Fat Princess Adventures

Martin Šmíd, 16. 12. 2015 18:27
Před zhruba šesti lety vyšla pro PlayStation 3 výborná multiplayerová hra Fat Princess, stavějící na návykové hratelnosti, kdy dva týmy bojovali o tlustou princeznu v módu Capture the Flag. Protože si získala u hráčů velkou oblibu, rozhodla se jí Sony několik let podporovat, přičemž v minulém roce byla oznámena nová hra z oblíbeného univerza tlusté princezny - Fat Princess Adventures pro PlayStation 4. Vývojáři ze studia Fun Bits Interactive na ní rok usilovně pracovali, aby mohla vyjít začátkem tohoto měsíce. Jestli se povedla, vám řekne naše recenze.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Hned na začátku je nutné říci, že Fat Princess Adventures na svého slavného předchůdce ani trochu nenavazuje herním žánrem, což může být pro mnoho fanoušků menším zklamáním. Takže tedy nečekejte, že se budete na mapách přetahovat v desítkách hráčů o tlustou princeznu, která to už opravdu hodně přehnala s jídlem. Podobná hra zatím na PlayStationu 4 chybí, ale možná se jí někdy v budoucnu dočkáme, značka Fat Princess je oblíbená, takže by byla škoda, pokud by ji Sony hodlala odložit. Zvláště když Fat Princess Adventures je určitě slušná záležitost, která ovšem jde podobnou cestičkou, jako třeba Diablo. Jedná se tedy o Hack and Slash akci okořeněnou o lehčí RPG prvky, a když říkám lehčí, tak opravdu RPG prvky jen lehce obohacují hratelnost. Ta je jinak zaměřena jen a pouze na akci, a hlavně tedy kooperativní hraní s dalšími třemi kamarády.

Půjdu ale pěkně popořadě, protože Fat Princess Adventures hned po zapnutí začne vyprávět svůj příběh o království, kde se měli všichni rádi a kde žijí všichni v míru a harmonii s okolním světem. Jak už ale tušíte, v takovém království se vždy schyluje k nějakému tomu průseru, hlavně tedy ve filmech a videohrách, a jinak tomu není ani zde. Jednoho krásného dne se totiž objeví zlá královna, která přitáhne i se svojí armádou nejrůznějších goblinů a dalších potvor, které začnou dělat v zemi nepořádek. Samozřejmě se do všeho zamotají i dvě obtloustlé princezny, mající magické schopnosti, pravděpodobně díky neustálému jedení dortíků. Na hlavním hrdinovi pak je, aby zlou královnu našel a zlikvidoval, stejně tak její armádu potvor. Příběh je opravdu takto jednoduchý, žádnou hloubku rozhodně nehledejte, protože ji nemá, vlastně nemá ani žádné zvraty, vše je od první minuty jasně nalajnováno. Na druhou stranu vývojáři nešetří vtipnými dialogy a vůbec vtipným vyprávěním, takže zápletka dokáže uspokojit, ačkoliv se nejedná o nic originálního nebo převratného. A vlastně se i ke hře, jakou Fat Princess Adventures je, hodí.

Když jsem výše zmínil, že Fat Princess Adventures je jako Diablo, musím tuto informaci uvést na pravou míru. Hra spadá do stejného žánru, ale jinak je hodně zjednodušena a nemá tak propracované herní mechanismy. Jde prakticky jen o akci viděnou v izometrickém pohledu, asi nejvíce bych ji přirovnal ke hře Gauntlet: Slayer Edition, která vyšla letos během léta pro PlayStation 4. To ovšem neznamená, že by nebyla zábavná. Likvidování neustále nabíhajících protivníků je zábavné, zvláště když jejich druhů je docela dost, každý vyžaduje odlišnou strategii k poražení, a hlavně na konci dokážou nepřátelé slušně zatopit. Samostatnou kapitolu tvoří bossové, nacházející se vždy na konci jednotlivých kapitol, přičemž jejich poražení není jen o tom, že budete bušit do jednoho tlačítka. Vždy na ně musíte vymyslet fungující strategii. Souboje s bossy se mi líbily a považuji je za to nejlepší, co Fat Princess Adventures nabízí. Musím ovšem pochválit i design jednotlivých kapitol, protože úrovně jsou pěkně navržené a rozmanité, takže se neopakují. Neustále se dostáváte do nových a nových zajímavých lokalit, od lesíků po bažiny s piráty nebo zasněžené hory. Během hraní se mi i líbilo, že nejdete jen slepě za jedním hlavním úkolem, ale postavičky ve světě vám zadávají další vedlejší questy, které když splníte, jste odměněni zlaťáky, které se určitě neztratí.

