Konzolista.cz

Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 3

recenzečtvrtek 12. března 2015Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Resident Evil: Revelations 2 - Epizoda 3
S akční hrou Resident Evil: Revelations 2 se rozhodl jít Capcom epizodickou cestou. První dvě části už jsou venku, tento týden konečně vychází třetí, s níž vývojáři určitě chtějí napravit zatím spíše nemastný a neslaný dojem, jaký z tohoto nového přírůstku do slavné série máme. Jestli se jim to povedlo, se nyní dočtete v naší recenzi.
Recenzovaná verze: PlayStation 4 V první epizodě byla Claire s Moirou unesena na záhadný ostrov, na který se je o šest měsíců vydal hledat Barry. Každopádně první dvě epizody byly na nějaké ty informace, proč se hrdinky dostaly na ostrov, kdo za vším stojí a tak dále, spíše chudší, prakticky se chodilo jen po lokacích bez nějakého vysvětlení. Závěr druhé epizody dal ale naději, že nyní by se mohlo vše změnit, a jsem rád, že opravdu změnilo, protože příběh se konečně začíná vyjasňovat, i když samozřejmě vývojáři položí i další otázky, na které dostaneme odpověď až v poslední epizodě. To je ale pochopitelně dobře. Vývojáři tedy konečně navazují na nějaký ten standard, který si Resident Evil série udržovala, a je možná škoda, že se rozhodli jít právě epizodickou formou, kterou nezvládli, což se na prvních dvou epizodách podepsalo. Zlepšení nepřišlo přitom jen po stránce příběhu, který konečně začíná být zajímavý a hlavně napínavý, ale i po stránce herních mechanik. Začnu nejprve první částí, v níž se opět představuje Claire Redfield s Moirou. V předchozí části jsem si stěžoval na nezajímavé prostředí, ale zde ve třetí epizodě je tomu přesně opačně. Vývojáři naservírovali zajímavé a hlavně hororové prostředí, které má výbornou atmosféru a hodně odkazuje třeba na první Resident Evil, a to i stylem hádanek nebo pastí (klesající strop s bodci je už taková ta klasika, která v Resident Evil hře prostě nesmí chybět). Těch je tu docela dost, jsou chytré a je radost je plnit, s nimi bude spokojen každý fanoušek. Ještě se ale vrátím k prostředí, které je opravdu obrovskou změnou oproti druhé epizodě, protože se už hra neodehrává v nudných uličkách městečka, ale podíváte se do strašidelného komplexu, který ukrývá i jatka (moje oblíbená část) a další lokace. Nepřátel je pořád spíše více, ale na vyšší obtížnosti je třeba pořádně šetřit náboji, případně se nepřátelům vyhýbat, což samozřejmě neplatí na finálního bosse. Souboj s ním jsem si užil, ačkoliv jeho poražení není zase tak těžké, stačí do něj prostě vyprázdnit všechny poslední náboje, a dobře zapadá do známého univerza. Z první části jsem měl opravdu radost, proto jsem se trochu bál, aby Barryho část vše zase nestáhla do průměru, hlavně tím, že se bude opět procházet to samé prostředí. Obavy naštěstí jsou zbytečné. Sice na začátku je nutné projít kanalizací, ale následně už neprocházíte známé prostředí, ale nové, ve kterém čekají zbrusu nové problémy, které je nutné překonat. Hororová atmosféra se sice trochu vytratí, za což může jednak akčnější tempo a design levelů, ale to na druhou stranu ani moc nevadí díky zajímavému prostředí, které ve druhé půlce připomíná pátý díl. Navíc i v Barryho části je slušné množství hádanek, které jsou navíc hodně založeny na kooperaci obou postav, což se mi líbilo, konečně mají dvě postavy nějaké to využití a nepodporují se při střetech s protivníky. Ačkoliv třetí epizoda je velmi povedená, pořád nemůžu být úplně spokojen, a to hlavně kvůli umělé inteligenci doprovodné postavy, která má k dokonalosti daleko. Umělá inteligence vlastně docela kazí jinak velmi dobrý dojem. Není přece možné, aby v roce 2015, když jednou postavou otevírám dveře pákou a blíží se k ní zombie, tak druhá metr vedle jen stála a dívala se, jak do mě seká a snaží se mě zabít. Podobných momentů jsem zažil několik a radost určitě neudělaly. I proto zamrzí, že online kooperace vyjde až po vydání všech epizod, protože zážitku by určitě pomohla. Zvláště když ne každý má kamaráda, který by s ním mohl hned epizodu zahrát. Epizoda 3 nepřináší jen dvě nové kapitoly do příběhové části, ale také obohacuje výborný Raid režim, v němž jsem už nahrál spoustu hodin. Vývojáři přidali jednak dvě nové postavy, které se vám odemknou po dohrání příběhové části - Chris Redfield a Neil, ale také nové zbraně a hlavně tedy tucet nových map, které samozřejmě můžete následně hrát i na dvě vyšší obtížnosti. Nové levely v Raid režimu se mi líbí, vychází samozřejmě ze starších dílů i třetí epizody Resident Evil: Revelations 2. Ke grafické stránce jsem se vyjádřil už u předchozích epizod, takže zde jen zmíním, že menší problémy s frameratem zůstaly u PlayStation 4 verze, i když jsou v menším měřítku. Vývojáři snad vydají nějaký update, který engine více optimalizuje, aby bylo možné si užít bez propadů fps i už vyšlé epizody. Více obrázků z hraní naleznete na kartě - link . První dvě epizody Resident Evil Revelations 2 byly spíše zklamání, protože pro fanoušky nabídly jen průměrnou hratelnost s mizerně vyprávěným příběhem. Na třetí epizodu jsem se proto moc netěšil, ale výsledek je určitě milé překvapení. Na rozdíl od předchozích epizod tu máme strašidelné prostředí, chytré hádanky i zajímavý souboj s bossem, navíc vývojáři konečně dokázali navodit tu správnou atmosféru. Nyní jen doufat, že nastolené tempo vývojáři udrží ve finální epizodě, pokud ano, mohli bychom tu mít výborné finále, na které to moc nevypadalo.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (21)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
RadarKKK

