Konzolista.cz

God of War: Ascension

previewúterý 18. prosince 2012Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: God of War: Ascension
Když vycházel první God of War, Sony neměla ani tušení, jaký hit drží v rukou. Z hlavního hrdiny Kratose se stala jedna z nejpopulárnějších postav Playstationu a miliony fanoušků se dožadovaly dalších dílů. Třetí pokračování na Playstationu 3 zakončilo celou plánovanou trilogii, ale jen těžko někdo čekal, že s ním je celé série konec. Ostatně už odbočky pro PSP jasně ukázaly, že je spousta příběhů ze života Kratose, ke kterým by byla škoda se nevrátit. Až na začátku tohoto roku se začalo proslýchat, že se Kratos vrátí ve čtvrtém dílu, který byl nakonec i oznámen. Nenaváže ale na konec třetí části, ale vrátí se úplně na začátek. Na začátek, kdy byl Kratos ještě člověkem a nerozhádal se s bohy. Vývojáři slibují od začátku nejambicióznější díl v sérii, a to i díky multiplayeru, který tu bude mít premiéru.
Říci, že God of War: Ascension je regulérním čtvrtým dílem, by bylo pochopitelně chybou. O čtvrtý díl zase tak nejde, ale rozhodně půjde o čtvrté velké dobrodružství mířící na domácí konzoli od Sony. Na konec třetího dílu se nenavazuje těžko, toho si byli vědomi i vývojáři, proto se rozhodni vrátit na úplný začátek a zodpovědět ještě nezodpovězené otázky ze života Kratose. Dozvíme se tak spoustu informací i životě hlavního hrdiny v době, kdy ještě nešel tvrdohlavě za svoji pomstou. Už v té době byl ale velkým válečníkem likvidujícím hordy mytologických potvor, takže po této stránce se God of War: Ascension moc lišit od svých předchůdců nebude. Ostatně ani vývojáři od začátku neslibují, kdo ví jak velké změny, protože za předchozí díly vytvořili skvěle fungující systém, který netřeba zásadně překopávat. Fanoušci předchozích dílů tak mohou být v klidu, protože dostanou přesně to, po čem prahnou. Jen nyní v ještě krvavějším podání. Pokud se předchozí díly daly označit za brutální a maximálně krvavé, pro Ascension zatím označení nemáme. Pokud tedy nesnesete moc pohled na vnitřnosti a krev, případně pracujete pro některou z našich televizí, dále nečtěte, protože tohle není hra pro vás. Snadno by to s vámi mohlo seknout. Hlavní příběhová kampaň jede podle zaběhlé šablony, která ukrývá nejen nádherné lokace po celém Řecku, ale i epické bitvy a souboje s obřími bossy. Těch vývojáři připravili hned několik, předveden byl třeba souboj s obrovským Krakenem, který ochutná Kratosovy čepele. Ostatně i mytologická fauna se od minula rozrostla, většinou tu budou protivníky tvořit noví neřádi, o velkém slonovi se netřeba zmiňovat. K likvidaci potvor slouží více méně stejný systém, jako v minulých dílech, nyní lehce optimalizovaný a samozřejmě i doplněný o nová efektivní komba, aby se na souboje ještě lépe dívalo, a také aby si je bylo možné maximálně užívat. God of War série staví i na řešení všelijakých prostorových hádanek, ty budou pochopitelně i v Ascension. Kratos se během putování naučí i několik nových kousků, aby je snadněji zvládal. Třeba moci trochu posunout čas a zastavit ho, aby třeba zpět vrátil zničení plošinky, a po nich mohl vyskákat na vysokou římsu. Těchto drobných inovací tu bude celá řada, takže ano, Ascension vypadá na první pohled stejně, jako předchozí díly, ale hraje se díky všem novinkám příjemněji, navíc nemáte pocit, že vývojáři jen vaří z vody. Nejvíce se u Ascension hledí k multiplayerovému režimu, který bude mít v rámci God of War série velkou premiéru. Multiplayerová betaverze byla samozřejmě značně omezená, co se týče herních režimů a dalších možností, ale i tak si jde udělat celkem dobrý obrázek o tom, jak se bude tato část hrát. Na začátku se ocitnete na vrcholu Olympu, kde si je nutné vybrat, jakému bohu se upíšete. Můžete zkusit samotného Dia, ale také Árese, Poseidona nebo Hádese. Podle toho, jakého boha si vyberete, se vám budou lišit bojové atributy i zbraně, třeba Ares vám poskytne obrovský meč a ohnivé schopnosti, zatímco Zeus velké kladivo a blesky. Bojový systém se od singleplayeru liší jen v drobnostech, přesto oceňuji, že po vybrání boha se otevře srozumitelný tutoriál, který všechna základní i složitější komba naučí. Celý systém je velmi intuitivní, takže prakticky naučená komba budete zvládat během hraní naprosto automaticky po prvním vyzkoušení. I třeba novinku v podobě brutálních zakončení, která je zde přebrána z Mortal Kombat série. Když už protivník skoro nedýchá, můžete ho uchopit, a třeba velkým mečem rozpůlit brutálním způsobem na půl, případně mu rozpárat břicho, aby z něj vylezly