Resident Evil 6 Remaster

Recenzovaná verze: PlayStation 4
Jak jsem již podotknul na začátku, hra obsahuje vše, co původní edice a nepřibylo tedy vlastně nic nového, co byste neznali, třeba i z DLCček. Jsou zachovány všechny 4 příběhové kampaně, kde si zahrajete za dvojice Leon & Helena, Jake a Sherry (mnozí z vás si určitě vzpomenou na malé blond děvče z Resident Evil 2, kde ji zachránil Claire a Leon) a také Chrise a Pierse. Následně je zde ještě kampaň za Adu Wong, která jako vždy pracuje sama na vlastní triko a kolegu do boje i díky svým schopnostem nepotřebuje. Je dost zvláštní, jak jsou kampaně diametrálně odlišné, až to chvilkami vypadá, že Capcom prakticky spojil čtyři hry do jednoho celku. Ačkoliv strach, hrůzu, běs a další děsivé momenty, tolik charakteristické pro první díly Resident Evil série, ve hře nenajdete, tak musím říct, že první kampaň právě za Leona a Helenu mě bavila asi nejvíce, protože má slušnou atmosféru a navíc se během jejího hraní dostanete například do zatuchlých kobek pod kostelem, hřbitov či do děsivých ulic v Číně, kde budete bojovat proti lidem, kteří mají na svědomí rozšíření C-Virusu, a také to, že se světem šíří nákaza tohoto zhoubného viru pod záštitou Neo Umbrelly.
Část za Leona a Helenu je fajn, hraje se slušně, ale jako zbytek hry je až příliš přerušována otravnějšími QTE sekvencemi, které narušují tempo a kolikrát si jimi vývojáři jen pomáhají ke zjednodušení hratelnosti a své práce. To kampaň za Chrise a Pierse by v klidu mohla konkurovat nejnovějším dílům Call of Duty, protože je nabitá akcí, a kolikrát v ní ani nebudete vědět, po kom dřív střílet, jestli do nemrtvých protivníků a dalších potvor či raději do autorů samotné hry. Kampaň za Jakea a Sherry se blíží spíš k té Leonově, a také rozhodně patří k tomu zajímavějšímu, co Resident Evil 6 obsahuje, protože se postupně oba protagonisté dostanou k mnoha informacím a zjistí, že Jake není tak úplně normální a je synem jednoho z velkých padouchů celé Resident Evil série. V jejich lince je bude pronásledovat poměrně dlouho hrůzostrašné monstrum Ustanak, a stejně jako třeba Nemesis ve třetím RE, se je bude snažit zabít za jakoukoliv cenu. Ačkoliv Resident Evil 6 během celé příběhové kampaně střídá lepší momenty s těmi horšími, za které byste vyškrabali vývojářům oči, vydrží na zhruba 20 hodin hraní, což není vůbec špatné a díky možnosti kooperace, kterou si rozebereme níže, vám vydrží opravdu na hodně dlouho. Zvláště pokud přistoupíte na fakt, že hororovým momentům a survival hratelnosti v Resident Evil 6 odzvonilo, a soustředí se hlavně na akci.
Z Resident Evil 6 je prakticky jen koridorová akční jízda od začátku do konce, a možná i proto nepochopím, proč vývojáři vlastně přidali šipku, která po celou dobu ukazuje, kam máte jít, abyste v onom tunelu asi nezabloudili. Autoři tímto ještě více chtějí hráčům zjednodušit hraní a průchod samotnou hrou, což mi doslova rve srdce jako fanouškovi série, protože hry z minulosti vám opravdu nic nedarovaly a byly výzvou do posledního levelu, v nichž jste kolikrát bloudili a museli přijít na to, jak pokračovat dál. To je už ale problém novodobých her a nikoliv jen Resident Evilu (čest výjimkám jako například Bloodborne nebo Souls série).
Jako pátý díl i Resident Evil 6 staví hratelnost hlavně na kooperaci. Kampaň můžete projít s umělou inteligencí, ale nejlepší je, když si pozvete k hraní kamaráda. Přítomen je jak online režim, tak kooperace ve split-screenu, k níž mám jednu velkou výtku. Když v tomto režimu hru s kamarádem zapnete, budou vás rušit dva černé pruhy, navíc obrazovka bude díky tomuto zase o něco menší. Tento neduh měl už Resident Evil 5 a následně 6ka na starých konzolích, a je škoda, že ho vývojáři nedokázali do remasteru opravit. Naštěstí pořád funguje dobře online kooperace, kterou bych určitě preferoval, protože jen tak si s kamarádem hru užijete asi nejvíce.