Biolog:zatim nejde mozna po dohrani protoze nabidka na zmenu tam je ale zatim nejde nic jineho vybrat

jeste par rad ke hre - na neviditelny nepratele pouzijte kourovou bombu zviditelni je,Pedro mutant v epizode 2 jde zabit i s Clairou,Barry pak najde vrtacku ve Vosseku a dostane se tak i do jedne nepristupne lokace a je vic veci ktere delate s Clairou a nedavaji smysl ale projevi se az u Barryho

Biolog

zdravim nevite jak se da na ps3 vypnout ve hre efekt filmoveho sumu ....aby obraz byl bez zrneni dekuji za radu

rosomak
rosomak #ps4-one

[s16]pardon uklikl jsem se.

rosomak
rosomak #ps4-one

Začal jsem druhou a mně se to prostě líbí. Nábojů není extra moc tak to má i napětí a to se mi líbí![s16]

TÓM74cz
👍1

TRETÍ EPIZODA ZATÍM NEJ

DenyLove7
👍1
👎1

Nudaaaa [s6]

rosomak
rosomak #ps4-one
👍2

Tak jsem to dnes rozehrál a za sebe můžu říct,že jsem spokojen grafika nenadchne,ale ani neurazí a hratelnost v pohodě za mne 8až9 z deseti[s14]

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy
👍2

Toshiro3: tohle mi jako mix RE 1-3 rozhodně nepřipadá. Hra za Barryho včetně stolu s vylepšením je převzata z The Last of Us. Duo postav s možností rozkazovat té druhé z RE5, Zasazení a lokalita je pak přiřazována díky pocitu bezmoci (náramky na ruce) a přežití k restartovanému Tomb Raiderovi. Prostě si autoři uvědomili, že hororové hry jako je nečekaný "nástřel" Slender či Outlast, dále rozpracovaný Evil Within, Alien Isolation a další mají také své početné místo, dokáží zastínit úspěšné akční střílečky. Zároveň také vidí, že RE6 se sice dobře prodával ale příliš se nehrál viz Mercenaries mod v duo režimu či kooperace samotná a tak jednoduše dali hráčům to, po čem volají. Jednoduchá grafická struktura poukazuje na rychlý vývoj hry, viz Raid mod, kde jsou levely z RE6 a Revelations, tj. rychlou reflexi na výše uvedené žánry. Jednotlivé epizody se pak snaží o různorodost a vůbec celý ten epizodický systém mi připadá jako snaha získat od hráčů a recenzentů zpětnou vazbu na základě čeho se rozhodnou co dál. Bočními projekty jsou pak remastery původních dvou GameCube her. Proto bylo řečeno, že Resident Evila 7 v dohledné době očekávat nemáme. Padouchové zde se navíc dost podobají klickerům a runerům z The Last of Us, dále sešívancům ze Silent Hillu. Vzhledem k tomu, že RE je hra o mutacích a bio-zbraních, tak že něco obšlehli, mi zas tolik nevadí ;-)

Toshiro33
👍1

Nečekal jsem mnoho, ale jsem velmi spokojen. Dle mého názoru velmi povedená hra. Grafikou neoslní, ale vše dohání atmosférou a skvělým režímem Raid. Nejlepší díl série od Resident Evil 3. Capcom se poučil z chyb předchozích dílů. Je to mix hry Silent Hill a Resident Evil 1 až 3. Navíc docela téžké na vyšší obtížnost, což vidím jako velké plus. Pokud se dostanete do chumlu více nepřátel, většinou je s Vámi ámen.

