Konzolista.cz

Horizon Zero Dawn

recenzečtvrtek 23. února 2017Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Horizon Zero Dawn
Vývojáře ze studia Guerrilla Games známe díky povedené akční sérii Killzone, která vždy nabízela slušnou lineární hratelnost, ale hlavně ukazovala možnosti konzolí od Sony, ať už to byl PlayStation 2, PlayStation 3 a nyní PlayStation 4. Před několika lety dostali vývojáři od Sony možnost začít pracovat na zcela nové značce, což po tolika letech strávených s Killzone jistě uvítali. Nakonec se z ní vyklubala open world RPG akce Horizon Zero Dawn, která od prvního oznámení vypadala rozhodně zajímavě. Byla ale otázka, jak vývojáři zvládnou jednak tlak ze strany hráčů, ale také skutečnost, že s podobnými hrami nemají žádné zkušenosti. Jak už ale tušíte, vše dopadlo na jedničku a z hlavní hrdinky Aloy se zřejmě stane velká hvězda PlayStationu následujících let.

Recenzovaná verze: PlayStation 4/PlayStation 4 Pro

Vývoj hry Horizon Zero Dawn začal už v roce 2011, hned poté, co vývojáři z Guerrilla Games dokončili akci Killzone 3 pro konzoli PlayStation 3. Sony ale dala vývojářům potřebný čas i peníze, aby přišli s něčím zcela novým, neokoukaným a hlavně svěžím, na čem bude moci do budoucna stavět. Co na hře určitě každého zaujme, je samotný post-apokalyptický svět, v němž se vše odehrává. Lidé sice žijí v jeskyních či chatrčích, jako pralidi, ale kolem nich jsou ruiny dávno zaniklé civilizace, naší nutno dodat, přičemž mezi nimi se pohybují obrovská kovová monstra, která nahradila prakticky lidskou rasu a nyní jsou vládci naší modré planety. Do této doby se objevuje Aloy, dívka označená hned po narození za vyvrhela, která musí žít celé své dětství a dospívání jen se svým učitelem. Už od dětství si klade otázku, kdo je, kdo byla její matka a proč vlastně svět vypadá, jak vypadá. I proto se hned jak dospěje, vydá na cestu, aby zjistila nejen to, proč už nám Země nepatří, ale také informace o svém původu.

Ani nemusím říkat, že vše je hodně propojené, navíc bude muset bojovat i s nejrůznějšími frakcemi a dalším nebezpečím, které nový svět ukrývá. Trochu jsem byl překvapen, že Horizon Zero Dawn je stejně jako třeba třetí Zaklínač hodně příběhovou hrou se spoustou filmečků a dialogů, která má navíc scénář výborně napsaný, se spoustou zajímavých postav, nečekaných zvratů i událostí, až jsem nemohl uvěřit, že za vším stojí stejní vývojáři jako za sérií Killzone. Hlavní hvězdou je ale pochopitelně Aloy, dle mého jedna z nejvíce charismatických hrdinek v dnešních videohrách, kterou jsem si během hraní hodně zamiloval, za což může i její postupný vývoj z malé holčičky v neohroženou bojovnici. Aloy je pro studio Guerrilla Games a hlavně Sony velká trefa do černého, protože tu mají najednou silnou ženskou postavu, která se úplně v klidu vyrovná Laře Croft, a v mnohém jí i překonává. A hlavně bude moci nahradit Nathana Draka, kterému vývojáři z Naughty Dogu konečně dopřáli zasloužený důchod.

YouTube video: YouTube video player

Horizon Zero Dawn je pro Guerrilla Games zcela nový začátek, protože nejde o lineární střílečku, ale obrovské akční RPGčko v otevřeném světě. Ačkoliv vývojáři neměli s tímto žánrem prakticky žádné zkušenosti, i proto byla obava, jak vše nakonec dopadne, dokázali vytvořit jedinečnou hru, která žánrové konkurenci ukazuje už od první minuty záda, a to naprosto ve všem. Už samotný svět je nádherný, má spoustu dech beroucích scenérií a zničených památek, které vám určitě sem tam něco připomenou z dnešní doby, je navíc rozmanitý, takže budete běhat nejen v lesích za tmy nebo silného deště, ale také se podíváte do vyprahlých pouští, případně měst a dokonce se dostanete do zasněžených vrcholků hor, kde vás nebude ohrožovat jenom sníh. Dle mého jde o zatím nejoriginálnější svět v historii videoher, a možná i filmů, který působí navíc naprosto přirozeně a je radost prozkoumávat jeho historii, ať už jenom tím, že se posouváte v příběhu dále, ale také skrze různé památky nebo deníčky a tak dále.

