Power Rangers 2

recenze  14
Martin Šmíd, 21. 7. 2009 23:29
Možná máte ještě v živé paměti TV seriál Strážci vesmíru, který před několika lety běžel i u nás. Kromě seriálu jsme se dočkali i několika filmů, přičemž popularita nemohla uniknout ani hernímu průmyslu. Vznikla opravdu spousta her s touto tématikou, ale dovolíme si tvrdit, že všechny, až na jednu vyjimku, jsou spíše průměrné. Pojďme se ale podívat na hru Power Rangers 2, která se objevila na NESu a můžeme říci, že patří k tomu nejlepšímu, co se na této konzolce objevilo.

TV seriál Power Rangers byl na svoji dobu určitě skvělou podívanou, od čehož se následně odvíjela i hodně velká popularita. Na každém rohu jsme byli obklopeni plakáty, hračkami, ale i videohrami. Než se ale pustíme do recenzovaní samotné hry, pojďme se podívat, o čem vlastně Power Rangers jsou. Strážci vesmíru vypráví příběh o středoškolácích - Rockym DeSantosovi, Billym Cranstonovi, Aishe Campbellové, Kimberly Hartové a Zacku Taylorovi, kteří jednoho dne získají schopnost chránit svět před Ritou, která chce Zemi pochopitelně zničit. K tomu používá všelijaká monstra, která mají zničit nejprve Strážce vesmíru a poté i samotnou Zemi. Strážcům pomáhá jakási hlava Zordon, který má také plány zachránit Zemi. Velmi jednoduchá zápletka, ale na svou dobu působivé podání udělalo ze seriálu hit.

Nyní se už ale vrhneme k samotné hře. Té bohužel schází nějaký ten vetší příběh, takže se budeme muset spokojit pouze s procházkou pěti levelů, ve kterých se postupně chopíme všech pěti Strážců vesmíru. Nejprve přijde na řadu žlutý strážce, který projde level plný hadů, pavouků a dalších nestvůr, které Rita sesílá na zem. Všichni Strážci vesmíru během levelu mohou sbírat jakési oranžové kuličky, jež jim poté prozradí nějaké ty informace o jejich obrovských strojích. Rovněž během levelu mohou získat i silnější zbraně, což v případě žlutého strážce jsou dvě velmi ostré dýky. Ve druhém levelu jsme se chopili růžového strážce, který bojoval s dalšími monstry a jako speciální zbraň měl luk, kterým dokázal na jednu střelu zneškodnit všechny protivníky. Jako třetí na řadu přišel modrý strážce, kterým jsme prošli podzemí. Jako speciální zbraň měl jakési kopí se dvěma ostny na každé straně. Ve čtvrtém levelu jsme se chopili černého strážce, s nímž jsme prošli jednu úroveň v oblacích, abychom získali sekyru. Jako poslední přišel na řadu červený strážce, který si to pěkně vyříkal z očí do očí se samotnou Ritou. Jak už jste si mohli z předcházející věty všimnout, na každém konci daného levelu vždy čekal nějaký ten tvrdší boss. Mezi ně patřil třeba upír, Goldar i samotná Rita.

Kromě hraní za jednotlivé strážce si vývojáři přichystali i dvě minihry, které si můžete zapnout buď v menu, nebo na ně narazíte vždy po zvládnutí nějaké té úrovně. První z miniher je stolní tenis, kdy se snažíte odpinknout míček tak dobře, že na něj protivník nestačí zareagovat a pustí ho ze stolu. V příběhové kampani vám vyhraná hra daruje jeden život do samotného hraní, přičemž prohra vám zase jeden život odebere. Jde o takový risk, na kterém můžete vydělat, ale také dojet. Druhou minihru tvoří přehazovaná o granát, kdy vy ovládáte obrovský stroj a přehazujete si granát s Ritiným monstrem. Po hozeném granátu vidíte na obrazovce čas, po jehož uběhnutí granát vybouchne. Musíte si tak správně načasovat, aby vám monstrum hodilo granát tak dobře, že vy ho stihnete odpálit ještě před výbuchem. Tyto dvě minihry byly vcelku zábavné, ale jejich účel byl jediný - natáhnout herní dobu, jak jen to jde.

Grafická stránka hry byla na svoji dobu velmi povedená a hýřila pestrými barvami. Celkovému dobrému dojmu dopomohl i level design, který se rovněž povedl. Vše dokreslil i velmi povedený hudební doprovod, u něhož ani nevadilo, že se jednalo pořád o tutéž jednu melodii, která hrála neustále dokola.

Power Rangers 2 ve své době byla opravdu hodně dobrou hrou, která měla vše, co má moderní hra mít. Tedy pěknou grafiku, zákeřné nepřátele, bosse a nějaké ty další minihry. Škoda jen, že byli Power Rangers 2 až moc krátkou hrou, což nám nakonec nedovoluje udělit vyšší hodnocení. Fanoušci Strážců vesmíru si ovšem mohou hodnocení vylepšit, protože tuto hru jistě hráli pořád dokola.

Power Rangers 2

,
8/10