Space Bust-a-Move

Martin Šmíd, 8. 12. 2009 0:02
Série logických her Bust-a-Move je tu s námi už opravdu hodně dlouho. Za dobu své existence se objevila na spoustě platformách a s příchodem Nintenda DS se přesunula i sem. Po vydařeném prvním díle nyní v létě přišel díl druhý s názvem Space Bust-a-Move, který přinesl řadu zajímavých novinek a módů, takže by byla škoda, kdybychom se mu alespoň jednou nevěnovali. Pojďme se podívat, jak hra dopadla a jestli stojí za to, do ní investovat.

Ihned po zapnutí hry se před vámi objeví hlavní nabídka, která by se dala rozdělit na několik částí. V té první se nachází nabídka pro jednoho hráče, druhou nabídkou je klasický online režim pro více hráčů a třetí je shop, ke kterému se ještě vrátíme. Než začneme tyto módy popisovat, určitě se ptáte, co je Bust-a-Move zač a jak se vlastně vůbec hraje. Bust-a-Move je logická hra postavená na prostorové představivosti, kdy se musíte pokoušet sestřelovat všechny kuličky. Jejich rozpad vždy způsobíte složením tří kuliček. K likvidaci kuliček nemůžete jen střílet rovně, ale musíte používat i různé odrazy od stěn, protože mnohdy ani jinak jejich zničení docílit nejde. Z počátku se vám bude moná zdát hra až příliš lehká, ale postupně obtížnost roste a už v polovině hry budete mnohdy nadávat a občas se nám dokonce zdálo, že vyčištění levelu je spíše otázka náhody, než herního umu.

Z počátku bude každého určitě zajímat režim pro jednoho hráče. Ten je velmi obsáhlý a přináší několik herních módů. Hlavním je pochopitelně Story mod, kde se chopíte dua ještěrů, kteří tentokrát budou muset zachránit vesmír před obrovskou katastrofou. Příběh ve hře opravdu slouží jen jako jakési zpestření mezi levely, takže rozhodně nejde o nějakou duchaplnou zápletku, kterou budete hltat. Ve Story modu vždy létáte z planetky na planetku, kde se nachází několik levelů, přičemž po jejich splnění se odemkne boss, který planetku střeží. Bossovské souboje jsou velmi zajímavé a ačkoliv si jsou velmi podobné, vždy budete muset najít jinou cestu, jak bosse porazit. Bossovské souboje jsme si užívali a rozhodně patří k těm nejlepším levelům.

Kromě Story módu tu máme dále VERSUS mód, kde svedete souboj s dalším hráčem o vydržení ve hře. Tento mód můžete hrát buď online nebo proti AI. Dále tu máme ENDLESS, kde musíte co nejdéle vydržet ve hře, přičemž s přibývajícími levely se stupňuje obtížnost. Jde tak o mód, kde se předbíháte s kamarády o výši skóre. Dalším herním módem je CHALLENGE, kde budete plnit předem zadané úkoly. Poslední položka se jmenuje EXTRA, přičemž se v ní ukrývají další tři herní módy – Pressure, Puzzle a Factory. Tyto módy jsou zprvu uzamčeny, ale později si je můžete koupit přes už zmíněnou položku Shop. V tomto obchůdku nakupujete za body, které získáte během hraní ostatních herních módů. Kromě těchto tří módů si zde kupujete ještě další specialitky, které vám jistě usnadní postup i samotnou hrou.

Hodnotit technickou stránku na DSku je velmi ošemetná věc. V případě Space Bust-a-Move jde ale spíše o radost, protože vás jistě zaujme velmi pěkná kreslená grafika, která se stará o jedinečnou atmosféru. Na bojišti vše krásně bouchá, přičemž v pozadí proplouvají ryby, ale dějí se i další věci. Celá scenérie, ve které se tak hra odehrává je velmi působivá i na DSku. Hře dopomáhá i velmi povedený hudební doprovod, který hraje podle toho, co se na obrazovce v tu chvíli děje a dokáže i pořádně zrychlit tempo. Rovněž i všechny zvuky jsou na dobré úrovni. U Space Bust-a-Move toho nemáme moc co vytknout, dalo by se říci, že pokud vám tento styl hry sedne, jedná se o bezchybnou zkušenost, u které mnohdy zapomenete na čas.

Space Bust-a-Move je opravdu povedený díl této nestárnoucí logické série, který přináší starou hratelnost obohacenou o nové možnosti a módy, za které bude každý fanoušek rád. Pokud vás bavil nějaký předchozí díl této série, určitě si Space Bust-a-Move pořiďte, bude vás bavit také. Pokud jste ještě neměli se sérií tu čest, přeskočte všechny díly a zahrajte si rovnou Space Bust-a-Move.

Puzzle Bobble Galaxy

ds
Square Enix, Taito Corporation