Call of Duty: Black Ops 2 - Uprising

recenze  11
Martin Šmíd, 28. 5. 2013 15:30
Poslední díl Call of Duty s podtitulem Black Ops 2 přinesl do zaběhnuté série několik novinek, a to nejen tedy do singleplayeru, kde byly vidět hned na první pohled, ale i do hry více hráčů. Ta je i po půl roce od vydání neustále oblíbená mezi fanoušky, za což se určitě přičinil i první DLC balíček Revolution. Na něj jsme vám recenzi přinesli v minulých týdnech, a jestli jste ji četli, víte, že se vývojářům mimořádně povedl a dobře rozšiřoval původní, už tak kvalitní akci. Není proto divu, že velké naděje byly vkládány i do druhého rozšíření Uprising, které je konečně dostupné na všech platformách, takže se na něj můžeme podívat.

Call of Duty série se vždy nesla v duchu hektických přestřelek na menších pláckách, samozřejmě sem tam se objevila nějaká ta větší mapa, ale to byla většinou jen výjimka. Balíček Revolution v tomto samozřejmě pokračoval, jeho mapy byly spíše menší, obsahující spoustu postraních uliček s centrem uprostřed mapy, kde se to řezalo hlava nehlava. To samozřejmě nebylo na škodu, protože mapy byly dobře zapamatovatelné, které si tak mohl užít jak zkušený fanoušek, tak úplný nováček. Uprising v tomto trendu pokračuje, vývojáři se rozhodli spíše vsadit na osvědčený recept a nové mapy, a do velkých novinek se nepouštěli. To je viditelné už na první pohled, navíc co jistě překvapí, je fakt, že mapy jsou nyní pouze standardní, jde samozřejmě o dobře odvedenou práci, ale ničím nepřekvapí (žádnou potopu nebo něco takového tu nenajdete), jako tomu bylo u předchozího rozšíření. Pojďme ale pěkně popořadě se na ně podívat.

Když bylo rozšíření Uprising oznámeno, většinu fanoušků zaujala mapa s názvem Studio, která není nová, ale už se objevila v původním Call of Duty: Black Ops. Jen se tedy jmenovala Firing Range. Vývojáři samozřejmě nevzali jen tuto mapu a nevyleštili ji pro druhý díl, ale udělali v ní hned několik na první pohled viditelných změn. Pokud jste původní mapu hráli, asi vás i překvapí, jak se nyní dost liší. Tedy, rozložením ani moc ne, ale z prosté střelnice se stala filmová atrakce, kdy v jedné části se ocitnete v prehistorickém světě s dinosaury, poté zase mezi baráky, kde chodí godzila, také nechybí Divoký západ, no a několik dalších plácků. Kulisy navíc mají mnohdy tendenci se hýbat, což celou mapu oživuje a mnohdy přináší zajímavé situace. Jinak je mapa Studio zaměřená spíše na rychlé přestřelky, takže musíte být neustále v pohybu. Několik míst pro snipery tu je, ale protože je mapa spíše z těch menších, troufám si tvrdit, že pšenka jim tu moc nepokvete. Pokud jste nikdy původní verzi nehráli, po zahrání určitě hned zjistíte, proč se tato mapa stala mezi fanoušky tak oblíbenou. A zřejmě stane i v Black Ops 2, protože nabízí velkou porci zábavy a jde rozhodně o nejlepší mapu, jakou rozšíření Uprising nabízí. Je rychlá, přehledná, dobře zapamatovatelná, a tak by to mělo být.

DLC Uprising do Call of Duty: Black Ops 2 vás přijde na 390,-Kč na Playstation Store nebo 1200 MS bodů na Xbox LIVE Marketplace

Další mapa, která je v balíčku, nese název Magma. Jak už název trochu napovídá, budete se pohybovat po zničeném japonském městečku, které zatopila láva ze sopky. Mapa je jedna z těch menších, opět sloužící spíše pro rychlejší hry, i když na rozdíl od Studia nabízí i delší uličky s překážkami pro snipery, no a je tu i spousta baráčků, do kterých můžete vlézt a počkat si na protivníka. Její velkou nevýhodou oproti ostatním mapám je, že nabízí až moc slepých uliček, což může být kolikrát celkem frustrující. Protože je město zaplavené lávou, musíte si dávat pozor nejen na živé protivníky, ale i na to, abyste se náhodou sami neupálili, což není během hektických přestřelek žádný problém. Magma je příjemná mapa, kterou si několikrát zahrajete, ale asi se legendou nestane, ale to asi ani vývojáři neměli v úmyslu.

