Forza Motorsport 4
recenze•čtvrtek 6. října 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: Microsoft
Vývojáři ze studia Turn 10 vsadili na postupné doplňování plechových miláčků. První díl jich obsahoval 233. Třetí už 421 a čtvrtý rovných 500 od 80 výrobců. U tohoto čísla ale určitě nezůstane, protože vývojáři slibují, že ho budou každý měsíc rozšiřovat. V základu si ale budete muset vystačit se zmíněnými 500 kousky, které jsou ale na druhou stranu naprosto nádherné a propracované do každého detailu. Na žádné normální a prémiové modely se tu nehraje, takže všechny obsahují pohled z kokpitu a další náležitosti, které jen potvrzují lásku k automobilům, jakou vývojáři mají. Všechny automobily můžete během závodu otloukat ze všech stran. Efekt poškození je pěkný, jde určitě o značný pokrok oproti trojce, ale pořád mám takový pocit, že něco málo tomu chybí. Naštěstí, co je alespoň samozřejmostí, tak je výtečný jízdní model. Každé auto ho má samozřejmě jiný a podle toho se i řídí. Přepracováním prošel ve čtvrtém díle fyzikální model, který je nyní daleko lepší. Skvělou zprávou je, že Forza Motorsport 4 je přístupná naprosto všem hráčům. Najdou v ní zalíbení jak ti největší amatéři, tak skuteční závodníci. Na začátku si stačí nastavit, jakou obtížnost zvolíte. Pokud navolíte tu úplně nejnižší, máte všechny pomocníky pozapínané a tak trochu se hratelnost změní v lehčí arkádu, ačkoliv samozřejmě pořád je znát povedený jízdní model, skutečná váha všech aut a rozdílnost jejich ovládání. To u nejtěžší obtížnosti se můžete se všemi pomocníky rozloučit a z hraní se najednou stane hodně povedený simulátor. Aby hráči nebyli frustrováni z každé chybičky, která by je mohla stát dobře rozjetý závod, přidali vývojáři opět možnost přetáčet čas. Pokud narazíte do soupeře a začnete se točit na silnici v hodinách nebo narazíte do bariéry, stačí stisknout Y a přetočit čas před osudovým okamžikem. Mezi ovládacími prvky je rovněž namapována i ruční brzda. S obtížností roste i umělá inteligence soupeřů na trati. Ti se nyní chovají daleko více jako živí závodníci a jsou i agresivnější v zatáčkách. Někdy to ale s onou agresivitou přeženou a skončí mimo trať. Kolikrát se mi stalo, že to soupeř napálil do bariér nebo nevybral zatáčku. Sice na tyto jejich chyby nemůžete spoléhat každý závod, ale občas se díky nim naskytne příležitost zajet slušný výsledek. Ve čtvrtém díle se nerozrostl jen počet vozidel, ale i tratí, ať už podle reálné předlohy nebo smyšlených. Najdete jich 27 (další budou v DLCčkách), zatímco v předchozím díle jich bylo jen 21, pokud mě mysl nešálí. Všechny tratě navíc mají několik verzí, takže dohromady by měly dát nějakou tu stovku okruhů. To už je pěkné číslo. U tratí se určitě musí zmínit, že jsou jedním slovem nádherné. Nepamatuji si, že bych hrál jinou závodní hru, kde by byly tratě hezčí. Prostředí u tratě je krásně detailní, většinou se skutečnými objekty. I zde se ale občas objeví exotické stromy do X, ale není jich tolik, navíc v té rychlosti si jich mnohdy ani nevšimnete. Okolí v dálce je samozřejmě pokryto fotografií ve vysokém rozlišení, ale společně s objekty u tratě tvoří jeden dokonalý celek. Zvláště trať, která je zasazena do zasněženého horského údolí Bernese ve Švýcarsku, je naprosto fenomenální, u které vám spadne čelist až na zem. Nádhera, u které musí každý zatleskat. Některé hráče možná u tratí zklame, že se nemění počasí během závodu, ani zde nenajdou noční projížďky. To je ale jen taková drobnost, protože hlavní je závodění. Kariéra pro každého
