LittleBigPlanet PSP

recenze  15
Martin Šmíd, 29. 11. 2009 22:50
Je to zhruba rok, kdy na Playstation 3 vyšla velmi povedená plošinovka LittleBigPlanet, kterou si zamilovali hráči po celém světě. Nešlo jen o velmi zajímavé pojetí a návrat k základu žánru, ale i o skvěle zpracovanou hru pro více hráčů. Celá hra navíc byla postavena na možnosti vytváření vlastních levelů, které si poté mohli zahrát hráči z celého světa. Protože se hra uchytila a dodnes ji hrají tisíce hráčů, Sony připravila i kapesní verzi pro PSP. Na první pohled přináší všechny vymoženosti velké verze. Jak ovšem dopadla na ten druhý, to se dozvíte v naší recenzi.

Pokud jste hráli původní hru na Playstationu 3, port na PSP vás po zapnutí asi v ničem nepřekvapí. Opět tu máme klasickou příběhovou kampaň, editor levelů a nejrůznější komunitní věcičky. Protože vše, co LittleBigPlanet nabízí, by nám bylo úplně k ničemu, kdybychom neabsolvovali příběhovou část, tak se nejdříve podíváme na ní. Ta je svým pojetím stejná jako ve velkém díle. Opět procházíte jednotlivé levely, ve kterých překonáváte nejrůznější překážky, likvidujete důmyslně postavené nepřátele, ale hlavně sbíráte nejrůznější samolepky a věci, které později využijete pro stavbu vlastních levelů. Samotná příběhová část je v PSP verzi o něco zajímavější, než v PS3 originálu, za což můžou především lépe postavené levely, se zajímavějším námětem. Hodně se nám líbily filmové levely, které vyvrcholily soubojem s King Kongem. Protože jsou všechny levely v PSP verzi stavěné jen pro jednoho hráče, museli vývojáři přijít s nějakým tím bonusem navíc. Tím jsou všelijaké logické hádanky, které vám dají občas pořádně zabrat. Zabrat vám nedají jen hádanky, ale i průchod jednotlivými levely, protože vývojáři pořádně přitlačili na pilu obtížnosti. Dalo by se tak říci, že hra je sebevražda na několik tisíc způsobů. Nezabije li vás letící rampouch, určitě vás sejme zelektrizovaný lyžař.

Jelikož vývojáři moc dobře věděli, že hra není zrovna jednoduchá, přidali do hry možnost nekonečně krát se oživit u posledního checkpointu, takže obrazovku „Game Over” ve hře neuvidíte. Už tak nejste omezeni na čtyři životy u každého checkpointu, jako tomu bylo v minulosti. Musíme říci, že hledání všelijakých skrytých samolepek a dalších věcí je nyní daleko těžší než v původním díle. Všechny předměty jsou totiž velice rafinovaně ukryty, přičemž hledání těchto skrýší není na malém displeji PSP zrovna jednoduché, takže i po několikáté procházce levelem se vám může stát, že ho na 100% dokončen prostě mít nebudete. Všechny ty samolepky a další blbosti sbíráte do editoru, ve kterém si stavíte vlastní levely. Editor levelů je téměř stejný jako v Playstation 3 verzi a pokud jste ji hráli, budete se tu cítit jako doma. Pokud máte PSP připojeno na internet, není nic lehčího, než poté vámi vytvořený level nahrát na internet ostatním hráčům. Rovněž i vy si můžete do svého PSP stahovat nové, komunitou vytvořené levely. Komunitní věci jsou na PSP opravdu nevídané, takže si můžete přidávat přátele do listu, případně si upravovat vlastního avatara. Online část je rozhodně nedílnou součástí této hry a pokud ji budete ignorovat, přijdete o spoustu hodin nové zábavy.

Na Playstationu 3 přinesl LittleBigPlanet velmi pěknou grafiku, která se i dnes může směle rovnat s těmi nejhezčími hrami. Byli jsme tak zvědaví, v jakém stavu k nám doputuje PSP verze, protože přeci jen tato konzolka nedisponuje takovým výkonem, jako její větší brácha. Ihned po zapnutí se všechny naše obavy rozplynuly jak pára nad hrncem. LittleBigPlanet totiž vypadá na PSP naprosto úžasně. Grafická stránka je velmi podobná té na PS3, samozřejmě s nějakými těmi zubatějšími hranami, ale pořád se jedná o velmi vysoký standard. Celá hra se navíc velmi dobře hýbe a moc se nestává, že by se zpomalila. Co ovšem musíme trošinku zkritizovat, jsou nahrávací časy. Zapnutí hry třeba trvá několik desítek sekund, což může méně trpělivé hráče odradit. Rovněž na tom nejsou dobře ani nahrávací časy při nahrávání samotného levelu. Vždy si musíte počkat několik vteřin. Už LittleBigPlanet na PS3 měl velmi povedený soundtrack a PSP verze není výjimkou. Vývojáři nám přichystali několik desítek velmi dobře vybraných písniček, které se ke hře hodí a dodávají ji tolik potřebný šmrnc, abychom se ani na chvilku nenudili.

LittleBigPlanet je i na konzolce PSP vynikající plošinovkou, která nabízí desítky hodin skvělé zábavy. Ať už budete hrát klasickou příběhovou část nebo si stavět vlastní levely, budete se vždy neskutečně bavit. Ani na PSP tak LittleBigPlanet neztratil nic ze svého kouzla a my jen musíme smeknout před tím, v jaké podobě ho Sony na PSP dotlačila. LittleBigPlanet je jasně nejlepší PSP hrou tohoto roku a neměla by chybět ve sbírce žádného hráče. Rychle tedy upalujte do obchodů, pokud to myslíte s hraním na PSP vážně.

LittleBigPlanet PSP

psp
Sony Computer Entertainment, Media Molecule