Vývojáři z Guerrilla Games v několika deníčcích říkali, že se při vývoji Horizon Zero Dawn museli naučit dělat questy, na nichž je ve finále vidět, že si jejich tvorbu maximálně užívali. Hlavní příběhová linka je plná zajímavých a rozmanitých misí, při jejichž plnění se ani na minutu nebudete nudit. Ani vedlejší úkoly, které získáváte od obyvatel ve městech nebo při toulkách světem, se ale nemusejí za nic stydět, protože na rozdíl od her třeba od Ubisoftu, zde nejsou generické, ale jsou více propracované, rozmanité a maximálně zábavné, navíc se z nich dozvíte další informace o novém světě a hlavně o jeho obyvatelích. Kdybyste navíc neměli označeno, že jde o vedlejší úkoly, klidně byste je v jiné hře označili za hlavní, jako tomu bylo ostatně třeba i u třetího Zaklínače. Hlavní linka vám vydrží i s vedlejšími úkoly na nějakých 50 hodin, ale to pochopitelně není ani zdaleka vše, co můžete ve světě dělat. K tomu se ale dostanu později.

Nyní se zaměřím hlavně na hratelnost. Na Horizon Zero Dawn je vidět, že vývojáři z Guerrilla Games mají velké zkušenosti s akčním žánrem, protože mezi to nejlepší patří střety s protivníky. Během hraní budete zabíjet pochopitelně i lidské protivníky, kteří mají obstojnou umělou inteligenci a dokážou sem tam pořádně zatopit, zvláště pokud si je pustíte do těsné blízkosti, ale daleko zajímavější jsou pochopitelně souboje s robotickými monstry. Někteří roboti jsou menší, ale zato mrštnější a rychlejší, takže vás dokážou ohrozit nejen na dálku, ale zasadit bleskově masivní poškození na krátkou vzdálenost. Během hraní ovšem potkáte i další daleko větší druhy monster (různé brouky, šavlozubé tygry nebo robotické nosorožce), které vás mohou ohrozit jak na souši, tak ve vodě nebo ze vzduchu, přičemž každé monstrum má určité slabiny, které je dobré využívat. Na některá kovová monstra platí oheň, na některá zase blesky, všichni mají pak určitá slabá místa na svém těle, a podle toho se musíte během soubojů zařídit a zvolit podle toho strategii. Vrcholem jsou pak epické souboje s bossy během hlavních i vedlejších úkolů, jenž hodně připomínají Dark Souls sérii. Souboje trvají i několik minut a při nepozornosti není problém v nich přijít i na lehčí obtížnosti o život.Na některé souboje budete vzpomínat i dlouho po dohrání, a to je asi ten nejlepší důkaz toho, jak se zde povedly.

YouTube video: YouTube video player

Abyste měli proti nejrůznějším protivníkům šanci, pochopitelně potřebujete i pořádný arzenál zbraní. Aloy má na začátku kopí na krátkou vzdálenost, ale také luk s normálními a ohnivými šípy, ale jak postupujete hrou, dostanou se vám do rukou další zajímavé a pořádně silné hračky. Ať už jde o zbraň, pomocí níž vytvoříte elektrickou past, případně prak s různými druhy granátů, ale také jsem si oblíbil speciální zbraň, s níž připevníte k zemi větší i menší protivníky, aby se nemohli dostat do vaší blízkosti. Zbraní je tedy dostatek, navíc si je můžete následně různě vylepšovat za nalezené modifikátory, navíc lepší zbraně je možné nakupovat u obchodníků, stejně tak jako lepší oblečení, které nemá jen kosmetický dopad na Aloy, ale také ji přidává na obraně. Když už jsem u protivníků a vybavení, musím zmínit ještě jednu věc. Aloy některé kovové protivníky může hacknout, takže následně bojují na její straně, navíc robotického koně lze i ochočit a následně na něm určitou dobu jezdit, pokud si odemknete jeden pozdější skill, lze ho mít neomezeně, takže i cestování po světě se stane daleko rychlejší.