Mapa Encore je ze všech rozhodně nejvzdušnější, odehrávající se v obrovském otevřeném koncertním místě. Vekou část tvoří hlediště, po kterém můžete pobíhat, uprostřed je poté jeviště, sloužící pro přestřelky, no a poté se ještě můžete podívat do zákulisí. Protože je mapa otevřenější, zde budou mít žně především odstřelovači, pro které je tu připraveno i několik dobrých míst. Mapa Encore ovšem nabízí i několik vedlejších uliček pro klasické přestřelky, kterých není málo. Pokud bych měl označit druhou nejlepší mapu, je to rozhodně Encore, která nabízí spoustu možností pro taktiku a rozmanitý styl boje.

Poslední mapa Vertigo, patřící mezi ty tradičnější, a zcela jistě si pro ni vývojáři brali inspiraci u Modern Warfare 3, se odehrává na futuristickém mrakodrapu v Mumbai. Jde o jednu z těch menších map, která nenabízí moc velkých plácků, takže opět hráči beroucí do rukou klasické samopaly nebo brokovnice, tu budou mít zřejmě největší úspěch. Mapa v sobě kombinuje několik plácků pod slunečním nebem, ostatně aby ne, když se odehrává na vrcholku mrakodrapu, takže si i musíte dávat pozor, abyste se z něj nezřítili. Je tu ovšem i spousta chodeb a pokojů se stísněnými interiéry.

Mob of the Dead je jedním z nejzábavnějších zombie scénářů, který se odehrává ve nejslavnější věznici - Alcatraz

Co si budeme povídat, na druhý Call of Duty: Black Ops se fanoušci těšili i kvůli zombie režimu, v němž vývojáři z Treyarchu vždy dokázali přinést solidní porci zábavy. Jaké ale bylo poté překvapení, že tento režim přináší jen celkem tuctové mapy bez větších inovací. I z tohoto důvodu byli všichni fanoušci rádi za scénář Die Rise, který obsahovalo první rozšíření. Druhé DLC rovněž přináší do zombie režimu nový scénář, jímž je před vydáním celkem diskutovaný Mob of the Dead. O něm se hodně mluvilo hlavně z toho důvodu, že je zasazen do patrně nejznámější věznice Alcatraz, z níž se podle všeho nepodařilo nikomu uniknout. No a právě toto se bude muset podařit vám.

Na začátku se chopíte jednoho ze čtyř vězňů (Michael Madsen, Ray Liotta, Joe Pantoliano a Chazz Palminteri), který se přes hordy zombií musí prostřílet na svobodu, ale to samozřejmě nebude tak lehké, protože strážím, nyní již zombie strážím, se moc nelíbí, že se nějaký ten vězeň pohybuje volně po věznici. Co u scénáře Mob of the Dead oceňuji nejvíce, je hlavně atmosféra, která je dost možná nejlepší ze všech map, nyní nabízející Black Ops 2. Z klasické apokalyptické střílečky se nyní stal slušný thriller, navíc nesmím zapomenout mínit ani velmi dobrý design celého komplexu, který jen podtrhává celkovou kvalitu. U scénáře Mob of the Dead je jednoduché se bavit, zvláště pokud hrajete se stejně naladěnými kamarády, a určitě vydrží na spoustu večerů.

Ačkoliv Uprising nepřináší revoluci a jede si v zajetých kolejích, mapy jsou rozhodně kvalitní, i když postrádají nějaké to překvapení, jakým disponovaly ty z předchozího balíčku. I proto se nyní raději přikláním k nižšímu hodnocení, ale to nemění nic na tom, že pokud jste fanoušky původní hry, budete se pořád u nových map bavit, no a zapomenout nesmím ani vynikající zombie scénář Mob of the Dead, který patří k tomu nejlepšímu, co balíček nabízí.

Call of Duty: Black Ops 2 - Uprising

Activision, Treyarch
16. 5. 2013