Michael Jackson: The Experience HD

recenze  11
Martin Šmíd, 22. 6. 2012 23:00
Michael Jackson byl zcela jistě i přes nejrůznější aféry skvělým zpěvákem a v mnoha ohledech i vynikající tanečník. Odkaz navíc žije i po jeho smrti, a to hlavně u fanoušků, kteří se snaží napodobit jeho sty, ačkoliv originál samozřejmě zůstane vždy jenom jeden. Michael Jackson měl ohromný vliv na hudební svět, a pokud vás jeho styl hudby zaujal a jste fanouškem, možná by se vám mohla líbit hra Michael Jackson: The Experience, která postupně vyšla na všechny domácí konzole, kde navíc využila pohybové ovládání. S vydáním kapesní konzole Playstation Vita se dostala tato hra i na ní. Trochu se zpožděním se na ní nyní podíváme.

Michael Jackson: The Experience byl na velkých konzolí taneční hrou, u níž jste museli hýbat pohybovými ovladači, případně tančit před kamerkou Kinect. Je jasné, že něco takového u kapesní konzole nepřipadá v úvahu. Kapesní verze na klasické prvky, jako tlačítka, z vysoka kašle. Ovládá se jen skrze přední, případně zadní dotykový displej. Základem je, abyste se naučili čtyři pohyby, které budete poté během hraní využívat. Sice se může zdát, že čtyři pohyby musí zvládnout naprosto každý, ale ty budete poté dělat do všech různých stran, navíc někdy i ve dvojici dvěma prsty. Co určitě oceňuji, je přesnost ovládání. Hra dělá to, co chcete a nějaké obavy, že by třeba displej nezaregistroval pohyb, není na místě.

Jak budete odehrávat jednotlivé písničky, bude se vám jako v jiných hudebních či tanečních hrách počítat skóre. To si můžete samozřejmě navyšovat správně zahraným pohybem, případně komby. Stejně jako v jiných podobných hrách, i zde hraje velkou roli načasování pohybu. Sice stačí, abyste daný pohyb zahráli, za což budete odměněni určitými body, ale samozřejmě nejlepší je, když dostanete Perfektní hodnocení. Také během písniček můžete splňovat nejrůznější skryté výzvy, za které budete odměněni odemykáním bonusových oblečků, rukavic a dalších efektů. Každá písnička má samozřejmě svoje speciální výzvy. Právě výzvy, které rozhodně na první zahrání písničky nevysbíráte, prodlužují hratelnost.

Ovládání funguje bezproblémově, což samozřejmě pomáhá vysoké zábavě, bohužel ta nebude trvat moc dlouho, protože se vývojáři z UbiSoftu rozhodli, že hráče v Playstation Vita verzi obdarují pouze patnácti skladbami. Ano, čtete správně. Když to porovnám s velkou verzí, třeba tou na Xboxu 360, je to velké zklamání, protože ta jich obsahovala rovných třicet. Menší výběr skladeb bych pochopil, pokud by se další objevily třeba na Playstation Store, ale to se bohužel nestalo, a protože je několik měsíců po vydání, zřejmě ani nestane. No a na jaké skladby se tu můžete těšit? Samozřejmě nechybí ty nejznámější jako Thriller, Ghosts, Leave Me Alone, Hollywood Tonight, Blood on the Dance Floor, Remember the Time nebo Black or White. Co oceňuji, tak jsou i doprovodné filmečky, které se občas během skladby spustí. Samotné provedené písniček je na dobré úrovni, navíc díky hardwaru Playstation Vita vás čeká kvalitní audio zážitek.

To bychom měli k singleplayeru, Michael Jackson: The Experience HD ovšem obsahuje i multiplayer. Je docela škoda, že tu chybí online část, kterou byste mohli hrát s hráči z celého světa. Takhle vám musí stačit Ad Hoc režim pro 2 hráče. Pro tyto multiplayerové radovánky je tu připraven Battle režim. V něm samozřejmě vyhrává ten hráč, který nahraje co nejvíce bodů. Připojení kamaráda proběhlo vždy rychle, i během hraní jsem nezaznamenal žádný problém. Vše běží tak, jak má, ale tomu se zase tak moc divit nejde, když vše běží přes místní síť.

V hudební hře jde samozřejmě hlavně o hudbu, ale Michael Jackson: The Experience HD nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Má pěknou hladkou grafiku se spoustou detailů, která se bude líbit každému. Více než povedené jsou navíc lokace, v nichž se budete během písniček pohybovat. Každá má něco do sebe. Během hraní jsem nezaznamenal ani poklesy frameratu, takže vše běží tak, jak má. Do toho si přidejte i povedené a hlavně plynulé animace hlavního protagonisty, a máte zhruba představu, jak se hra hýbe a vypadá.

Michael Jackson: The Experience HD je hrou, která vás na cestách na několik minut zabaví, zvláště pokud máte rádi hudbu od hlavního protagonisty. Ovládání přes dotykovou plochu je bezchybné, stejně tak kvalita dodaných písniček. Je jen škoda, že jich tu najdete pouze patnáct. Pokud by byl počet písniček větší, alespoň takový, jako u velkých verzí, neváhal bych udělit vyšší známku. Ona ale ani ta šestka není špatná, protože u PS Vita verze jsem se bavil nejvíce. Navíc na Playstation Store se celá hra prodává za přijatelných šest stovek.

Michael Jackson The Experience Vita

vita
Ubisoft, Ubisoft