Horizon Zero Dawn není hra bohatá jen na obsah, ale také na herní mechanismy. Vývojáři třeba zakomponovali sice jednoduchý, ale plně funkční stealth systém, díky němuž můžete potichu likvidovat protivníky. Jen mi možná trochu vadilo, že nejde schovávat mrtvoly lidských nepřátel, protože jejich kolegové si samozřejmě mrtvého těla všimnou. Také je přítomen RPG systém, takže Aloy postupně vylepšujete za levelování a nastřádané body, opět je k dispozici jednoduchý a srozumitelný strom dovedností, který si postupně odemykáte. Je navíc dobře, že vývojáři se nespokojili jen s popiskem nových skillů, ale ke každému je i krátká ukázka, abyste věděli, do čeho přesně investujete své těžce nahromaděné body. Poslední složkou hratelnosti, o níž bych se rád zmínil, že systém vytváření munice i dalších předmětů za nalezené suroviny. Zde se vývojáři nechali hodně inspirovat hrami jako Far Cry Primal nebo Rise of the Tomb Raider, přičemž systém vytváření mi přišel docela jednoduchý a neměl jsem problém ten, že by mi došel materiál na výrobu munice. Samozřejmě, na vylepšování vaků, případně vytváření lékárniček už musíte nafarmit určitý materiál, ale vše je otázka maximálně několika minut. Jediné, co mi trochu vadilo, je skutečnost, že i pro rychlé cestování potřebujete vytvořit speciální předmět, na který jsem hlavně na začátku pořád neměl maso. Tohle si mohli vývojáři odpustit. Na druhou stranu je svět tak nádherný, že jsem rychlé cestování používal jen minimálně, a raději ho procházel po svých, případně jezdil na robotickém koni. Nebo je to kráva? Kdo ví.

YouTube video: YouTube video player

Každopádně dříve jsem zmínil, že Horizon Zero Dawn nemá jen hlavní a vedlejší úkoly, které je radost plnit. Má i celou řadu dalších aktivit. Můžete vyčistit kempy od nepřátel, čímž si je přivlastníte, vyčistit zkorumpované zóny, hledat sběratelské předměty a tím se dozvídat další zajímavé informace, případně se pustit do speciálních volitelných dungeonů plných důmyslných puzzlů, ale také pastí a různých nepřátel. Dungeony jsou asi nejlepší vedlejší činnost, jsou skvěle navrženy a dobře doplňují hlavní příběhovou část. Ono vlastně vše v Horizon Zero Dawn do sebe krásně zapadá a působí maximálně přirozeně a v dnešní době i překvapivě svěže, takže není nakonec problém nahrát desítky zábavných hodin.

Už u série Killzone ukázali vývojáři z Guerrilla Games svoji schopnost vyždímat z konzolí PlayStation i tu poslední kapičku výkonu, a u Horizon Zero Dawn tomu není jinak. Bez debat jde o zatím nejhezčí open world hru k dnešnímu dni, v níž budete obdivovat do posledního detailu vytvořený svět se spoustou nádherných efektů a dynamickou změnou počasí, samozřejmostí jsou i detailní postavy i robotičtí protivníci. Na hru Horizon Zero Dawn je opravdu radost se dívat, zvláště pokud na PlayStationu 4 Pro zapnete HDR s 4K režimem, ale i na původní PS4 vypadá parádně. Navíc jistě potěší, že oběma verzím věnovali vývojáři velkou pozornost, takže běží prakticky pořád ve 30 snímcích, opravdu si nepamatuji na nějaký propad, a to i při těch nejvíce vypjatých momentech. Horizon Zero Dawn je navíc snad první open world hra, u níž jsem za celou dobu hraní nenarazil na žádný bug, a to jsem se po dohrání snažil hru různě rozbít, ale zbytečně. Vývojáři i v tomto tedy odvedli naprosto fenomenální práci, která by se měla stát pro ostatní studia velkou inspirací do budoucna. Když jde udělat takto velká hra bez chyb, není možné, aby to nešlo i jinde.

