Disney Castle of Illusion starring Mickey Mouse

recenze  9
Martin Šmíd, 12. 9. 2013 15:00
Pokud by někdo z vás měl říci nejpopulárnější postavičku od Disneye, nejčastěji by určitě padal Mickey Mouse, který dříve měl i velmi dobré hry, ale ty se v poslední době vytratily. Epic Mickey byl sice solidní, ale v mnoha ohledech ztrácel. O to větší radost jsme měli před několika měsíci, když SEGA oznámila remake své klasiky Disney Castle of Illusion starring Mickey Mouse, který v těchto dnech vyšel na Playstation 3 a Xbox 360 skrze digitální distribuci. Z obrázků i trailerů vypadalo vše velmi nadějně, no, a jestli má remake i dobrý konec, na to vám nyní dáme odpověď.

Testovaná verze: Playstation 3

Protože je Disney Castle of Illusion starring Mickey Mouse remakem velké klasiky z roku 1990, obsahuje stejný příběh, který je ve svém základu naprosto jednoduchý, a vlastně jím tak trochu připomíná videoherní ikonu Maria. Mickey Mouse na začátku hry randí se svojí dívkou Minnie a užívá si sluneční den, ale co čert nechtěl, tedy čarodějnice. Objeví se zlá Mizrabel a unese chudáka Minnie na svůj strašidelný hrad. Protože Mickey Mouse má svoji dívku opravdu hodně rád, rozhodne se na hrad vydat a zachránit. Asi všichni víte, jak vše skončí, každopádně vývojáři jednoduchost příběhu vynahrazují jeho podáním a stylem vyprávění. Během hraní totiž neustále slyšíte předčítání, takže si jednoduše představíte, že jste součástí knížky, či sledujete nové dobrodružství Mickey Mouse v televizi. Podání příběhu nemá chybu a má velký vliv na celkový zážitek. Vývojářům se maximálně povedlo.

Asi nepřekvapí, že Castle of Illusion starring Mickey Mouse se drží originálu i stylem hratelnosti, takže po většinu času vše vidíte ve 2D zobrazení, někdy ale hra zabere scénu ve 3D zobrazení, což je jistě příjemné oživení a dodává celému světu na uvěřitelnosti a rozloze. Během hraní budete převážně skákat, občas zlikvidujete nějakého toho nepřítele, no a vše je dohromady dobře promícháno, takže není moc prostoru se nudit. Zvláště když budete většinou obdivovat i parádní design jednotlivých lokací, s nímž si vývojáři maximálně pohráli. Je jedno, jestli si dáte procházku po lese mimo hrad, případně navštívíte knihovnu, dětský pokoj nebo katakomby. Všechny úrovně jsou moc pěkné, navíc vás i nutí k většímu průzkumu, protože mají spoustu skrytých místností, kterých si na první pohled nevšimnete. Ano, je to sice lineární záležitost, ale má i bonusy pro ty, kteří se trochu více snaží, a nechtějí hrou jen tak proskákat z bodu A do bodu B.

Když budete Castle of Illusion starring Mickey Mouse hrát, asi si řeknete během hraní, že by mohl být i o něco těžší a složitější, protože se prakticky hraje sám, a tím i vývojáři dost ukazují, že je určen převážně mladším hráčům. Jednoduchosti dopomáhá intuitivní přesné ovládání, na které si zvyknete po pár minutách, takže nedělá žádný problém. Můžete se hned ponořit do světa, z něhož nebudete chtít zpět. Moc frustrujících úrovní proto nenajdete, jen tedy souboje s bossy, na které narazíte na konci každého světa, vám dají trochu více zabrat. I u nich jsem ale ocenil, že každý z bossů je jiný, vyžaduje jinou taktiku na poražení, takže jsem se na každý vždy těšil. Souboje s bossy jsou vždy krásnou tečkou za každou kapitolou. Jediné, co bych jim vyčetl, je úvodní animace, která nejde přeskočit, pokud selžete. Pro plynulost hraní by to bylo plus, ale to už jen opravdu rýpu, abych našel alespoň něco.

Největší bolestí této jinak podařené plošinovky je délka, za jakou ji dokončíte. Na první dohrání mi vše zabralo zhruba tři hodiny, což rozhodně není moc, zvláště při ceně 350,- Kč. Toho si byli zřejmě vědomi i sami vývojáři, proto se vám po dohrání odemkne i speciální timě trial režim, v němž můžete všechny úrovně proběhnout znovu. Do nich se ale můžete vracet i normálně, abyste sesbírali další diamanty v doposud neobjevených částech, no a také si můžete postupně odemknout všechny sochy v hale hradu, případně najít všechny sběratelské karty nebo oblečky pro hlavního hrdinu. Znovuhratelnost je tedy celkem solidní, ale určená spíše pro ty největší fanoušky Mickey Mouse. Já jakožto normální hráč bych chtěl rozhodně daleko více levelů, které by hře jen prospěly.

Co každý obdivoval na hře od prvního obrázku, je vizuální zpracování, které ani v nejmenším nezklamalo. Grafika je plná barev, detailní a krásně pohádková. Hře prostě náramně sedí, a jen těžko si představit, že by měla vypadat jinak. Takhle nějak si představuju, že bude vypadat pohodová plošinovka, u níž se budou bavit děti i dospělí. Skvělému zážitku jistě dopomáhají i skvělé animace hlavního protagonisty, i několika nepřátel, kteří vám zkříží cestu. Atmosféře pomáhá i hudební doprovod a celkově ozvučení, no a skvělý je i hlas hlavního vypravěče, kterému uvěříte každé slovo. Jen těžko něco vyčítat audiovizuálnímu zpracování.

Disney Castle of Illusion starring Mickey Mouse je nádherný remake velké klasiky, který je zábavný, má zajímavé souboje s bossy, krásné lokace, pohlednou grafiku i uchu lahodící ozvučení. Abych ale mohl udělit vyšší známku, musel by být i o něco delší, protože za necelé tři hodiny je po všem, no a pak už ani nemáte motivaci se znovu do odehraných levelů vracet, abyste v nich vysbírali skryté poklady. Nic ale samozřejmě nemění na tom, že Disney Castle of Illusion starring Mickey Mouse je nejlepší hrou s oblíbeným hrdinou za hodně dlouhou dobu.

Castle Of Illusion

SEGA, SEGA
4. 9. 2013