Největším herním režimem pro jednoho hráče je zcela jistě kariéra, která v sobě ukrývá obrovský šampionát World Tour. Ten se rozděluje do deseti skupin podle obtížnosti a samozřejmě i tříd vozidel. World Tour v sobě ukrývá několik typů závodů. Najdete v něm jednak klasické závody o nejlepší pozici, ale i honičky v dopravě o post jedničky nebo testovací trať Top Gearu v Dunsfoldu, na které musíte porážet kuželky a sbírat body. Takto se tyto módy střídají na nejrůznějších tratích. Jak postupně vyhráváte závody, získáváte zkušenostní body do svého levelu. Celkově můžete v kariéře nahrát 50 levelů. Za každý navíc získáte vždy nové auto do své garáže, které se během kariéry zcela jistě bude hodit. Level ale samozřejmě není to jediné, co si zvyšujete. Zvyšujete si i reputaci, za kterou vám automobilky dávají peníze a také slevy na nejrůznější autodílny, které pro vylepšení svého plechového miláčka budete potřebovat. Vylepšování vozidel zde probíhá buď automaticky, tedy, hra vám vždy vybere pro danou třídu to nejlepší a auto vytuní sama. Můžete ale zvolit i manuální cestu a všechny součástky si naklikat sami. Pro tyto zkušenější hráče tu je ještě možnost si s autem pohrát daleko více. Součástí vylepšování automobilu jsou i nejrůznější samolepky, které si na něj můžete nalepit. Ostatně i tato drobnost ukazuje, že Forza Motorsport 4 je určena naprosto každému. Co ale nejvíce charakterizuje kariéru ve Forza Motorsport 4, je zábava. Online možnosti
Druhým velkým režimem hry Forza Motorsport 4 je Komunita, která shrnuje všechny online možnosti. Naleznete tu jednak online závodění, nově až s 15 dalšími soupeři na jedné trati (ve třetím díle bylo jen 8). Rovněž zde jde zakládat a upravovat kluby a přijímat zprávy od vývojářů, ve kterých se dozvíte nové informace. Nedílnou součástí tohoto režimu jsou i nejrůznější žebříčky, které vám řeknou, jak moc jste dobří na daném okruhu v porovnání s hráči z celého světa. Ve čtvrtém díle se vrací i Aukce, ve kterých můžete dražit svá auta, případně kupovat jiná od ostatních hráčů. Pokud náhodou chcete nejrůznější potisky a další blbůstky pro svoje auto hned, můžete zavítat do položky Výloha, kde je možnost si hned vše koupit. Pokud tedy máte GOLD účet, ale ten jistě máte, když budete chtít hrát hru online. Oba dva zmíněné režimy, přes které nakupujete, jsou uživatelsky příjemné, takže by se v nich měl každý ihned zorientovat. Novinky v režimech
Výborným novým herním módem je Rivals (Rivalové). V něm naleznete několik výzev, ve kterých se budete překonávat se svými kamarády a hráči z celého světa. Některé výzvy vám každý měsíc připraví sami vývojáři, včetně nejlepších časů. Další už jsou ale jen na hráčích, přičemž zde máte i několik jejich druhů. Jezdíte tu nejen klasické časovky proti stínovému rivalovi, který představuje čas nejlepšího hráče, ale vyzkoušíte si i driftování nebo projíždění speciálních branek z kuželů na čas. Mód Rivalové podporuje neuvěřitelně soutěživost a jen tak se od něj neodtrhnete. Novinkou čtvrtého dílu je nepochybně režim Autovista. V něm naleznete 25 do nejmenších detailů vymodelovaných vozů (Lamborghini Reventon, Ferrari 458 nebo McLaren F1), které si můžete prohlížet ze všech stran, prozkoumávat jejich vnitřnosti a rovněž i usednout za volant. Na začátku máte odemknuto jen několik vozidel, přičemž další si musíte vybojovat v nejrůznějších výzvách. Výzvy jsou klasické závody jako v kariéře, občas s nějakým tím vedlejším úkolem, jako předjet určitý počet vozidel. Ke každému vozidlu se navíc dozvíte vždy několik důležitých informací, které vám prozradí Jeremy Clarkson z Top Gearu. Celkově je Autovista pěkným bonusem ve čtvrté Forze, jen je škoda, že nabízí tak málo aut k prohlédnutí. Pokud by jich bylo dvakrát tolik, hned by to bylo veselejší. Doufejme, že vývojáři do budoucna ještě nějaké přidají v plánovaných updatech či DLCčkách. Ovládání bez gamepadu
