Konzolista.cz

Star Wars: Battlefront 2

recenzeneděle 19. listopadu 2017Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Star Wars: Battlefront 2
Před několika lety získala EA od Disney práva na značku Star Wars, přičemž takovou první větší hrou měla být multiplayerová akce Star Wars: Battlefront. Ta rozhodně nezklamala, co se prezentace týkalo, ani hratelnost nebyla špatná, ale dojela hlavně na omezeném obsahu, ať už v multiplayeru, tak na absenci příběhové kampaně. Vývojáři z DICE následně slíbili, že se do druhého dílu poučí, a když byl letos oznámen, fanoušci byli určitě u vytržení. Vývojáři nám slíbili velké bitvy ze všech filmových trilogií, ale také příběhový režim se zcela originální zápletkou. Už nyní mohu říci, že po obsahové stránce Star Wars: Battlefront II určitě nezklame, jde o dost možná nejrobustnější hru ze světa Star Wars za poslední roky, ale bohužel vývojáři se také dopustili několika opravdu hloupých chyb, které tolerovat rozhodně nejde. Více ale níže v mé recenzi.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Příběhová kampaň neurazí, ale mohla být lepší - Prvnímu dílu byla nejvíce vyčítána absence singleplayerové kampaně, která tak logicky v pokračování nechybí, navíc se o ní postaralo nové studio Motive, složené ovšem z veteránů průmyslu. Mezi nimi je ostatně třeba Jade Raymond, která vdechla život Assassin’s Creed sérii. Kampaň se točí kolem postavy Iden Versio a její jednotky Inferno Squad, která se po zničení Hvězdy smrti a zabití Palpatina pokusí o pomstu. Co mě na samotné kampani zaujalo, je právě postava hlavní hrdinky, která nepostrádá potřebné charisma a je i dobře zahraná, o což se postarala herečka Janina Gavankar. Ta svoji novou rolí v posledních měsících doslova žila a na výsledku je to rozhodně vidět. Charismatický hrdina je jedna věc, druhou je poté samotný příběh, v němž už to ale trochu skřípe. Ten je vyprávěn skrze velmi dobře zvládnuté filmečky, ale je po několika desítkách minut docela předvídatelný a překvapí tedy málokoho, navíc další vedlejší postavy, které představí, už tak zajímavé nejsou a prakticky si k nim neuděláte žádný vztah. Navíc příběh pokrývá zhruba 30 let, takže ani není tak konzistentní a nemá takové tempo, jaké bych si představoval, že bude mít. Určitě jste navíc už četli, že má celkem useknutý konec, ale to zase za takový zápor nepovažuji, zvláště, když toto napraví plánované rozšíření, které vyjde v prosinci zdarma. Zřejmě bude konec propojen s blížícím se filmem a vývojáři nechtěli spoilerovat.

Asi nepřekvapí, že je Star Wars: Battlefront 2 jízda ve stylu Call of Duty nebo jiných podobných her, kde je také příběhová singleplayerová kampaň přítomna, ale slouží jen jako takový úvod do hry a prakticky i větší tutoriál. To platí u Star Wars: Battlefront 2 dvojnásob, zvláště, když nebudete během kampaně ovládat jen Iden Versio, ale i další oblíbené postavy ze Star Wars univerza, s nimiž následně navštívíte řadu známých míst, ať už jde o planety Naboo, Bespin nebo Sullust, dokonce budete svědky velké bitvy o planetu Jakku, kde vše prakticky vyvrcholí. Design jednotlivých planet je pochopitelně parádní a určitě potěší, že vývojáři nešetří zajímavými a rozmanitými místy. Jen tedy musíte počítat s tím, že jde pořád jen o lineární střílečku, takže nečekejte, že byste mohli planety nějak hlouběji prozkoumávat. Tato skutečnost mi zase tolik nevadila, spíše jsem byl lehce zklamán tím, že kampaň prakticky staví jen na neustále opakujících se úkolech. Musíte někam koridorem dojít, abyste vyčistili plácek od nepřátel s celkem průměrnou umělou inteligencí, a takto se to opakuje prakticky pořád a je jedno, kde se nacházíte nebo za koho hrajete. Ano, sem tam vývojáři vše oživí misemi, v nichž musíte něco bránit, případně si zabojujete ve vzduchu nebo ve vesmíru proti nepřátelům, ale větší rozmanitost a hlavně hloubka by hratelnosti určitě prospěla.

