Rock Band Unplugged

Martin Šmíd a Petr Strecker, 29. 7. 2009 22:54
Oba dva díly Rock Bandu jsou v současnosti velice populární, takže se jen čekalo, kdy se dostane i na přenosné konzole. Verze pro PSP přichází do obchodů nyní s podtitulem Unplugged. Pojďme se nyní na tuto verzi podívat a říci si, jestli stojí za to do ní investovat peníze.

Rock Band Unplugged se oproti velkým bráškům příliš neliší. Po zapnutí hry máte na výběr, jestli se pustíte do rychlé hry, kde si můžete v menu extras odemknout hned všechny písničky, nebo se vrhnete do kariéry. Režim kariéry je velmi dobře zpracován, přičemž si nejdřív musíte vytvořit vlastní skupinu. Tu si můžete i během vašeho cestování po různých městech upravovat a všem členům měnit vzhled. Když už máte kapelu složenou, zbývá se pustit do cestování po různých městech, jako je Seattle, San Francisco, Los Angeles nebo Austin, abyste po koncertech sbírali nové fanoušky a pochopitelně vydělali i nějaký ten peníz, který se bude později hodit. Protože u Rock Band Unplugged nedostanete žádný nástroj, všechny hudební nástroje ovládáte pomocí tlačítek, přičemž během koncertu postupně ovládáte úplně všechny. Vždy totiž zahrajete na určitý nástroj kousek dané písničky a poté se musíte rychle přepnout na jiný nástroj pomocí tlačítek L a R. Přepínání je bohužel někdy hodně chaotické a mnohdy ani nevíte, na jaký nástroj se máte správně přepnout, zvláště na vyšší obtížnosti, kdy se vám ukazují noty více nástrojů.

V oblasti hudby se tento „malý” Rock Band může směle měřit s jeho velkými bratry, neboť tracklist je naprosto famózní. Skvělé vyvážení klasického roku s metalem bylo vždycky výborné a každý posluchač si najde to, co mu nejvíce sedí, o čemž jsme se mohli přesvědčit i u verzí pro velké konzole. V této oblasti jednoznačně vyhrává nad konkurenčním Guitar Hero, a to se nebavíme o dodatečných stahovatelných písních, které mimochodem čekají i na Unplugged. Celé uskupení kapel by se dalo rozdělit na desetiletí. Nejstarším kouskem, který celý setlist uzavírá, jsou The Who, s jejich hitem Pinball Wizard. Pokračujme dále do sedmdesátých let a zmiňme například pětici afro američanů říkajících si The Jackson 5. Zdá se, že jejich spíše bluesové písně nemají v RB co dělat, ovšem opak je pravdou. Pomalejší písně jsou přímo dělané pro začátečníky. Kdo si nepochutná, postačí mu snad kousek od takových Boston nebo Jethro Tull. Rok 1980 už je něco jiného. Najdeme zde i kapely, které se staly legendami takřka ze dne na den. Dead Kennedys, Bon Jovi jsou rozhodně super kousky.

Tím nejvýznamnějším jsou v mých očích ale Motörhead, jejichž legendární píseň Ace of Spades zarmoutila nejedno srdce, načež byla hrána i v mnoha dalších žánrových mutacích jako cover píseň. Čím více se blížíme v řetězci, tím větší počet kapel se objevuje. Nebudeme to protahovat, ale prostě vyjmenujeme ty nejvýznamnější hudebníky, kteří měli tu čest se ve hře objevit. Pearl Jam, Smashing Pumpkins, The Offspring, Nirvana, Nine Inch Nails, Judas Priest, Foo Fighters, Alice in Chains, Tenacious D, System of a Down, thrashmetaloví řezníci Lamb of God, Lacuna Coil s překrásnou Cristinou Scabiou v čele, Black Tide, Audioslave či dnes velice oblíbení AFI. Perfektní vyvážení pro chvíle pohody i nepohody. Na druhou stranu ten, kdo čeká, že si vyláme zoubky na trošku extrémnější hudbě, bude zase vedle. Death, Black, Groove Metal, včetně takového Grindcoru nejsou v dnešní době ničím zapovězeným. Ačkoli se jedná o undergroundovou hudbu, její oblíbenost roste více a více. Co není, může být, můžeme se těšit na obrovské množství DLC, které chutě zvrácenců napraví.

Právě možnost stahování nových písniček je velkým kladem PSP verze Rock Bandu. Postačí vám pouze vaše PSN konto a připojení PSP na internet. V samotném menu hry poté naleznete položku Music Store, kde vidíte uvolněné skladby, cenu a možnost stažení. Stažení je tak velmi jednoduché a už nyní na PS Storu naleznete celkem velký počet skladeb, které se v mnoha vyrovnají i původnímu track listu. Pokud bude EA Rock Band Unplugged i nadále zásobovat kvalitními skladbami, tak se z této hry stane opravdu dlouhotrvanlivý kousek bez sebemenší chybičky.

Rock Band Unplugged na PSP je rozhodně vydařeným dílem, a pokud nevlastníte velkou konzoli, vřele vám ho doporučujeme. Ačkoliv by se mohlo zdát, že mačkání tlačítek na PSP nepřinese takovou zábavu jako u kytary nebo bicích na PS3, opak je pravdou. V autobuse, ve škole nebo v práci se jedná o skvělou hru na odreagování, která vás pohltí a už nepustí.

Rock Band Unplugged

psp
Electronic Arts, Backbone Entertainment