Hned na začátku si můžete vybrat, jestli se utkáte s protivníky jako válečník, nebo mág, lučištník či inženýr. Každá z těchto postav má své unikátní schopnosti a soubojový systém, takže je jen na vás, jaký vám bude vyhovovat. Pokud budete hrát v kooperaci, u ní je vidět, jak jednotlivé třídy se navzájem doplňují a pomáhají si, takže oceňuji jejich vyváženost. Když se rozhodnete hrát v jednom, vývojáři přidali možnost neustále jednotlivé bojovníky střídat u checkpointů, takže si můžete udělat hru rozmanitější. Na druhou stranu, pokud hrajete třeba půl hry s válečníkem, a následně předpnete třeba na mága, budete mít postavu hodně slabou, protože nebude mít vylepšené zbraně a další věci. Jak procházíte světem, nacházíte truhly, z nichž můžete získat lepší vybavení, které jde vylepšit za nalezené peníze. Hra tedy nabízí v tomto lehčí RPG prvky, trochu spojené s levelováním (čím větší level, tím lepší věci vám budou padat), přičemž systém je plně funkční, ale nesmíte čekat nic propracovanějšího. Jde opravdu jen o obohacení hratelnosti, nic s větší hloubkou nečekejte.

Jak už bylo zmíněno výše, Fat Princess Adventures se vydala cestou akce, takže pokud máte rádi hry jako Diablo, můžete v ní najít zalíbení, a dost možná i najdete. Zvláště pokud máte rádi hraní s dalšími třemi kamarády, protože Fat Princess Adventures je pro tento účel přímo navržena a s kamarády zažijete opravdu hodně srandy. Při hraní v jednom si také užijete legraci, ale hra je už v tomto herním módu podstatně horší a ztrácí trochu svůj potenciál a hlavní zaměření. Možná i proto vývojáři zakomponovali možnost hrát s náhodnými hráči, kteří se k vám mohou během hraní připojit a pomoci vám s plnění různých úkolů.

Fat Princess Adventures je rozdělena na sedm kapitol, které vám zaberou zhruba pět hodin na střední obtížnost, což na stahovatelnou menší hru je tak akorát. Během hraní se nebudete určitě nudit, i díky rozmanitosti, případně přítomnosti kooperativního režimu, ale po dohrání už prakticky nemáte důvod pokračovat v hraní. Sice se vám odemkne Grindhouse, což je režim, v němž můžete opakovat jednotlivé kapitoly s novými modifikátory, abyste si dále vylepšili zbraně a našli třeba nové, ale to je pochopitelně pro znovuhratelnost málo. Zvláště když nové zbraně a další vybavení už využijete jen a pouze v tomto režimu. Fat Princess Adventures je tedy jednou z těch her, která dokáže na pár hodin slušně zabavit, ačkoliv postrádá větší hloubku, ale následně ji po dohrání odložíte a už se k ní nebudete vracet.

Čím nová tlustá princezna zaujme, je stylizované vizuální zpracování, které je hravé, plné barev, a ke hře se skvěle hodí. Je jen málo věcí, které by se mu mohly vytknout, navíc oceňuji i optimalizaci, během hraní jsem se nesetkal s žádným problémem, dokonce i online kooperace šlapala jako hodinky. Slušný je i hudební doprovod, dotvářející pěknou pohádkovou atmosféru.

Fat Princess Adventures je zábavná akce, u níž se dá slušně zabavit, hlavně pokud máte další tři kamarády, s nimiž můžete dát vše v kooperaci. Nesmíte ovšem od ní čekat přehnaně moc, protože účelem Fat Princess Adventures je jen potěšit fanoušky původní hry, a jde jen o takovou menší jednohubku před koncem letošního roku. Svůj účel splňuje, ale nyní už by se mohli vývojáři vrhnout do pravého pokračování tlusté princezny.

Fat Princess Adventures

ps4
Sony Santa Monica, Sony Santa Monica