

úplně v klidu věřím, že kdyby Gallahad vše řekl Laffayetovi mohli proti Řádu případě společně s Řádem bojovat proti zrádcům dál....

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články