Konzolista.cz

Vývojáři třetích stran mohou mít problém s hardwarem konzole PlayStation 5

novinkačtvrtek 13. srpna 2020Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývojáři třetích stran mohou mít problém s hardwarem konzole PlayStation 5
Studia vytvářející multiplatformní hry neměla během současné generace moc velké problémy s porty her pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Mohla za to hlavně dobře známá PC architektura. To se trochu změní v následující generaci, protože zatímco Microsoft s konzolí Xbox Series X zvolil tradiční přístup k hardwaru, Sony využívá proměnnou frekvenci u GPU a CPU, s čímž by mohli mít vývojáři na začátku problém. Alespoň to nyní řekl redaktor magazínů VentureBeat a GamesBeat, Jeff Grubb, v rozhovoru po Podcast Radio Arcade.

 „Technologie, kterou Sony využívá u konzole PlayStation 5 se jmenuje AMD SmartShift, a spousta lidí předpokládá, že výkonem je konzole někde u Xbox Series X. Může to tak být, nevím jistě, nejsem vývojář, ale myslím si, že vývojáře musí AMD SmartShift znepokojovat. Jde o to, že přesouváte sílu mezi CPU a GPU, o což se v minulosti nemuseli vývojáři starat. To by mohlo být hlavně během launche konzole problematické," říká s tím, že časem si s tímto vývojáři určitě poradí, případně jim Sony vysvětlí, jak s touto technologií pracovat. Na druhou stranu upozorňuje, že první multiplatformové hry jako Madden, NBA 2K nebo Call of Duty nemusí přinést takový skok ve výkonu i vizuálním zpracování, jak mnozí očekávají.  

YouTube video: YouTube video player

Insider Dusk Golem, který se specializuje hlavně na Capcom a leaky ohledně série Resident Evil, nedávno zmínil, že před několika měsíci akční hra Resident Evil Village neběžela na konzoli PlayStation 5 v rozlišení 4K a 60fps, jako tomu bylo na konzoli Xbox Series X. Na twitteru ale tento svůj komentář upravil, protože nebyl správně pochopen. Šlo totiž o informaci z vývoje, navíc několik měsíců starou, přičemž nepochybuje, že až hra půjde do prodeje, nebude mít žádné problémy. Zároveň ale dodal, že by se lidé měli připravit na možnost, že PlayStation 5 bude tentokrát tou dražší konzolí, zatímco Xbox Series X tou nejlevnější a zároveň i nejvýkonnější, na níž hry od třetích stran poběží lépe. PlayStation 5 by si pak mohl pomoci k rozlišení 4K skrze checkerboarding a další technologie.

Na to, kolik konzole nakonec budou stát a jak na nich hry poběží, si musíme v současnosti počkat. Odpověď dostaneme koncem letošního roku, kdy budou dostupné na pultech obchodů. 

Zdroj: wccftech.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (120)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
gauntl3t
gauntl3t #Radio_Speranza

Tak nakoniec ten RE8 pojde hladko a bez problemov aj na PS4 PRO, v predoslom "uniku" bola hra na old gen konzolach kvoli problemom zrusena

Flourens.Delannoy
👍5
👎1

Jeden z těch posledních případů, ve kterých Sony demonstruje grafické možnosti dosluhující konzole je opět TLOU. Grafika, mimika obličeje, animace a až filmový zážitek ukazuje čeho je možné dosáhnout na takovém hardware. Jejich nejnovější konzole bude mnohem výkonnější. A pokud já a ostatní dostaneme to co Sony servírovala tuto generaci, tak budou všichni spokojeni. Nejenom že hry budou “běžet” a vypadat lépe, ale vývojáři si budou moci dovolit to co na současné generaci nebylo možné. Otevřou se jim nové možnosti, jak vytvářet úžasné herní světy a prohloubit herní zážitek, tak aby i po dohrání jste si v duchu mohli říct “wow” Mě to určitě stačí a věřím že takových hráčů jako já bude víc. Ono ani nejde tak o ten hrubý výkon. Nebudu se hádat, když uvážím, že Microsoft se svoji konzolí multiplatformní hry může zvládat lépe. Jenže je to o té optimalizaci a o dovednostech vývojářů, kteří takové hry vytvářejí. Vždy to bude o kompromisech. Sony se svými exkluzivními tituly dokáže divy a když se podíváte do jejich výkladní skříně, tak zjistíte že jejich exkluzivity využívají hardware konzole na maximum. Proto ty hry také tak vypadají. On to dokáže i Xbox když chce. A bude to vždy jen o hrách a herních vývojářích a ne o tom, která konzole je lepší.

