Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst

Martin Šmíd, 23. 2. 2014 20:45
Sérii bojovek Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm asi nemusím zde nikomu představovat, protože tu má docela dost fanoušků, alespoň soudě dle ohlasů pod novinkami. Zatím poslední třetí díl se před koncem minulého roku dočkal vylepšené edice Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst, která kromě původního obsahu nabídla i spoustu novinek. K nám se nyní dostala, takže se můžeme podívat, jestli se vyplatí do ní investovat našetřené peníze.

Série Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm je určena především pro fanoušky anime předlohy, jejichž základna se každým rokem rozrůstá i v Evropě a Severní Americe, což moc dobře ví Namco Bandai, které s lokalizací moc neotálí, jako tomu bylo v minulosti. Třetí díl, navazující přímo na ten předchozí, samozřejmě není výjimkou, a hned na začátku vývojáři ze studia CyberConnect2 tasí až epický souboj o záchranu Skryté Listové, který uvede do příběhu. Ten je tu podán skrze spoustu rozhovorů i filmečků, které ovšem po většinu času nenudí, protože pořád se dozvídáte něco nového, ať už o posledních událostech nebo postavách, kterých během hraní potkáte opravdu hodně, a za spoustu z nich si i zahrajete.

Příběh se drží jednoduchou formou anime předlohy, což je samozřejmě jen a jen dobře, přičemž svoji hloubkou a nejrůznějšími drobnostmi musí uspokojit každého i náročnějšího fanouška, který se o svém oblíbeném univerzu dozví spoustu informací. Skvělou informací určitě je, že ani nováček ve videoherní sérii nebude ztracen, protože události z předchozích dílů tu jsou nastíněny už během instalace, navíc další se můžete dozvědět během hraní. Pro naprosté nováčky, kteří předlohu neznají, hra Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 moc není, protože ti se mohou snadno v příběhu ztratit, navíc by jim v mnoha momentech přišel zdlouhavý. Ano, animace se dají přeskočit, ale pak ztratíte příliš mnoho informací o příběhu, vývoji postav nebo jejich motivacích.

Ačkoliv je příběh kvalitní a rozhodně nenudí, Ultimate Ninja Storm 3 je hlavně bojovka, v níž svedete nesčetně pořádně vyhecovaných a kolikrát až epických bojů. Vývojáři zde neservírují jen klasické boje, třeba i s několika protivníky, ale také boss fighty, které jsou vždy náramné a každý je takovou menší odměnou, kterou si bude užívat naprosto každý. Protože je vše rozděleno do deseti kapitol, bojů je opravdu hodně, možná i několik stovek, hra je před vás hází docela rychlým tempem, takže máte vždy jen několik chvil na oddechnutí. Toto rychlé tempo, které občas zpomalí nějaký ten příběhový filmeček, je rozhodně velkým plusem, protože zabraňuje, aby hráč odpoutal svojí pozornost nebo se nudil. On celkově je Ultimate Ninja Storm 3 daleko rychlejší a akčnější, než předchozí díly. Jen může trochu vadit, že ačkoliv se během hraní podíváte do několika zajímavých lokací, na které se moc pěkně dívá díky pěkné grafice a designu, průzkum je tu hodně omezen, takže jdete většinou jedním koridorem od souboje k souboji.

Každou bojovku charakterizují hlavně bojovníci, kterých je tu přes osmdesát (postupně si je odemykáte během příběhu), jsou rozmanití a hodně vyvážení, takže je jen na hráči a jeho schopnostech, jak každý z bojů zvládne. Vyváženost je rozhodně kladem, stejně jako samotný soubojový systém. Ten ačkoliv je ve svém jádru jednoduchý, je snadné ho zvládnout, což je jistě velké plus, nabízí docela efektivní a hlavně efektní komba, kterým jen tak nějaký protivník neodolá. Do bojů si navíc můžete kolikrát přivolat i dva spolubojovníky, kteří sem tam mohou pomoci, když se třeba potřebujete zregenerovat, ale samozřejmě hlavní porce je na hlavní postavě v souboji. Novinkou v sérii je rozdělení obtížnosti na Hero (jednoduchá) nebo Legend (složitější). Podle toho, jakou si zvolíte obtížnost v určitých úsecích hry, jsou protivníci nejen silnější, ale dostáváte i více bodů do levelu, navíc podle zvolené obtížnosti se kolikrát úplně změní předměty, které lze používat během souboje.

