Disney Infinity

xDante1986, 10. 9. 2013 22:45
Asi před dvěma týdny vyšla pro konzole Xbox360, Playstation 3, Nintendo Wii U a Nintendo 3DS hra Disney Infinity, která se snaží těžit z úspěchů velmi oblíbených Skylanderů od Activisionu, jenž budou v brzké době startovat svou třetí sérii. I přes slabší reklamu v našich končinách věřím, že o hře většina z vás alespoň jednou slyšela. Pokud vás trochu zaujala, pak byste se na následujících řádcích měli dozvědět, jak tato záležitost od Disneye dopadla. A věřte tomu, že vůbec ne špatně.

Recenzovaná verze: Xbox 360

Jak už bylo zmíněno na začátku, hra vychází z dnes už známého způsobu, ve kterém si nakupujete dodatečné figurky, které postavíte na portál, a figurka následně ožije v herním světě, v němž ji budete moci ovládat a plnit za ni jednotlivé úkoly. Základní starter pack, který jsem měl na recenzi, obsahuje samotnou hru, portál, jeden power disk, jehož funkce si vysvětlíme později, playset sošku, která obsahuje světy Pirátů z Karibiku, Univerzity pro příšerky a Úžasňáků, a nakonec i trojici figurek – Jacka Sparrowa, Jamese P. Sullivana a pana Úžasňáka. Z tohoto starter packu máte tedy na výběr tři základní příběhové linky, které obsahují zmíněné světy, a v nichž můžete hrát pouze za postavu, která do tohoto světu patří (platí pro singleplayerové hraní).

Prvním ze tří příběhů, které si rozebereme, budou Piráti z Karibiku. Tento play set těží ze stejnojmenné úspěšné série. V něm se ujmete role kapitána Jacka Sparrowa, a následně se vydáte po stopách Létajícího Holanďana. Příběh na sebe navazuje sérií misí, v nichž hledáte legendární poklad pod názvem Krakenova zhouba, který musíte získat, abyste se mohli utkat s lodí velkého nepřítele Davyho Jonese, a zbavili se rovněž hrozby v podobě Krakena, jehož může Jones používat. Mise ve hře nejsou zvlášť složité, protože je cílena hlavně na děti a rodinné příslušníky, a tak pokud budete mít problém s nalezením nějakého předmětu, tak si můžete nechat ukázat cestu, což vám postup značně usnadní. Zde se hodí zmínit, že hra, a teď nemluvím pouze o tomto playsetu, má někdy ten problém, že když chcete ukázat cestu, tak se odpovědi nedočkáte, a stejně budete muset hledat sami, dokud nenajdete svůj cíl. Výhodou tohoto balíčku je to, že téměř od začátku budete moci ovládat Jackovu loď, kterou si budete moci upravovat jak vizuálně, tak i obsahově, přičemž si budete moci vybrat z několika druhů kanónů nebo samotných lodních vylepšení. Tato příběhová linka trvá v průměru asi 5-6 hodin velmi slušné zábavy, což není rozhodně málo. Nakonec ještě zmíním i dvě zbylé postavy, které do playsetu patří – pirát Barbarossa a rovněž váš úhlavní nepřítel Davy Jones.

Ve druhém playsetu obsahujícím svět Univerzity pro příšerky, se ujmete hlavního aktéra James P. Sullivana, a budete se muset utkat s druhou univerzitou pro strašidla. Z tohoto důvod bych si troufl i říci, že zde nenajdete žádný příběh a celý tento playset je postaven pouze na tom, že si s druhou školou děláte naschvály, a za ty následně získáváte body, které se počítají do poháru, o nějž zápolíte. A to je největší problém, protože hlavně v první polovině hry se jedná o dosti monotónní záležitost, takže je i možné, že vás chvílemi bude nudit, což se mi u prvního playsetu nestalo. Naštěstí si v druhé polovině otevřete část Frat Row, kde zábava díky budování a různým minisoutěžím dosti vzroste a vybředne z oparu nudy. Navíc zde postupně budete odemykat nové pasti, díky nimž můžete znepříjemnit život ostatním studentům, paintballovou pušku či kolo a účastnit se dalších výzev, kterých je zde více než dost a jejichž obtížnost se stupňuje. Bohužel i zde je cítit, že hra je primárně určena pro menší publikum, protože většinu těchto výzev bylo možné i na Hard dohrát napoprvé a snad u žádné jsem nemusel více než dvakrát opakovat. Dohrání tohoto playsetu trvalo asi 7 a půl hodiny, což prodlužuje herní dobu na nějakých 12-14 hodin, a to nás čeká ještě ten poslední. Dodatečnými hrdiny v tomto světě jsou Mike a Randall, které můžete znát ze stejnojmenného filmu nebo prvního počinu od Disneye - Příšerky s.r.o..

Třetí a zároveň poslední playset se odehrává ve světě Úžasňákových, který je do postav vůbec tím největším, protože kromě pana Úžasňáka si můžete pořídit celkem 4 další, mezi něž patří jeho choť, potomci Dash a Violet a také Syndrom, který je jejich hlavním nepřítelem. Co do zajímavosti je tento příběh na úrovni příšerek, což není ta nejlepší zpráva, ale na druhou stranu musím dodat, že možnost využít automobil, helikoptéru, vznášející se prkno či oblek pro paragliding je omáčkou, která tak trochu mrtvé dění oživuje. Jednotlivé úkoly se dosti podobají a v podstatě jen musíte ničit roboty, kteří obtěžují místní obyvatelstvo, a sbírat věci, které s tím jaksi souvisí. K tomu si můžete postavit “utajenou základnu“, která je ve skutečnosti utajená pouze z jedné strany, což na mé tváři vyloudilo značný úsměv, nicméně to ve finále vypadá, že tento svět byl asi i záměrem tvůrců. Na tento playset si připravte něco okolo extra 6-7 hodin, což je slušný čas.

Sečteno a podtrženo, všechny tři playsety vám vydrží zhruba 20 hodin, přičemž se střídají zajímavé momenty s těmi slabšími. Celkově si dovolím říct, že tyto tři příběhové linie jsou určeny hlavně pro menší publikum, u kterého rozhodně nemám strach, že by je nezabavilo. Pro ty větší je připraven Toy box, který si nyní rozebereme.

Toy Box je v podstatě editor, ve kterém si můžete vytvářet jednotlivé světy dle vlastní libosti, a na výpravy posílat libovolné postavy, které jste si zakoupili (myslím ty, které nejsou ve starter packu). Obsah do Toy Boxu navíc otvíráte právě přes zmíněné playsety, což vás nutí k jejich neustálému procházení a nalezení co možná nejvíce věcí. Na začátku jsem měl poměrně strach, jak to bude s kvalitou editoru vypadat, ale těm, kteří už viděli ukázku ze hry zachycující Columbii z Bioshocku, nemusím odpovídat. Editor je hlavně pro nás starší přesně tím, co nás u hry dokáže udržet na delší dobu, a kdo ví, co všechno se dá vytvořit. Během poměrně krátké doby jsem byl schopný vytvořit docela ucházející prostředí jako ze hry pinball v tropickém klimatu, ale také obdobu 2D hopsačky Donkey Kong Country, což u sebe považuji za úspěch. To tak trochu i ukazuje, že ovládání editoru je celkem jednoduché, i když na ty složitější vychytávky přijdete pochopitelně časem. Jak už bylo navíc řečeno, po zhlédnutí Columbie musí být každému jasné, že editor je na slušné úrovni a do budoucna se můžeme dočkat různých herních prostředí, což mnohonásobně prodlouží hrací dobu. To uvítá nejeden fanoušek, který za hru utratil své vydělané peníze.

Co do grafického provedení, určitě nečekejte žádnou realistickou grafiku. Pohybujeme se ve světě od Disneyho, takže je celá hra v příjemném animované kabátku, který je nejlépe prezentován v Pirátech z Karibiku, kde jsem opravdu žasl nad tím, jak ho tvůrci zvládnuli. Faktem ovšem je, že nadšení opadlo u dalších dvou playsetů, které hlavně díky prostředí, už tak zajímavé nebyly. Navíc je nutno zmínit, že u Pirátů se několikrát až nepříjemně zpomalil framerate, a hra se tak nepěkně sekala. Tento jev byl však spíše ojedinělý a ve zbývajících playsetech jsem ho vůbec nezpozoroval.

Kromě základního playsetu se na trh hned při startu dostaly další dva a několik postav, které si můžete zakoupit. V tuto chvíli se jedná o všechny postavy ze světů Piráti z Karibiku, Univerzita pro příšerky a Úžasňákovi, navíc dva playsety – Auta a Osamělý jezdec. Většina hráčů asi dopředu zváží, jestli investovat do jednotlivých postav - jedna stojí v průměru 299,-, protože ty vám nepřinesou až tolik zábavy, jak byste asi očekávali. Playsety Osamělý jezdec i Auta však kromě 2 postav obsahuje i sošku, kterou dáte na svůj Disney Infinity portál, a v závislosti na zvoleném setu budete uvrženi do světů Kardanové Lhoty nebo na divoký západ. Na konec roku se pak plánuje uvedení další postav, jako je Jack Skellington, rošťák Ralph nebo Mickey Mouse. To ale není vše, protože se minimálně dočkáme i celého playsetu z filmu Toy Story (Příběh hraček), který si své fanoušky určitě najde.

Navíc se ve hře objevily powerdisky, které jsou buď ve tvaru kruhu, nebo šestihranu. Ty vám po vložení na základní Disney Infinity portál dodávají ať už různé fyzické bonusy, jako je větší síla, odolnost nebo větší hladina životů, ale také kompletně mění prostředí ve hře, takže se můžete si tak během několika vteřin dostat do lokací z filmu Na vlásku. Power disky vyjdou prozatím asi ve třech setech a bude jich něco přes 60. Jedno balení vás vyjde na cca 150,- a obsahuje 2 náhodné power disky, což bude problém hlavně pro sběratele, kteří budou chtít posbírat všechny.

Disney Infinity má určitě velký potenciál, který byl z mého pohledu zatím naplněn jen částečně, jako celek však působí velmi slušně a je opravdovým konkurentem Skylanderů. Jako hlavní plus bych určitě zmínil Toy Box, naopak mínusem je pak hloubka jednotlivých playsetů, z nichž opravdu dobrý mi přišel akorát ten pirátský. Finální známka je udělena na základě celku, pokud byste se však rozhodli nevyužívat možnosti editoru a levelů, které vytvořili ostatní hráči, a patří v balíčku k tomu hlavnímu, tak si za to dva body odečtěte.

Disney Infinity

ps3x360wii3dswiiu
Disney Interactive Studios, Avalanche Software