Serious Sam Double D XXL

Pavel Měrka, 25. 2. 2013 0:00
Týden se s týdnem sešel a my jsme si pro vás připravili recenzi na další arkádovou hru. A ptáte se na jakou? Tentokrát si bereme na paškál titul Serious Sam Double D XXL, který vyšel v průběhu týdne exkluzivně pro Xbox 360 (hra vyšla už asi před rokem pro platformu PC, na což jsme rozhodně nezapomněli). Toho si tvůrci z Mommy's Best Games cení na nějakých 800 MSP, což je v přepočtu okolo 200 Kč. To rozhodně není moc a tak se pojďme podívat, jestli je dobrý nápad připravit obsah vaší peněženky o tento obnos.

První věc, které si u tohoto titulu všimnete je 2D zpracování, což je obrovský skok, když vezmete v potaz, že všechny doposud vydané díly této série byla čistokrevná FPSka, kde jste stříleli hlava nehlava vše, co vám přišlo do cesty. I přes tuto změnu je to i nadále stará dobrá řezničina, takže vzhůru do toho. Celá hra se poté skládá z asi 25 levelů, které jsou obvykle dlouhé 5-10 minut. Když si to tedy spočítáte kolem a kolem, tak se hra dá dohrát za nějaké 3 až 4 hodinky, což je vlastně první problém, na který zde narazíte. Jelikož tvůrci zvolili 2D kabát, tak se na dnešní poměry mohla udělat o poznání delší hra, která by s 50 úrovněmi dostala úplně nový náboj. Ve hře se postupně ocitnete ve 3 aktech, jenž se odehrávají v Egyptě, v pralese v období Křídy a nakonec v Pompejích, kde se chystá výbuch místní sopky.

Kromě starých dobrých vychytávek zde objevíte i několik úplně nových, jako je například možnost kombinovat si zbraně. K tomu slouží speciální konektory, kterými si je můžete propojit a můžete mít jednu super zbraň, která se skládá až z 6 různých zbraní. Najdete zde klasicky motorovou pilu, brokovnici, samopal, Tommy gun, plamenomet a spousta dalších, které znáte z prvních dvou dílů. Každou zbraň navíc můžete najít celkem 4krát, což má hned několik výhod, protože si můžete předpřipravit různé templaty a ty si v samotné hře přepínat dle potřeby. Aby toho nebylo málo, tak si můžete v obchodě nakoupit různá vylepšení. Ty jsou pro každou zbraň celkem 4 a to vám dá dohromady i se základní zbraní celkem 5 kombinací. Když si to tedy spočítáte, ve hře máte 7 zbraní, každá má 5 kombinací a to vytvoří 35 unikátních zbraní, s čímž se dnes setkáte jen v málokteré hře.

Příjemným faktem pro mě bylo i to, že se moc nezměnili nepřátelé a znovu jsem se tak mohl setkat s Gnaarky, běžícím kostlivci, kamikaze vojáky nebo obrovskými mimozemskými kuřaty (určitě si pamatujete na ty obří monstra na kuřích nožkách, které po vás pálili své lasery). Rovněž se můžete snažit odkrývat různá zákoutí a objevovat tajné místnosti, což herní dobu trošku prodlouží a okoření neustálé střílení po všem, co se hýbe.

Singleplayerová kampaň ovšem není vše, co hra nabízí, protože si ji můžete celou zahrát v co-opu s vaším kamarádem, a co si budeme říkat, hra ve dvou je vždy o něco zábavnější. Navíc si v průběhu hraní můžete odemknout speciální výzvy, které získáte sebráním speciální tokenů s označením MBG, což je odkaz na vývojáře této hry. Tyto výzvy jsou pak omáčkou ke kampani a stejně tak si je můžete zahrát v co-opu. Celkem tedy získáte další 2 bonusové hodinky a hra se tak “natáhne“, naštěstí ne uměle.

Jelikož je hra ve 2D, tak nečekejte žádný velký BOOM v grafickém kabátě. Ten je popravdě z mé strany největší slabinou hry a tak trošku mě zklamal. Není to sice žádná hrůza, ale když se dnes podíváte na jiné 2D hry jako například Limbo, Machinárium a podobně, tak uvidíte dost podstatný rozdíl. Zvukový doprovod je však zachovaný a tak to pro fanoušky nebude nic nového. Pro někoho to může být mínus, pro někoho plus, nicméně je to nepřehlédnutelný fakt, který z globálního hlediska spíše zamrzí, protože si tvůrci tuto část poměrně usnadnili.

Co tedy říct závěrem? Serious Sam Double D XXL je velmi příjemné zpestření známé série, které zabaví na několik hodin a je spíše průměrnou arkádou, která z mého pohledu nedosahuje kvalit hlavních dílů. I přesto je cena poměrně příjemná a myslím si, že by ji měli vyzkoušet nejen fanoušci, ale také noví hráči, kteří mohou tento žánr. Na nic tedy nečekejte, připravte si peníze, prst na spoušti a vydejte se vstříc nového dobrodružství našeho Sama, s nímž se v budoucnu ještě určitě uvidíme.

Serious Sam Double D XXL

x360
Devolver Digital, Mommy's Best Games