Vývojáři třetích stran mohou mít problém s hardwarem konzole PlayStation 5

novinka  120
Martin Šmíd, 13. 8. 2020 19:01
Studia vytvářející multiplatformní hry neměla během současné generace moc velké problémy s porty her pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Mohla za to hlavně dobře známá PC architektura. To se trochu změní v následující generaci, protože zatímco Microsoft s konzolí Xbox Series X zvolil tradiční přístup k hardwaru, Sony využívá proměnnou frekvenci u GPU a CPU, s čímž by mohli mít vývojáři na začátku problém. Alespoň to nyní řekl redaktor magazínů VentureBeat a GamesBeat, Jeff Grubb, v rozhovoru po Podcast Radio Arcade.

 „Technologie, kterou Sony využívá u konzole PlayStation 5 se jmenuje AMD SmartShift, a spousta lidí předpokládá, že výkonem je konzole někde u Xbox Series X. Může to tak být, nevím jistě, nejsem vývojář, ale myslím si, že vývojáře musí AMD SmartShift znepokojovat. Jde o to, že přesouváte sílu mezi CPU a GPU, o což se v minulosti nemuseli vývojáři starat. To by mohlo být hlavně během launche konzole problematické," říká s tím, že časem si s tímto vývojáři určitě poradí, případně jim Sony vysvětlí, jak s touto technologií pracovat. Na druhou stranu upozorňuje, že první multiplatformové hry jako Madden, NBA 2K nebo Call of Duty nemusí přinést takový skok ve výkonu i vizuálním zpracování, jak mnozí očekávají.  

Insider Dusk Golem, který se specializuje hlavně na Capcom a leaky ohledně série Resident Evil, nedávno zmínil, že před několika měsíci akční hra Resident Evil Village neběžela na konzoli PlayStation 5 v rozlišení 4K a 60fps, jako tomu bylo na konzoli Xbox Series X. Na twitteru ale tento svůj komentář upravil, protože nebyl správně pochopen. Šlo totiž o informaci z vývoje, navíc několik měsíců starou, přičemž nepochybuje, že až hra půjde do prodeje, nebude mít žádné problémy. Zároveň ale dodal, že by se lidé měli připravit na možnost, že PlayStation 5 bude tentokrát tou dražší konzolí, zatímco Xbox Series X tou nejlevnější a zároveň i nejvýkonnější, na níž hry od třetích stran poběží lépe. PlayStation 5 by si pak mohl pomoci k rozlišení 4K skrze checkerboarding a další technologie.

Na to, kolik konzole nakonec budou stát a jak na nich hry poběží, si musíme v současnosti počkat. Odpověď dostaneme koncem letošního roku, kdy budou dostupné na pultech obchodů. 

Zdroj: wccftech.com

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře