Prince of Persia Epilogue

Martin Šmíd, 17. 3. 2009 22:00
Když vyšel na konci minulého roku nový Prince of Persia, zaznamenal celkem rozporuplné reakce hráčů a ještě rozporuplnější prodeje, které byly daleko za očekáváním UbiSoftu. Přesto si hra našla nakonec početnou základnu hráčů, a tak nic nebrání tomu, aby mohla vyjít epizoda, která naváže na konec původní hry. Prince of Persia Epilogue je tu a my se na něj nyní podíváme.

Když byl oznámen Prince of Persia Epilogue, každý čekal, že bude dále rozvíjet příběh původní hry. To se děje jen částečně, protože se sice odehrává po událostech z konce diskové hry, ale nijak zásadně samotný konec neovlivňuje a neposouvá příběh někam dál. Dalo by se říci, že jde jen o jakýsi bonus, který si zahrají asi jen ti nejskalnější fanoušci. Ostatní o nic nepřijdou. Jak už jsme nakousli, Prince of Persia Epilogue začíná ve chvíli, kdy je Elika oživena a rozzuřený Ahriman unikne. Ten je naštěstí příliš slabý na to, aby vám mohl nějakou delší dobu vzdorovat. Samotný DLC balíček se poté odehrává uvnitř Underground Palace, což je oproti původní hře docela velká změna.

Změna spočívá hlavně v linearitě. V Underground Palace totiž vede jen jedna cesta, kterou běžíte neustále dopředu. Občas ovšem budete muset svést nějaký ten tuhý souboj a vyřešit logický rébus. Hlavně souboje s bossy jsou v Epilogue o dost častější. Vždy vám čtyřikrát za hru zkříží cestu buď Ahriman nebo Shapeshifter, což je Hunter a Warrior v jednom. První jmenovaný toho moc nevydrží, tedy kromě finálního souboje, ale o to tužší jsou souboje s Shapeshifterem. Tento obrovský golem má nejprve image Warriora, ale po zdolání se změní a stane se z něj Hunter. Pouze v této podobě ho můžete zničit, ale protože se bude neustále proměňovat zpět na Warriora, bude tento souboj vždy těžkým oříškem. Pokud bychom měli něco v tomto balíčku vypíchnout, byly by to rozhodně souboje s Shapeshifterem.

Kromě soubojů jsme se v Epilogue dočkali i spousty částí, kde se plně projeví princovy akrobatické schopnosti. Tyto pasáže jsou mnohdy těžší než v původní hře a jediná chybka se nemilosrdně trestá. Navíc jsou plošinky od sebe hodně vzdáleny, takže se vám občas stane, že budete muset opakovat značnou část znovu a znovu. Během hry využijete i všechny Eličiny schopnosti, které se naučila během původní hry. Kromě nich přibyla nová s názvem Energize. Na tuto schopnost jsme se hodně těšili, protože se vývojáři dušovali, že budeme moci vracet prostředí do takové podoby, jak vypadalo před nějakou dobou. Energize nakonec funguje takto jen na půl. Po aktivování se vám budou na krátký čas zobrazovat modré plošinky, které kdysi mohly v daném místě opravdu být, ale občas jde spíše o aktivování plošinek, které moc velký smysl nemají. Energize je tak jen jakýmsi bonusem, jenž nenadchne, ale také nijak neurazí.

Pokud bychom si měli na něco postěžovat, byla by to délka hry. DLC balíčkem totiž proklouznete za nějaké dvě hodiny, což rozhodně není moc. Naštěstí má Epilogue nějaké ty nové trofeje a achievementy, takže se ho vyplatí zahrát alespoň dvakrát. Grafická stránka se oproti původní hře vůbec nezměnila, stejně tak narazíme na stejné zvuky a hudbu. Dabing se u Epilogue opět povedl a doporučujeme si poslechnout nové rozhovory mezi Princem a Elikou. Dají vám spoustu nových vysvětení.

Prince of Persia Epilogue je skvělý dodatek pro už tak dobrou hru, jakou Prince of Persia zajisté je. Sice nenabízí nějaké velké příběhové zvraty, ale nová dávka trochu obtížnější hratelnosti s novým bossem stojí za utracení oněch deseti dolarů. Nyní bychom už spíše chtěli regulérní pokračování. Snad nám ho UbiSoft přinese.

Prince of Persia Epilogue DLC

Ubisoft, Ubisoft Montreal
5. 3. 2009