Playstation Home Arcade

recenze  7
Martin Šmíd, 1. 3. 2013 14:15
Konzole Playstation Vita disponuje velmi silným hardwarem, takže od ní každý očekává vizuálně nádherné hry, které navíc podpoří brilantní OLED displej. Kapesní konzole se ale skvěle hodí nejen na nejmodernější hry, jaké si dokážeme v současnosti představit, ale i také na staré dobré klasiky, které jsme v mládí hráli na herních automatech, případně prvních konzolích. Pokud patříte mezi ty hráče, kteří po podobných hrách prahnout, jistě byste si neměli nechat ujít aplikaci Playstation Home Arcade, která se nedávno objevila na Playstation Store. My jsme si ji vyzkoušeli, zde jsou naše dojmy.

Playstation Home se stal před několika lety velkou senzací, a ačkoliv asi nezabodoval tak, jak si Sony představovala, spousta hráčů v něm našla svůj virtuální domov, v němž tráví desítky hodin týdně. V Home můžete chodit i do heren, kde jsou připraveny nejrůznější klasiky, no a ty právě přináší na kapesní konzoli aplikace Playstation Home Arcade. Její stažení je zcela zdarma, přičemž v základu obsahuje zdarma hned dvě celkem povedené arkády - WipEout 2D a Ice Breaker. Ty sami o sobě dokážou zabavit, klidně na několik desítek minut, ale už od prvního dne si do aplikace můžete dokoupit další jako Mad Blocker, Centipede, Asteroids, Time Pilot, Frogger, Astrosmash a Shark Shark. Tyto jsou za 25 českých korun, poté je tu ještě arkáda Scribble Shooter, za níž dáte 55,-Kč. Tu si ale můžete předem jako jedinou vyzkoušet formou demoverze, která je v základu aplikace.

Nakupování dodatečných her je velmi rychlé, prakticky se vám všechny stáhnou s hlavní aplikací, vy je poté jen přes Playstation Store přímo v aplikaci odemykáte. Určitě je skvělé, že když si arkádu koupíte, můžete ji poté zcela zdarma hrát i na Playstationu 3 v Home. Co se ale týče samotné aplikace Playstation Home Arcade, její zapnutí je velmi rychlé, stejně tak její používání. Přepínání her, jejich vypínání či zapínání je svižné, zabere pár vteřin, takže na dlouhé prodlevy zapomeňte. Vlastně tato aplikace tak trochu ukazuje, jak by to mělo zhruba na kapesní konzoli vypadat. Ne každému se chce čekat třeba i několik minut, než se mu hra načte. Výhodou aplikace je rozhodně i její přehlednost, menu si navíc můžete sami nastavit, jak chcete, od klasický seznam až po dlaždice s ikonkami. To bychom měli základní aplikaci, abych ji ale mohl ohodnotit, neváhal jsem si stáhnout několik zajímavých her, o jejichž dojmy se nyní s vámi podělím.

Pokud je v nabídce hra, kterou jsem za svůj život nahrál hodiny, je to rozhodně Frogger. Základy vám asi nemusím moc vysvětlovat, prostě máte žábu, kterou musíte přeskákat nejprve přes silnici, poté přes vodu, abyste se dostali na druhou stranu, kde chytíte nějaký ten pamlstek. Ani po tolika letech neztratil Frogger nic ze svého kouzla, jen bych tedy u Playstation Vita verze ocenil, pokud by obraz byl na celý displej, takhle vidíte jen okénko uprostřed, které není moc velké. To ostatně vidíte sami vedle textu, kde jsem típnul screen. Dále jsem vyzkoušel hru Ice Breaker, která je plně zdarma. Ačkoliv název může značit cokoliv, jde prostě o normální Arkanoid, v němž se přes řadu úrovní musíte prosekat kuličkou, kterou odrážíte prknem na spodní části obrazovky. Opět velmi jednoduchá hratelnost, ale o to větší zábava. Sám jsem už několik desítek minut nahrál, a další nahraju. Jde přesně o hru, která se skvěle hodí do autobusu nebo metra.

Druhou hrou zdarma je WipEout 2D, který je ale spíše menším zklamáním. Vizuálně vypadá asi nejlépe ze všech nabízených her, ale vše trochu kazí krkolomné ovládání, s nímž jsem dost bojoval. Pokud ovšem přijdete hře na chuť, čeká na vás několik tratí a stíhaček, s nimiž se můžete pustit do závodů. O to větším překvapením je poté střílečka Scribble Shooter, která dost připomíná klasického Tyriana, jen je celá v kresleném stylu. Rozhodně zábavná a lehce ovladatelná záležitost, která si obhajuje vyšší cenu, za jakou se prodává. Jako další jsem vyzkoušel Asteroids. Tato černobílá záležitost, v níž raketkou uprostřed obrazovky ničíte přilétající asteroidy, má své kouzlo i dnes, určitě na pár minut dokáže zabavit, ačkoliv z dnešního pohledu už o nic extra nejde. Kdo si chce ale zavzpomínat, jak vypadaly hry na úplném počátku, má zde možnost.

Předposlední hru, kterou jsem vyzkoušel, je Time pilot. Jak už název napovídá, v ní budete ovládat letadélko, kterým budete sestřelovat ostatní, a do toho zachraňovat parašutisty. Jako u Froggera je škoda, že opět je obraz jen uprostřed a nejde roztáhnout. Jinak hratelnost je dobrá, jen je otázkou, jestli není lepší si připlatit několik peněz navíc a koupit ze sekce minis hru MiniSquadron, která nabízí totéž, navíc v pěkném vizuálním kabátku. Rozhodně bych upřednostnil tu, ale je to na každém, čemu dá přednost. Jako poslední jsem zkusil hru Shark Shark, v níž se zhostíte role žraloka, s nímž budete požírat menší ryby a vyhýbat se ponorkám a větším hlubinným tvorům. Jednoduchá hratelnost, ale o to větší zábava, navíc hra se roztáhne skoro na celý displej a disponuje i pohlednou grafikou. Rozhodně jedna z těch nejlepších her, které aplikace Playstation Home Arcade nabízí.

Playstation Home Arcade je rozhodně zajímavá aplikace, která nabízí na cesty několik povedených klasik. Nyní bude vše záležet na tom, jak Sony bude přidávat další hry, protože základní nabídka asi ne úplně všechny uspokojí. Minimálně za vyzkoušení ale nic nedáte, navíc získáte zdarma hned dvě povedené hříčky. A ani ty ostatní nejsou zase tak drahé, abyste je nemohli vyzkoušet.

PlayStation Home Arcade

vita
SCEE, SCEE