Frenky7
Frenky7 #Kafe
👍1
👎1

Nechápu, jak firma, která má v rukou engine pohánějící Deep Down, může vydat hru, která vypadá takhle. Hra má podle všeho kolísající hratelnost, příběh, prostě houpačka...

Vysko
👍2

Já jsem spokojen a doufám, že bude revelations 3

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy
👍1

Ještě dodám, že absenci QTE eventů (zběsilé vymačkávání) a přehršel cutscén a minifilmečků po každém kroku viz RE6 je nutno ocenit. Capcom dělá skutečné pokroky vstříc skvělé hře! Měli bychom toto jako hráči skutečně ocenit, já osobně beru na PS4 pouze krabicovku, a moc se těším na online co-op mod. Také zpětná vazba jednotlivých epizod by měla Capcomu říci, že hráči chtějí hlavolamy, monsatra, zombie a napětí viz všude chválená epizoda 3. Herní doba je skutečně parádní. Vůbec se mi líbí, jak je hra oproti předešlému dílu méně rozkouskovaná, méně zamotaná, méně překombinovaná. Plynulost hraní je jako film bez reklam. První Revelations pro mě byl jako AAA film sledovaný v komerční televizi plné reklam.

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy
👍1

Nepřipadá mi, že by autoři hry nezvládli první dvě epizody. Dále mi nepřipadá umělá inteligence hloupá, prostě je tu žádáno, abychom si např. ve třetí epizodě s Claire a Moirou při útěku z hořících plošin postavu přepli, vše postříleli, a pak teprve s druhou postavou uvolnili ventil. Hra by přece jinak neměla žádný smysl, takže žádný problém, něco tu hrát přeci musíme :-) K logice příběhu. Připadá mi velice zajímavé to, že jsou hrdinové navlečeni do speciálních náramků, skrze ně jim hlavní záporák dělá škodnou, monitoruje je, a komunikují s nimi, prostě ta správná hra na kočku a myš :-) Hlavní postava, slečna Waskerová je ze závěru druhé epizody pro fanoušky série určitě neskutečným motivátorem jít dál. Ono i první epizoda měla (sice dle očekávání ale i tak) zajímavé dění, když jsme načichli k novému hororově akčnímu dobrodružství. Na této hře mi spíše vadí stále ta koridorovost a nepozastavení se nad ničím více sofistikovaným, tj. např. navrátit se do věznice a ještě tu dořešit nějaké ty hádanky, které předtím nebylo možno řešit, atp. :-/ Po třetí epizodě mi hra začíná připadat jakou přínosnou hrou do celkového univerza. Je atraktivní a i přes nepříliš vydařenou grafiku, je jak se říká sexy :-) Třetí epizoda mi zpočátku připadala jako pevnost Boyard a to se mi líbilo velmi moc ;-)

senator

V co-op dobrý.

RadarKKK
👍2

k pribehu zadnej resident nevybalil pribeh driv jak v pulce hry a pribeh je na residenty hodne dobry(hodnoceni pribehu po epizodach mi prijde divny pulka hry nedava smysl to je prece jasny)

boss je super a k jeho likvidaci je potreba i taktika hlavne kdyz mate malo munice kdyz na neho jdete(na survival bez promysleny strategie ani za hov..)

stepobela1:k tomu cupani a stoupani ve 3 epizode jsem byl za to velice rad ze to takhle funguje

jinak postava se zbrani strilet sama nebude dokud nedate patricny skill

za me 9/10

papirus20

Jeste jsem se chtel zeptat je obtiznost survival spis hard nebo je jako infernal z revelation 1?

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

coco, dá [s12]

papirus20

cocofowa: jo jde to.

dopitapetr
👍1

Ví se už něco i o těch dvou bonusových epizodách?

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

Já dohrál E-3 poprvé 1:45 s Claire a 1:15 s Barrym. Tempo se stupňuje, za mě opět 9/10 a velké očekávání od rozuzlení v Epizodě 4. Není to vůbec špatné, těším se, až si zahraju jako celek.

papirus20

Chtel jsem se zeptat jak je tahle episoda dlouhá?Slysel jsem ze se to pohybuje mezi 3:30 az 5 hodinami tak bych rád vedel co stoho je víc pravda