Hyrule Warriors: Age of Calamity

recenze  9
Martin Šmíd, 19. 11. 2020 13:00
Když Nintendo před zhruba sedmi lety oznámilo hru Hyrule Warriors pro konzoli Nintendo Wii U, která spojovala oblíbené série The Legend of Zelda a Dynasty Warriors, zdál se to jako naprosto bláznový nápad. Jenomže jsme se dočkali zábavné akční hry, která svoji návykovostí dokázala přikovat před televizní obrazovku na desítky hodin. Není divu, že se hra setkala s velkým zájmem ze strany fanoušků, přičemž následně jsme se dočkali vylepšených portů pro Nintendo 3DS a Nintendo Switch. Už za několik dní vychází jakýsi duchovní nástupce, který je už očekáván o dost více, zvláště, když se odehrává ve stejném světě, jako vynikající The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Já jsem si tuto hru nemohl nechat ujít, a už nyní mohu naznačit, že fanoušci rozhodně zklamaní nebudou.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild považuji za jednu z nejlepších her, jakou jsem mohl ve svém životě hrát, a proto netrpělivě čekám na druhý díl. Ten byl oznámen před rokem a půl, ale zatím jsme se o něm více informací nedozvěděli, ani nevíme, kdy vyjde. Nintendo se letos na podzim rozhodlo fanouškům zkrátit čekání alespoň akcí Hyrule Warriors: Age of Calamity, která se příběhově odehrává sto let před událostmi z hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Pokud jste ji hráli, tak určitě víte, co se stalo, takže v tomto Age of Calamity nijak nepřekvapí. Na druhou stranu ale musím říci, že příběh je rozhodně kvalitně podán, má řadu silných momentů, a i díky němu jsem si hru po celou dobu užíval. Navíc ve společnosti oblíbených postav, ať už jde o Zeldu nebo Linka, ale i dalších, které jsou dobře napsány a dozvíte se o nich další podrobnosti. Vývojáři připravili pro vyprávění příběhu několik pěkných filmečků, které jsou plně dabované, přičemž hře nechybí ani rozhovory mezi postavami přímo během hraní. U nich trochu zamrzí, že dabované nejsou a musíte je tak během kolikrát hektické akce číst. Na tomto mohli vývojáři zapracovat.

Příběh v Hyrule Warriors: Age of Calamity a ani jeho podání určitě neurazí. Daleko důležitější je ovšem hratelnost, která je prakticky stejná jako u předchozího Hyrule Warriors a vychází ze série Dynasty Warriors. Vývojáři se drží osvědčeného vzorce, takže jde opět o čistočistou rubačku (na hádanky i zapeklité dungeony tu prostě a jednoduše není místo), v níž se budete pohybovat po obrovských mapách a kosit desítky možná i stovky protivníků najednou. Hratelnost je pořád dosti návyková i díky výbornému soubojovému systému, který jen tak neomrzí, takže není problém pak nejen zabíjet protivníky, ale plnit i celkem repetetivní úkoly na jednotlivých mapách, ať už jde o něčí záchranu či obsazení konkrétního bodu. Vývojáři ze studia Omega Force ale sem tam i překvapí nějakou tou originálnější misí či části, která dává odpočinout na kosení nepřátel, ale nechci moc spoilerovat. Fanoušky určitě potěší, že se v jednotlivých kapitolách vrátí do řady známých lokací z The Legend of Zelda: Breath of the Wild, které ještě nepůsobí tak zničeně. I proto je design jednotlivých míst fantastický a každé má své jedinečné kouzlo.

Když jsem dokončil první úvodní úroveň, dostal jsem se na přehledně zpracovanou mapu, kde jsem viděl celé království Hyrule. Hyrule Warriors: Age of Calamity ale není hra s otevřeným světem, takže se podíváte jen do vybraných částí. Mapa je ovšem velmi důležitá, protože na ní vidíte nejen hlavní příběhové mise, ale také vedlejší, které zde prakticky zastupují Výzvy z původní hry. Tyto vedlejší mise se odehrávají na podstatně menších mapách, no spíše arénách, přičemž vždy máte úkol typu zabít určité množství nepřátel nebo nějaké ty minibosse. Tyto vedlejší úkoly slouží jednak k dalšímu levelování postav, k čemuž se ještě dostanu, ale také k dalšímu získávání potřebných surovin. Za ně si totiž na mapě odemykáte různé upgrady pro jednotlivé hrdiny, ať už jde o lepší komba či zvýšení života, ale také odemykáte obchodníky, kováře či recepty. Ty jsou zde hodně důležité, protože před každou misí si následně můžete něco uvařit a sníst, což vám dá nějaký ten pasivní bonus. Tento systém mi hodně připomněl vaření před misemi z Monster Hunter série, ale dobře funguje i zde a jde o vítaný bonus.

