Midnight Club Los Angeles

recenze  27
Martin Šmíd, 17. 12. 2008 23:42
Rockstar v poslední době opravdu frčí. Nejprve vydali tento rok Grand Theft Auto 4 a nedávno i v Evropě tolik odkládaný Manhunt 2. Kromě těchto brutálních her se nyní dočkáváme čistě závodního titulu, který je tou pravou konkurencí pro Need for Speed Undercover. Tedy konkurencí. Midnight Club Los Angeles je o několik tříd lepší než poslední NFS, a tak žádnou konkurenci nemá. Více v naší recenzi.

Jak už název nového Midnight Clubu napovídá, celá hra se nyní odehrává ve městě Los Angeles. To je na první pohled velmi pěkně zpracováno, všude na ulicích je živo, lidé chodí nakupovat, do práce a dělají normální věci. Samozřejmě tohle není GTA, a tak chodce nemůžete přejet. I na silnicích je rušno a doprava vypadá o dost uvěřitelněji než v Undercover. Vlastně je už při pohledu na ztvárněné město jasné, že je o několik úrovní výše než u konkurence. Tvůrci GTA se rozhodně nezapřou. Celkem uvěřitelně působí i nejrůznější místa, jako je Hollywood, Beverly Hills nebo Westwood. Dokonce můžete ve městě vidět prodejny her Best Buy, Virgin a GameStop. Pokud vás neuspokojí ani to, můžete se zajet podívat na sportovní halu, kde hrají hokej Kings. Město Los Angeles se tak vývojářům nesmírně povedlo a je jedno, jestli je den nebo noc, ptotože město pořád žije svým vlastním životem.

Do něj bude chtít zapadnout i hlavní hrdina - nováček, který se bude chtít stát králem silnic. Příběh tu nemá tak důležitou roli jako v Undercover, což je dobře, protože v závodní hře jde přeci o závodění a ne o sledování filmečků, které vám nic moc neřeknou. Abyste měli nějakou tu šanci uspět, budou vám pomáhat vaši kamarádi, bez kterých byste těžký začátek neměli šanci zvládnout. Pokud jste hráli nejprve lehounký Undercover, zřejmě vás bude v Midnight Club Los Angeles čekat pořádný šok. Než se pustíte do závodění, můžete se projet ulicemi Los Angeles, které máte hned od začátku odemčené. Nenarazíte tak na žádné bariéry, dokonce ani v závodech. Máte tak možnost prozkoumat okolí závodu a najít si nějaké ty zkratky, abyste měli v samotném závodě vůbec šanci.

K závodění pochopitelně patří i vozový park, který je v Midnight Club Los Angeles obrovský. Abyste si mohli v garáži nakupovat lepší auta, musíte vyhrávat závody, za které dostáváte nějaký ten peníz. Celkem ve hře naleznete něco kolem padesáti strojů, do kterých se počítají i motorky (Ducati a Kawasaki Ninja). Automobilový park poté ukrývá samé licencované krásky, mezi které patří Audi R8, Lamborghini Gallardo, Murcielago, Ford GT, Mitsubishi Lancer Evo IX, Nissan 350Z i Skyline, Saleen S7, Chevrolet a třeba Dodge. Jak vidíte, vybere si naprosto každý.

Auto máme vybráno, a tak se vrhneme na samotné závodění. Abyste se mohli závodu zúčastnit, musíte vždy dojet na stanovený bod. K tomu vám pochopitelně poslouží GPS a mapa, abyste se cestou náhodou neztratili. Pokud jste zhýčkaní Undercoverem, že stačí na mapě kliknout na závod a hra vás do něj automaticky přenese, budete z Midnight Club Los Angeles poněkud nesví. K závodu si musíte dojet, a to klidně až na opačný konec města. Vývojáři totiž dobře usoudili, že když už si dali tu práci s modelováním města, byla by přece škoda se v něm neprojet. Midnight Club Los Angeles nabízí celkem pestrou škálu nejrůznějších závodních módů, které mají jedno společné - checkpointy. Abyste závod vyhráli, budete tak muset všechny checkpointy projet. Někdy jsou blízko sebe, někdy jsou mnohem dále. Právě pokud nejsou tak u sebe, máte větší svobodu a můžete si vybírat, kudy zrovna pojedete. Vybrání té nejlepší cesty je klíčem k úspěchu. Soupeři vám totiž nedají žádný závod zadarmo a většinou vás pořádně potrápí. Jejich neomylnost je někdy až trapná, ale o to více se musíte snažit.

Samotná doprava funguje v Midnight Club Los Angeles nadmíru dobře. Automobily sami vědí, kam mají jet a rozhodně vám nebudou dělat takové naschvály jako ty v Undercover. Zábavnou složkou hry jsou i honičky s policisty. Muži zákona hold chtějí v Los Angeles pořádek, a tak hlídají i takové drobnosti, jako je překročení rychlosti. Pokud už se nějakého toho prohřešku dopustíte, máte vždy na výběr, jak situaci řešit. Tou nezjednoduší je pochopitelně zastavit a zaplatit nějakou tu menší pokutu. Pokud ale zastavíte a následně se pokusíte ujet, ale policie vás poté chytí, pokuta už bude pořádně tučná. Pokud se vám podaří ujet a někde se schovat, dokud pátrání neopadne, ušetříte vaši peněženku pro nákup nějakého toho nového plechového miláčka. Honičky s policií jsou navíc v Midnight Club zábavné a dost reálné. Pokud tak máte nějaký nabušený sporťák, policie vás jen těžko dojede. Jde tak o úplný opak toho, co jsme viděli v Undercover.

Technické zpracování je velmi pěkné. Engine je sice použit z Grand Theft Auto 4, ale ten byl značně vylepšen a prostředí je daleko detailnější a působí daleko lepším dojmem. Na hru se navíc moc pěkně i dívá a nepřipomíná přeplácaný Need for Speed. Pokud navíc ve hře sprchne, na silnici se utvoří kaluže, které vypadají velmi reálně. Rovněž reálně svítí i světla na semaforech a ostatních vozidlech, takže si budete připadat jako ve skutečném kokpitu automobilu. Pochválit můžeme i hudební doprovod, který se vážně povedl, a nenajdete ve hře skladby, které by vám nějak vadily. Technická stránka tak patří k naprosté špičce a rozhodně budete chrochtat blahem, až si objedete pár závodů.

Midnight Club Los Angeles je skvělou závodní hrou, která poráží svoji konkurenci ve všech směrech a rychlostech. Nádherná grafika, otevřený svět a velká zábava doprovází hru od začátku do konce. Pokud si chcete nyní koupit dobrou závodní hru, je Midnight Club Los Angeles tou jedinou možnou volbou.

Midnight Club: Los Angeles

Rockstar Games, Rockstar San Diego
20. 10. 2008