YouTube video: YouTube video player

Poslední odstaveček si nechávám pro hudební doprovod, protože Horizon Zero Dawn má fantastický soundtrack se spoustou nezapomenutelných skladeb, dotvářející jedinečnou atmosféru, které hrají nejen během filmečků, ale také při toulkách světem, případně během epických soubojů s robotickými protivníky. Určitě se vyplatí soundtrack poslechnout i samostatně. Výborně je na tom ale i ozvučení a vývojáři odvedli i skvělou práci u dabingu, který je rozhodně nadstandardní. Jen je možná trochu škoda, že se Sony nerozhodla Horizon Zero Dawn lokalizovat do češtiny, protože hra je hodně ukecaná a bez alespoň průměrné znalosti angličtiny si odnesete horší zážitek. Zvláště tady by se česká lokalizace pro mnohé jistě hodila.

Všechny obrázky z recenzování bez příběhových spoilerů najdete na kartě hry.

Horizon Zero Dawn je naprosto fantastická open world akce, která si vás získá nejen charismatickou hlavní hrdinkou Aloy, ale také výborně napsaným příběhem, promyšleným originálním světem, po němž je radost pohybovat, epickými souboji s robotickými protivníky a spoustou rozmanitého obsahu, který je radost plnit. Vše je pak zabaleno do naprosto ohromujícího vizuálního zpracování. Po Uncharted 4 a Bloodborne je Horizon Zero Dawn další exkluzivní hra, kterou musí mít každý majitel konzole PlayStation 4, navíc je dalším pádným důvodem k jejímu nákupu. Ačkoliv je teprve únor, Horizon Zero Dawn je už nyní velký kandidát na hru letošního roku.

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (203)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
RICHARD ZELINSKY
👍2

tak tato hra je masterpiece ano sorry hram na pc vysli sk titulky ale sony naozaj su best jeho studia ....som odchovany na ps1-ps2-ps3 som rad ze si to mozem zahrat aj na pc ....

strejda 🙋‍♂️
strejda 🙋‍♂️ #SONY jo? Aha
👍5

Ja asi po 9hod hraní prásknu rovnou 10/10Naprostá pecka hra a baví mě moc 👍🤟🎮

filom3n
filom3n #Grip
👍2

Tak teď jsem to začal hrát, a je to super, nečekal jsem takovou hru. Jsem sice na začátku ale musím uznat že to cely je super...

bruno.kudrna
👍1

Zdravím, dík všem za pomoc.....Ten luk už mám, dostanete ho za splnění jednoho side questu. Jinak už dohráno a 10/10. Teď se pustím do Frozen Wilds a pak vyzbírám co jsem během hry vynechal. Tak snad to stihnu než vyjde novej spiderman. Zdárek

bruno.kudrna

Zdravím, měl bych dotaz. Kolik je tam těch hlavních questů? A ještě bych rád věděl kdo mi prodá ten luk jak střílí ty růžový pavučiny. Mám tam naběháno něco přes 70 hodin, ale ještě jsem na něho nenarazil....Díky....

bruno.kudrna
👍2

Hrál jsem Far CRY4 po 2 hodinách mě to přestalo bavit už to hrát nebudu...Mám rozehrátýho zaklínače3, po pravdě mě u toho drží jen ta čeština ale nějak se tím prokoušu.Zaklínače jsem na čas odložil kvůli tomuhle.Horizon Zero Dawn je fakt pecka mám nahráno kolem 30hodin a pořád to neskutečně baví.Ohodnotím až dohraju, ale zatím jasných 10. A to jsem si to koupil náhodou nevěděl jsem co je to za hru. Jen jsem přečetl stručný info na zadní straně obalu a řekl jsem si, hmm to by mohlo být dobrý...

