Alien Breed 2: Assault

Martin Šmíd, 21. 10. 2010 0:11
Vývojáři ze studia Team17 se před několika měsíci rozhodli, že nám přinesou remake své stařičké populární hry Alien Breed, který rozdělí na tři samostatné epizody. První epizoda vyšla na Xbox Live Arcade zhruba před rokem, přičemž nedávno se dočkali i hráči na PC a Playstationu 3. Nyní na první jmenovanou službu přišla druhá epizoda této vesmírné trilogie, která přináší samozřejmě pokračování příběhové části, ale i nějaké ty novinky v samotné hratelnosti. Alien Breed 2: Assault je tu, tak se na něj pojďme podívat.

Hra Alien Breed 2: Assault navazuje přesně tam, kde první díl skončil. Hráč se opět ocitne v kůži vojáka Conrada, který přiletěl na vesmírnou loď Leopold zjistit, proč narazila do lodi plné vetřelců. To je zhruba vše, co můžeme říci k samotnému příběhu, protože ten je i ve druhém díle hodně jednoduchý a slouží jen jako nějaké to podbarvení, abyste měli nějaký důvod se prostřílet levely plných mimozemských šmejdů. Na jednu stranu je to docela škoda, protože nějaký ten hlubší příběh by si Alien Breed 2: Assault zasloužil. V tomto sloupečku ještě dodáme, že se nemusíte hry bát, pokud jste nehráli první díl. Na začátku se totiž všechny události dozvíte v klasických komiksových animacích. Vše co tak potřebujete vědět k hraní druhého dílu, to se na začátku hned dozvíte. Vzhledem k tomu, že první díl vyšel na Xbox Live Arcade zhruba před rokem, jde i o vítané zopakování pro ty, kteří zapomněli.

Alien Breed 2: Assault je opět starou dobrou izometrickou střílečkou, která se od poslední návštěvy příliš nezměnila. Opět budete procházet nepřáteli přecpané chodby vesmírné lodi a střílet do všeho, co se jen pokusí pohnout. Abyste měli proti hordám nepřátel šanci, naleznete ve hře spoustu zbraní. S pistolí, brokovnicí nebo samopalem jsme měli tu čest v prvním dílu. V tom druhém se objevily hned dvě novinky, mezi které patří Hyper Blaster a Rocket Launcher. Obě zbraně patří spíše k tomu lepšímu, co můžete ve hře mít. Jak si budete klestit cestu, tak nepřátelé budou stále lepší a potkáte i jeden nový druh, který se jmenuje Webber. Rovněž nebudou chybět ani nejrůznější bossové. I díky nim je tedy nutné všechny zbraně postupně vylepšovat u terminálů za nastřádané peníze, které sbíráte během hry. Zde je třeba říci, že druhý díl je o mnoho akčnější, než ten první, nabízí zajímavější bosse a tím pádem i zajímavější hratelnost.

Atmosféra Alien Breed 2: Assault je hodně povedená, a dost se podobá třeba hře Dead Space od EA. Sice se hra odehrává jen na jedné vesmírné lodi, levely jsou sice vesměs stejné, ale nahání opravdu hrůzu. Není nic horšího, než vkročit do místnosti, po které je potažená lidská tkáň. Opravdu nechutné. Podobných míst je ve hře opravdu hodně. Kromě střílení si pak užijete i hledání všelijakých klíčů, abyste se mohli dostat přes další zavřené dveře, nebo budete plnit menší zadané úkoly. Vzhledem k mapě, která je v horním rohu obrazovky, vždy víte, kam jít, takže se nebojte, že byste se ztratili. Alien Breed 2: Assault je tak hodně lineární a jeho pět kapitol jde projít za zhruba pět hodin. To je ale k ceně 800 MS bodů celkem slušná porce.

Novinkou druhého dílu v Xbox Live Arcade verzi je Survivor režim. V něm budete muset čelit útokům nepřátel, přičemž vašim jediným úkolem je přežít. Nic jiného. Kdo přežije, ten vyhrál. Survivor pak můžete hrát sami nebo ve dvou. Právě hra ve dvou je na Alien Breed 2: Assault tím nejzajímavějším a je dokonce daleko zábavnější, jak procházení hry v jednom. Když už jsme u kooperativního hraní, tak kromě Survivor režimu si můžete ve dvou projít i oddělené mise z hlavní kampaně. Jako dva vesmírní vojáci budete vysláni na loď, abyste našli hlavního hrdinu Conrada, přičemž k tomu budete mít několik levelů. V tomto režimu je to opravdu boj o přežití. Pokud už jeden z vás zemře, tak druhý hráč musí zůstat na živu po deset vteřin. Celou situaci ale ztěžuje i nedostatek munice pro lepší zbraně.

Když se vývojáři rozhodli, že připraví remake hry Alien Breed, tak si jako engine pro něj vybrali Unreal technologii. Že šlo o docela dobrý krok, to už jsme vám říkali v recenzi prvního dílu, kterou jsme vám nedávno přinesli. Alien Breed 2: Assault běží na stejné technologii jako jednička, a dalo by se tak říci, že vypadá úplně stejně. Sice si můžete všimnout nějakých těch nových efektů, rovněž je hra i taková uhlazenější, ale to je bohužel vše. Na druhou stranu, co bychom mohli změnit u izometrické střílečky, která se odehrává v dosti jednotvárných levelech, které si jsou podobné jako vejce vejci. Co možná ale zamrzí, je občasné škubnutí hry ve chvíli, když se automaticky ukládá. Hudební stránka je pak na velmi slušné úrovni a vývojáři si s ní pohráli, aby dokázala hráče i nepříjemně vylekat. Na dobré úrovni je pak také dabing.

Alien Breed 2: Assault je na první pohled stejnou střílečkou, jakou je první díl, ale vše vylepšuje a přináší zajímavou hlavní kampaň se spoustou vetřelců, nové zbraně, novinku v podobě survivor režimu a o mnoho akčnější hratelnost. Rovněž v něm nalezneme i propracovaný kooperativní režim. Alien Breed 2: Assault se tak prostě povedl, a už nyní se těšíme na třetí díl, který tuto vesmírnou ságu ukončí. Už aby tu byl!

Alien Breed 2: Assault

Team 17, Team 17
22. 9. 2010