LocoRoco Remastered

recenze  11
Martin Šmíd, 11. 5. 2017 21:05
PlayStation Portable byl první pokus Sony o kapesní konzoli a zároveň první odpovědí na konkurenční konzole od Nintenda. Nutno dodat, že vůbec ne špatnou. PSP se na začátku náramně dařilo a v prvních letech na tuto konzolku vznikla celá řada velmi kvalitních her, a to i těch od Sony. Jednou z těch nejlepších a hlavně nejoriginálnějších byla plošinovka LocoRoco, v níž jsme v roli jakési kuličky procházeli rozmanité levely plné skrytých místností a překážek. Dnes je LocoRoco považováno za velkou klasiku PSPčka, a možná i proto se Sony koncem minulého roku rozhodla, že připraví její remaster pro PlayStation 4, aby si mohlo tuto parádní plošinovku zahrát i noví hráči. Níže se můžete dočíst, jak převod na domácí konzoli dopadl.

Testovaná verze: PlayStation 4

Letos je tomu už jedenáct let, co se hra LocoRoco objevila na pultech obchodů. Tehdy šlo o docela divnou, dá se ale říci i klasickou, japonskou záležitost, v níž byla v hlavní roli prapodivná kulička, která uměla skákat a do rytmu si zpívat, navíc, když dopadla po skoku nebo spadla z výšky, deformovala se jako želé. Ačkoliv šlo o docela divnou hru, získala si spoustu fanoušků, především díky návykové hratelnosti, která se skvěle hodila na hraní na cestách. Jak jsem ale nyní zjistil díky remasteru, velmi dobře se LocoRoco hraje i na klasické domácí konzoli, zvláště, pokud si potřebujete u něčeho po těžkém dni odpočinout. LocoRoco je ideální kandidát a dobré doplnění sbírky PS4 exkluzivních her.

LocoRoco spíše vsází na hratelnost, ale obsahuje i lehký pohádkový příběh, který se točí kolem záchrany nádherného světa, kde roztomilé barevné kuličky žijí v míru a lásce. Tento svět je napaden bytostmi Mojo, které ho začnou devastovat, požírat nebohé kuličky a všude vysazovat ostnaté kytky, aby svět přetvářeli k obrazu svému. I proto je nutné sesbírat dostatečný počet zpívajících kuliček a na konci každé úrovně zasadit tuřín, abyste nezvané hosty mimozemského původu zahnali tam, odkud přišli. Příběh je pochopitelně maximálně jednoduchý, ale to v případě LocoRoco ani trochu nevadí.

Jak už bylo zmíněno výše, LocoRoco je dost netradiční plošinovka, v níž se musíte kutálet s kuličkou, která postupně, s každou další sebranou kuličkou, roste. Obsahuje pět desítek levelů s pěkným, rozmanitým a důmyslným designem, který obývají roztomilá stvoření. Úrovně nejprve obsahují jen překážky, které můžete snadno zdolat, ale následně se musíte vypořádat i s nejrůznějšími hádankami, pastmi nebo nepřáteli tím, že jim jednoduše utečete nebo skokem zneškodníte.

Levely zdolat není zase tak těžké, ale kompletně je vysbírat už vyžaduje hledání skrytých chodbiček a míst, která nejsou na první pohled patrná. Jen tak získáte nejen všechny kuličky, ale také i speciální výbavu do svého LocoRoco domečku, který si postupně zvelebujete. Ačkoliv hratelnost se může jevit na začátku jako dost stereotypní, není tomu tak, protože vývojáři před vás neustále předkládají něco nového, a to i co se kuliček týče. Těch je několik typů, přičemž se liší nejen svoji barvou a vzhledem, ale také každá kulička zpívá trochu jinou písničku.

Sony prakticky nesáhla na ovládání v remasteru, takže pořád ovládáte kuličku tlačítky L a R, s nimiž nakláníte herní svět o 45 stupňů, přičemž pokud zmáčknete obě tlačítka najednou, kulička vyskočí. Kolečkem pak seskupujete nasbírané kuličky, případně krátkým stisknutím je zase rozpustíte. Ovládání je tedy opět jednoduché, aby si mohl hru od první minuty užívat i naprostý začátečník.

Hra LocoRoco Remastered stojí na PlayStation Store 409,-Kč, což není nějaká přehnaná cena, zvláště, když za ni dostanete několik hodin velmi dobré zábavy. Navíc hra obsahuje i spoustu trofejí, včetně té platinové, takže, než vysbíráte všechny levely, abyste získali všechny trofeje, strávíte u ní spoustu večerů. Za své peníze tedy dostanete v případě LocoRoco Remastered adekvátní porci zábavy, což se třeba u předchozího remasteru hry PaRappa The Rapper říci nedalo.

LocoRoco bylo tak nadčasovou plošinovou, že nezestárla ani po deseti letech, jak si můžete přečíst z předchozích řádek. Na konzoli PlayStation 4 jí pomáhá i vylepšená vizuální stránka. Filmečky sice zůstaly v původním rozlišení a moc na ně Sony nesáhla, což možná někoho lehce zklame, samotná hra je ale vyhlazená, krásně barevná a HD kabátek ji náramně sedí – na konzoli PlayStation 4 Pro si můžete užít nativní rozlišení 4K. Jde tedy o slušný remaster, s nímž si Sony dala nějakou tu práci, navíc i optimalizace je bezchybná, hra běží tak, jak má, nesetkal jsem se s žádnými technickými problémy. Vyzdvihnout musím i velmi krátké nahrávací obrazovky. Prakticky hned po vybrání úrovně skočíte do hry a můžete si užívat výbornou hratelnost.

LocoRoco je i po téměř jedenácti letech zábavná a svěží plošinovka, k níž je radost se vracet, ať už díky povedené hratelnosti, pohlednému vizuálnímu zpracování nebo úžasnému soundtracku, který skvěle slouží i samostatně. Remaster zachovává tuto klasiku i pro následující roky, takže si mohou LocoRoco vychutnat i noví hráči. Fanoušci pak jistě budou rádi především za trofeje, díky nimž je lehké se ke své oblíbené hře vrátit a investovat do ní hromadu dalších hodin.

LocoRoco Remastered

ps4
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment