Start the Party! Save the World

Martin Šmíd, 16. 12. 2011 1:45
Je tomu přes rok, co Sony vydala pro Playstation 3 svoje nové pohybové ovladače se svítící bambulí Playstation Move. Když je vydávala, tak uvolnila i docela zajímavou kolekci miniher Start the Party, která byla určena především pro začínající hráče na těchto ovladačích, kterým navíc nebylo více jak deset let. Nyní Sony vydává volné pokračování s názvem Start the Party! Save the World, které staví na osvědčeném konceptu, ale bude to stačit na to, abyste museli znovu vyrazit do obchodu? Nejde jen o vaření z vody, ze které ostatně dneska vaří většina vydavatelů?

V minulém roce jsem si u Start the Party stěžoval hlavně na fakt, že pokud rozehrajete hru pro jednoho, vydrží vám tak na hodinku. Jak mi dáte jistě za pravdu, to je hodně málo i v dnešní době krátkých her. Vývojáři se tak chytli za nos a rozhodli se, že do Save the World připraví o něco více miniher, ale bohužel je nutné říci, že opět budete hrát maximálně tu hodinku. V balení nyní naleznete zhruba 20 miniher, každá má stanovených 60 vteřin, takže pokud se vám podaří u každé zahrát vždy nejlepší výsledek, i žák druhé třídy si spočítá, že vám nevydrží ani tu půl hodinu. To je určitě docela tristní zjištění, ale vývojáři opět cílí spíše na mladší, možná úplně to nejmenší publikum, kterému tyto hříčky vydrží daleko déle, než zkušenému hráči, který u konzole stráví desítky hodin týdně.

Letošní výběr miniher je na první i druhý pohled rozhodně zajímavější jak v loňském roce, čímž samozřejmě stoupá i hodnota a zábava samotné hry. Zapomeňte na stříhání hlavy zákazníkovi, nyní přichází na řadu jiné minihry, které ale z loňského ročníku občas vycházejí. A na co se můžete těšit? Třeba na lovení ryb, které vždy musíte chytit a hodit do člunu. Rovněž se budete potápět do hlubin moře a zachraňovat uvízlé potápěče. Docela zajímavé je i zachraňování lidí ve městě před obřím dinosaurem, ale tato hříčka se už objevila v loňském ročníku. Pěkné hříčky jsou ty, ve kterých si zastřílíte proto mimozemšťanům. Také se mi líbila oprava případně úprava robotů. Na výběr hříček si rozhodně stěžovat nemohu, protože zatímco minulý rok se mi líbily tak dvě maximálně tři, letos jsem se bavil u většiny z nich.

Všechny hry si můžete zahrát v singleplayeru ve dvou režimech. Ten první je klasický Free Play, ve kterém si vyberete hru a tu poté hrajete na nejlepší skóre, přičemž vaší jedinou starostí je pořád se překonávat, až budete nejlepší. Novinkou je, že můžete v singleplayeru rychle popadnout Dualshock a s ním ovládat další objekty na obrazovce, jako třeba s lodí u rybolovu nebo s ufem ve vesmíru. Samozřejmě se může Dualshocku chopit i druhý hráč, pokud je přítomen. Dokonce doporučuji, abyste si k několika hrám přizvali spoluhráče, protože hraní bude hned lehčí a nahrajete tak více bodů, kterých není nikdy dost. Když dohrajete Free Play, je tu ještě jako minulý rok survival, ve kterém musíte v návalu všelijakých miniher vydržet co nejdéle.

Singleplayer je sice fajn a dokáže na nějakou dobu zabavit, ale hlavní zábava se ukrývá v multiplayeru, kterého se na jedné konzoli mohou zúčastnit až čtyři hráči. Ti se pak postupně střídají a skrze jednotlivé minihry přetahují o to, kdo nahraje více bodů, přičemž na každém konci kola se jim výsledky sečtou a hra rozdá každému určitý počet medailí, ke kterým se připisují další z následujících kol. Vyhrává nakonec ten, kdo získá nejvíce medailí. Jako další herní režim tu je Quick Fire, ve kterém jsou na vás házeny nejrůznější minihry v časovém úseku a vy musíte v nich nahrát co nejvíce bodů, takže nehrajete jen jednu za daný úsek jako v předchozím případě.

Už původní Start the Party měl přesné ovládání, které neobsahovalo žádné zpoždění nebo lagy. V tomto směru pokračuje i Save the World. Během hraní i s několika ovladači jsem nezaznamenal žádný problém a kamerka Playstation Eye snímala všechny ovladače naprosto v pohodě. O něco horší je to už s obrazem, který kamerka zachycuje třeba do hry na fotky, protože je příliš v malém rozlišení, ale to je problém čistě hardwarového rázu, který vývojáři těžko mohou vychytat. Všechny minihry jsou pěkně animované a krásné na pohled, přičemž je na nich vidět hlavně jednoduchost, kterou je Start the Party! Save the World cílen na menší publikum. Každopádně si myslím, že grafikou neurazí ani starší hráče. Možná vás i překvapí tím, o jak pěknou hru jde.

Start the Party! Save the World je určitě kvalitnější sadou miniher než v minulém roce, ale bohužel z celého balení je cítit jen pachuť datadisku, který by se mohl klidně prodávat za pár desítek korun dodatečně pro předchozí díl. Za plnou cenu určitě nemá cenu Save the World kupovat, ale pokud ho seženete za sníženou cenu a máte kolem sebe kamarády, kteří k vám chodí na různé párty, případně máte doma menší děti, mohl by být Save the World docela dobrou volbou. Zvláště nyní, když se blíží svátky.

Start the Party! Save the World

ps3
Sony Computer Entertainment, Super Massive