Lego Marvel Super Heroes 2

Martin Šmíd, 22. 11. 2017 0:06
Ačkoliv ten největší boom mají Lego hry už dávno za sebou, pořád mají početnou skupinku fanoušků, takže se studiu TT Games vyplácí připravovat další. Na začátku této konzolové generace vyšla Lego hra zasazená do univerza Marvelu. Ta se pochopitelně trochu svezla na současném zájmu o samotné univerzum, ale nešlo ji upřít skutečnost, že se jednalo o velmi kvalitní zábavu. Před několika dny se na pulty obchodů dostalo docela ambiciózní pokračování. Jak se povedlo, se dočtete níže v mé recenzi. Pokud jste ale hráli nějakou tu Lego hru, tak asi tušíte, že tentokrát to žádný průser rozhodně nebude.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Druhé Lego Marvel Super Heroes prakticky navazuje na závěr prvního dílu, přičemž se tentokrát točí kolem Kanga. Ten za pomoci schopnosti ovládat čas vytvoří vlastní velké město. To pojmenuje Chronopolis. Město je tvořeno spoustou známých lokalit z Marvel univerz, každá část má svoji jedinečnou atmosféru i náladu, a jak následně zjistíte, i spoustu úkolů, k čemuž se ještě dostanu později ve své recenzi. Každopádně Kang má spoustu nepěkných úmyslů a na ty se musejí podívat hrdinové z celého Marveláckého univerza. Ačkoliv příběh není nějak originální a ani propracovaný, určitě nezklame, zvláště díky dobře napsaným dialogům, vtipným scénkám a samozřejmě i hrdinům, kteří v něm vystupují. Navíc si vývojáři sem tam pomohou i lokacemi či scénami z filmů jako Avengers, Guardians nebo Thor Ragnarok, ale jen k tomu, aby vyprávěli svůj vlastní originální příběh. Potěšeni tak budou nejen fanoušci přímo komiksů, ale také filmů, z nichž ostatně vývojáři čerpali hodně inspirace. Není se ale čemu divit.

Po představení se dostávám konečně k tomu hlavnímu, tedy hratelnosti, a tady se moc změn neodehrálo. Je ale otázka, jestli teda bylo potřeba něco měnit, když Lego hry v posledních letech šlapaly jako dobře namazaný stroj. Vývojáři už dříve rezignovali na nějaké revoluční herní prvky, jen lehce vylepšují ty základní, dobře fungující, a sem tam přidají třeba nový druhý hádanky a tak dále. Hratelnost je tedy opět založená na průzkumu různých prostředí, které jsou inspirované občas i filmy, řešení zapeklitých, rozmanitých a dobře navržených hádanek a mnohem více než kdy dříve i soubojích s protivníky, a hlavně soubojích s různými bossy. Bossů je ve hře opravdu hodně, navíc každý je něčím zajímavý a je rozhodně radost proti nim stát. Navíc určitě potěší, že někteří řadoví protivníci, hlavně v pozdějších úrovních, vyžadují specifické zničení, třeba od nějaké konkrétní postavy, což přidává do soubojů trochu větší hloubku. Už nestačí jen máchat kolem sebe jednou postavou, ale musíte u nich i lehce přemýšlet.

K řešení hádanek a pro souboje s protivníky pochopitelně budete mít desítky různých hrdinů a následně i padouchů. Ve hře je více jak 230 jedinečných postav, což je určitě parádní číslo. Každá postava, ať už jde o Spider-Mana, Iron Mana, Star Lorda, Gamoru, Hulka, Groota nebo Thora, má nejen jedinečný vzhled, ale také vlastnosti a pochopitelně i bojový systém s vlastními komby a útoky. Hlavně při řešení hádanek budete muset mezi jednotlivými hrdiny neustále přepínat, abyste se mohli pohnout dál. Vzhled hrdinů je hodně inspirován posledními filmy, což je i logické. Co se ale dabingu týče, na ten už vývojáři slavné herce nezískali. Rozhodně to ale nevadí, na jejich hlasy si lehce zvyknete, zvláště, když dabing je kvalitní u všech desítek postav.

