Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged

Martin Šmíd, 22. 10. 2023 18:35
Před dvěma lety vývojáři z italského studia Milestone (MotoGP nebo Ride série) vydali povedenou závodní arkádu Hot Wheels Unleashed, která čerpala z nesmírně populární licence Mattelu. V ikonických autíčkách bylo možné se dobře bavit při závodění na oranžových drahách s různými záludnými zatáčkami, skokánky a dalšími nástrahami. Možná i sami vývojáři následně byli překvapeni, že s ní dokázali oslovit miliony hráčů po celém světě, kteří neváhali vysbírávat veškerá autíčka a ve hře strávit desítky hodin. I proto se celkem záhy rozhodli, že se pustí do vývoje pokračování, do něhož promítnou veškerou zpětnou vazbu. Protože jsem si první díl náramně užil, hned jak byla možnost, jsem se pustil do hraní ambiciózního pokračování. A už nyní mohu prozradit, že jsem s ním velmi spokojen.

Vývojáři z Milestone se nesnažili s hrou Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged překopat dobře fungující arkádové herní základy prvního dílu. Spíše je jen doplnili a vylepšili, aby se lépe hrála. Pořád je tedy založena na rychlém ježdění a driftování v zatáčkách, abyste si doplnili energii a mohli použít nitro. Do hratelnosti ale vývojáři přidali několik chytrých novinek, které ji obohacují a dělají hraní zábavnější. První novinkou jsou skoky. Díky nim můžete přeskočit překážky, které už nejsou díky tomu tak otravné jako v prvním dílu, nebo díru na trati, případně se dostat do nějaké zkratky. Pak je také možné do stran dělat úhyb, což se hodí v momentě, když jste třeba ve vzduchu, letíte mimo trať a potřebujete auto dostat na správnou trajektorii. No a úhyby se také hodí pro vrážení do protivníků, aby vyjeli z tratě, minuli checkpoint a vůbec jste jim zatopili a znepříjemnili hraní. To samé ale mohou dělat i oni. Každopádně díky tomu je hraní akčnější a přináší nové situace, s nimiž musíte počítat. Jen tedy je nutné dodat, že vrážení do protivníků či skoky berou stejnou energii, jako nitro. Nemůžete tedy tyto novinky používat neomezeně, jak budete chtít. To pak vede k tomu, že musíte i trochu taktizovat a přemýšlet, jestli je kousek energie lepší věnovat zrychlení nebo si ho raději ponechat, aby bylo možné vrazit do protivníka nebo provést skok.

Hlavním režimem hry je kariéra nazvaná Creature Rampage, která je oproti prvnímu dílu daleko lepší a propracovanější. Je to vidět už na skutečnosti, že nově obsahuje i příběh, jenž je vyprávěn skrze komiksové vsuvky. Ano, příběh není nějak extra propracovaný a originální, vývojáři s hrou primárně cílí v tomto na mladší hráče, ale kampaň slušně doplňuje. A o co jde? Ikonická Hot Wheels zvířata (pavouk, chobotnice nebo velký létající dinosaurus), která se v průběhu let objevovala ve formě hraček, se rozhodla zničit město. No a na vás je, abyste tomu udělali přítrž tím, že budete vyhrávat závody různých druhů, porážet protivníky a následně i v bossovském souboji samotná velká zvířata. Kampaň je dobře navržená, rozmanitá (jezdíte v ní různé druhy závodů) a i díky velkému množství autíček a kvalitně navrženým tratím, k nimž se ještě dostanu, neustále zábavná. Po celou dobu hraní jsem se dobře bavil. Jediné, co bych možná trochu vytkl, jsou některé výkyvy v obtížnosti, kdy hra najednou značně přidá a vy se musíte přizpůsobit nebo snížit obtížnost. Lepší vyladění obtížnosti by bylo určitě ku prospěchu, protože hru sice budou hrát i dospělí hráči, ale i menší, a ti mohou pak mít i na střední obtížnost velké problémy postoupit.

Když dohrajete hlavní kampaň, což zabere zhruba patnáct hodin, zábava rozhodně nekončí. Je možné si dát rychlou hru v několika režimech (rychlý závod, eliminace, časovka, driftování nebo projíždění checkpointy) sólo nebo s kamarádem na rozdělené obrazovce, případně se pustit do online hraní s hráči z celého světa. V online multiplayeru, jenž je určen pro deset hráčů, je možné si vybrat rychlý závod nebo si vytvořit vlastní soukromé lobby a pozvat do něj své kamarády. Připojování do her je trochu zdlouhavější, ale když jsem se dostal do závodu, vše běželo hladce a nesetkal jsem se s lagy, odpojováním ani jinými problémy, které by kazily hraní. Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged určitě dokáže slušně zabavit i nad rámec své kampaně, aby vás udržel a mohli jste si dál vydělávat na nová autíčka.

Velký vliv na zábavu mají i dráhy. V prvním díle si pamatuji, že se většinou skládaly z klasických oranžových částí, aby byly co nejvěrnější své předloze, takže vypadaly dosti podobně, a kolikrát jsem proto měl pocit, že jezdím po jedné a té samé dráze. Vývojáři si tuto kritiku vzali k srdci a dráhy se nyní skládají z různých barevných částí, takže jsou pocitově daleko rozmanitější, a občas je možné vyjet i mimo ně na normální terén. To přináší řadu problémů, protože třeba na trávě autíčka mají tendenci ještě více klouzat a hůře se ovládat. Do toho nabízejí jednotlivé pěkně zpracované dráhy větší škálu různých zrychlovačů, skokánků, záludných zatáček, výkrutů i různých pastí, které mohou značně zpomalit nebo donutit k resetu.

Dráhy jsou pak zasazeny do několika naprosto odlišných prostředí, které vypadají moc pěkně, ať už jde o muzeum s dinosaury, zahradu, hernu s klasickými automaty, westernové městečko nebo benzínku. Každé prostředí jsem si oblíbil pro jeho jedinečnou atmosféru. Stejně jako v prvním díle ani v Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged nechybí propracovaný editor, v němž si můžete vytvořit vlastní dráhu, případně stáhnout dráhu vytvořenou ostatními hráči. Editor prakticky nabízí stejné možnosti, jaké měli samotní vývojáři. Na to, jak je komplexní, je celkem přehledný a dá se v něm snadno vytvořit nějaká ta jednoduchá dráha. Složitější už samozřejmě vyžadují trochu učení a více času.

Vývojáři připravili více než 130 do posledního detailu vymodelovaných autíček (a nově i motocyklů) z historie i současnosti Hot Wheels, mezi nimiž jsou i ty z licencovaných edic jako Fast and Furious, Back to the Future nebo Knight Rider. Navíc nechybí ani některé nádherné vzácné kousky, které bude mít každý fanoušek rád ve své sbírce. Kategorie jednotlivých vozidel je vždy pevně daná, ta rozhoduje o základních vlastnostech, ale můžete jim zvedat úroveň skrze to, kolik bodů dovedností do nich investujete. Díky vylepšování je možné jim zlepšit ovladatelnost a další vlastnosti, a přidat rozmanité perky, které se hned promítnou na trati. Kromě toho nechybí možnost autíčka upravovat i vizuálně a vytvářet různé polepy. Pokud by vás vytváření vlastních kreací nebavilo, je možné stáhnout nasdílené ostatními hráči. Jen v současnosti jich moc není, ale to se určitě časem znatelně zlepší.

Pokud si dobře pamatuji, v prvním dílem byly lootboxy hlavním zdrojem nových autíček. Nešlo o moc dobrý systém a získání některých autíček byl proto obrovský problém. Jsem proto rád, že vývojáři od lootboxů upustili a přichází s daleko přímočařejším a transparentnějším systémem. Místo lootboxů je ve hře klasický obchod, v němž si můžete za nahranou měnu autíčka kupovat. Obchod každou hodinu nabídku obměňuje, takže se celkem vyplatí do něj pravidelně nahlížet. Co se týče herní měny, nemusíte se bát, že by vývojáři stavěli na miktoransakcích a nutili utrácet další peníze. Měny je opravdu hodně. Stačí dva nebo tři závody a můžete si koupit nové krásné autíčko, někdy i dvě. Navíc během hraní získáváte i tikety pro kolo štěstí, jaké je třeba ve Forza Horizon, z něhož je možné si vytočit další autíčka, ale i měnu či body pro upgrady.

Hra Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged je opět postavena na modifikovaném Unreal Enginu. Už první díl vypadal velmi pěkně a druhý je na tom ještě lépe, ať už jde více detailní dráhy, prostředí, samotná autíčka nebo pěkné nasvícení či různé efekty. Hra vypadá opravdu moc pěkně a navíc běží naprosto hladce při 60 snímcích. Během zhruba 20 hodin testování jsem se nesetkal s poklesem frameratu ani jiným technickým problémem, který bych zde musel zmínit. Hra je krásně vyladěná, navíc načítání závodů je díky SSDčku v nových konzolích bleskové a nezasekává se ani nabídka. Pochválit vývojáře musím i za ozvučení a vhodně vybraný soundtrack, který krásně závodění doplňuje.

S Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged jsem spokojen. Jde o kvalitní arkádovou závodní hru, která se může opřít o zábavný jízdní model, dobře navržené dráhy v několika pěkně zpracovaných prostředích či více než 130 krásných autíček s možností je upravovat. Jsem rád, že vývojáři na zpětnou vazbu zareagovali takhle dobře, protože výsledkem je lepší, rozmanitější a rozhodně i zábavnější hra, kterou mohu doporučit všem fanouškům Hot Wheels autíček i prvního dílu.

Hot Wheels Unleashed 2 – Turbocharged

ps5xsxnswps4xone
Milestone, Milestone