Forza Motorsport 4 je jednou z her, kterou si máte užít maximálně pouze s kamerkou Kinect. K této možnosti jsem zprvu přistupoval docela s obavami, ale nakonec si mě neskutečně získala. Po zapnutí Kinectu se před vámi spustí nové menu, kde máte několik položek. První položkou je Autovista, u kterého musíte stát, abyste si mohli prohlížet automobil. Prohlížení vozu pomocí Kinectu funguje velmi dobře a nezaznamenal jsem žádný problém. Dále můžete pomocí Kinectu řídit vůz v Rychlém závodě. Jen si vyberete auto a trať. Během ovládání můžete buď sedět, nebo stát, přičemž zde jsem uvítal možnost první. Hold jsem asi moc línej. K mému překvapení se vůz pomocí Kinectu ovládal naprosto perfektně a nebyla znát odezva. Za tohle si zaslouží vývojáři velkou pochvalu. Sice jen ovládáte zatáčení vozidla, protože na plyn a na brzdu za vás dupe hra, ale jinak na menší vyblbnutí tato vložka poslouží dobře. No a na závěr tu máte možnost hrát s kamarádem na rozdělené obrazovce. Rovněž velmi snadné nakonfigurování a hraní. Samostatnou kapitolou u Kinectu je možnost ovládání menu hlasem. Stačí říci kouzelné slůvko Xbox a objeví se před vámi menu s možnostmi, které můžete Kinectu říci. On vás pak na ně přesune. Jen je tedy nutné zdůraznit, že i když jsem před televizí dělal jakékoliv obličeje na Kinect, čeština se mu nelíbila. Položky je nutné říkat v angličtině, ačkoliv v menu pro Kinect jsou v češtině, což je trochu matoucí. Během normální jízdy ještě máte možnost naklánět hlavou kameru z pohledu jezdce - Head Tracking. U ní je nejprve nutné nastavit citlivost na tu správnou úroveň, abyste netočili zbytečně moc hlavou. Po vyladění jsem si tuto funkci užíval a nyní si bez ní nedokážu hraní představit. Celkově přídavné možnosti pro Kinect kladně obohacují už tak skvělou závodní hru a pokud máte tuto periférii doma, rozhodně doporučuji před hraním zapojit. Audiovizuální zpracování
Skvělou závodní hru vždy doplňuje grafická stránka. Vývojáři jako základ použili engine ze třetího dílu, ten ovšem docela dost upravili. Výsledek je díky tomu skvělý. Auta mají na trati hodně detailů a vypadají téměř jako ve skutečnosti. Rovněž i tratě mají kolem spoustu detailů. Pokud jde o můj názor, tak hezčí tratě v závodních hrách nenajdete. Jinak co se technických parametrů týče, Forza Motorsport 4 běží v rozlišení 720p při 60 fps. Framerate mi ani jednou nespadl, takže jsem si mohl nerušeně užívat hraní. Skvělé jsou rovněž i všechny nové grafické efekty, jako je třeba vylepšené HDR nebo stínování. Stejně dobře jako grafika je na tom hudební doprovod. Skladby se k závodění hodí a hráče motivují k dalšímu hraní. Naprosto fenomenální jsou pak všechny zvuky plechových miláčků. Vývojáři pro každý z nich nahráli specifický zvuk a je to hodně znát. Nic lepšího v tomto na trhu nenajdete. Než to tu ukončíme, tak ještě zhodnotím českou lokalizaci. Ta je formou titulků, ale určitě zklame, že není všude. Třeba v kariéře nejdou zapnout titulky. Daleko více ale absence lokalizace vadí u Autovisty. Pokud totiž neumíte dobře anglicky, většina důležitých informací o vozidlech vám unikne. Je to škoda. Také se mi občas stalo, že se český text ani nevešel na obrazovku. Česká lokalizace určitě potěší, zpřístupní hru více hráčům, ale bohužel si i vybírá svoje slabší chvilky. Forza Motorsport 4 je zcela jistě nejlepší závodní hrou této generace. Od minulého dílu přináší řadu skvělých vylepšení a změn, navíc nesmím zapomenout zmínit povedenou podporu kamerky Kinect. Pokud máte doma Xbox 360 a milujete automobily, rozhodně se vyplatí do čtvrté Forzy jít. Pro ostatní jde zase o pádný důvod do konzole od Microsoftu investovat. Přece si takovou lahůdku nenecháte ujít. To by byl hřích. Forza Motorsport 4 vychází s českými titulky 14. října. Pro její hraní doporučujeme používat klasický volant nebo novinku v podobě Wireless Speed Wheel, která se u nás bude prodávat za nějakých 1400,-Kč, někdy i méně.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama













Komentáře (34)
A mimochodem, zkuste se nad GT a Forzou zamyslet takto... Co má více nedodělků a chyb? GT mraky, Forza nic...!!! Mimo to je GT sterilní jak prase a plné paradoxů (nádherná grafika je střídána katastrofální, na cestě se auto chová skoro reálně, rally je výsměch, sice můžete auta modifikovat na sport. verze, ale asi jen 5 procent ze všech... atd.). Mimochodem mám obě hry a vždycky jsem se GT zastával, protože představovalo vrchol píle a usilí, ale poté, co vyšla neuvěřitelně nedodělaná a zmršená pětka, která i přes neuvěřitelně dlouhý vývoj vypadá, jako by vyla šitá mokrou jehlou, věřím více ve Forzu. Jo a vy mamlasi, co máte doma jen jednu z těchto her, se laskavě ani neobtěžujte tu cokoliv psát! Jak můžete mít tu drzost tu geglat o něčem, o čem víte hovno...
co to jsou za plky? Titulky jsou všude, v karieře i v autovistě... Možná to chce změnit locale v nastavení konzole
Maverick : Máš naprostou pravdu.
Mitsu sa stratil ... nájdeme ti cestu spať
co to je za trend se okolo neceho stadovat a rvat ze vsechno z druhy strany je blbost. pripomina mi to poslaneckou snemovnu.
skoro je to tak, akorát že tenhle pidipostup s dalším dílem je hlavně nejvíc vidět u her typu Fifa.. dneska už i Formule.. Dirt, WRC a podobný. Rozhodně bych si koupil Demons Soul.. a následně Dark Soul, protože mám úplně nový příběh a stejně tak Uncharted, kterej hraju jak kdybych se díval na film. U závodní hry chci už opravdu něco víc hmatatelnýho, aby stálo za to, znovu zaplatit za "téměř" identickej produkt.
Pro mě takovou hrou byl třeba původní Rallisport Challenge a následně Rallisport Challenge II. Obě hry vyšli na první xbox, ale obě byly neporovnatelný. Zatímco první byla taková pěkná hříčka, dvojka už byla mnohem dospělejší a překonala jedničku ve všech směrech... na současnou generaci je to pro mě třeba Motorstorm a Motorstorm Pacific Rift. Apokalypsa je naopak pro mě krok zpět.
myslim ale ze to takhle nemužeš brát,to by sis na žadné konzoli nemohl koupit pokračovaní téměř od ničeho... Nicméně cenim si tvuj coment,kterej má hlavu i patu,s tím se na tomto foru často nesetkávám - většinou je to "sony rulez" atp. jestli chápeš...
shenmue.. GT 5 je opravdu jen další GT, ale na tuhle generaci je pouze jedno a jediný. Na stejnou generaci jsou téměř totožný Forzy 3x. Když vyjde GT6 zase na PS3 a bude o chlup lepší, tak o něm řeknu to samý, co o Forze.. nezaslouží si to mít označení dalšího dílu.
Mně je vcelku jedno, jestli je obsah, nebo grafika Forzy lepší. Pro mě je klíčový, jestli mi to za ty peníze stojí a to v případě GT5 ano. Jednou jsem zaplatil a dostal jsem obrovitou hru, na kterou nemá nic z mý sbírky ani z čehokoliv co jsem doteď hrál na jakýkoliv platformě. Nikdy mě žádná hra nedržela tak dlouho.. nenabídla mi to tolik variací a možností, jak si jí zahrát zase trochu jinak. Pravdou je, že nebýt onlinu, tak tomu tak zřejmě už dávno nebude, protože A.I. je v GT prostě špatné.
každopádně pokud mám na konzolích poptávku po "semi-simulátoru" (ať si všichni rozumíme viď tekku) ;o) .. tak si v tuhle chvíli můžu vybrat buď Gran Turismo 5, který v něčem ztrácí a v něčem má navrh před Forzou 4, přičemž GT dneska stojí pár šlupek. Víc než slušnej volant od Logitechu se dá sehnat za 2000 i s řadící pákou. Proti tomu stojí Forza za dejme tomu litr a plus 7000 za Fanateca? nebo jsem z levnýho kraje? Přesto upřednostním Forzu.. sednu za Fanateca a ne a ne pořád mít pocit, jako když jedu v autě.. šteluju šteluju až to všechno rošteluju a stále nic. Není jednodušší si za míň peněz koupit GT.. zapnout volant do USBčka a jezdit?
Forzu jsem jezdil daleko dřív, než Gran Turismo.. konkrétně jedničku a strávil jsem u ní spoustu času. Nikdy jsem žádnej playstation neměl až do stationa trojky. Předtím jsem měl xbox1. Když dneska vidím Forzu s číslem 4, tak se toho nezměnilo tolik, kolik bych za tři díly čekal.
Hm, zkusil jsem si koupit volant a GT5 o Vánocích, vydržel jsem u toho pár týdnů, pak jsem vše prodal a řekl jsem si, že raději arkády typu Burnout nebo MotorStorm, ale zábavný to bylo, ale asi jen díky volantu, hrát to na gamepadu, asi bych nevydržel ani týden. Určitě bych ale tvurce GT5 nepochválil za jejich dlouholetou snahu, je vidět že to jde i rychleji a možná i lépe.
Takže ať je FORZA sebelepší, tak mě to nevzrušuje, ale ty Gearse 3 bych si zahrál :)
Sega : O tom právě mluvím - Gt5 vyšlo jako nedodělaný produkt,který se nyní dodělává.jak dlouho tedy trvá vývoj? 6-7 let ? nebo se to bude ještě updatovat dále? Za tolik let by maníci z TURN 10 udělali pravděpodobně ten samý výsledek,protože ikdyž je xbox papírově slabší,výsledky tomu tak úplně neodpovídají.Dost mi to připomína dobu PS1 a Sega saturn - Saturn papírově například zvládal více polygonů,měl dvě jádra,ale nikde to nebylo vidět a ps1 mu dával na pr... protože na saturn něco naprogramovat byl údajně horror.
Forza 1,2 ani 3 mi nikdy nějak nesedla.. svým stylem, prostě jsem GT hráč už od prvního dílu.. a prostě mě baví, líběj se mi ty serepetičky okolo, zároveň mě ale i se*ou ty nedodělky, který se alespoň z nějaké části díky 2.0 odstraní..ale pořád mám takovej pocit, že je to taková napůl dodělaná hra.. Každopádně Forza a GT jsou, jak už tu někdo psal, spíš semi-sim hry, pokud si chcete zahrát opravdu dobrej simulátor aut, musíte na PC.. GTR, LFS, rFactor... a na konzolích bych snad raději do simulace zařadil Race Pro ;)
Maverick_cz : teď jsem to psal v novinkách u forzy taky. V čem se třeba liší forza serie od GT serie? U forzy se to tady nazývá datadisk nebo dlc,ale kolik her dnes není DLC ? GT není vyjímkou. Vyšlo GT 1 a od té doby se zlepšuje grafika,fyzika,zvuk a přidávají se okruhy (nebo je snad něco ,co mi uniklo??? ) . GT je dlc taky jak prase (s prominutím) ale o tom už nikdo nenapíše. Na konzolistovi je snad 80% majitelů PS3 a podle toho to vypadá - stačí se podívat na hodnocení u této hry jako např. 1 z 10.To je úlet,vezmu-li v úvahu že je venku teprve demo...
O GT bych napsal jediný - hra je perfektní,podle mě lepší než Forza 3 (to je ale věc názoru),ale vyšlo to ve stavu,který označím jako lego - první část vyšla po 5 letech a nyní se přidavají další kousíčky a hráči doufají že z toho bude jednou hotový produkt - za tu dobu už ale budou mít GT dohraný...
Já budu forzu 4 soudit až potom,co si jí dohraju.
Jeste mi to neda abych nedodal - kdyby se turn 10 babrali 5 let s jedinou hrou,vykouzli pravdepodobne podobny graficky vysledek jako gt5.
zavorka.. tak se na mě nezlob, ale si slepej jako prase. Pusť si to prosímtě na televizi a né na monitoru. Jako jestli nevidíš ten obrovskej rozdíl mezi autem, který se točí v menu a autem na trati, tak by sis měl zajít k očnímu.
jinak vůbec se nebráním, že Forza dostane 9z10.. proč ne. Je to sice třetí datadisk s .. ať nežeru 80% Forzy 3, ale proč ne.. ono taky, když si tady 9tku odnáší kde co vedle Motorstormu Apocalypse, kterej se líbil asi jenom tady v redakci, protože je to největší kix jak prodejně, tak herně, ale říkat tomu nejlepší závodní simulátor? A odkdy jsou závody jenom na asfaltu? Přeci nebudu recenzovanou hru poměřovat s nějakým Wacky Wheels, ale postavím to vedle dnešní konkurence. Kde je vítka, že jeden nejmenovaný konkurent dokáže nabídnout ve stejnym enginu i nezpevněné povrchy? Kde je vítka, že v boxech nejsou mechanici a hra se tak chová jako X-let stará Toca 2 přesto, že konkurence to nabízí? Kde je vítka, že není změna počasí, v reánym čase změna dení doby? Nic z toho není zmíněno, ale hlavně že je vyzdvihovaná grafika tratí, která mě osobně nepřijde ničím zvláštní a v Shiftu se mi líbila víc.
Taky by mě zajímalo, jaký závodníci označujou Forzu za nejlepší simulátor dnešní generace konzolí. Schválně si zkuste vyjet ve Forze jednou stranou auta mimo trať na trávu a druhou stranou zůstat na asfaltu. V rychlosti maximálně zabrzděte co se stane. Mělo by se stát to, že váha se přesune na předek a brzděj všechny kola stejně.. né všechny ale opravdu zabrzděj, protože pod jednou stranou je kluzká tráva, zatímco na druhé je asfalt s daleko lepším gripem. Ve chvíli, kdy se přesouvá váha na předek, tak vlastně brzdí z 90% jenom přední kola. Na asfaltu se s autem velký prd stane, ale v tomhle případě má grip jenom jedno kolo a to to, které je na asfaltu. Auto má tedy tendenci se přetočit okolo tohohle kola a jsou z toho hodiny, jak se dá vidět každou chvíli ve skutečných závodech. Ve Forze se mi tohle nepovedlo. Zabrzdil jsem bez problémů, jako kdybych byl celým autem na asfaltu. Tomu říkám simulátor téhle generace ;o) .. stejnej problém je ve chvíli, kdy zběsile akceleruju se zadokoklou s jednou stranou na trávě a s druhou na asfaltu. Nastává přetočení na stranu trávy.
