Dragon's Crown Pro

Pavel Měrka, 15. 5. 2018 14:16
V minulém týdnu vyšla pro konzoli PlayStation 4 hra Dragon´s Crown Pro, za níž stojí relativně malinké japonské studio Vanillaware, jež má za sebou povedené akce jako Odin Sphere či Muramasa. Nejedná se přitom přímo o remaster pro současnou generaci PlayStationu, ale spíše o jakousi upgradovanou verzi či nové vydání, které nabízí jen několik drobounkých změn. Pokud jste fanouškem japonských her, máte rádi klasické rubačky s RPG prvky, jako byl Street of Rage či Golden Axe, tak čtěte dál, protože hra je určena právě pro vás.

Než se pustím do samotných rozdílů, které mezi původní hrou a Pro verzí najdete, tak se pokusím o krátké shrnutí, o co se vlastně jedná. Následující odstavce tedy budou určeny hlavně nováčkům. Jak již bylo zmíněno, jedná se o 2D akci s RPG prvky, která je zasazena do středověkého fantasy regionu zvaného Hydeland. Hned na začátku si můžete vybrat jednoho z 6 hrdinů, mezi kterými je amazonka, trpaslík, elfka, bojovník, kouzelnice a čaroděj, přičemž každý z nich nabízí unikátní set schopností, proto je volba postavy možná to nejdůležitější, co vás ve hře čeká. Osobně však musím říct, že jsem dohrál hru se všemi postavami. Dle mého názoru je jedna lepší jak druhá, přičemž mě osobně nejvíce sedla asi elfka. Do většiny situací se samozřejmě hodí klasicky válečník s mečem nebo trpaslík se sekyrou velkou jako on sám, zatímco mágové už jsou na použití i taktizování o dost komplexnější. Jelikož je většina hráčů pánského pohlaví, určitě se hodí zmínit sexistické vyobrazení žen ve hře, protože velikost jejich dekoltu budete v reálném světě hledat jen velmi těžko. Není divu, že vyobrazení žen ve hře budilo rozruch už před několika lety během prvního vydání. Na druhou stranu jde ale také o jeden z charakteristických prvků her studia Vanillaware.

Po světě Hydelandu se vždy pohybujete po mapě, v níž si vždy vyberete svoji další lokaci, kterou se budete muset probojovat. Osobně se mi i hodně líbil fakt, že jak už to u tohoto typu her bývá, tak je každá úroveň s jedinečným designem zakončena soubojem s bossem, a vy se tak utkáte s Medúzou, harpyjí, starověkým drakem nebo vraždícím králíčkem, který nejvíc zmate svou vizáží bílého chundeláče.

V každém zvoleném kole se pohybujete po dungeonech, po kterých vás doprovází váš věrný společník Ranni, a tak jak je v příběhu komiksového ražení vysvětleno – vy se staráte o boj a mrtvé nepřátele, zatímco Ranni je zlodějíček, který vám odemkne přístup do tajných částí nebo zamčených truhlic. Vaším úkolem je probojovat se jednotlivými větvemi dungeonu a zabít vše, co vám stojí v cestě, přitom ale posbírat, co nejvíce pokladu, protože skóre je hlavní tahoun hry. Nejenže se na základě něj hodnotí vaše postava, ale rovněž se dle něj vypočítá výše získaných zkušeností. Za ty jako ve většině jiných RPG her dostanete dovednostní body, které si můžete přerozdělit do vybraných dovedností a modifikovat si zvolenou postavu k obrazu svému. RPG prvky jsou zde spíše okrajové a nejedná se o komplexní systém, kde byste řešili i pozadí jednotlivých postav či jejich talenty, ale i tak dostanete pořádnou dávku možností, která se do tohoto akčního počinu skvěle hodí a okoření tak čistě soubojový systém.

Příběh u této hry není ničím, z čeho by se měli točit celovečerní bijáky a vlastně se jedná o jednoduchou zápletku, do které je zamotán král i jeho intriky, ale také starodávná dračí koruna, což vychází už ze samotného názvu. Ten, kdo jí totiž ovládne, tak se stane vládcem celého světa, a jak už to tak bývá, tak jí chtějí úplně všichni.