Full Burst je dostupné i jako DLC do původní Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, vyjde vás na PlayStation Store na 270,-Kč.

Příběhová část je rozhodně tou hlavní, a vystačí vám sama na zhruba dvacet hodin, což je slušný čas. Jen si možná občas řeknete, že by mohla být o něco těžší, protože mnoho soubojů vám příliš vrásek na čele neudělá. Po její dohrání si můžete zabojovat ve free režimu, v němž máte i turnaje, ale hlavně spousty samostatných vedlejších misí, které než dohrajete, prosedíte u hry opravdu spousty hodin. Tyto bonusové mise přitom nejsou jen klasické vaření z vody, ale jsou zajímavé a spousta soubojů je opravdu napínavých, takže se je vyplatí vybojovat. Poté tu je ještě online, který nabízí klasické bitvy i hodnocené souboje, dokonce se můžete zapojit do nějakého toho turnaje až pro osm hráčů. Problémem online režimu je, že ačkoliv je celkem slušně navržen, jen občas najdete někoho, s kým hrát. Když už jsem se ale do nějaké té hry připojil, většinou byl zážitek uspokojivý, jen občas jsem se setkal s nějakým lagováním. Je docela škoda, že online část tedy po několika týdnech už není moc plná, a rozhodně tady musejí vývojáři trochu zapracovat v následujícím dílu, aby udrželi hráče u hry delší dobu a tvořila se tak kolem ní komunita.

Zatím byla recenze spíše o Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 a možná se proto ptáte, co nabízí dodatek Full Burst nového. Především jsou to nové postavy, takže jich je tu už více jak osmdesát, novou kapitolu nebo 100 extra misí, a pak je tu také 38 bonusových kostýmů pro bojovníky. Největší novinkou je samozřejmě nová kapitola, které obohacují už tak povedený příběh, takže se ho vyplatí rozhodně rozehrát. Zmínil jsem i 100 extra misí, ale ty už tak zajímavé nejsou, protože většinou jde o ty, které byly vydány formou DLC, nyní jsou tedy v jedné ceně. Full Burst je pro majitele původní hry dostupný i jako DLC, takže není nutné kupovat rovnou celou hru znovu. Pokud ji ale koupíte, potěší kompatibilita uložených pozic, takže se hned můžete vrhnout na nový obsah.

Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst pokračuje v tradici série, co se týče vizuálního zpracování, takže asi nepřekvapí anime grafika, která ovšem hře hodně sluší, je pěkná a nebude mít s ní problém naprosto nikdo, možná i díky tomu, že sem tam překvapí nějaký ten pokročilý grafický efekt. Jen co může vadit, jsou trochu zubatější hrany, protože hře u cel-shaded linek chybí vyhlazování, ale dá se na tento nedostatek zvyknout. Framerate je stabilní, během hraní jsem nezaznamenal žádný problém, takže s optimalizací odvedli vývojáři dobrou práci.

Standardně kvalitní je hudební doprovod, který rovněž navazuje na předchozí díly, k ději se hodí a navozuje velmi dobrou atmosféru. Co ovšem musím vypíchnout, je velmi kvalitní prostorový zvuk, hlavně při velkých epických soubojích. Asi jsem nečekal, že by zrovna Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst mohl takto kvalitní ozvučení přinést, proto jsem byl velmi příjemně překvapen. Kvalitní je i anglický dabing všech protagonistů, i když ti největší fanoušci si jistě přepnou do japonského originálu s anglickými titulky. Přítomnost obou zvukových stop je rozhodně fajn, je škoda, že toto není pravidlem u japonských her.

Finální verze Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst je určena především pro fanoušky předlohy, kteří jistě ocení zajímavý příběh, spoustu až epických soubojů, jednoduchý, ale rozhodně efektivní a efektní soubojový systém, a třeba i zajímavou online podporu, která by ovšem ještě potřebovala trochu doladit, aby dokázala kolem sebe udržet početnější komunitu. Moje doporučení si tedy hra Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst rozhodně zaslouží, a mohu ji doporučit i hráčům, kteří mají původní verzi, protože dostanou spoustu dalšího obsahu, po kterém určitě touží. To za necelou tisícovku není vůbec špatné.

Namco Bandai Games, Namco Bandai Games / CyberConnect2
25. 10. 2013
Bojovka, Adventura