Hra Lego Marvel Super Heroes 2 má dvacet spíše kratších úrovní, ovšem s rozmanitým a velmi kvalitním designem, které není problém dohrát za nějakých deset až dvanáct hodin. To je u Lego her už takový ten standard, ale pokud jste nějakou v posledních letech hráli, určitě víte, že tím zábava rozhodně nekončí. Příběhové úrovně mají jednak slušnou znovuhratelnost a je v nich pořád, co objevovat, rozhodně se do nich vyplatí vrátit, zvláště, když chcete získat úplně vše. Dále samotné město Chronopolis, představující jeden velký otevřený a hodně bláznivý svět, nabízí hromadu vedlejších aktivit. Ať už jde o nějaké delší vedlejší mise, některé jsou celkem propracované, tak různé výzvy, spojené většinou s vyřešením nějaké té hádanky, případně problémy obyvatelů města, rovněž dojde sem tam i na nějaký ten závod. Vedlejších aktivit je hodně, a pokud je budete chtít všechny splnit, utopíte ve hře docela dost hodin. Rozhodně za své peníze dostanete adekvátní zábavu, která neskončí po několika večerech.

Lego hry se vždy hrají nejlépe ve chvíli, kdy máte po boku nějakého stejně naladěného kamaráda a můžete řešit různé hádanky s ním, stejně tak bojovat po boku proti nejrůznějším protivníkům. Lego Marvel Super Heroes 2 v tomto pochopitelně není výjimkou. Kooperace pro dva je opět přítomna v lokální podobě. Že ještě není dostupný online, je určitě škoda, ale na to jsme si tak nějak u Lego her zvykli. Každopádně díky kooperaci si můžete usnadnit postup hrou, protože umělá inteligence vašich kolegů, když hrajete pouze s počítačem, není na moc vysoké úrovni. Ano, sem tam vám v boji pomohou a dělají slušný rozruch, ale pokud chcete řešit nějakou tu složitější hádanku a potřebujete, aby zůstali na místě, už jsou na toto celkem krátcí a bude i od vás v tomto vyžadována velká trpělivost. Dá se říci, že umělá inteligence je jedním z několika mála záporů, které hra má, rozhodně se na ni mohli vývojáři více zaměřit. Zvláště, když stejné chyby vykazuje už několik Lego her.

V kooperaci si pochopitelně můžete užít celou příběhovou kampaň i řadu vedlejších aktivit, které jsem zmínil výše. Vývojáři jako bonus pro Lego Marvel Super Heroes 2 připravili i speciální multiplayerovou část pro čtyři hráče, do níž se můžete vždy přepnout z menu. Multiplayerová hra má dva režimy, přičemž v tom prvním se snažíte likvidací soupeřů a získáním speciálních kamenů nahrát co nejvíce bodů. V druhém režimu jde o souboje až ve druhé řadě, důležitější je vždy zabrat co nejvíce plochy a následně nahrané body odevzdat na speciálním místě. Tým nebo hráč, který takto nahraje více bodů, vyhrává. Multiplayerové režimy jsou celkem zajímavým oživením, můžete je pochopitelně hrát i s umělou inteligencí, pokud nemáte zrovna u sebe kamaráda. Jen bych si dokázal představit ještě více režimů a arén, ale to je pochopitelně jen taková menší připomínka.

Vývojáři z TT Games už řadu let využívají pro Lego hry stejný engine, který postupně jen lehce obohacují o nové efekty. Lego Marvel Super Heroes 2 je proto opět asi nejlépe vypadající Lego hra vydaná k dnešnímu dni, která rozhodně nezklame. Modely postav jsou maximálně detailní, potěší i pěkné vizuální efekty, stejně tak prostředí je slušné. Jen sem tam trochu zamrzí doskakující objekty, zvláště, když létáte nad městem a přibližujete se k zemi. Toto připisuji spíše stáří enginu. Co alespoň potěší, je stabilní framerate, hra nezpomaluje ani v náročných scénách. Na co se ovšem mohli vývojáři více podívat, jsou občasné bugy, které dokážou během hraní naštvat. Dvakrát se mi dokonce stalo, že jsem musel kvůli nim hru vypnout a znovu zapnout od posledního checkpointu, abych se mohl pohnout dál. Snad toto ještě vyřeší updaty, které jistě plánují. Hudební doprovod, převzatý převážně z filmů, je samozřejmě kvalitní, což se dá říci i o samotném ozvučení.

Ačkoliv Lego Marvel Super Heroes 2 nenabízí oproti předchozím Lego hrám nějakou výraznou novinku, jde rozhodně o kvalitní skákačku, nabízející nové zapeklité hádanky, desítky zábavných hrdinů, kvalitně navržené souboje s bossy i výborný design úrovní a vůbec světa, v němž se budete pohybovat. Oproti prvnímu dílu vývojáři zlepšili prakticky vše a pokud máte rádi hrdiny od Marvelu, nad nákupem nemusíte moc dlouho váhat. Budete se dobře bavit, jako jsem se ostatně bavil i já.

LEGO Marvel Super Heroes 2

ps4xonensw
Warner Bros. Interactive Entertainment, TT Games