MiniSquadron

Martin Šmíd, 27. 3. 2011 23:30
Vývojáři z pražského studia Grip Games se pomalinku zabydlují na Playstation Minis scéně. Nejprve hráčům přinesli zajímavou sbírkou her 5-in-1 Arcade Hits. Pak připravili port vynikajícího titulu Blimp: The Flying Adventures, který si u nás odnesla naleštěnou devítku. Netrvalo dlouho a byla oznámena třetí hra, kterou je opět port úspěšné hry z iPhonu – MiniSquadron. Pojďme se podívat, jestli stojí za utracení vašich peněz.

Pokud doma iPhone nemáte, tak možná o MiniSquadron slyšíte úplně poprvé a ptáte se, proč je tato hra považována za jednu z nejlepších na zmíněné platformě. V základu jde o hodně jednoduchou arkádu, kde se zhostíte role pilota, který bude muset proletět 8 různorodých levelů, kde na něj čeká dvanáct vln nepřátel. Zní to jednoduše co? Právě v oné jednoduchosti je obrovská síla, protože tak mohou ke hře sednout naprosto všichni. MiniSquadron je navíc už od prvního okamžiku neskutečně zábavný a návykový, takže se nestane, že byste se od něj v následujících hodinách odtrhli. Tohle si hra přenesla i do PSP/PS3 verze. Vůbec nevadí, že tu nemáte dotykovou obrazovku. Na tlačítkách se totiž ovládá dost možná ještě lépe.

Po zapnutí jsme přesto několik minut bojovali s až velkou citlivostí analogové páčky na Playstationu 3. Stačí totiž jen lehký náklon a už letíte k zemi. Po několika vlnách nepřátel jsme si už ale na velkou citlivost zvykli a dělali takové triky, za které by se nemusel stydět ani ten nejlepší pilot. Ovládání je tak podle nás slušné a každý by si měl na něj zvyknout. O něco málo citlivější je páčka na PSP, kde je tak hra hlavně na začátku lehčí na ovládání. Jinak k ovládání hry je naprosto jednoduché. Vlastně vám stačí pouze zmíněná analogová páčka a křížek. Více tlačítek nepotřebujete.

V prvním odstavci jsme zmínili, že na vás čeká osm různorodých levelů. V nich se podíváte třeba na pobřeží, do městské části nebo nad moře. Každý level je jiný a nabízí originální prostředí. Jak budete postupovat jednotlivými levely, tak postupně rostě i obtížnost. Na začátku máte proti sobě rovné soupeře, takže jakákoliv chyba se ještě sem tam toleruje, ale na konci už každá chyba znamená hodně velké riziko. Naštěstí hra nikdy nezačíná být frustrující, protože se po každé druhé vlně ukládá. Nikdy tak nezačínáte od začátku. Hlavní režim, který se zde jmenuje Classic, byste tak měli dohrát za zhruba hodinku až dvě, podle toho, jak se vám bude dařit. Po dohrání pak můžete ještě vyzkoušet režim Survival, kde po vyčerpání životů hra končí a nedává vám možnost pokračovat. Zde se tak ukážou vaše pravé letecké schopnosti.

Na začátku máte ve svém hangáru jen jedno letadlo, které je vyzbrojené kulometem. Ten na počáteční neřády platí, ale na pozdější levely už budete potřebovat daleko lepší stroje. Ty si odemykáte podle toho, jak se vám během hraní daří, přičemž nejlepší se vám podaří odemknout až v závěrečných levelech, a to ještě s hodně velkým štěstím. Každopádně k odemknutí máte připraveno dalších 49 letadel, od těch, které vysílají na protivníka rakety, po bombardéry až po létající cosi, co vysílá lasery a další lahůdky, které nepřítele sundají k zemi opravdu rychle. Dokonce si budete moci během hry odemknout i UFO nebo obrovskou létající chobotnici zkázy. I díky takto rozmanitému hangáru se vyplatí hru hrát do té doby, než budete mít vše odemčené. To vám zabere spousta času, takže cena je vzhledem k výkonu této hry opravdu směšná.

Pokud se podíváte na okolní obrázky, tak si určitě všimnete nádherné kreslené grafiky, která vynikne především na konzoli PSP. Na PS3 grafika ztrácí na síle, ale rozhodně se pořád jedná o solidní podívanou. Bohužel se nám při hraní občas stávalo, že se hra na sekundu nebo dvě zasekla, když se zrovna objevil checkpoint. Na samotnou hratelnost to nemá vliv, ale dokázali bychom si představit, že se to dít nebude. Co už ale není tak snadno odpustitelné, je občasné zamrzání. Hra nám během testování několikrát zamrzla, a to na obou platformách. I tohohle by se slušelo pro příště vyvarovat. Každopádně co musíme dále pochválit, je velmi příjemná hudba, která dodává hře potřebný šmrnc a nutí vás pokračovat v hraní.

Stejně jako Blimp: The Flying Adventures je i MiniSquadron neuvěřitelně chytlavou hrou, od které se jen tak neodtrhnete. Nabízí navíc 56 letadel k odemknutí, takže herní doba se může ve výsledku vyšplhat hodně vysoko. To vše navíc získáte za vynikající cenu 50,- Kč. Jedinou kaňkou na kráse může být chybějící online podpora, kterou se pyšnila iPhone verze. Také bychom si dokázali představit, že bude v PSP/PS3 verzi zahrnut obsah ze speciální Android a iPhone edice, která nabízí dalších 8 levelů. Jinak nemáme, co bychom vytkli. Za tuhle cenu fakt ne.

MiniSquadron

psp
Grip Games, Supermono Studios