Kinect Sports

Martin Šmíd, 1. 12. 2010 19:00
Když vychází nějaké to pohybové ovládání, tak nesmí chybět sportovní kolekce. Wii má svoje Wii Sport a Playstation Move zase Sport Champions. Nyní vydaná kamerka Kinect má zase soubor sportovních hříček pod názvem Kinect Sports. Nebudeme tyto tři hry srovnávat, abychom mohli říci, jaká je lepší. To nebude účelem této recenze. Raději se podíváme, jak se Kinect Sport hraje a jestli si zaslouží vaše peníze po nákupu Kinectu.

Celý balíček Kinect Sports vás přivítá pěkně zvládnutým menu, které je přehledné a nebude vám dělat problém ho ovládnout. Navíc sportovní atmosféra z celé hry jen čiší, už i díky tomu, že se nacházíte na obrovském stadionu, který je až po strop zaplněn diváky. To je ale až vedlejší, protože to co dělá Kinect Sports zajímavým, jsou nejrůznější sportovní disciplíny, kterých je zde rovných šest.

Kdo mě zná, tak ví, jak moc miluju fotbal a hlavně jeden klub, který má jako domácí barvu modrou. Kvůli reklamě a několika fanouškům jiných klubů nebudu pochopitelně jmenovat. Chci, abyste si recenzi přečetli celou a ne jen sem. Jako první jsme se tak vrhl na fotbal. Neočekával jsem, kdoví jakou pecku, ale výsledek je celkem uspokojivý. Pokud čekáte nějaký vyspělý fotbal, kde budete takticky postupovat na bránu, tak si raději zapněte poslední FIFU nebo PESko. O tom tato hra není. Vždy se totiž chopíte virtuálního avatara, kterým budete muset přihrát míč lépe postavenému spoluhráči nebo s ním vypálit na bránu. Pak nastává ještě druhý mód, a to je obrana. Vždy musíte vykrývat pohybem přihrávky a zachytávat míče, aby se nedostal do brány. Ovládání velmi jednoduché, trošinku hra fotbal připomíná, ale asi bude lepší jít si zakopat ven. Každopádně, jako rozjezd to není vůbec zlé. Navíc ovládání funguje opravdu dobře.

Už ve škole jsem od srdce nesnášel atletiku. Běhání a skákání, to nebylo nic pro mě. Každopádně jak asi správně tušíte, atletika je další disciplínou, do které jsem se vrhnul. Nejprve mě čekal klasický běh, který jsem zvládnul ve světovém rekordu. No, oni ty rekordy padají docela často, aniž byste se nadřeli. Kinect na běh reagoval velmi dobře a kopíroval přesně můj pohyb. Poté následoval hod oštěpem. Opět velmi jednoduchá disciplína, kde musíte chytit oštěp, rozběhnout se a hodit. Na první pokus světový rekord, ale poté už jsem spíše paběrkoval a házel hodně špatně. Dále tu je skok do písku. Musím se přiznat, že u této disciplíny jsem skončil jednou na zemi díky podklouznutí při skoku. Každopádně disciplína povedená, jen asi nebezpečná, pokud máte kluzkou podlahu a malý prostor. Tak bacha! Sérii atletických disciplín poté doplňuje hod diskem a na závěr tu máme běh, akorát s překážkami. U poslední disciplíny je znát horší odezva, hlavně při skoku, ale dá se na ní zvyknout.

Protože doslova miluju filmy s Rockym, ostatně, kdo ne, tak jsem se dále vrhnul na box. Ten je vesměs stejný, jako u Wii Sports. Prostě mácháte oběma rukama a snažíte se soupeře dostat do nemocnice. Hned v prvním zápase jsem uštědřil soupeři KO, ale menší KO dostalo i mé srdce, takže jsem si musel odpočinout. Kinect u boxu reaguje také velmi dobře, jen je samotná disciplína hodně náročná. Ostatně, už i na Wii Sportu byla.

Jako další disciplína je tu plážový volejbal. Tento sport mi moc neříká, každopádně jeho hraní je velmi jednoduché a nebezpečné zároveň. Když tak pominu rozbitou žárovku u lustru, tak jsem se i docela bavil, ale jinak jde o totéž, co nám předvedla konkurence asi o dva měsíce dříve. Plážový volejbal neurazí, ale ani nenadchne.

Další disciplína to měla u mě hodně těžké. Jedná se o stolní tenis, který jsem si hodně vychutnal ve Sport Champions na Playstation Move. Objektivně musím říci, že stolní tenis na Kinectu má do zážitku ze Sport Champions hodně daleko. Vše je takové zjednodušené a občas i nepřesné a pomalé. Na druhou stranu, kdo nehrál zmíněný stolní tenis u konkurence, asi bude spokojen a určitě si ho na Kinectu užije.

Jdeme do finále. Poslední disciplínou je bowling. Ten jsem si i párkrát zahrál ve skutečnosti, takže mohu zhodnotit, že zde je okopírován velmi věrně. Po chvilce jsem házel jako ve skutečnosti a pokud máte doma někoho, kdo si ho zahraje s vámi, budete si připadat jako ve skutečné herně. Ovládání je velmi jednoduché a také hodně přesné, což celé věci hodně pomáhá. Rozhodně palec nahoru.

Grafickou stránku hry asi nemá cenu hodnotit. Je kreslená a hodně jednoduchá, ale na druhou stranu vás během hraní nic nevyrušuje. Hodně ale oceňuji hudební stránku, která je povedená a dokonce obsahuje licencovanou písničku We are the Champions.

Než celou tuto recenzi ukončím, tak se ještě zmíním o jedné podstatné funkci. U Kinect Adventures jsem vám psal, že vás kamerka během hry fotí a všechny fotky si poté můžete nahrát na speciální stránku kinectshare.com a z ní třeba na svůj facebook. U Kinect Sports musím říci, že vás kamerka nefotí, ale nahrává. Po každém hraní se tak vytvoří video, které se skládá z nejrůznějších úseků vašeho hraní. Několik těchto videí jsem si i já nahráli na kinectshare.com, ale vždy se jednalo o dobrou komedii pro známé, a raději tak tyto videa nebudu publikovat. V jednom jsem dokonce podklouzl a pořádně se na parketách natáhl. To opravdu nepotřebujete vidět. Jinak tato funkce funguje dobře. Jen je škoda, že se nahrané video lehce přisekává. Jinak nemáme výhradu.

Kinect Sports je určitě povedený balíček sportů, který doporučujeme každému, kdo Kinect vlastní. Už v jednom hráči se jedná o velkou zábavu, která poté ještě vzroste, pokud hrajete ve dvou. Navíc jen tak neomrzí a neustále se k němu budete vracet, protože kromě zábavy přináší i odreagování od každodenního stresu. Rozhodně doporučujeme.

Kinect Sports

x360
Microsoft Game Studios, Rare Ltd.