Call of Duty: Black Ops 2 – Revolution

Martin Šmíd, 3. 3. 2013 19:30
U populární vojenské série Call of Duty jsme si zvykli, že každý nový díl vývojáři podporují po celý další rok od vydání skrze dodatečné balíčky do multiplayeru, a jinak tomu není ani nyní. Call of Duty: Black Ops 2 opět trhalo rekordy v prodejích a svoji nejbližší konkurenci od EA nechalo daleko za sebou. Na konci ledna vyšel na Xbox LIVE Marketplace pro tuto akční bombu první stahovatelný přídavek Revolution, který před několika dny doputoval i k Playstation 3 hráčům, takže se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Přídavek Revolution nijak nevybočuje z řady jiných, kterých jsme se dočkali pro tuto sérii v minulosti. Přináší také čtyři nové mapy, které si můžete zahrát v klasickém multiplayeru. Rozhodně je vítaná v menu položka jen s novým obsahem, takže ho nemusíte dlouze hledat. Kromě nových map je tu také jeden nový scénář pro populární zombie režim. Ten nakonec v původním Call of Duty: Black Ops 2 zůstal trochu za očekáváním, ale minimálně onen jeden nový scénář vše vynahrazuje. Navíc Revolution vůbec poprvé přináší i nový režim pro zombie část, takže fanoušci oživlých mrtvol nebudou rozhodně zklamáni, ba naopak. Pojďme se ale na to podívat pěkně popořadě.

Nejprve se podíváme na nové mapy pro klasická multiplayerová zápolení. Jako první je tu mapa pojmenovaná Hydro, která tak trochu dává tušit, co vás čeká. Celá mapa je zasazena do většího přehradního komplexu v Pákistánu. Ačkoliv celý komplex je na první pohled docela veliký, opak je spíše pravdou. Mapa se řadí k těm menším, což má za následek rychlou akci a velké tempo jednotlivých her. Samozřejmě je tu prostor pro taktiku, ale pokud jste někdy hráli Call of Duty na publicu, jistě víte, že na tu se zde moc nehraje. Mapa Hydro má jednu zvláštnost, a to tu, že během hraní se občas spustí uprostřed smrtící povodeň, která dokáže zlikvidovat vše, co jí stojí v cestě. Kolikrát tato pohroma dokáže pořádně zahýbat s dobře rozehranou hrou, takže když se jí dokážete vyhnout, máte nakročeno k úspěchu. Mapa Hydro je dobře zapamatovatelná, takže stačí jedna dvě hry, abyste se jí naučili. Přesným opakem v tomto je mapa Grind odehrávající se ve skate parku v Kalifornii. Protože jsou všude stejně vypadající rampy, je každá část si hodně podobná, takže vyžaduje více času k jejímu zvládnutí. Mapa Grind navíc nemá žádné rovné překážky, za které byste se mohli schovat, takže je spíše dělaná na neustálou akci, čemuž nahrává i otevřenější prostředí, v němž se pohybujete. Skate park v Call of Duty ještě nebyl, takže rozhodně přináší zajímavé oživení, ačkoliv bych řekl, že do budoucna si asi moc velkou oblibu nezíská.

Třetí mapa Downhill je zasazená do horské oblasti pokryté sněhem, přesněji na stanici lanovky. Stejně jako mapa Hydro, patří k těm menším, takže je dělaná pro rychlé hry ve stísněném prostoru, kdy se neustále něco děje a musíte se kolikrát pořádně ohánět. Design mapy Downhill mi přišel velmi dobrý, navíc zvláštností jsou právě projíždějící lanovky uprostřed. Ty nejsou na okrasu, ale dokážou se i aktivně zapojit do rozehrané hry. Pokud si totiž nedáte pozor, je jednoduché se jí nechat přejet, což samozřejmě znamená respawn. Pravděpodobně nejlepší a největší mapa v balíčku nese jméno Mirage, přičemž je zasazena do pouště Gobi v Číně. Mapa obsahuje jak rozlehlejší otevřenější plácky pokryté pískem, tak uzavřenější prostory uvnitř podivného hradu. Protože jde o největší mapu, je zde daleko větší prostor pro pomalejší postup, lepší načasování akce a tím i větší šance ke zneškodnění protivníka. Jsem i docela přesvědčen, že právě mapa Mirage se stane tou nejhranější, jakou balíček Revolution nabízí. Než ukončím povídání o nových mapách, zmíním ještě novou zbraň Peacekeeper. Jde o jakýsi mix útočné pušky a samopalu, velmi účinný mimochodem, takže by se mohla stát mezi hráči celkem populární.