vnitřnosti. Ani v multiplayeru Ascension na brutalitě rozhodně neubral. Pojďme ale už do hry. Betaverze nabízela k vyzkoušení hned dva režimy. Prvním byl Favor of the Gods, tedy klasický free-for-all režim, v němž vždy bojujete proti ostatním bojovníkům. V jednom okamžiku se v tomto režimu mohou sejít čtyři hráči. Režim rozhodně zábavný a k vyzkoušení naučených komb postačí dobře, větší hloubku mu ale připsat nejde. Navíc level, v němž se odehrávala bitva (level z God of War 3, ve kterém se Kratos střetl s Herkulem), byl na jakékoliv taktické prvky značně omezen. Každopádně v tomto režimu jde jen o to, abyste během 10 minut nahráli 8000 bodů, a je jedno, jestli to bude jenom zabitími protivníků, případně některými dalšími úkony, jako sebráním speciální zbraně nebo spuštění pasti. Daleko zajímavější je druhý režim Team Favor of the Gods, ve kterém se utkávají dva týmy po čtyřech hráčích. Opět jde o nahrání 8000 bodů v limitu 10 minut, přičemž na mapě jsou i tři speciální body, které musíte s týmem zabírat. Celý boj navíc ztěžuje i obrovský kyklop, který vás dokáže zneškodnit na jednu ránu. Právě i okolo kyklopa se celý boj točí, protože po nějakém čase spadne z nebe mocné kopí, kterým je možné ho zabít, pokud jste viděli některé gameplay video, víte, že obzvláště brutálním způsobem. Režim Team Favor of the Gods je především jedna velká řežba plná krve, nutno dodat, že i docela zábavná, navíc sázející i na určitou týmovou taktiku. Pokud se vrhnete na nepřítele sami, snadno se může stát, že k němu naskočí kolega, no a v takové šarvátce moc šancí nemáte. Nahráno mám několik hodin, díky čemuž jsem si odemkl za levelování i novou výzbroj, zbraně a další bonusy, které je možné během hraní využívat. Nová výzbroj se neodemyká jen za nový level, ale také za nejrůznější úkony v boji, stejně tak je to u zbraní. Abyste si odemkli lepší meč, musíte třeba zabít několikrát brutálním kombem. Zajímavostí je, že s vámi levelují i zbraně a výzbroj podle toho, jak je často používáte. Pak tu jsou ještě dvě položky, ve kterých můžete nakupovat za nastřádané body. Relikvie vám poskytují bonus k vašim schopnostem, zatímco ve schopnostech si odemykáte nová komba a kouzla. Abych ale jenom nechválil, multiplayer má stále několik mušek, které je třeba do plné verze nějak odstranit. Třeba tu chybí jakákoliv filtrace protivníků, takže jsem se kolikrát připojil do hry, kde prakticky nebylo možné soupeře porazit, protože měl lepší brnění a zbraně. Rovněž bych ocenil, pokud by nešly krást zabití, protože takto si načnete protivníka, přiběhne někdo jiný a jednou ranou ho sejme, takže tímto přicházíte o drahocenný kill. Také bude zajímavé sledovat, jestli vývojáři nabídnou i větší arény pro boj, Herkulovská aréna je opravdu mála, a také jaké další herní režimy přinesou. Ano, multiplayer u God of War: Ascension se hraje dobře, ale do dokonalosti má pořád docela daleko. God of War série vždy patřila k prezentaci možností konzolí od Sony, Ascension v tomto není výjimkou. Vizuální stránka doznala od třetího dílu několika příjemných změn, také jsem si všiml spoustu doposud neviděných efektů. Ačkoliv se jednalo jen o betaverzi se spoustou nedodělků, o vizuální stránce nepochybuji. Ascension bude jednoznačně patřit mezi nejhezčí hry na třetím Playstationu. Betaverze obsahovala i několik nových skladeb, převážně v multiplayerové části, které skvěle zapadají do univerza, a doplňují tak staré klasiky, které samozřejmě rovněž nechybí. Jen počkejte, až zapnete multiplayer a začne hrát upravená úvodní skladba. Opět je to tu, husí kůže po celém těle. Singleplayerová část God of War: Ascension je sázkou na jistotu a vývojáři v ní plně zúročují roky zkušeností z předchozích dílů. To multiplayerová část byla doposud velkou neznámou, protože ačkoliv z prezentací vypadala rozhodně lákavě, jen těžko se dělal o ní obrázek. Po zahrání je ale třeba říci, že nyní z ní už strach nemám, protože z toho co jsem viděl, se jedná o zábavnou řežbu, kterou si fanoušci rozhodně zamilují, i když pořád není úplně bezchybná, jak bych čekal. Říká se, že ty nejlepší hry vycházejí až na konci životního cyklu konzole. God of War: Ascension ukazuje, že na tom něco bude.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (21)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Vinnie
Vinnie #Hraju hry

God of War je jediná hra na kterou bych si utvořil předobjednávku na jakýkoliv díl co v budoucnu výjde a ani bych o něm nemusel nic vědět. GoW nikdy nebude zklamáním [s14]

PLAYSTATION.123
PLAYSTATION.123 #mr_spajdy

Nejlepší hra!