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍1

Nejvic jsem tam šukal já :D

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍1

Dohráno a v polštině, takže skoro jak v češtině. Neskutečně bavilo a k tomu skvělý příběh a hra. 200/10 minimálně!

shenmue
shenmue #shenmue
👍1

Tak jsem hru konečně pořídil a pustil hned za tepla ultra Hard . Je přeci jen trošku těžší, ale aspoň chvilku to vydrží. Grafika je opravdu hezká. Hraji na 140cm TV s původní ps4 a přesto žádné grafické chyby,zuby atd ba naopak hra překvapila. Jediné co bych vytknul je,že výraz ve tvářích postav je dost,jak to jen říct. .. tupý, alespoň mě se moc nelíbí.Po herní stránce mi ale ve hře stále něco chybí. Nevím přesně co, ale z mého pohledu to na plný počet bodů nestačí a za mě 9/10. V každém případě se ale jedná o kvalitní hru, kterou vřele doporučuji a tyto a jiné exkluzivky mě jen utvrzuji v tom, že ps4 byla opravdu dobrou volbou.

Lukasneo
Lukasneo #GAMER
👍1
karloslav
karloslav #deckuju se 🚢
👍2

Člověk vidí, slyší a čte jaká je Horizon pecka. Ale pak se ke hře po 2 měsících od vydání dostane a stejně pořád sbírá bradičku ze země a je paralizován přijemnou husinou Mám odehraných cca 7 hodin a jsem z Horizonu celý paf

Pan T
Pan T #Drifter
👍5

Čerstvě dohráno, a i přes počáteční rozčarování z omezeného nastavení, jsem si to nakonec užil. Tohle je opravdu jeden z těch "killer" velkých titulů co prodává konzoli, a bude se pravidelně objevovat ve výčtu her definujících čtvrtou generaci Playstationu.

+ Příběh. Není to jen taková ta nutná kaše jako u většiny her, ale příběh a historie světa jsou tady nosnou a funkční konstrukcí toho všeho. + Aloy. Tomu ukřivděnému děvčátku prostě nejde nedržet palce.+ Svět. Krásně vymodelovaný svět, v kvalitě jakou by člověk čekal jen u koridorovky.+ Všeho tak akorát. Ať už jde o velikost věta, množství materiálu, zbraní, upgradů, počet vedlejších úkolů, a sbíratelných předmětů, je tady toho tak akorát aby člověk měl co dělat a co objevovat, ale zároveň aby nebyl totálně ubitý obsahem jako např u Zaklínače. + Soundtrack a zvuky. Stejně jako samotný svět jsou i zvuky zajímavou fúzí klasického se scifi protipólem. Jednu dobu posloucháte hru na housle, a vzápětí vám kolem hlavy prosviští laser.

- Nulová interakce. Když běžíte městem a do někoho vrazíte, tak se nedivý ani neuhne. Můžete klidně na stráže házet granáty, nestane se nic. Drtivá většina domů jsou jen kulisy u kterých si na kliku od dveří nesáhnete. Stejně tak seknutí do sudu nebo lampy na stole se rovná seknutí do zdi. Lehnutí si trávy při výbuchu jako v U4 je taky tabu. Tohle je pro mě největší slabinou, kterou by bylo záhodno v pokračování pořešit. Ve výsledku je to ale tak "zamaskováno" těmi silnými stránkami hry, že i tak člověk žasne jak suverénně v GG tenhle megaflák pro masy ukuchtili.

Boteczech
👍2

Jsem velký požitkář,co se týče OW her,takže tento geniální herní počin si opravdu vychutnávám.Miluju tu krajinu,Aloy je prostě dokonalá herní postava a opravdu hodně si cením toho,že ve hře nejsou zbytečně složité mechanismy kraftění a skillování. Z mého pohledu by složitější skilly a craft akorát nabourával tu docílenou atmosféru "jednodužšího světa po pádu technokracie". A proč stále nemám hru dohranou?Protože není kam spěchat,rád se toulám krajinou a jen tak pro zábavu lovím robopotvory,na příběhovou linii bude času dost. Za mně tedy 10/10 .

CeskyLev1886
👍1

lOGistic : Máš pravdu. Ta věta mi musela vyklouznout. Tak to asi beru zpět.

lOGistic
lOGistic #Genius

deonord: Dokonce tam padla klíčová věta - pokud si tedy pamatuji dobře - Kdo tě aktivoval ?

Jasně, univerzum je dáno, ale to neznamená, že nemůže skrývat spoustu zajímavých zvratů. Mě osobně třeba zajímá, kdo ho aktivoval....