gauntl3t
gauntl3t #Radio_Speranza
👍1

Multi hry idú aj dnes stále lepšie na 1X než na PRO, ale zrovna 1X sa nejak prestal vyrábať Myslím že PS5 žiadna "tvrdá realita" voči pár flip flops nečaká.

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony

verim tomu ze budu mat s ps5 problemy a rozhodne nie male.a verim aj tomu ze nakoniec sa to nejak utrasie.proste na pc a xboxe pojdu hry tretich stran lepsie ako na ps5.sony sa rozhodla naozaj pre riskantny krok stym hardwerom.uz sa o to pokusala s ps3 a vieme vsetci co to sebou prinieslo.inovacia takehoto rozmeru je v tomto sektore priemyslu naozaj riskantny podnik.mozno sa to nakoniec podari a sony pretlacii svoj sposob do takej mieri ze si ho osvoja aj ine platformi.tak ako trebars ked vyslo nintendo 64 s vyhladzovanim a zrazu kockate hry prestali existovat na vsetkych platformach.hry robene na ps5 ako exluzivky ktore ostanu len na ps5 to budu mat vpodstate vpohode ale hry od tretich stran tak tam to bude aspon zo zaciatku drsna realita.budu musiet robit vsetko minimalne dvojmo aby to bolo dokonale ale skor si myslim ze budu kaslat na celu architekturu a ps5 inovacie a urobia to po staru na hruby vykon co bude podstatne jednoduchsie.okliestia co pojde aby to ps5 utiahla a bude vymalovane.alebo si snad myslite ze odrazu vsetci vyrobcovia budu robit len pre sony playstation a ostatne platformy odignoruju?neuveritelne komenty tu boli ako trebars bola by supa keby sony malo exluzivku na gta6 alebo ine multiplatform hry.noveho dooma by ste nechceli len na ps5?teraz je clanok o rezident evilovy 7.ze dosiahol historicku hranicu vpodstate 8 milionov predanych kusov.predstavte si ze by to bola hra iba na ps4.mate pocit ze to studio by to rado ozelelo moznost zarobit niekolkonasobn viac?ta hra vysla na PC,xbox one,ps4 a dokonca aj na switch.skuste sa niekde dopatrat kolko stoho sa predalo na ps4 a kolko na ostatne platformy.myslite ze by boli spokojny keby to bolo len na ps4?

Radegast
Radegast #Rado86
👍1
👎1

než tu něco hodite tak si prvně ověřte chlpay z konzolista.cz pravdu :) Jeff Grubb prej je možne že dostal zaplaceno za to aby pošpinil ps :) dostal docela sadu od hraču ptali se ho od kud ma ty informace a jestli ma nejaky dukaz a nedokazal odpovedět..pokud nemaž v hlavě nasrane trošku se zajimaš o hardware tak ti je jasne že psko v klidu rozjede 4k v 60 neli 120hz momtalní hry a ty co maji vyjit na xbox one x :)

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍4
FP-K1nG
FP-K1nG #SeriesX!!!
👎7

No je čas pořídit Series X . Toto mě nahlodalo, smartshift je smrt PS5.

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙

@Guru44: Však právě

gauntl3t
gauntl3t #Radio_Speranza
👍5

Je až absurdné ako ďaleko sa dnes v médiách dokáže dostať takato ničím nepodložena, neoverena blbosť bez najmenšieho dokazu a bez relevantných zdrojov. Len tak si v minúte niečo vymyslel, tweetol a obletelo to celý svet. A keď čítam jak sa z toho na neogafe a resetera (ale aj tu) úprimne tešilo to stádo jednoduchších fanatikov...