Forza má spoustu věcí, které GT nemá a je to chyba.. stejně tak je to ale s Forzou a rozhodně i přes to, že obě hry jsou si nejlbíž ze všech se nedá absolutně říct, která z nich je král závodních her. Pokud to někdo dokáže, tak si lže do kapsy, nebo jenom neví o čem mluví.
edit:
p.s. taky je snad až smutný, že u závodního simulátoru se věnuje odstavec tomu, jak se jezdí na kinectu, ale aby padlo slovo o tom, jakej je to zážitek na volantu.. to ne :o( Na druhou stranu asi to bude stejně případ 90% hráčů, kteří díky MS to prostě na volantu nevyzkoušej a stejně se budou do krve hádat, že je Forza větší simulátor ;o)
petju: jsem to převrátil.... positivně nejdou link link
to shenmue: věřím, že Uncharted 3 bude sbírat devítkové hodnocení. Já osobně si třeba oba díly užil, ale není to zrovna hra, ke které bych se vracel. V tomhle mi třeba Gearsy nebo COD sedlo víc
tak ten oficiální volant k tomu je hodně špatnej vtip. kdyby to byl simulátor letadel, tak budiž... to je snad větší fail než první ovladač na ps3 v podobě banánu
Hodne velkej co se tyce detailu a nasviceni
Vypadá to hodně pěkně, ale bohužel kvůli téhle hře si Xbox kupovat nebudu, protože je to tak jediná hra co se mi na tuto platformu líbí. Raději zůstanu u GT5, které není špatné. [s14]
Jestli je lepsi GT5 nebo FM4 se podle me urcit neda
Forza hraje na vetsi okruh hracu kdezto Turismo je spis pro opravdovy milovniky benzinu
A kdyz se podivam na grafiku u forzy tak je tam taky docela podvod jak ty auta vypadaj v showroomu a jak na trati pri zavode
Gunan - tady musím opravdu souhlasit. Někdy méně,znamená více... Nicméně nevyšel ještě uncharted 3,třeba bude jeho hodnocení ještě průměrně vyšší než GoW3. Na forzu jsem tedy opravdu zvědav,třetí díl byl pro mě od poloviny jedno velké,nezábavné,pořád stejně vypadající závodění bez konce...Za to ale mohla kariera,která mi opravdu nesedla.
jen se potvrzuje, že xbox letos má sice "jen" 3 velké tituly (možná sem něco opomněl), ale všechny spojuje výborná kvalita (o prodejích nemluvě). Tím třetím titulem myslím remake Halo
Vemte GT5 pro PS3 snižte grafické detaily, uberte 1000aut a máte z toho Forzu [s6]
petju... barvičky mě nezrychlí, co se týče nastavení aut, máloco v GT chybí, mě osobně jen dvě drobnosti, tlaky pneu a možnost nastavit negativně odklon kol a to hlavně zvlášť na pravý a levý kolo, což je dobrý na ovály.
jinak forzu zkoušet nebudu, nehodlám vyhodit za xbox peníze z okna
nevypada zle,zkusim stahnout.ale ja chci hlavne uz spec 2.0!
Lykan: presnejšie podľa Maggota :-)
Jsem fanboy, sice né tak zarputilý, ale jsem. Forza 4 může být klidně nejlepší závodní hrou, ale nikdy nebude nejlepším jízdním simulátorem na konzolích.
petju: Jestli to jsou král a královna, tak to by z jejich vztahu mohl vzniknout celkem povedenej nástupce trůnu [s6]
Forza je tedy zřejmě vynikající počin. Vypiplaná závodní hra s nádhernou grafikou a užijete se spoustu randění s auty. GT5 je oproti ní více exclusive pro ty, co mají opravdu auta v krvi a kteří dokáží GT těch pár neduhů odpustit.
Nicméně nechápu to hodnocení 1/10 od některých jedinců...
I podle Hrej.cz je Forza 4 nejlepsi zavodni hrou teto generace :)
"O vítězi je tentokrát, byť s oroseným čelem, rozhodnuto, cena putuje směrem do Redmondu. "
No což, příští týden letím do obchodu. Díky za pěknou recenzi.