Rise of the Tomb Raider - DLC Baba Yaga: The Temple of the Witch

recenze  55
Martin Šmíd, 26. 1. 2016 15:40
Ať už je kolem hry Rise of the Tomb Raider jakákoliv kontroverze, spojená hlavně s časovou exkluzivitou pro konzole Xbox, jedná se o výbornou akční hru, která celou sérii posouvá opět o něco dále. V recenzi jsem zmínil, že jde o moderní akční adventuru naplněnou i zajímavými hádankami, kterou by si měl zahrát nejen fanoušek série, ale akčního žánru. Neuběhly ani dva měsíce a vývojáři z Crystal Dynamics vydávají příběhové rozšíření, v němž Lara musí odhalit legendu o ježibabě. Jak se povedlo, vám nyní řeknu.

Testovaná verze: Xbox One

V Rise of the Tomb Raider se hlavní hrdinka Lara Croft vydala na Sibiř, aby odhalila tajemství nesmrtelnosti, po kterém pátral už její otec, a bohužel nedopadl moc dobře. Pokud jste původní dobrodružství hráli, tak jistě víte, že Sibiř bylo jedno velké hřiště, které nemělo jen hlavní dějovou linku, ale bylo možné plnit i řadu vedlejších úkolů, prozkoumávat všelijaké hrobky a další zákoutí, a odhalovat tak nejedno velké tajemství. Do takového propracovaného, nádherného a zároveň nebezpečného světa se snadno dělají dodatky, a toho si jsou vědomi i vývojáři z Crystal Dynamics. Ti navíc v rozšíření Baba Yaga: The Temple of the Witch sáhli po známé slovanské mytologické postavě Baba Yaga. Když bylo rozšíření oznámeno, byla otázka, jak tato známá postava do celé hry zapadne, zvláště když patří hlavně do pohádek. Nyní musím říci, že zapadla dobře, vývojáři její příběh do hry dobře zakomponovali a rozšíření působí přirozeně a dobře obohacuje původní zápletku o zajímavou část a několik nových postav.

Abyste se do rozšíření dostali, musíte mít v Rise of the Tomb Raider už něco odehráno, protože se vám zpřístupní v jedné z prvních větších lokací, kde nejprve musíte najít Nadiu. Ta vám následně řekne, že byla součástí expedice, která se vypravila do tajuplné lokace Wicked Vale, přičemž se bohužel nikdo doposud nevrátil, a to ani její dědeček. Lara se tak nabídne, že se pokusí ztraceného starého muže najít a sama se do Wicked Vale vypraví. Jde o celkem lineární, ale po stránce designu velmi dobře zvládnutou lokaci, v níž nejde moc zabloudit, ale obsahuje několik chytrých hádanek a rovněž přichystá pro Laru nejednu nástrahu, s níž se bude muset vypořádat. Hlavně jsou to speciální výpary, způsobující halucinace, na což si bude muset Lara vytvořit protilátku, takže kromě klasických akčních pasáží a hádanek budete muset prozkoumávat svět a hledat a sbírat věci, které vám v prozkoumávání nové lokace pomohou. Po stránce hratelnosti jde ale o velmi dobrý koktejl, který má všechny ingredience a během hraní jsem se ani trochu nenudil. Pokud jste měli rádi původní Rise of the Tomb Raider, rozšíření vás určitě nezklame, na druhou stranu ani nepřináší nic vyloženě nového.

DLC Baba Yaga: The Temple of the Witch pro Rise of the Tomb Raider stojí na českém Xbox LIVE necelé dvě stovky. To pochopitelně není moc, ale i tak vás bude určitě zajímat, jestli nabízí adekvátní délku. Pokud máte původní hru procestovanou a vše vysbíráno, rozšíření vás asi moc nepřekvapí mechanismy a vše dokážete proběhnout pod dvě hodiny. Je ale třeba říci, že za tento čas vše nevysbíráte a ještě budete mít co objevovat, takže v ceně nevidím problém. Navíc po dokončení přídavku získáte pěkný obleček pro Laru, s motivem Baby Yagy, ale také speciální luk střílející šípy s jedem, z něhož budou mít nepřátelé halucinace. Ve výsledku jsem tedy spokojen, protože za své peníze jsem dostal poctivé rozšíření, ano, mohlo být o něco delší, ale to bych mohl říci u každého takto kvalitního dodatku, s nímž se nechci loučit.

Baba Yaga: The Temple of the Witch je poctivé rozšíření do výborné akční hry, které by si neměl žádný fanoušek Lary Croft nechat ujít. Nabízí zhruba dvě hodiny dlouhý příběh, obohacující původní zápletku, ale také několik nových chytrých hádanek a soubojů s protivníky. S tímto rozšířením je Rise of the Tomb Raider ještě lepší hrou.

ps4x360xone
Square Enix, Crystal Dynamics
26. 1. 2016