Pripijam na vašu naivitu

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍5
👎1

Kdyz se divam na Uncharted 4 z roku 2016 na 1.8teraflop stroji a vypada lepe nez nextgen Halo 12teraflop....😀 Tak jako si rikam,videl Philik jak vypada poradna grafika ?

Herr Flick
Herr Flick #Kryptoboss
👍2

Se musím smát, že vlastně ještě nic na nové konzole nevyšlo a už se někdo směje, že neudrží ani 4k 60 fps :D

CZ-Honza-
👎7

Se musim smat, konzole jeste ani nevysly a uz to neudrzi ani 60fps a 4k 😁 a to u her, ktery mi moc nextgen neprijdou 😉 a ty smesny dohady jestli poznam rozdil mezi 4k a qhd jasne ze poznam, ale to uz se resilo u pro vs scorpio... U novych konzoli bych cekal trochu jinou debatu. 4k a 60fps udrzi u par her i scorpio (forza, wolf2 atd) ... No chtel jsem updatovat spis starou ps4 pac ta uz to vazne portebuje, ale asi si to rozmyslim ... Maj to dobre vymysleny kuci sikmovoky, ted prodaj par desitek milionu slabejch konzoli a pak vytahnou ps5 pro 😜 na to jim nenaletim

mazar
mazar #PS remasterrace
👍4

Chudák Exik, ten se k té "zaručené" zprávě začal upínat.

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍3

Vývojáři Quantum Error se jen smějí link

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing

@Kawex: Každý "divák "ktorý si chce naplno užiť obraz danej TV :-) Pri 75" je 3m už "hrana", za ktorú by som nesiel za žiadnu cenu, ani pri fhd a vonkoncom už nie pri 4k :-)

Bjorn
Bjorn #🥩

@Hooke: vůbec netuším jak to bude řešený na XSX, ale separátní čip nebo něco jako tensor jádra co má geforce asi nebude, tím by se už MS pochlubil

Hooke

@Bjorn: To vypadá zajímavě, jenom netuším na čem to poběží - z toho co jsem si rychle přečetl MS upravil RDNA2 shadery, aby podporovali 4-bit/8-bit integer operace a potom celkový AI výkon vypadá velmi slušně - akorát netuším jak moc to potom ovlivní celkovou výkonnost GPU, protože z toho co píšou mi přijde, že to využívá standardní Compute Units... Nemáš někde nějaký článek, kde by přímo bylo řečeno, že to je separatní HW komponenta postavená na upravených RDNA2 shaderech? Něco ve stylu PS5 Tempest Engine?

Hráč123
Hráč123 #GameCave

DLSS 2.0 je jako spica az skoro ted zacinam litovat ze nove konzole budou reseny amdckem...

Bjorn
Bjorn #🥩
👍1

@Hooke: XSX bude mít DirectML, takže tam bude upscaling pomocí strojového učení jako je DLSS. Ale asi ne na takové úrovni no.

Hooke
👍1
👎1

@Kawex: Myšlenka je, že i když se budeš koukat na velkou TV (75") velmi zblízka (2-3m), tak ten rozdíl v kvalitě obrazu bude při hraní prakticky neviditelný :-D (i při porovnání 2 TV vedle sebe). Pokud od TV budeš dále (u mě doma např. okolo 4m), tak je to ještě více "neviditelnější"

miREC666
miREC666 #PC2, PS6

Skúsili napojiť externé ssd? Počul som, že to navyšuej výkon, len neviem si spomenúť kde... :D

Kawex

Proboha kdo by koukal na 75" tv ze 2 až 3 metrů?!

