Bentley’s Hackpack

Martin Šmíd, 13. 2. 2013 15:45
Hráči v Severní Americe si už několik dní mohou užívat podle všeho povedenou plošinovku Sly Cooper: Thieves in Time, která vyšla na Playstation 3 i kapesní konzoli Playstation Vita. My v Evropě se dočkáme až na konci března, což je celkem nezvyklý rozestup u her od Sony. Naštěstí si můžeme zkrátit čekání kolekcí hříček Bentley’s Hackpack, která ze Sly Cooper univerza vychází, navíc se prodává na Playstation Store za příjemných 55,- Kč. My jsme se na tuto kolekci podívali, zahráli jsme si ji na Playstation Vita i Playstationu 3, takže se s vámi podělíme o dojmy.

Série Sly Cooper vždy obsahovala zajímavé hackovací minihry, a jinak tomu podle všeho není ani u dílu Thieves in Time. Rozhodnutí studia Sanzaru Games, že jimi bude inspirovat samostatnou hru, kterou vydá na podporu právě zmíněného dílu, je vlastně logické, a nejde ani o něco, co by hráči nechtěli. Ti určitě ocení další hru inspirovanou svým oblíbeným univerza. Sony se u Bentley’s Hackpack rozhodla, stejně jako u Thieves in Time, že tu zpřístupní program Cross-buy, takže pokud si koupíte jednu verzi, dostanete tu druhou zdarma, takže můžete hrát doma a následně pokračovat na cestě, ve škole nebo v autobuse. Je jen docela škoda, že uložené pozice nejsou kompatibilní ani se neukládají do cloudu, jako je to u jiných her běžné. Na každé konzoli tak musíte hrát vždy od začátku. To je rozhodně škoda. Už po zapnutí vývojáři dávají jasně vědět, o co se jedná, a z čeho Bentley’s Hackpack vychází. Úvodní obrazovka ukazuje hernu, po které se válí spousta automatů, na kterých poté hrajou oblíbení hrdinové. Prostředí velmi příjemné, pro orientaci navíc dobře řešené, ale každého jistě nejvíce bude zajímat, jaké arkádové hry si to vlastně mohou zahrát.

Jako první je tu hned vedle hlavního pultu hra Alter Ego. V ní se zhostíte role želvy na Jetpacku, s kterou musíte prolétávat jednotlivé úrovně ve 2D pohledu, likvidovat řadu nepřátel a samozřejmě sbírat nejrůznější bonusy, za které levelujete, čímž si vylepšujete mód střelby. Ten je hlavně v dalších levelech hodně důležitý, protože přijdou na řadu těžší protivníci, kterých bude velké množství, navíc sem tam se objeví i nějaký ten boss na konci levelu. Ovládání této minihry je jednoduché, postačí vám jen obě analogové páčky, levá pro ovládání směru letu, druhá slouží pro střelbu, poté tu je ještě k využití zadní tlačítko R, s nímž odpalujete bombu, abyste se dostali k dalším bonusům. Alter Ego je dle mého názoru vůbec nejlepší hrou ve sbírce, kterou jsem si maximálně užil. Obsahuje dvacet čtyři levelů, které navíc mají spoustu skrytých bonusů, takže má i dobrou znovuhratelnost. Kdo by ostatně nechtěl všechny levely vysbírat na maximální počet mincí. Tohle je ostatně výhoda všech miniher v balíčku, protože kromě plnění jednotlivých levelů obsahují i vedlejší výzvy, za které jste odměněni, takže jedním dohráním hraní nekončí, pokud tedy nejste tak dobří, že vše vysbíráte na první průchod.

Další hrou je System Cracker. Stejně jako v prvním případě se jedná o směrovou střílečku, kterou tentokrát vidíte pohledem shora. Ovládáte tank, kterým likvidujete v bludišti nepřátele, ale na rozdíl od první hry, budete muset zapojit i mozek, protože je tu k řešení několik logických problémů, do toho vás budou doprovázet i všelijaké pasti. Ovládání je opět dělané jen na dvě páčky, takže problém s ním tu rozhodně není. Zábava u této hry je opět velmi vysoká táhnoucí se znovu skrze dvacet čtyři levelů, rovněž s motivujícími vedlejšími výzvami

Poslední hra Spark Runner nevyžaduje vaší dobrou mušku při střelbě, jako tomu bylo v předchozích dvou případech, ale především je zaměřena na co největší přesnost v ovládání. Hlavním hrdinou je v tomto případě malá elektrická kulička, kterou se musíte dostat skrze bludiště na opačný konec, navíc mnohdy v dost krkolomném časovém limitu. Aby toho nebylo málo, jsou tu nejrůznější nástrahy, které musíte překonat. Ovládání je opět velmi jednoduché, tentokrát zde na klasické prvky zapomeňte, protože elektrickou kouli ovládáte pouze nakláněním konzole (u Playstationu 3 jsou zapojeny senzory v SIXAXIS), takže tu ke slovu přijdou gyroskopické senzory. Protože jsou přesné, ovládání mi nedělalo velké problémy, kulička vždy zatáčela tak, jak jsem chtěl, samozřejmě občas jsem se nevyhnul několika opakování, ale vždy po své chybě. Na vysbírání všech bonusů je Spark Runner rozhodně nejtěžší hrou v balíčku, ale o to větší se dostaví uspokojení, když všechno dotáhnete do zdárného konce.

Hry jako takové nemají vůbec žádnou chybu, jsou zábavné a dají se u nich prosedět hodiny. Za jejich hraní si navíc neodemykáte jen klasické Playstation Network trofeje, kterých tedy moc není, což je škoda, ale také další bonusové předměty u hlavního pultu. Jejich sebrání už nějakou tu chvíli trvá. Jediným nedostatkem Bentley’s Hackpack jsou až přespříliš dlouhé nahrávací časy na kapesní konzoli Playstation Vita. Skok do jedné akrády není zase tak dlouhý, trvá několik vteřin, ale následný návrat do herny, to už na několik desítek vteřin je, což zrovna není ideální. Samozřejmě, pokud hrajete doma, asi vám dlouhé nahrávací časy nebudou zase tak vadit, ale na cestách je to celkem problém, se kterým si mohli vývojáři více pohrát. Na Playstationu 3 jsou nahrávací časy rychlé.

Více vytípaných obrázků ze hry naleznete na kartě - http://konzolista.tiscali.cz/games/onegame?link=bentley-s-hackpack-4478&game4478-show=2 .

Bentley’s Hackpack není vůbec špatnou kolekcí miniher, dokáže zabavit klidně na několik hodin, což je při ceně 55,- Kč velmi dobrý poměr. Pokud tedy máte sérii Sly Cooper rádi, nad nákupem nemusíte vůbec přemýšlet, prostě si tuto kolekci stáhněte, budete se dobře bavit. Škoda jen několika technických chyb a dalších nedodělků, hodnocení mohlo být vyšší.

Bentley’s Hackpack

ps3vita
SCEE, SCEE