Délka hry a samotná znovuhratelnost je nosným pilířem hry samotné. První dohrání totiž pro vás bude otázkou pár hodin, což se jeví jako hrozně málo, ale právě možnost různých odnoží a přitvrzování na obtížnosti se stává hnacím motorem celé hry. Postupně totiž dojdete k tomu, že vaše postava není tak silná, jak se původně jevila a budete nuceni vyzkoušet nové taktiky a strategie, resetnout si strom dovedností a vše udělat jinak a lépe. Rovněž samotný loot (kořist), který ve hře najdete je zcela náhodný, a tak vás jistě potěší, když vám padne meč s vlastnostmi, které nahrávají vaší strategii. Všechno ostatní totiž pak můžete buďto prodat, nebo to uchovat do hlavní truhly, která sdílí veškeré věci mezi postavami. To se rozhodně hodí pro další postavy, s nimiž hru rozehrajete. Nemusíte se ale bát, že byste díky tomuto systému byli s dalšími postavami silní hned na začátku, protože jednotlivé zbraně se vždy vážou na váš nahraný level. Jedním způsobem, který z akční RPG známe, je možnost dočasných vylepšení pomocí svatyní, které zlepší vaší postavu po pasivní stránce. Autoři totiž do hry přidali runy, které můžete nalézt v některých místnostech, a z těch, které poskládáte, vytvoříte runové slovo, jež aktivuje nějakou tu schopnost. Po chvíli si tak přijdete na to, které vám sedí nejvíce, a budete se snažit o využití jeho potenciálu.

Mezi jednotlivými levely pak máte možnost se podívat do města, kde narazíte na zmíněného krále a ostatní NPC postavy. V rychlosti se dá říci, že zde máte krále a hrad pro postup v příběhu, guildu, která zadává speciální úkoly a vedlejší questy, hospodu, kde si můžete najmout pomocníky a také magický obchod, kde nakupujete a prodáváte, ale také identifikujete získané předměty. V neposlední řadě je zde i městská svatyně, kde lze oživit padlé hrdiny a také na sebe modlením seslat nějakou tu pozitivní auru. Tím padlé myslím NPC spoluhráče, kteří vás doprovázejí, protože v multiplayeru je hra hratelná až ve 4 lidech a hra si tak postupně doplňuje nevyužité zásoby z řad NPC. Některé se vám budou jevit jako opravdu silné a vhodné pro váš styl boje, takže určitě nebudete chtít, abyste o ně natrvalo přišli.

Změny v Dragon´s Crown PRO
Co se grafické stránky týče, tak jsme v dnešní době zvyklí i na remastery her z PS2, a co si budeme říkat, zub času nezastavíte. O to milejší byla pro mě skutečnost, že v Dragon´s Crown se nádherně ručně malované scenérie přemění v naprostou pastvu pro oči a s překvapením člověk hltá pestrost, barevnost a různorodost tohoto světa i dnes. Vše navíc doprovází nově vydaný orchestrální soundtrack, u kterého ještě lépe pocítíte hloubku jednotlivých tónů a kvalita zvuku tak dostala nový rozměr. To je vše, co se týče těch pozitivních změn. Jedna, která je pro mě někde na pomezí je využití savů, ty lze použít z původní PS3/PSV verze, což pro mě osobně není moc důvod kupovat novou hru za 1200,-Kč, abych převedl uložené pozice. Nicméně při pokusu jsem tuto možnost zkoušel a nefungovala mi, nicméně po zhruba třech pokusech se na to vykašlala a vytvořil novou postavu, což mě osobně přišlo jako rozumnější volba. Jediným negativem hry, tak zůstává, že autoři do hry nepřidali vůbec nic, což vzhledem k času, který si na to vzali je poměrně zvláštní. Hlavním důvodem ale zřejmě bylo to, aby všichni hráči mohli hrát společně PSV/PS3 i PS4, což se podepsalo i na trofejích. Pokud jste totiž jako mnozí jiní lovci, tak je dobré zmínit, že jsou trofeje sdílené se staršími verzemi, což mě osobně trošku zklamalo.

Dragon´s Crown PRO je i dnes skvěle vypadající hra předělaná do 4K, má unikátní výtvarný styl i soubojový systém, který zabaví na dlouhé hodiny, a to vše je doplněno perfektním zvukovým doprovodem. Otázkou tak zůstává, zda si za poměrně vysokou částku znovu koupit to, co už jednou máte a jednou jste dohráli. Pro požitkáře to bude mít smysl určitě, pro ty ostatní asi zas tak ne, ale minimálně bych hru rovněž doporučil všem majitelům PS4, kteří se s ní v předchozí generaci nesetkali.

Dragon’s Crown Pro

ps4
SEGA, Vanillaware