Hooke

@Robitus: Však těch 10m byl jenom příklad, aby bylo zřejmé, že se musíme bavit o vzdálenosti od TV též ;-). Ze 2m FHD a 4K rozhodně na 55" poznáš, s tím souhlasím (i když i toto by někdo popíral :-D). Však se normálně bavíme, o žádný hate rozhodně nejde ani z mé strany.

To, kde se Radeon Image Sharpening (RIS) počítá je vesměs jedno, důležité je jaký má RIS dopad na výkon GPU a z testů vychází impact okolo 1%-2%, čili něco zanedbatelného.

DLSS 2.0 je lepší (kdo ví ale jaký bude následovník RIS), bohužel to nebude mít ani jedna next-gen konzole... Navíc tensor jádra jsou stále z křemíku, čili zabírají prostor, který mohl být využitý na další CUDA jádra a asi souhlasíš s tím, že CUDA jádra jsou pro hry důležitější než tensor jádra (když pominu raytracing).

Můj názor je, že rozdíl mezi native 4k a 1800p s RIS bude při hraní skoro neviditelný (i z těch 2-3m na 75" TV). Čili si myslím, že u 3rd party her bude mít XSX native 4k60fps a na PS5 to poběží na o něco menším rozlišení (i když netušíme kolik ROP jednotek bude mít PS5, takže kdo ví jak toto celé ještě dopadne) a díky upscalingu s RIS též ve 4k60fps ve velice porovnatelné kvalitě s XSX. Samořejmě i native 4k může být s RIS, akorát ten impact už je o něco menší. Paradoxně na něčem takovém může nejvíce profitovat "XSS"...

Kawex

Hraju takhle uz roky a 4k fakt nepotřebuju, navíc pro grafický procesor je to o třetinu menší zátěž cca. Raději stabilní výkon/fps v qhd než 4k s 30fps a orezazanou grafiku.

Proto preferuji pc hraní, nastavi si člověk co chce 😉

Kawex

@Robitus: sory myslel jsem qhd 2560x1440

Maci
Maci #SW

Ať je to pravda nebo ne, o čemž silně pochybuji, budou se holt vývojáři muset víc snažit. Tyhle obhajující kecy ještě před launchem jsou trapný.

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D
👍2

@Hooke: z 10 metrů:-D si děláš prdel ne? Kdo se dívá na TV z 10 metrů:-D Ale v pohodě, to opravdu nepoznáš, kdežto ze dvou metrů rozhodně FHD a 4K rozhodně poznáš.

Radeon Image Sharpening, je obdobná technologie, možná je i na lepší úrovni než první verze DLSS ale má jedno obrovské mínus. Počítájí ho samotné jádra v GPU.

Nové řešení (DLSS 2.0) od nVidie, je prostě lepší v tom, že ho počítají externí tensor jádra, díky kterým je prostě celkový výkon a obraz, daleko lepší než když hra běží v nativním 4k a nebo za pomocí RIS.

Toto není žádný hejt ale prosté fakta:-)

Hooke

@Robitus: Za prvé nikde nezmiňuješ vzdálenost od TV, jenom úhlopříčku. Jako příklad věřím tomu, že z 10m nepoznáš rozdíl mezi native 4k a checkerboarded 4k. A za druhé počítám, že jak XSX, tak i PS5 budou mít Radeon Image Sharpening (obdoba DLSS od nVidia), případně možná ještě něco pokročilejšího vzniklé z RDNA 2.0...

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D
👍1

@Kawex: tak to by sis měl zajít asi pro brýle. Jelikož už na 55" to je viditelné a co teprve na 65" a výše. Je třeba si uvědomit, že hry používají různé vyhlazování obrazu, které můžou celou hru celkem dost rozmazat. Zvedání rozložení, tyto neduhy eliminuje a tím dostáváme křišťálově čistý obraz.Takže ano, vidět to rozhodně je. Jen pro info 2k je 2048x1080, takže se bavíme lehce vylepšeném FHD rozlišení, je vidět i na 24" monitoru.

Kawex

2k a 60 fps, od 4k nerozpoznatelny.. kdyz teda nesedí člověk metr pred 55" Stejne to tak dopadne

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články