Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure

recenze  11
Martin Šmíd, 7. 7. 2018 13:33
Když Ubisoft oznámil Mario + Rabbids Kingdom Battle, mnozí si mysleli, že spojení králíků se světem Maria nemůže jednoduše fungovat a jedná se o naprosto šílený nápad. Jak se ale později ukázalo, dostali jsme vynikající tahovou strategii s RPG prvky a jednu z nejzábavnějších a nejkvalitnějších her pro konzoli Nintendo Switch. Není divu, že hra má nyní velké množství fanoušků, pro které je určeno před několika dny vydané velké rozšíření Donkey Kong Adventure. A rozhodně z něj zklamáni nebudou, jak už mohu říci nyní na začátku své recenze. Více níže.

Donkey Kong Adventure není ani tak rozšířením původní hry jako zcela novým dobrodružstvím. Ostatně se jedná o samostatnou kampaň, k jejímuž zapnutí potřebujete mít dokončenou jen první kapitolu původní hry. A to z toho důvodu, že vám rozšíření nevysvětlí žádné základy ani herní mechanismy. Počítá totiž s tím, že je už víte. Nové dobrodružství začíná ve chvíli, kdy Rabbid Peach připojí svůj telefon k pračce, což je dost hovězí nápad, jak ostatně sama zjistí v následujících několika vteřinách. Příběh jako takový je opět velmi jednoduchý a slouží jen k tomu, aby bylo nějakým způsobem vysvětleno, co že se to vlastně děje, a hlavně tedy, aby se Rabbid Peach seznámila se svými novými kamarády, mezi nimiž je Donkey Kong a Rabbid Cranky. Vývojáři z Ubisoftu během vyprávění příběhu nešetří vtipnými scénami, takže opět tu máme maximálně hravou hru, u níž nuda během honby za Rabbid Kongem rozhodně nehrozí.

Hlavní hvězdou nového dobrodružství je pochopitelně Donkey Kong, kolem něhož se vše točí. Ten se od ostatních postav, které se i v původní hře Mario + Rabbids Kingdom Battle objevily, značně liší. Nejen svým pohybem, ale také bojovými vlastnostmi. Daleko živelněji běhá po lokaci, kde probíhá souboj, umí nejen prolézat duté stromy, ale také se díky DK plošinkám houpat nad mapou a dostávat se vůbec snadněji do míst, kam se Rabbid Peach a Rabbid Cranky jen tak nedostanou. Mezi jeho bojové speciality následně patří házení banánů, které se vrací jako bumerang, případně přitahování si několika protivníků a následné jejich zlikvidování bušením do země. I proto je jednoduché si Donkey Konga oblíbit, jde o skvělou novou postavou, dobře zapadající do vybudovaného univerza, která dělá souboje zase o něco zajímavější. Rabbid Peach se od minula nenaučila nic závratně nového, takže slouží jako taková i mnohdy podpůrná postava. Daleko zajímavější je pochopitelně nový Rabbid Cranky, který umí několik zajímavých schopností, mezi nimiž je třeba vtipné uspání protivníků.

Celé nové dobrodružství se točí jen kolem tří zmíněných postav, takže si nemůžete do jednotlivých bitev vybírat z více možností, jako tomu bylo v původní hře. To mi ovšem nevadilo, zvláště když bitvy jsou navrženy speciálně tak, aby v nich mohl Donkey Kong využívat své jedinečné schopnosti. Navíc každá postava má opět svůj vlastní strom dovedností, které můžete během hraní aktivovat, stejně jako je možné nakupovat nové a hlavně tedy lepší zbraně pro následné střety s protivníky.

Rozšíření se odehrává ve zcela novém světě, který má opět velmi kvalitní design, spoustu odboček a také kvalitně navržené střety s protivníky. Ty jsou opět rozmanité, takže někdy musíte jen zlikvidovat všechny protivníky, ale dojde i na úprk přes úroveň do cíle, případně na novinku v podobě ničení nakažených banánů. Úkoly jsou tedy rozmanité, stejně jako prostředí. Ačkoliv jde o jeden svět, tak ten je obrovský a obsahuje nejen džungli, ale také lagunu či různá podzemí. Jednotlivé části jsou pochopitelně rozlehlejší a nabízejí i další aktivity, k nimž se hned dostanu.

Další velkou devízou samotného rozšíření je jednoznačně jeho délka. Nové dobrodružství mi zabralo zhruba sedm hodin. Během nich jsem sledoval spíše jen hlavní linku a šel z jednoho napínavého boje do druhého, takže mi zbyly ještě postraní hádanky. Ty jsou důmyslně navrženy a pěkně provětrají váš mozek. Navíc vedle nich je tu i různé prozkoumávání, které herní dobu pochopitelně následně ještě natáhne klidně na deset hodin. Donkey Kong Adventure tedy rozhodně svým obsahem i několika novinkami nezklame. Za své peníze dostanete mnohem více, než si dokážete představit. Z tohoto by si mohli brát příklad ostatní vývojáři. Jediné, co bych možná novému dobrodružství trochu vytknul, je skutečnost, že je celkem lehké. Alespoň tedy ve srovnání s původní hrou. Tady mohli být vývojáři trochu odvážnější.

Vizuálně pochopitelně vypadal Mario + Rabbids Kingdom Battle velmi pěkně a za ten rok se vlastně ani nic nezměnilo. Rozšíření Donkey Kong Adventure vypadá lákavě a svým způsobem i svěže, ale za to mohou hlavně zmíněné oblasti s pěkným designem. Sem tam se pochopitelně objeví i nějaký ten nový efekt, ale důležitější je, že celé rozšíření je opět pěkně optimalizováno a nesetkal jsem se s žádným problémem, ať už jsem hrál na TV nebo v handheldovém režimu. Navíc jsem byl příjemně překvapen, že vývojáři zakomponovali i několik nových na poslech líbivých skladeb. To je podtrhuje toto nádherné nové dobrodružství.

Donkey Kong Adventure je vynikající rozšíření ke skvělé hře, které ji obohacuje o novou příběhovou linku s Donkey Kongem v hlavní roli. Potěší vás nový svět s rozmanitými střety s protivníky, různými hádankami i tajemstvími, které čekají na odhalení. Pokud jste měli rádi původní Mario + Rabbids Kingdom Battle, s nákupem rozhodně neváhejte. A vlastně je nyní ideální čas k nákupu, pokud hru ještě nemáte, nejlépe v Gold edici obsahující i veškerá rozšíření. Ubisoft svůj klenot právě doleštil.

Nintendo, Ubisoft
28. 6. 2018
Plošinovka, Taktická, Adventura