Každá hra má třešničku na dortíku, občas kladnou, občas negativní, a právě proto mě jedna taková dost pobavila u této hry, protože od hraní RE6 na Xboxu 360 uplynula nějaká doba a na tuto hrůznost jsem stačil pozapomenout. Jedná se o ukládání hry a systém checkpointů, neboli záchytných bodů. V dobách autosavů jsme všichni zvyklí na to, že při aktivaci checkpointu se hra uloží a v případě, že skončíme, tak můžeme začít od záchytného bodu. V Resident Evil 6 je však vše jinak a tvůrci šli na tuto featurku od lesa… nebo možná spíš kanalizace, protože tam ten nápad zřejmě objevili. Hra vás samozřejmě ráda upozorní, že jste dosáhli záchytného bodu, ale to neznamená, že se uložila. Občas se tak stane, že odehrajete docela velkou část, a když se do hry vrátíte, tak ji musíte opakovat, protože jste sice dosáhli několika záchytných bodů, ale ukládacích ne, a tak vám už dopředu doporučuji tohle sledovat, abyste na hru nezanevřeli následně úplně. Je škoda, že tento nešvar vývojáři do remasteru neopravili.
Velkým plusem určitě je, že remaster pro PlayStation 4 a Xbox One obsahuje veškerý dodatečný obsah, který jste museli dokupovat do původních verzí formou DLCček. Vzhledem k ceně mezi 550-600 korunami je tohle skvělá zpráva, protože za tuto částku dostanete celou hru se vším všudy, a remaster je tak rázem lákavý i pro ty hráče, kteří třeba původní hru dohráli, ale bez dodatečného obsahu, který nyní naleznou v základu. Ve hře se objevil režim Mercenaries, který fanoušci dobře znají už od třetího dílu, a který je pro mě tím nejzajímavějším z dodatečného obsahu. Následuje například Onslaught, kde zabíjíte monstra a získáváte body, podle kterých jste hodnoceni, či Predator, kde se dostanete do kůže zmiňovaného Ustanaka a snažíte se vydržet proti 4 dalším hráčům, kteří se vás snaží zabít. Tento mód mi hodně připomíná Left 4 Dead, protože i zde se role samozřejmě střídají, a tak má každý možnost být jak lovcem, tak i loveným. Mezi režimy pak najdete i Siege nebo Agent Hunk, který mě hodně pobavil, jelikož v něm fungujete jako záškodník v kampani jiných hráčů.
Vývojáři v remasteru upravili rozlišení textur a vůbec vizuální stránku učesali a vyleštili, aby byla pro nové hráče lákavější, ačkoliv pochopitelně roky jsou na ní sem tam vidět a na moderní akce nedosahuje. Na druhou stranu ani neurazí, navíc si hru můžete nově i na konzolích užít prakticky ve stabilních 60 snímcích (na starých konzolích hra běžela mezi 20-30 snímky), což se kladně podepisuje hlavně na ty nejakčnější pasáže. Vylepšená vizuální a technická stránka je tedy přesně taková, jakou od remasteru očekáváte.
Resident Evil 6 není rozhodně tak špatnou hrou, za jakou ji mnozí považují, ale je nutné si uvědomit, že nostalgické momenty plné strachu jsou dávno pryč, a dnes se jedná o akční podívanou plnou explozí a dalších rádoby epických akčních momentů. Přestože obsahuje hra několik vad na kráse, remaster se celkem povedl, vizuálně je hra hezčí a běží lépe, navíc obsahuje všechen původní i dodatečný obsah. Pokud jste měli Resident Evil 6 rádi, remaster určitě stojí za pozornost. Jestli jste si ho ovšem nezamilovali, remaster na tomto nic nezmění, a raději si počkejte na nové vydání Resident Evil 5 nebo Resident Evil 4, které je na cestě.
Tvoje reakce na článek
Galerie













Komentáře (18)
Taky přidám postřehy po odehrání necelé Leon kampaně na PS4. Mno, na PS3 (platina) mě to hodně bavilo, na PS4 už je to vyčpělé a asi pod vlivem vydání HD Remasterů RE1 a 0 je tohle opravdu špatný Resident. Ale akční hra je to slušná, spousty obsahu, výborné akční pasáže. Takže kompromis 6/10.
Faty docela jsi mě pobavil :D jinak u U4 čekáš snad něco jiného jak 10? :D
Klikám na U4 recenzi rychle roluju na komenty a hodnocení a najednou 7/10 říkám WTF a já klikl na RE 6 :D :D
Leon je to prostě horor ale bohužel v jiném provedení.
Zkoušel jsem od včerejšího dne hrát RE 6 už dvakrát. Vždy jsem to vypnul asi po 10 minutách hraní. Ne, tohle opravdu nejde, přátelé. Odpudivý kousek...
Ctyrka je nejlepsi ale trojla je jeste lepsi.
Resident evil 4 budou tak dlouho recyklovat a remástrovat, že se vytrácí kouzlo. Kolikrát ještě za něj budu muset zaplatit.
Letos by měl ještě vyjít čtvrtý a pátý díl pro ps4 a snad i v jedné edici tak si počkám, šestku jsem nehrál jelikož jako akční adventuru si radši zahraji uncharted
Ja se stejne nejvic tesim na RE 2 a 4
Mas recht 7 je akorat ja ju mam na ps3 a nahral jsem cca 7h a neco je tam fain , ale jinak je to CoD . Doufam ze Capcom s RE7 se vrati na vysluni - uberte naboje , dej te temnou atmosferu , brutality, story, rebusy a bude to RE . RE byl vzdy o tom ze z kazde zombie sel strach a respekt protoze jak je zvykem v zanru survival skoro kazdy enemak te muze dostat a podle toho se hra hraje . V RE 6 tohle odpada ...a za me to je jen pokus o RE
snoopy nebýt ceny, HD a obsahu tak to 7 nedostalo
MOneta: REvelations 2 pro mě bylo úchvatné a o pár levelů výše
Opravdu je potřeba podruhé exhumovat tuhle mrtvolu? :)
Ono to nebude na disku?
Graficky moc pěkný a 60fps taky super ale už aby byla 5tka?!
Residen Evil 6 ,zase obdržel tu samou známu jako v předchozí verzi PS3/x360 , ani vylepšená grafika tomu nenapomohla zvednout dané hodnocení ,což je docela škoda Jinak sérií RE mám rád a jsem rád za remáster starších dílů .
je fajn, že Capcom vydal PS4 verzi pro ty, kteří si to minulou generaci nezahráli, protože ta hra je pěkná (na PC vypadala skvěle, veřím že tady to nebude jinak).
Mě hra moc nebavila, když jsem jí před pár lety hrál s kamarádem v co-opu (doporučení - nehrajte tuhle hru na nejvyšší obtížnost, protože je plná BS momentů a budete velkou část hry bez nábojů a na léčení můžete úplně zapomenout, většinou spadla jedna kytka za celou kapitolu, někdy ani to ne) a nevěřím, že by se to podruhé změnilo. Nejlepší (nebo nejméně hrozná) část je Leonova kampaň, protože tam se hra aspoň snaží přiblížit čtvrtému dílu a nepřátelé jsou zombíci jako v prvních dílech. Chrisova kampaň už je horší, nepřátelé hned od začátku používají střelné zbraně a vzhledem k tomu, jak frustrující jsou určité mechaniky hry (když tě trefí nepřítel větší dávkou, tak se tvoje postava svalí na chvíli na zem, což je pěkně otravné, hlavně v některých pasážích...) a Jakeova kampaň mi přišla nejhorší.Další můj velký problém je s QTE... Tahle hra je toho plná a ačkoliv mi nevadí, když jsou provedeny dobře (nevadily mi například v Heavy Rain a Fahrenheit), tady jde o nervy a rozbité ovladače (nebo klávesnice) - link ale nebyl úplně negativní, na téhle hře se mi líbila grafika a vcelku i ozvučení, soundtrack se ke hře hodí. Také se mi líbilo odstranění tankového ovládání, které se k akční hře nehodí.Pokud někdo má chuť na co-op akci, tak ať si hru vyzkouší, i když myslím že jsou mnohem lepší možnosti k výběru - například RE5.P.S. díky recenzentovi za to, že zmínil ty pruhy ve splitscreen co-op, protože to byla hlavní věc která mě u RE remasterů zajímala - u PS3 verze mě ty pruhy neskutečně štvaly., tak jsem doufal že se toho konečně zbaví...
Nevim,mě šestka bavila dost.Sice ne tak jako pětka,ale bavila.A myslim že zajímavých momentů a zvratů je tam dost.K tomu střídání příběhových linek atd.No já se teda nenudil a myslim že hra nemá žádnou výraznější chybu.Za mě je to za 8
Zrovna dneska jsem si RE 6 stáhnul, jelikož to byl jediný díl, který jsem nikdy celý nedohrál. Nebavilo mně to, ale chci hře dát ještě šanci.
Zásadním problémem RE 6 není ani tak absence hororové atmosféry a výrazné odebrání adventurních prvků oproti minulým dílům, ale především to, že hra dost dobře nefunguje ani v žánru akčních adventur, kam se neřízeně řítí. Větším důrazem na akci CAPCOM u RE 6 utlumil dřívější hratelnostní prvky, jež byly pro sérii stěžejní, přičemž je nedokázal adekvátně nahradit.
Vznikla tam specifická hra na pomezí dvou žánrů, která - což je velká chyba - nedokáže výrazněji oslovit, jelikož postrádá originalitu, má mdlý design a může se pochlubit přímo ukázkovými redundantními kampaněmi. Člověk odehraje jednu kampaň a nemá moc motivaci pokračovat dál, jelikož ho čeká vpodstatě to samé. Někdy je zkrátka méně více, CAPCOM udělal sice s RE 6 největší Resi hru, ale zároveň i nejnudnější.
Hmmm...proč jsem to vlastně stahoval? Jo, kvůli slevě...