Nioh 2 - DLC Darkness in the Capital

Martin Šmíd, 20. 10. 2020 17:01
Letos v březnu vyšla pro konzoli PlayStation 4 povedená akční RPG hra Nioh 2 od japonského studia Team Ninja, která velmi dobře navázala na svého úspěšného předchůdce. Dočkali jsme se vylepšené hratelnosti i slušného příběhu, který rozšířil celé univerzum a dal nahlédnout na události před prvním dílem. Vývojáři po dokončení začali pracovat na dodatečném obsahu, přičemž jsou tomu zhruba tři měsíce, co vyšlo první povedené rozšíření The Tengu's Disciple, jemuž jsem v recenzi dal slušnou osmičku. Koncem minulého týdne jsme se dočkali druhého rozšíření s názvem Darkness in the Capital, a já už nyní mohu říci, že by si ho fanoušci neměli nechat ujít.

Vývojáři ze studia Team Ninja se rozhodli, že se třemi rozšířeními pro Nioh 2 budou vracet do minulosti a vyprávět samostatné příběhy, které budou rozšiřovat samotné univerzum. Proti tomu nemohu nic namítat, zvláště když první rozšíření se povedlo. Druhé se tedy opět vrací do minulosti, přesněji do období Heian, kdy se odehrál obrovský kulturní a umělecký rozvoj, přičemž je často považováno za vrchol starověké japonské říše. Vývojáři se s rozšířením zaměřují na tehdejší hlavní město Heian-kjó (dnešní Kjóto), které bylo napadeno zlými silami a na vás je, abyste zjistili, co se děje a nastolili znovu tolik chtěný mír. Musím se přiznat, že příběhově toto rozšíření trochu zklamalo, protože jsem očekával daleko zajímavější a propracovanější zápletku. Ta je tu jen standardní a nepřekvapí. Tu alespoň vývojáři vynahrazují několika novými zajímavými postavami, které dobře zapadají do univerza a jsou inspirované japonskou mytologií.

Zatímco příběh mohl být lepší, tak v tom ostatním Darkness in the Capital rozhodně nezklame. Hratelnost je pořád stejně návyková, hlavně ve spojení s opět kvalitním level designem v hlavních misích, které jsou dostatečně rozmanité a zajímavé, mají řadu tajemství a je radost je prozkoumávat. Společnost vám během průchodu dělají nejen nové NPC postavy, ale také nové druhy nepřátel, inspirované japonským folklórem. Nových druhů protivníků je o něco více jak v prvním rozšíření, což je jistě fajn, navíc mají parádní a kolikrát naprosto děsivý design. Nejvíce mi utkvěl v paměti démon Yokai vypadající jako povoz, kterého není dobré podceňovat. Není ovšem sám, protože i další nové druhy démonů dokážou potrápit, než se naučíte všechny jejich pohyby.

Tím nejlepším jsou ovšem zase bossové. Vývojáři připravili několik nových bossů pro hlavní i vedlejší mise, kteří vzbuzují obrovský respekt už na první pohled a dají zabrat, a nechybí ani jedno překvapení, ale nechci zbytečně spoilerovat. Fanoušky určitě potěší i skutečnost, že se společně s tímto rozšířením vracejí i někteří starší bossové z prvního dílu. Ti navíc mají řadu nových útoků, takže i veterány dokážou překvapit, kolikrát hodně nepříjemně, po čemž následuje nahrávací obrazovka. Jedním z navrátilců je třeba obrovská ropucha, kterou jsem tak rád v prvním dílu farmil pro XPčka i looot. Nyní ona prakticky farmila mě.

Vývojáři ani tentokrát nezapomněli na novou třídu zbraně, která se jmenuje Fists/Clawed Fists. Jde prakticky o silné válečné rukavice, které mohou mít ještě speciální drápy, což můžete znát třeba ze série Ninja Gaiden. Musím říci, že jsem si tento nový typ zbraně po chvilce testování hodně zamiloval a během hraní si i říkal, že měl být ve hře už daleko dříve. S rukavicemi je hlavní hrdina o dost pohyblivější a dokáže zasadit v rychlosti řadu silných úderů jakémukoliv protivníkovi, zvláště ve spojení s množstvím komb. Kromě nového typu zbraně vývojáři přidalo nové schopnosti, Guardian Spirity, novinky do Ninjutsu i nové Soul Cory, které určitě stojí za vyzkoušení, třeba na novou vysokou obtížnost, k níž se ještě dostanu.

Rozšíření Darkness in the Capital se skládá ze tří hlavních a sedmi vedlejších misí, které lze dokončit za zhruba jeden až dva adrenalinové večery. Záležet bude na vašich schopnostech, protože obtížnost je zase o něco vyšší (začínají tuším na levelu 230) a noví nepřátelé budou chvilku dělat problémy, než se zase naučíte všechny jejich pohyby. Tím ale zábava nemusí končit. Vysbírat můžete všechny Kodamy, splnit skryté vedlejší úkoly na nové trofeje i se vrhnout na novou ještě těžší obtížnost Dream of the Wise, na níž jsou protivníci ještě agresivnější a těžší, takže abyste měli proti nim šanci, vrací se rarita Ethereal, a vývojáři přidali i nové sety, zbraně a nové předměty. Vzhledem ke skvělé hratelnosti s velkou návykovostí a znovuhratelností tak hraní pro fanoušky určitě neskončí po pár hodinách, protože rozšíření nabízí další porci zábavy na několik dalších desítek hodin.

Nioh 2 je stále jednou z nejlepších her, jakou jsem v letošním roce hrál, a rozšíření Darkness in the Capital nabízí další porci kvalitní zábavy. Nové úrovně mají kvalitní design, potěší i řada nových démonů a zákeřných bossů a nesmím zapomenout ani na zábavný nový typ zbraně, novou vysokou obtížnost a další novinky. Pokud se vám původní hra líbila, nad nákupem nemusíte ani chvilku přemýšlet, budete se opět velmi dobře bavit.

Nioh 2 - DLC Darkness in the Capital

ps4
Sony Interactive Entertainment, Team Ninja