Na začátku hry se seznámíte jen s Linkem, ale jak budete postupovat hrou, odemknete si celou řadu dalších hratelných postav. Ať už půjde o Zeldu, Impu, Miphu, Revali, Urbose, Daruka či další. Každý hrdina, kterého budete ovládat, má řadu vlastních schopností, zbraně i bojový styl, takže se neliší jen vizuálně. Jak hrdiny používáte, zvyšujete jejich level, přičemž k dalšímu vylepšení může dojít skrze mapu, což jsem zmínil výše. Je ovšem možné zlepšit i zbraně u kováře skrze infuzi. Ačkoliv je tedy Hyrule Warriors: Age of Calamity v základu hlavně akce, nechybí tu ani systémy vylepšování, které jsou přehledné, jednoduché a dobře zpracované, takže se v nich bude orientovat po pár minutách naprosto každý. Navíc hře dodávají další nadstavbu, která obohacuje samotnou hratelnost.

Jak se budete potulovat po velkých mapách, nebude nouze o střety s protivníky. Prakticky tu potkáte všechny neřády, kteří vám pili krev v The Legend of Zelda: Breath of the Wild, což dostačuje na opravdu rozmanitou sebranku různých potvor. Někteří protivníci patří mezi řadové, což jsou hlavně Galini, různí ještěři a tak dále, které zlikvidujete po desítkách pár švihy meče. Po levelech se pochybují ovšem i minibossové, na které už musíte jít daleko rozvážněji a více využívat možnosti bojového systému. Ten je dobře navržen a ačkoliv se může zdát jednoduchý, je dost komplexní a propracovaný, přičemž kromě základního lehčího či silnějšího švihu má i několik dalších bonusových schopností. Je možné házet na nepřátele bomby nebo je na chvilku zmrazovat a pořádně jim následně vyprášit kožich. Kromě útoků je ale důležité i bránění. Přítomný je dodge, který je převzatý z The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Když se vám tak povede perfektní vykrytí útoku protivníka, zastavíte čas a máte chvilku mu pořádně naložit. Občas takto dojde i k prolomení jeho obrany, takže je možné mu zasadit i jeden velmi silný úder, který ho zlikviduje. Tohle jsem využíval hlavně při soubojích s bossy, kteří zde nechybí a s mnohými je opravdu radost bojovat.

Jak už jsem zmínil výše, hra Hyrule Warriors: Age of Calamity nemá jen hlavní mise, kdy každá trvá několik desítek minut, ale také velké množství vedlejších. To vám bez debat vystačí na řadu pěkně strávených večerů, během nichž utracených peněz rozhodně litovat nebudete. Navíc i po dohrání jsem se sem tam do dohraných misí vracel, abych získával další suroviny a mohl si vylepšovat své oblíbené hrdiny, a věřím, že tak budete činit i vy.

Hyrule Warriors: Age of Calamity si udržuje vizuální styl The Legend of Zelda: Breath of the Wild, který se mi pořád líbí a prakticky nic bych na něm neměnil. Postavy jsou detailní a mají pěkné animace, ale co by potřebovalo trochu více detailů, tak je prostředí. Občas si dokonce všimnete ne zrovna pěkných textur v nízkém rozlišení, ale je otázka, jestli tu vývojáři měli pro nějaké zlepšení prostor. Hardware konzole Nintendo Switch není zrovna nejvýkonnější, což se projevuje i sem tam viditelnému poklesu frameratu během těch nejnáročnějších scén, případně častém dočítání objektů či postav. Technická stránka není dokonalá, a možná i proto nakonec dávám nižší známku. Co ovšem mohu pochválit, tak je ozvučení, ale také parádní soundtrack, který byl z větší části převzat z The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ten vytváří opravdu parádní atmosféru a i po několika letech ho rád poslouchám. Kvalitní je i dabing ve filmečcích, do svých postav se vrátili všichni původní herci.

Hyrule Warriors: Age of Calamity je kvalitní akční hra na řadu dobře strávených večerů, která fanoušky The Legend of Zelda: Breath of the Wild určitě nezklame. Propracovaný soubojový systém společně s velkým množstvím hlavních i vedlejších misí, případně rozmanitými postavami a dobře zpracovaným příběhem, se stará o velmi kvalitní zábavu, kterou si díky kooperaci je možné užít i s kamarádem. Nákup mohu doporučit všem fanouškům Linka i akčních her.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Nintendo, Nintendo/Koei Tecmo
20. 11. 2020