Vývojáři se rozpovídali, jak režisér Kurosawa ovlivnil hru Ghost of Tsushima

novinka  22
Martin Šmíd, 9. 7. 2020 11:53
Už jen týden nás dělí od vydání očekávané akční hry Ghost of Tsushima. Režiséři Jason Connell a Nate Fox se nyní rozpovídali v rozhovoru pro Entertainment Weekly, jak moc byli ovlivněni snímky režiséra Akiry Kurosawy. V minulosti přiznali, že z nich hodně čerpají a ostatně po slavném režisérovi pojmenovali i speciální černobílý režim, k němuž se ještě dostaneme. „Je zcela jasné, že nás ovlivnil film Sanjuro. Na jeho konci je souboj dvou samurajů. To napětí, kdy tito dva válečníci stojí proti sobě a čekají na toho druhého, až udělá první pohyb, a pak jeden zemře jedním sekem meče, to jsme se snažili přenést do naší hry,“ říkají. Dále byli během vývoje ovlivněni filmem Sedm Samurajů z roku 1954. „Ten definuje to, co je samuraj. Samurajové mají v tomto filmu důstojnost a srdce, a to jsme se snažili zachytit pro naši hru,“ dodávají. Vývojáři pochopitelně čerpali i z dalších filmů, komiksů a dokonce i her (třeba hrou Karateka z roku 1984, za níž stál Jordan Mechner), ale Kurosawa na ně měl největší vliv. I proto po tomto režisérovi pojmenovali speciální černobílý filmový režim. Nejde přitom jen o klasický černobílý filtr, ale vývojáři si dávali při jeho vytváření velmi záležet, aby skrze něj hra vypadala jako skutečné staré samurajské film. Odpovídat proto má tmavost černé, odstíny a na podporu bylo přidáno i filmové zrno. Dokonce i zvuk v tomto režimu odpovídá dle vývojářů klasickým filmům tím, že se snaží napodobovat staré televize či rádia z padesátých let. Hra Ghost of Tsushima vychází už 17. července pro konzoli PlayStation 4. U nás bude dostupná s českými titulky.

Ukázku z režimu Kurosawa naleznete prezentaci State of Play

Zdroj: ew.com

Ghost of Tsushima

ps4
Sucker Punch, Sucker Punch
Datum vydání hry:
17. 7. 2020
Žánr:
Hack and slash/Beat 'em up, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře