Nioh: DLC - Dragon of the North

recenze  19
Martin Šmíd, 3. 5. 2017 15:08
Mnoho let vyvíjená hra Nioh konečně vyšla začátkem února pro konzoli PlayStation 4, a jak určitě víte, i přes dlouhý vývoj se jedná o parádní akční RPGčko, které by si měl každý fanoušek žánru zahrát. Vývojáři ze studia Team Ninja ještě před vydáním slíbili, že budou hru obohacovat o nový obsah, a to formou updatů zdarma, tak připraví tři větší příběhová rozšíření. První s názvem Dragon of the North je konečně venku, takže se můžeme podívat, jestli se vyplatí do něj investovat peníze. Fanoušci ale asi odpověď znají.

Testovaná verze: PlayStation 4 Pro

Vývojáři už před několika týdny vydali první balíček nových misí, který představoval pro fanoušky pořádnou výzvu. Mise byly na vysokém levelu a nepřátelé v nich dokázali pořádně potrápit. Společně s prvním rozšířením Dragon of the North vyšel i update 1.07/1.08, který rovněž přináší několik novinek zdarma. Ten jednak kompletně překopává levelovací systém, k němuž přidal nový strop, ale také přináší nové strážce, nová gesta, skilly a předměty, jistě potěší i postavy žen (Okatsu, Ginchiyo Tachibana, Fuku a Tamaki), které zatím chyběly. Jen možná trochu naštve, že jsou hodně předražené a budete muset tedy nahrát spoustu hodin v kooperaci, abyste si na ně našetřili. Největší novinkou v updatu je pak slibovaná PvP část. Tu jsem testoval jen krátce, přičemž jde o klasické arénové bitvy 1 vs. 1 nebo 2 vs. 2, které jsou sice na začátku zábavné, ale řekl bych, že postupně spíše omrzí. Rozhodně se PvP část nemůže rovnat třeba Dark Soulu, tam byla daleko propracovanější. Každopádně v Nioh určitě neurazí, zvláště když je zcela zdarma. Nyní už ale k samotnému rozšíření, o které jde v této recenzi především.

K odemknutí DLCčka Dragon of the North musíte mít dohranou kompletně celou původní hru na základní obtížnost.

Původní Nioh mělo celkem uzavřený příběh, zlo bylo poraženo a William konečně našel i se svými novými přáteli klid. Ten ale netrvá dlouho, protože na severu se objevil po moci prahnoucí Masamune Date, přezdívaný jako Jednooký drak, a rázem je sen po míru ten tam. William se tedy musí vydat na sever, aby se novému zlu postavil a nastolil v celém Japonsku mír. Musím říci, že nová zápletka se mi zatím celkem líbí, má několik nových zajímavých postav a dobře zapadá do vývojáři několik let budovaného univerza, jen nesmíte hned v prvním rozšíření chtít rozuzlení. Rozšíření Dragon of the North je jen začátkem nového příběhu, který bude pokračovat v dalších dvou částech. Konec je tedy maximálně otevřený a láká na následující měsíce. Snad nebudeme muset na druhé a následně třetí rozšíření čekat příliš dlouho.

Rozšíření Dragon of the North se odehrává ve zcela novém regionu Tohoku, v němž na vás čekají hned tři nové delší hlavní mise. V nich se podíváte do zasněžených lokací, design levelů se vývojářům opět povedl, protože úrovně vypadají nejen dobře, ale mají i spoustu odboček a skrytých míst, které jen čekají na své objevení. Hlavní mise nabízejí přesně to, co od nich očekáváte, tedy spoustu střetů i s novými druhy démonů Yokai, kteří budí respekt, tak souboje s pořádně těžkými bossy, kteří vás pořádně prověří už na základní obtížnost. Každý boss je odlišný, nejen svým vzhledem, ale také bojovými vlastnostmi, a zcela jistě střety s nimi patří opět mezi to nejlepší a nejepičtější, co Nioh nabízí, i když tedy občas vám vyletí z úst i nějaká ta nadávka. Lehké střety to rozhodně nejsou. Kromě hlavních misí nabízí rozšíření i nové vedlejší mise, v nichž se střetnete nejen s klasickými protivníky, ale i dalšími bossy, dokonce vývojáři připravili i další arénu s dvěma bossy, kteří mi dali pořádně zabrat, a už jsem si i myslel, že to raději vzdám.

Dá se říci, že rozšíření vám vydrží na jeden nebo dva večery, pokud nebudete pospíchat, což je pochopitelně slušný čas, vzhledem k tomu, že Season Pass stojí necelých sedm stovek a nyní jsme z něj viděli jen třetinu. Navíc dohráním všech hlavních i vedlejších misí nic nekončí, protože vyzkoušet můžete i nový typ zbraně, speciální obouruční meč (jde o alternativu k sekyře), případně se pustit do zcela nové obtížnosti Way of the Demon, na níž budete moci získat ještě lepší zelené vybavení, než tomu bylo doposud. Jen tedy musíte počítat s ještě těžšími protivníky. Fanoušci tedy mají o zábavu na několik dalších týdnů nebo možná i měsíců postaráno. Rozšíření navíc přináší i sadu nových trofejí, mnohé získáte hned, ale jedna spočívá i v dokončení všech misí na novou obtížnost, což už se mnohým podařit nemusí. Jde o hodně těžkou výzvu. Dokážete ji zdolat?

Z předchozích řádek je patrné, že jde o povedené rozšíření. Co ovšem trochu kazí celkový dojem, je sem tam viditelně klesající framerate, někdy doskakující objekty a hlavně nestabilita. Během testování mi hra několikrát spadla při hraní nových lokací, což se mi dříve nestávalo. Snad vývojáři tyto menší nedostatky v následujících dnech a týdnech opraví.

Dragon of the North je povedený dodatek pro Nioh, který rozšiřuje už tak vynikající akční RPG hru o několik nových hlavních i vedlejších misí s novými protivníky a bossy, ale také o zajímavý příběh, nový druh zbraně a novou opravdu těžkou obtížnost, v níž budete moci po následující týdny získat to nejlepší vybavení. Pro fanoušky je Dragon of the North naprostá povinnost.

Nioh - DLC Dragon of the North

ps4
Koei Tecmo, Team Ninja