YouTube video: YouTube video player

Celkově jsem i přes některé výhrady s kampaní celkem spokojen, protože jako úvod do hry poslouží docela dobře, naučíte se ovládat jak hlavní část, když se nacházíte na zemi, tak různé létací stroje. Navíc se mi během hraní i přes opakující se úkoly a jednodušší hratelnost nestalo, že bych se nudil. To rozhodně ne. Za to ale trochu může i herní doba. Hra vám vystačí na zhruba pět hodin, pokud se nebudete někde dlouho zdržovat. Znovuhratelnost je pak spíše diskutabilní. Můžete se vydat do jednotlivých úrovní znovu, abyste je vysbírali a splnili různé postranní úkoly, za což jste odměňováni kredity, ale to alespoň pro mě zase tak velká motivace není. I proto jsem se hned pustil do toho hlavního, co Star Wars: Battlefront 2 nabízí, a to je pochopitelně online multiplayer.

Multiplayer pokrývající desítky let Star Wars univerza – Když se oprostím od toho, že první Star Wars: Battlefront měl omezený obsah, hratelnost v něm byla celkem zábavná a navíc vývojáři přišli i s několika zajímavými nápady. Druhý díl na stanovených základech pochopitelně staví, ale zároveň přináší vylepšení prakticky ve všem. Začít pochopitelně musím samotnou hratelností, která se jen lehce liší podle toho, jaký režim hrajete, k čemuž se dostanu později. Na začátku máte čtyři dost odlišné třídy postav, neboli pěšáků, za které můžete hrát. Mezi nimi je Assault, Heavy, Officer a Specialist. Každá třída má svoje jedinečné zbraně (na začátku jednu, ale jak za danou třídu hrajete, odemykáte si další), ale také schopnosti, které se na bojišti vždy hodí. Rozdělení se mi líbí, stejně jako systém speciálních Battle bodů. Jak se vám totiž na bojišti daří, jste odměňováni body. Nejde přitom jen o zabíjení protivníků, ale hlavně o plnění úkolů, které má každý režim trochu jiné. Za body si pak můžete nakupovat během respawnu jednak stroje, a jezdit tak v tanku, různých robotech nebo létat po obloze, ale také hrdiny.

Každý hrdina je trochu jiný, má vlastní schopnosti a bojový styl, navíc, když za ně hrajete, vidíte scénu vždy ze třetí osoby, abyste měli lepší přehled. Ve třetí osobě pochopitelně můžete hrát i normálně, když máte pěšáka, ale moc výhodné, jako u hrdiny, to není. Alespoň dle mého názoru. Každopádně ta možnost tu je. Co se týče samotných hrdinů, za Světlou stranu nechybí Luke Skywalker, Yoda, princezna Leia nebo Rey z posledního filmu. Temná strana je plná známých padouchů, kterým kraluje Darth Vader, ale já jsem si asi nejvíce oblíbil hraní za Darth Maula. Špatný ale není ani Kylo Ren nebo Boba Fett. Každá strana má zatím sedm hrdinů, jejich počet se bude dle vývojářů postupně zvyšovat. Přítomnost hrdinů na bojišti je následně hodně cítit a kolikrát dokážou rozhodnout dobrým použitím bitvu, ale na druhou stranu mi nepřišlo, že by byli tak silní a neporazitelní, jako tomu bylo v prvním díle. Zde vývojáři poslouchali zpětnou vazbu fanoušků a rozhodně se to vyplatilo. Dalo by se říci, že rozdělení tříd a Battle body dodaly hře potřebnou hloubku a zajímavost, která dělá prakticky každou hru jedinečnou.

YouTube video: YouTube video player

Star Wars: Battlefront 2 v současnosti nabízí pět herních režimů, přičemž hlavní jsou dva, zbylé tři jsou zábavné, ale spíše jen do počtu na občasné pobavení. Každopádně první režim se jmenuje Galactic Assault a střetne se v něm až 40 hráčů v kolikrát až epických bitvách, v nichž jde o plnění různých úkolů. Většinou bitva probíhá tak, že jeden tým se snaží plnit úkoly, aby prorazil obranu protivníka, no a druhý tým se v tomto snaží zabránit. Bitvy v tomto režimu vypadají parádně, probíhají jak na zemi, tak ve vzduchu, a když se do ní zapojí hrdinové, má nezapomenutelné kouzlo a atmosféru. Druhým velkým režimem je Starfighter Assault, v němž, jak už název napovídá, vás čekají bitvy ve vzduchu, hlavně tedy ve vesmíru. Stejně jako u zmíněného Galactic Assault jeden tým útočí a snaží se ničit vyznačené cíle, druhý tým se v tom snaží zabránit. V tomto režimu pak máte také hrdiny, ale jsou pochopitelně usazeni do svých lodí, mezi nimiž nechybí ani ikonický Millennium Falcone, který řídí Rey a Chewbacca. Tento režim pro 24 hráčů je k mému překvapení hodně zábavný, i přes svoji chaotičnost, a během hraní jsem se dobře bavil a určitě ještě budu.

Dále ve hře naleznete režim Blast, což je prakticky Team Deatchmatch ve středně velkých či menších mapách, kde bojujete jen s pěchotou. Pokud si chcete zabojovat jen s hrdiny, je tu připraven jako v prvním díle režim Heroes vs. Villians. Na rozdíl ale od prvního dílu jde čistě o souboje hrdinů a padouchů, takže vás na bojišti neotravují pěšáci, což je pochopitelně jen a jen dobře. Režim probíhá v módu 4v4, je hodně o taktice a sehranosti týmu, stejně tak o dobře vybraných hrdinech. Sice se může zdát, že hrdina se světelným mečem má značnou výhodu, ale jak jsem hrál, zjistil jsem, že tomu tak nemusí být. Poslední režim se jmenuje Strike, přičemž jde o takový zmenšený Galactic Assault pro 8v8. Moc oblíbený popravdě není, což je vidět i na počtu hráčů. Ti dávají přednost raději jeho větší verzi, a popravdě se nedivím.

Jednotlivý herní režimy mají pro sebe určené mapy, inspirované filmovou sérií i třemi různými érami. Ty největší pochopitelně najdete v režimu Galactic Assault a zabojujete si na Kashyyku, Jakku, ve Hvězdě smrti a dalších zajímavých lokacích. Mapy mají výborný design a dobře se hodí pro epické multiplayeové bitvy a je radost se po nich pohybovat, ať už po svých, v nějakém tom stroji nebo létat nad nimi. Na některých se dokonce mění den a noc, což je jistě příjemné kosmetické oživení. Stejně tak jako skutečnost, že na některých mapách se pohybují i NPCčka v podobě místních obyvatel, která v chaosu neustále pobíhají sem a tam. Mapy během hraní dobře rotují v rámci herních režimů, prakticky nikdy se mi nestalo, že bych hrál jednu mapu dvakrát po sobě. Jen možná trochu může zamrzet jejich počet. Ten není největší, ale postupně by se měl rozrůstat. Ostatně už v prosinci přibudou dvě nové mapy.

YouTube video: YouTube video player

Nejlepší zážitek ze Star Wars: Battlefront 2 si pochopitelně odnesete jen ve chvíli, když budete hrát s kamarády a na bojišti komunikovat. Můžete tak vytvářet různé strategie, jak protivníka obejít a co nejvíce mu uškodit. Samozřejmě, třeba režimu Galactic Assault nehrozí, že byste hráli jen s kamarády, ale menší jednotka, která komunikuje a hraje chytře, dokáže udělat protivníkům velký problém. Někdy ale pochopitelně jste v týmu, který hraje dost tupě a hráči jen umírají v jedné uličce dokola, než aby se snažili udělat něco jinak, když jim dosavadní strategie nevychází. Na podobné hráče jsem narážel celkem často a je škoda, že svým počítáním kazí, ať už vědomě nebo nevědomě, ostatním hru. To už je ale pochopitelně problém takto velkých multiplayerových akcí, kde si protihráče nevyberete.

Multiplayer postavený na pay-to-win systému - Z předchozích řádků je patrné, že multiplayer ve Star Wars: Battlefront 2 je hodně robustní a když máte tým složený s kamarádů, s nimiž můžete komunikovat, budete se při něm dobře bavit. Určitě jste ale nepřehlédli známku pod recenzí, takže se určitě ptáte, kde je onen háček, v tomto případě pořádný hák. Samotný herní základ je určitě v pořádku, problémem je, že vývojáři systém progrese v multiplayeru postavili na mikrotransakcích a loot boxech, a to tak nešťastným způsobem, že se z hraní stává prakticky pay-to-win záležitost. Nevadí mi, když hra v mikrotransakcích a loot boxech nabízí kosmetické věci, i když i o tomto by se dalo docela dlouho diskutovat. Ostatně třeba v Destiny 2 jsem neutratil ani korunu navíc a mám za hraní prakticky vše. Když je ale tímto systémem podmíněn váš postup, nad nímž nemáte nejmenší kontrolu a jste znevýhodněni oproti platícím hráčům, je to obrovský problém, který vás začne postupně hodně frustrovat.

Před spuštěním se hodně řešilo, jak jsou hrdinové drazí a kolik musí nahrát hráč hodin, aby si je odemknul. Tohle je ale z mého pohledu ten nejmenší problém, protože o hrdiny ve výsledku zase tolik nejde. Nebo tedy jde, ale ne ve spojení s tím, že si na ně musíte našetřit, abyste je mohli během her používat. Ostatně nemám problém s tím, když si hraním a hlavně normální, jasně danou, transparentní cestou obsah odemykáte. Zde si jakoukoliv třídu pěšáků či hrdiny můžete dále vylepšovat a zlepšovat jim pasivní schopnosti díky speciálním hvězdným kartám, které ve výsledku mají celkem viditelný vliv na hratelnost. Karty si jednak můžete vyrobit za nastřádaný materiál ze splněných výzev nebo najít v loot boxech. Materiálu je ale tak málo, že se spíše musíte spolehnout na to, co vám padne z náhodného loot boxu, který si můžete zakoupit za herní měnu (za tu skutečnou to také šlo, ale EA už tuto možnost dočasně ze hry odstranila). Já jsem si třeba oblíbil třídu Assaulta, ale během několik desítek hodin hraní mi na ní nic nepadlo, takže jsem se nikam neposunul – nějaký materiál jsem měl, takže jsem si vyrobil alespoň nějaké ty základní karty, jejichž cena se pak postupně pochopitelně zvedá, když je chcete upgradovat na silnější verzi.

Takto pak máte pocit, že hru hrajete zbytečně, protože progres je téměř nulový, navíc za hraní získáváte tak málo herních peněz, že musíte ve hře utopit hodiny, abyste si mohli jeden loot box koupit. Hra vás tedy tímto prakticky i nutí a snaží dotlačit k tomu, když už jste opravdu zoufalí, že zadáte svoji kreditní kartu a nakoupíte si pár balíčků, abyste měli další šanci se trochu zvednout. Pak nějaké peníze utratíte, zase vám nic nepadne, tak si řeknete, že to ještě zkusíte, a takto to opakujete, dokud ve hře neutratíte i tisíce dalších korun. Trochu vyděračské, postavené na principu mobilních free-to-play her. Problémem Star Wars: Battlefront 2 je ale ten, že hra samotná stojí šedesát euro a zdarma tedy v základu rozhodně není, aby si mohla dovolovat podobné manýry.

Vzhledem k tomu, že karty, a hlavně následně i jejich vylepšená verze, mají vliv na hratelnost, jde Star Wars: Battlefront 2 hodně stylem pay-to-win, což je něco, co je naprosto nepřípustné. Aby celý tento systém vývojáři dotáhli do absurdního konce, tak abyste mohli mít u sebe tři karty, musíte si zvednout speciální karetní level. Ten si zvyšujete tím, že musíte mít pro danou třídu nebo hrdinu určitý počet karet. Když vám ale karty nepadají a nemáte materiál pro jejich výrobu, jste prostě nahraní a máte další nevýhodu oproti jiným hráčům.

YouTube video: YouTube video player

Celý tento systém progrese u Star Wars: Battlefront 2, postavený na loot boxech a mikrotransakcích, je obrovský problém a je naprosto nepřípustný, zvláště, když má vliv i na samotnou hratelnost. Získávání herní měny je hrozně pomalé, a pokud ji nechcete grindit desítky hodin a následně se modlit, že vám padne to, co potřebujete, musíte si pomoci reálnými penězi. Ani se popravdě nedivím, že vývojáři zatím mikrotransakce odstranili, ale pořád mají pochopitelně výhodu hráči, kteří si koupili drahou Elite Trooper Deluxe edici, obsahující několik fialových, a tím pádem i nejvzácnějších, karet. Abyste si je odemkli hraním, musíte nahrát stovky hodin. Nyní je otázka, v jaké formě se mikrotransakce vrátí. Něco ale musí vývojáři udělat i se samotným základním systémem, který je pro hráče nepřátelský a samotné hře hodně ubližuje. Opravdu mě mrzí, že u recenze takto velké hry musím prakticky na celé stránce řešit něco takového. Doufám, že se po tomto shit stormu v EA trochu proberou, protože pokud chtějí jít tímto směrem, a to samozřejmě platí i pro ostatní vydavatele, já jeho součástí být nechci.

Arcade režim - Kromě singleplayeru a obsáhlého multiplayeru je ve Star Wars: Battlefront 2 zahrnuta ještě třetí docela velká část, která se jmenuje Arcade. V ní vás čeká řada scénářů za světlou i temnou stranu, přičemž úkoly většinou spočívají ve vystřílení určitého počtu protivníků na čas, případně musíte zlikvidovat určitý počet, ale dojde i na další úkoly. Některé scénáře plníte klasickými pěšáky a třídami pro multiplayer, ale řadu z nich si vyzkoušíte i v roli hrdinů, takže máte šanci si je zde trochu více osahat a naučit se s nimi lépe zacházet, abyste se mohli pustit následně do multiplayeru. Scénáře navíc existují ve třech verzích obtížnosti. Než splníte všechny scénáře a získáte maximální počet hvězdiček, určitě nahrajete v Arcade režimu několik hodin. Zábava je v něm navíc docela slušná.

Jsou ovšem dvě věci, které mi na tomto režimu docela vadí. První je skutečnost, že vývojáři sice zakomponovali kooperativní režim s kamarádem, ale pouze v lokální podobě, tedy ve split-screenu. To je u velké online multiplayerové akce celkem nepochopitelné rozhodnutí, zvláště, když první díl měl u těchto scénářů i online podporu. Snad ji vývojáři v budoucnu přinesou. Druhou kaňkou je skutečnost, že i Arcade režim je trochu namočen v mikrotransakcích. Jak totiž plníte jednotlivé scénáře, získáváte vždy malý obnos herní měny. Problém je v tom, že obnos měny získáte jen za několik scénářů za den, následně vám hra napíše, že pro další musíte počkat zhruba 13 hodin jako v nějaké připitomělé free-to-play hře. Že vás hra odmítne tedy odměnit za vaše snažení je obrovský fail ze strany vývojářů. Tohle už je vážně přes čáru. Pochopil bych, že by hra nedávala třeba odměny za už splněné scénáře, nebo ne v takovém množství, ale když nedostanete odměnu ani za scénáře, které jdete poprvé, je to pochopitelně špatně.

Ohromující audiovizuální zpracování - Pokud je něco, v čem Star Wars: Battlefront 2 naprosto boduje, je to určitě audiovizuální zpracování, což ale u hry od studia DICE zase tak moc nepřekvapí. I zde byl využit v poslední verzi Frostbite engine, který dokáže vykouzlit velmi detailní rozsáhlé úrovně se spoustou parádních efektů, detailních postav a může se pochlubit i fantastickým nasvícením jednotlivých scén. Jeho velkou výhodou je navíc výborná optimalizace, kdy z konzolí ždíme všechen možný výkon, takže i při fantastické vizuální podívané hra běží v téměř perfektních 60 snímcích, alespoň na konzolích PlayStation 4 Pro a Xbox One X. Ano, k poklesům sem tam v náročných scénách dojde, ale nejsou tak velké, aby znatelně nabourávaly zážitek. Společně s výbornou prezentací musím pět chválu i na ozvučení, na němž se vývojáři opět vyřádili a s kvalitním domácím kinem nebo sluchátky si budete připadat jako přímý účastník velkých bitev. Do toho pochopitelně hraje výborný hudební doprovod, převzatý z filmové licence, čímž se jen podtrhne výborná atmosféra. V tomto tedy Star Wars: Battlefront 2 rozhodně nezklamal.

Star Wars: Battlefront 2 měl být velkou videoherní událostí koncem letošního roku a hrou, na níž budeme dlouho vzpomínat. Nakročeno k tomuto cíli měli vývojáři opravdu dobře, ostatně nebáli se připravit celkem solidní příběhovou kampaň a rozšířit multiplayer o nové možnosti a obsah, který zahrnuje několik desítek let Star Wars univerza. Bohužel veškeré snažení pohřbili mikrotransakcemi a nepřátelským systémem progresu, nutící utrácet další peníze a mít tak výhodu před neplatícími hráči. Je to vážně škoda, protože pokud by se EA nechtěla svést na vlně loot boxů v tom nejhorším možném provedení, mohli jsme tu mít s trochou snahy opravdu báječnou akční hru s velkou trvanlivostí, na níž budeme ještě dlouho vzpomínat. Právě tato promarněná šance zamrzí asi nejvíce.  

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (62)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
vespilo
vespilo #Both

Hru zabila zbrklost EA a špatná komunikace mezi EA a Disney. V EA se zahnali sami do kouta, když oznámili, že ve hře nebude seasson pass a očekávali, že vyberou peníze za skin lootboxy. Jak se, ale ukazuje tak nějak zapomněli na Disney, které by nebylo rádo, kdyby ve hře běhal "růžový" Dart Vader. V této situaci by bylo marketingovou sebevraždou, kdyby najednou oznámili návrat seasson passu a tak vymysleli paskvil, kterému jsme byli svědkem při releasu. Celkem smutné, že si tohle tak velké společnosti nepohlídají, jelikož hra je jinak skvělá.

headshooter

Ludia co kupuju dlc. A hraju multak treba lutovat llebo. Su to obete spolocnosty ste ako carodejnice na hranici budete platyt

Skurveny_Playstation
Skurveny_Playstation #💩NADVLADA
👍1

EA poslednu dobu dojebalo na co siahlo - mass effect sracka, nfs sracka, star wars tiez sracka. Well done.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍1

Bejk84 srovnáváš seasson pass a mikrotransakce? Tak pokud bys nevěděl rozdíl tak seasson pass dává hře nový obsah a nikterak hráče v online který jej nezakoupí neznevýhodní, snad jen nezahrají mapy které jsou v něm zahrnuty. To přirování k COD je úplně mimo. Srovnáváš hrušky a jabka. Navíc seasson pass obsahují i SP hry jako například zaklínač kde jsem si ho mile rád koupil protože hře přidá SP kampaň na další desítky hodin.

zelvik44
👍5

Dlc je mnohem horsi forma dojeni nez mikrotrasakce. Nemas dlc nemas novy mapy classy atd ale kdyz nezaplatis bedynku navis o nic se nepripravis protoze to proste casem dostanes. Nesmite byt takovy ovce jako vsichni ostatni. Overwatch codko bf Destiny atd maji vsichni mikrotransakce a nikoho to nesere. Battlefield dokonce oboji a vsichni tu vyzpevuji jak to je best of the best. Srovnejte si trochu co pisete a hlavne co vam presne vadi

Bejk84
Bejk84 #NO TROLLS
👍3

tak je zvýhodnění a je zvýhodnění že? Když si nekoupím DLC, tak budu mít horší matchmaking, protože většina se přesune na nové mapy a je to problém, viz starý BF, tam to po vydání placeného DLC nemělo smysl hrát. Ano MT zase poskytují určitou výhodu na bojišti, ale v tomto případě ne tak zásadní, vše záleží na schopnostech hráče a týmové hry, navíc to není trvalá výhoda, jde jen o rychlejší postup ve hře, ale zase mám klid, že veškerý dodatečný obsah budu mít zaručený atd. Takže jde jen o úhel pohledu. Samozřejmě, dle mě je veškerý dodatečně placený obsah špatně, ale je otázkou kolik by pak ty hry v základu stály peněz. Mě se nelíbí jen ta recenze, která je podle mě zaujatá. To je výsledek velmi špatné práce recenzenta.

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc

No dlc a mikrotransakce jsou uplne neco jineho ..DLC te v multiplayeru vubec nezvyhodni protoze ten kdo vetsinou nema k urcene multiplayer hre dlc tak je to s hraci kteri dlc maji nepusti takze tohle je uplne neco jineho ..kdezto tady kdyz mas hodne penez tak muzes kupovat karticky ktery ti treba pridaj 40 procent na xpeni a jine veci a to je teda za me kurwa znat a jestli je pravda i to o tom match makingu,ze to lidi bez zakoupenych miktotransakci davalo k lidem co je maji a jsou uz mega vytuneny,tak je to proste spatne !!!!!! Kdyz si koupim AAA hru za skoro 2 tisice tak cekam ze abych si ji v klidu zahral jako akzdej jinej uz nic kupovat nemusim ,po pripade kdyz hra bude super a bude me bavit koupim casem DLC....kdyby to byli mikrotransakce v SP kde te nijak nezvyhodni oproti jinym hracum tak je to taky neco jineho ale kazdopadne je kolem toho mega rozruch a nechapu ze se to zaclo resit az u tehle hry .....ale je to dobre

Bejk84
Bejk84 #NO TROLLS
👍4

Marcel CZE: Je zajímavé jak se Kachlo staví k mikrotransakcím a ovlivňuje hodnocení hry, ale season pass mu evidentně podle známek nevadí. Co jsou mikrotransakce? Jen převlečený season pass. Nic víc nic míň. Přiznám, že je to agresivnější forma dodatečného výdělku, ale pokud má hra plánovaný SP a já nehodlám utrácet, tak naopak zapláču mnohem víc. Takže pokud má být nějaký dodatečný obsah placený, ať už se jedná o MT nebo SP, tak dám známku dolu a naopak zvýším známku, kde to tak není. Čím si zasloužilo COD 9? Vizuálem (ani náhodou) hratelností (už vůbec ne) Kampaní (k smíchu nuda) Ale pozor nejsou mikrotransakce, tak je to vlastně hra roku! Fakt se tu bavím

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc

lidi si nestezuji ze by to byla spatne hra ale sere je ze musis platit za to aby jsi se jakoby dostal dal driv ,,tohle proste do AAA titulu nepatri,tohle se melo zacit resit davno a ne az ted ..je to hnuj ale na lidi co si to koupi se zlobit nikdo nemuze ,ja si treba nedokazu predstavit ze kdybych byl fanousek starwars tak si to kvuli tomuhle nekoupil zejo .....no pry uz to zrusili i v NFS ty mikrotransakce,je super ze to nejak hnulo a posutu z nas se na koupi vysralo .

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

Jenom člověk co si nedohlédne dále jak na špičku svého nosu může toto podpořit za současného stavu protože mikrotransakce pronikají do her čím dál tím více a pokud by se teď neřeklo rezolutní NE tak příště by to bylo ve větší míře a u více her, bohužel to tu někteří vůbec nedomýšlejí a řeší jenom tuto hru, ne další vliv. Takže za mě OK že se k tomu Kachlo a vůbec i celosvětová herní komunita postavila takto. Protože věřte nebo ne, ale dost možná to zastavilo nebo minimálně změnilo směr tady tohoto trendu, kteří ani ti co tu teď brblají nad známkou vůbec nedomýšlejí ale ve finále by jim vadil.

Rathek
Rathek #PS4 / XSS
👍1

Kolík her v dnešní době například podporuje splitscreen hraní? To je prvek který rozsah taky zásadním způsobem obohacuje a mělo by to být zohledněno při psaní recenze. Oproti Destiny 2 stokrát lepší a zábavnější MP a více obsahu. 6ku si to nezaslouží, 7 bych při současném nešťastném systému lootboxu chápal.. singleplayer kampaň sice kratší ale o to působivější, chrochtal jsem blahem v některých pasážích hry.

TheMachineXYZ

"jde o dost možná nejrobustnější hru ze světa Star Wars za poslední roky" ..... Taky dost možná o jedinou!

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Tunings: oni spis v ty hre zbyly jen lamy..ostatni uz jsou davno fuc..

Tunings
Tunings #PS5+Switch+SD
👍1

Já jsem si koupil elite verzi takže co se týká vzácných karet, tak do začátku dobrý, ale zdaleka nemám co bych potřeboval. Hra se ale dá v pohodě hrát i bez nějakých mikrotransakcích. Je kolem toho zbytečný povyk. Nikdo nikoho nenutí si ty lootboxy kupovat. To je zajímavý že když MP hraje můj 10 letý syn, tak to tam řeže jak koně a to mi teda nepřipadá že by byl nějak ve výhodě oproti ostatním hráčům. Protože zdaleka postavy vylepšené nemám. Takže na mikrotransakcích jedou pouze lamy co neumí a co neví co s penězi. Je to nádherná luxusní hra a rozhodně mě nejaký mikrotransakce nerozhodí. EA slíbila že už nás hra nebude stát ani dolar navíc, ale kvůli lidem co brečí kvůli mikrotransakcím, který ale nikoho nikdo nenutí kupovat, se taky může stát, že si případný budoucí DLC nechá EA pěkně zaplatit. Takže to bych chtěl vidět co by pak říkali lidi potom......

SmitheAgent
SmitheAgent #Sasuke Kun

Algeroth *SPOILER ALERT* - první tři mise super, řekl jsem si, konečně pořádná story za druhou stranu, ale hned po tom to spadne do trapného klišé, div jsem se z toho Je to velká škoda, k čemu se přikloní hlavní hrdinka, která se z počátku tváří strašně loajálně vůči Impériu a nehledě na jejího otce, co by za něj položil i život...**

Algeroth
👍1

Mám otázku pro ty, co již dohráli SP. Jakým směrem se příběh vydá? Měla EA koule na skutečný dark side příběh nebo to sklouzlo k dementnímu klišé přechodu k rebelům/separatistům? Klidně stačí PM, pokud by vadil spoiler někomu tady.To byl pro mě jediný důvod, proč bych nad koupí uvažoval, tak ať vím, zda to tedy má smysl koupit.

Epic
👍1

Takže vemu COD WW2 a u Battlefrontu 2 počkám jak to dopadne

Hromotluk
Hromotluk #nezávislý
👍6

Kachlo jen tak dal, stuj si za svym....z her se nesmi stat spotrebni zbozi tvorene na pred domluveny kontrakt za ucelem zbohatnuti.Vice hardcore her a tech, co maji dusi

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord
👍3

Insertcoin: Moje řeč, najednou si všichni u SW budou hrát na spasitele herního světa který musí vpálit ve své křižácké výpravě. Ale u SoW, Assassina se to přehlíželo a přitom tam je to horší, obojí jsou SP hra a ještě má season pass. Jen málo kdo se zmíní že například u assassina se za reál prochy prodávají mapky, který se v předešlých dílech prodávaly za herní měnu atd... ne to všechno je v poho..... :D

Samozřejmě se mi líbí jak si taky každá společnost/studio rychle na účet EA a BF2 nahání PR body včele s CDPred :D

Misusu

EA naslibovala s Battlefrontem akcionářům určitě hory doly,takže oni nakonec ty chybějící peníze někde a nějak vyberou.Bohužel musím uznat,že tenhle systém který je teď,je pro mě příjemnější protože až si tu hru koupím budu si ji moc zahrát kdykoli bez dalších investic,pokud se vrátí k placeným dlc tak je BF pro mě mrtvá záležitost,nechat se dojit abych moh hrát to ani náhodou.Uvidí se jak to dopadne až odezní hype z filmu,ale obávám se,že nakonec zapláčou úplně všichni i ti kterým ty placený blbosti nevadí.

Tomasas
Tomasas #∞
👍1

BF2 je pro mne rozhodně lepší, jak předchozí díl. Má od vydání více: map, postav, zbraní,.. A hlavně ten důvod proč hrát dál. Všechno je podané zábavnější formou a to jak, už challenge za které se dostává nemalý počet kreditů, tak třeba vlastní nastavení své postavy k obrazu svému. Zajimavé je, že kredity dostáváte i za hraní SP a Arcade, takže když chcete někomu SW předvést může si s libostí zahrát s bootama a trošičku vám to i vydělá. Také doplňuji, že jsem neměl potřebu sáhnout po kreditce.. BTW - Pamatujete na první díl? To byl HYPE a přitom se jen točila mapa na Hothu ze stále tím samým stormtrooperem/rebelem - Velmi zabavné...

zelvik44
👍2

Hra to je dobra nenechte se odradit touto spatnou recenzi

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc
👍1

takze single klasicky jako v BF1 tutorial na multiplayer ,takze to same akorat obohacene o video scenky ,hmmm tak to je teda pekna sracka,takovej SP at si strcej nekam ,to je proste cele spatne ,meli zustat jen u MP a bylo by to vlastne to same ...jsem zklaman ale pouze tim SP jinak co se tyce multiplayeru tak ten je paradni ,sice takovej pro deti ale na odreagovani je to super ,lootboxy jsou shit ale nechapu ze se to zaclo resit at ted.Nekde vis jsem cetl vetu ..radsi se vratim k warframe kde muzu vse nasbirat bez placeni :D:D:D:D:D: tvl to muzes i tady ty koste .....a navic warframe je hra ktera zdime z lidi prachy docela dost :D .......no je to skoda ,cekal jsme konecne plnhodonoutnej pribeh ze sveta starwars a misto toho se mi dostal jen tutorial k multiplayeru....:(

Insertcoin
👍4

czDante: Jde mi o princip, jak ty rikas semeno polykas roky a to nejen od EA a ted se z toho muzou vsichni zblaznit, jako by vam az ted doslo jak to vsechno je, ale bohuzel u jednoho titulu, u tech ostatnich delate jako by se to nedelo. Je to pokrytectvi nejhrubsiho zrna. Ale tak kazdy ho vec. K lidem stadnost proste patri. Je mi jasny, ze tohle neni moc oblibenej nazor, protoze se neveze na vlne hatu, ale stojim si za tim.

Bejk84
Bejk84 #NO TROLLS

Kachlo: Pokud vývojáři přehodnotí svůj přístup, jsem ochotný napsat update do

recenze s novým hodnocením. .......Tak prosím, už můžeš přehodnocovat.

SmitheAgent
SmitheAgent #Sasuke Kun

Nebýt humbuku kolem mikrotransakcí a lootboxů, tak by to zbytečně nezastínilo velkolepé zpracování hry, které teď kvůli nenávistné herní komunitě bylo totálně zazděno... Recenze vystihla obsáhle vše podstatné, akorát bych spíš napsal, že prozatím zklamala a hodnocení odpovídá stavu hry v době recenzování. Pořád se jedná o online hru, fungující jako živá služba a že jako taková se může kdykoliv změnit. Vývojáři vědomě pracuji na nápravě odměňovacího systému a je velká škoda, že první dojem a i prodeje hry postihl rozruch minimálně z posledního týdne. Sám momentálně hru hraju a doufám, aby hra i tvůrci napravili svou reputaci a nebylo na to už moc pozdě.

Snake.360

Škoda, chtěl jsem pořídit, když beta byla fajn. Takhle nic nechci, raději se vracím na Warframe kde mohu nasbírat vše i bez placení

Majeros463
Majeros463 #PS4pro NSW
👍1

To je mi líto jak to dopadlo. Docela jsem se těšil. Takže pro mně jen singl a dál ať se na ni práší v bazaru.

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy

Tady se toho nebojim...jinak v recenzi u CoD mas video toho,jak to tam nefunguje

Edit-tak koukam zes ho videl.Zvlastni ze me se to stalo s internetem 500 mb

Háčkins
Háčkins #PS5&SWITCH

Cermi klidne kup ale ne ze te zase budu potkavat na SW foru s tim ze se kazdej otoci a zastreli te 😁👌🏼

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články