Jak už jsem zmínil výše, obohacení se dočkal i zombie režim. Ten nově nabízí nový scénář Die Rise zasazený do bortícího se mrakodrapu na Dálném východě. Nový scénář je rozhodně povedený, možná i nejlepší, jaké druhý Black Ops nyní obsahuje. Nabízí jednak otevřenější plácky, tak klaustrofobické chodby, ve kterých je celkem snadné se ztratit. Scénář navozuje mnohdy až hororovou atmosféru strašidelným skřípáním a skřeky zombií. Navíc existuje spousta nástrah, takže zombie nejsou jediným nebezpečím. Zkuste třeba nastoupit do výtahu. Vůbec poprvé je v balíčku přidán i nový režim pro zombie režim, který nese název Turned. Pokud jste někdy v Call of Duty chtěli hrát za zombii, zde se vám váš sen splní. Jeden hráč se zde totiž ujme role přeživšího, zatímco ostatní hráči se stanou zombiemi. No a na nich je, aby přeživšího zlikvidovali, samozřejmě přeživší zase musí vydržet co nejdéle. Režim jsem hrál zhruba hodinu, po kterou jsem se náramně bavil, takže rozhodně stojí za vyzkoušení. Užijete si v něm spoustu legrace. Jediná výtka u zombie režimu je ta, že ho hraje příliš málo hráčů, takže kolikrát trvá docela dlouho, než najdete spojení. Pokud máte kamarády, jste samozřejmě tohoto problému ušetřeni. Poté vás čeká zábava na hodně dlouho.

Nuketown Zombies – Pokud jste si koupili limitovanou edici hry, měli jste tam jako bonus mapu Nuketown Zombies do zombie režimu. Ta se objevila později i v rámci Season passu plně zdarma, takže se na ní alespoň trochu podíváme. Protože se jedná jen o menší bonus, není možno očekávat něco vyloženě propracovaného. Mapa je celkem hodně malá, nenabízí moc míst, kam se můžete podívat, ale zato má slušnou atmosféru. Vše je zasazeno do městečka po velké katastrofě, všude hoří baráky, do toho hučí sirény a pochopitelně vylézají ze všech možných částí zombie. Protože je tato mapa malá, musíte se kolikrát pořádně ohánět, stačí jedna chyba a konec. Protože jde o bonus, nebudu ji zvlášť hodnotit. Bonus je to ale příjemný, takže si ho rozhodně vyzkoušejte.

Co říci závěrem. Přídavek Revolution přináší přesně to, po čem fanoušci původní hry touží. To jsou v prvé řadě nové originální mapy oživující multiplayerová klání, v neposlední řadě i zajímavý nový zombie scénář. Pokud tedy Call of Duty: Black Ops 2 máte doma a multiplayer vás v něm bavil či stále baví, měli byste nad nákupem tohoto přídavku rozhodně zauvažovat. Jen tedy musíte překousnout poněkud vyšší cenu, ale to jsme u série Call of Duty zvyklí.

Hru Call of Duty: Black Ops 2 si můžete zakoupit u herního obchodu GameLeader ve verzích pro konzole Playstation 3, Xbox 360 a Nintendo Wii U - http://www.gameleader.cz/?q=Call+of+Duty%3A+Black+Ops+II .

Call of Duty: Black Ops 2 - Revolution

Activision, Treyarch
29. 1. 2013