Nechci spoilerovat koho ale ti co dohráli vědí.

CeskyLev1886

Jasně, ta scéna k tomu vybízela, ale že by mě to zaujalo říct nemůžu. Minulost je jasná a teď přijde akorát větší a silnější ....... To už je hodně prostá zápletka.

lOGistic
lOGistic #Genius

Nedovedeš si představit pokračování ? A viděl jsi ten plot twist po titulkách ?

CeskyLev1886

Hra se mi líbila. Nejvíce asi příběh respektive bádání po tom, co se vlastně stalo s lidmi. Když jsem se dozvěděl pravdu, tak už to přestalo být tolik zajímavé. Navíc mě nemile překvapilo, když jsem se držet především hlavní linky a pak přede mnou stálo finále a mě chybělo 8 úrovní, abych se dostal na doporučený level. Finále bylo celkem slabé. Chyběla tomu větší epičnost. Příprava bitvy byla strašně směšná..

SPOILER SPOILER SPOILER Jde o osud celé planety a na pomoc přijdou jen čtyři Vanguardi včetně Eranda? Z kmene max 10 členů? A samozřejmě všichni přežijí. :D Scházelo tomu jakékoliv drama. Samotnou Aloy ale musím pochválit. Strašně sympatická postava, což se dneska už tolik nevidí. Monstra taky super a zbraně taky. Pokračování si už moc nedokážu představit, právě kvůli rozluštění té záhady. Slušných 8/10.

lOGistic
lOGistic #Genius
👍3

Tak dohráno, akorát koukám na titulky. Musím říct, že jsem si to užil od začátku do konce. Příběh se mi zdál hodně klišé na začátku, jsem rád, že v průběhu došlo k několika malým zvratům, které jsem ne tak úplně očekával. To bylo milé překvapení. Někdy kolem 70% příběhu jsem se začal trochu nudit, ale pak nastoupilo epické finále a posledních 30% je fakt jízda.

Přinést novou IP a ještě tímhle stylem, za to patří všem co se na tom podíleli velký dík. Já mám rád i Killzone shadow fall a tohle bylo ještě o třídu, nebo dvě, jinde.

johnyital
johnyital #Au Rat

To Oplan: nějak nemám čas. Ale sleduju, vím, která bije, věřim, že je to supr a určitě zahraju.

JackFlasch
👍3

Presne tak tiež som to postrehol musí to byť super na plátne. Inak ku hre: Je to nenormálny masakera to nielen graficky. Iba pre príklad: Prišiel ku mne kamarát včera zahrať, on je výborný hardcore hráč(hlavne starších rpg) a vždy mi skritizoval každú hru, či už to bol DA Inkvizice, zaklínač a podobne. No nastala zmena jeho to brutálne bavilo a dnes mi volal že Horizon musíme dať spolu až do konca Za mňa po 14.hodinách: Normálne nechápem ako sa to GG podarilo bez skúseností(rpg,openworld) dať dokopy ohromujúci vizuál, špičkovú hrateľnosť, ten uveriteľný svet,cítim z postáv ľudskosť čo je úžasné, suprový boj s "dinorobotmi" ten absolútne bez konkurencie... No a ten soundtrack a hudba v hre vzrušujúca, dynamická, nádherná:to si len tak idem v krásnom lese niečo uloviť, pokochať sa svetom a kde tu zrazu počujem niekoho hrať na bongosamozrejme nechám lov a idem po zvuku toho krásne znejúceho hud.nástroja. Objavil som dedinku, mesto neviem a tam partia ľudí (v podstate indiánov) veselo tancuje a hrá na bongo čo som skoro odpadol zo stoličky a to som nevedel čo má čaká opodiaľ:zase skupinka ale žien ktoré vyspevuju indiánske pesničky. Ľudia pre mňa to bol zážitok fest,sadol som si na lavičku tam a vážne hodinu a pol počúval a kukal na tých domorodcov ako sa tam super baviasorry užívateľom webu za tak dlhý článok. A to bol len jeden zážitok z mnohých ja by som vypisoval fest ale musím pracovať ja to píšem už hodinu a popri tom obsluhujem. Klaniam sa SONY za PS4 Pro a GuerrillaGames za jasnú hru roku

johnyital
johnyital #Au Rat
👍1

Jo, ale mám pocit, že tam šlo všechno, jen to R2 bylo natvrdo. Ale to už mne netrápí. Jen chápu, že když je člověk na něco zvyklý a taky to dostává, tak pak nechápe, že to najednou nejde. Pak záleží, jestli nepohodlí dokáže nějaká věc přebít, vyrovnat. Někdy, prostě ne. A než se cítit děsně, lepší jít dál.Akorát, holt, to někdo musí vysvětlovat, jiný ne.Oplan: zeptám se, co petice, všiml?