EMILE
EMILE #MGS5:TPP

Prostě jasná koupě[s12][s7]

stillalive
👍2

Při každém God of War jsem měl husí kůži prakticky od začátku do konce. Nevěřím, že bych tentokrát nebyl v úžasu. Těším se na den vydání!

mirandawson

jasná volba jedna z nej her na ps3,mulťák je jenom plus navíc,já chci hlavně singl a PLATINU [s14]

scaryjirka

Jedna z nejlepsich her na PS!!!Tesim se na ni [s14]

Predator

Aha Seth123...

Seth123

PredatorKRcz PS+ to budou mít až v půlce ledná, stačilo se přihlásit do close bety :) a kódy se rozesílali pro evropu v pátek, jinak je to řežba jak sviňa, potoky krve, pasti, pečené maso, rozdrcené maso no prostě vše na co má každý chuť.

Jen bych tě opravil kachlo po vybraní zeuse máš na výběr jak meč tak kladivo :) aspoň v pátek to ještě šlo :D

razi
razi #Ps4

Singl bude paráda jako vždy, ale mp se dlouho hrát nebude. Jestli to bude mít pass tak to snad ani nezapnu

Predator

Když máte PS+ tak si to můžete stahnout i bez kódu?

Abakan
👍1

Tak na tuhle pecku se nemohu dočkat. Jako vždy se je na co těšit. [s12]

POciSEM
POciSEM #DooM 3
👍2

Pak z nas nemaj vyrustat psychoticky vrahouni,kdyz delaj takovy brutality XD Demo sem nehral ale neporidit si dalsi pribeh tohodle rubace by byl hrich

mevi
👍3

Ninja Gaiden mě vůbec nebaví :-D Já vůbec sekačky nemám rád. Jediný co uznávám a považuju za super je God of War, poslední Castlevanie a hry od Ninja Theory. Ostatní jsou sekací nudy pro mě.

isildur heir
👎2

2mevi gratuluji popsal si 8 let stareho ninja gaidena [s6]

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍4

Inottam: Nebude

Inottam
👎4
👍1

Mě jenom štve že kvůli multiplayeru bude příběhová kampaň krátká oproti 3 a 2 dílu.[s13]

mevi
👍2

Pan T: no mě právě taky baví víc tunel, jsem Uncharted typ, nemám rád Far Cry 3 a podobně. Ovšem nějaké rozsáhlejší území, kterým tě povedou za ručičku, to bych si nechal líbit.

Pan T
Pan T #Drifter
👍5

mevi: No já myslím, že minimálně jeden díl na PS4 v budoucnu uvidíme. Jinak bych byl raději kdyby to byl zase jen "tunel", protože hry z otevřeného světa mě moc nebaví. Lineární hra si udržuje příběhovou dynamiku, a nemá čas a "hluchá" místa aby začala nudit. Putovat křížem krážem po mapě, a plnit úkoly, mě dokáže dokonale otrávit. Ale tak každého to baví jinak. Ale stejně, čerstvě vykuchané střeva ve Full HD/ 4K? [s16]

mevi
👍3
👎3

Já doufám, že jádro Santa Monica pracuje na ps4 hře. Spekuluje se o otevřeném světě, autech a zbraních. Jestli ale God of War 4, tak se to musí někam posunout.

Představte si Kratose v otevřeném prostředí, nějaké RPG prvky a gameplay obohacen i o jiné prvky, než jen rubání. To by byla killer system hra :)

Pan T
Pan T #Drifter
👍2

Multiplayerová betaverze mě přesvědčila o tom, že minimálně pár hodin v MP strávím. Hlavně jsem zvědav na větší mapy, protože v té malé arénce to byla moc velká, a nepřehledná tlačenice. Potěšila mě ale interaktivnost mapy, a možnosti upgradu zbraní. Ještě by ale nebylo na škodu možnost vybrat si typ postavy ( svalová zdatnost, barva kůže, vlasový porost, obočí[s6], atd. jen pro větší pestrost. ) Nejvíc se ale samosebou těším na příběh. Pokud tvůrci tvrdí že půjde o nejambicióznější díl v sérii, tak nás čeká asi hodně velká podívaná, když už třetí díl nasadil výrazu EPIC korunu na hlavu. [s14]

Styxx
Styxx #LikeABoss!
👎1

S tím killstealem to je pěkná kravina. Jak by to jako mělo bejt zařízený v takový řežbě? To rozhodně nevidím, jako chybu hry.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články