Pan T
Pan T #Drifter
👍1

johnyital: Díky, těší mě pochopení toho jak je u hraní důležitá pohodlnost a komfort ovládání. Jsem spíš čekal že někdo přijde přerazit o mě hůl. To co ale popisuješ u WRC6, jde oklikou vyřešit v uživatelském nastavení tlačítek, pokud tě nepřešla chuť už z principu.( Settings > accessibility > button asignments > customize button )S nastavením citlivosti bohužel člověk nenadělá nic, pokud to není ve hře. Díval jsem se i na ty alternativní ovladače od Razeru/Naconu, ale není to řešení. edit: Možná ti časem napíšu PM Oplane. Tohle je OT.

johnyital
johnyital #Au Rat

Oplan: málo čteš. Pan T to plátno zmiňoval už mnohokrát.

johnyital
johnyital #Au Rat
👍1

PanT: tohle zcela chápu, u mne , třeba, takhle skončilo WRC6, dřív, než začlo, když jsem v demu zjistil, že si nemůžu plyn z R2, přendat, tam kam potřebuju já. Jasně, nějak jsem se přizpůsobil, ale nebylo to, ono. Hru jsem nekoupil. Dirt jo, tam to jde.Akorát to nemusím vysvětlovat, protože hry si nehodnotím, až na pár srdcovek.

Pan T
Pan T #Drifter
👍3

Oplan: Pan T hraje na hodně velkém plátně, a potřeboval by proto radikálně snížit citlivost kamery/míření, jenže...ouha...taková možnost NENÍ! Hra má možnosti nastavení chudší než BD film. Takže Pan T po koupi PS4 PRO, Hry, tří letech čekání a čtení nadšených recenzí, má hru akorát vystavenou na poličce, a čeká na patch který beztak nepřijde. (Možná to vyřeším půjčenou TV, a hru si pak zamiluji, ale nedivte se že teď je ze mě cítit akorát zhrzenost a vztek na nepochopitelný přístup GG. Hratelnost za každých podmínek, by měla být alfou a omegou. )

Kotilion
Kotilion #Rufuss_cz
👍1

Horizon si svou 10tku urcite zaslouzi.Hra je opravdu vizualne nadherna,nabita akci atd atd co uz bylo receno v recenzi ci komentech.Urcite must have!!!Jedina vec co mne trosku zamrzela je,ze GG nevyuzili potencial obrovske ho sveta a nezakomponovali do nej poradny crafting a looting.Myslim tim,ze vetsinu zbrani a brneni si muzete koupit u obchodniku za par shardu....je to na tolik z jednodusene a navic vsudy pritomne,az mi to prijde skoda.Rad bych si pobehal po svete za honbou neceho skveleho na Aloy...na lovil nejtezsi masiny a prolezl nejakou tu tmavou jeskyni,s poradny fightem,skrytou nekde v horach o ktere bych se dozvedel z vypraveni nejakeho Hunterskeho kmeta,sedici ho u chaloupky stourajic se kudlou v Sawtoothove oku A co vy?

lukasvojta10

Jak se někdo může uspokojovat nad tím, že dá hře 1/10 ... To vás to udělá kluci ? Tohle je slušný perversmus ... Jo dal jsem hodnocení 1 a udělalo mi to mooooooc dobře.

lOGistic
lOGistic #Genius
👍6

Ahoj, nahoře jsem napsal pochvalu. Kdybyste to nepochopili, je to pochvala. Co myslíte, dobře jsem ji vystihl, ze ?

lOGistic
lOGistic #Genius
👍4

Ahoj, jsem dobrý.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články