Vývojáři se podělili o své dojmy z konzole PlayStation 5 Pro, a jak na ní budou vylepšeny jejich hry

novinka  62
Martin Šmíd, 25. 9. 2024 11:00
Začátkem listopadu vyjde konzole PlayStation 5 Pro, která oproti základnímu modelu nabídne mnohem větší výkon, což by mělo přinést ještě hezčí hry a stabilnější framerate. Vývojáři z first-party i third-party studií se nyní rozpovídali o konzoli PlayStation 5 Pro na oficiálním PlayStation Blogu a zmínili, jak na ní poběží jejich nové nebo starší hry.

Polyphony Digital - „Zatímco hra Gran Turismo 7 už byla schopna vykreslovat obraz v nativním rozlišení 4K, PlayStation Spectral Super Resolution na platformě PS5 Pro šetří zdroje, což nám umožňuje dosáhnout ještě více detailů a vyšší kvality obrazu než kdykoli předtím. Navíc jsme nyní schopni podporovat ray tracing během závodů, což dříve nebylo možné. Díky tomu se na povrchu vozů zobrazují nejen plné odrazy ostatních vozů, ale také se od vozu odrážejí jeho vlastní části, což výrazně zvyšuje realističnost. Gran Turismo 7 bude navíc experimentálně podporovat výstup 8K/60fps.“

Guerrilla Games - „PlayStation 5 Pro přináší spoustu dalšího výkonu, který nám umožnil skutečně zvýšit grafickou kvalitu a zároveň zachovat stabilní vysokou snímkovou frekvenci, kterou máme všichni tak rádi. Pro hru Horizon Forbidden West to znamená, že si nyní můžete vychutnat vizuální kvalitu, která se vyrovná nebo dokonce překoná režim Quality na běžném systému PlayStation 5, ale nyní při 60 FPS. Je také dobré zdůraznit, že vizuální kvalita není jen o rozlišení, ale o mnohem více věcech. V enginu Decima je mnoho vylepšení, která jsou nyní možná díky výkonu PS5 Pro. Dočkáte se vylepšení stínů, hloubky ostrosti, shaderů kůže a vlasů, mraků, paprsků a mnoha dalších věcí. Je to čistá pastva pro oči. Jsme také velmi rádi, že se s vámi můžeme podělit o to, že hra Horizon Zero Dawn Remastered přichází s nativní podporou PlayStation 5 Pro.“

Naughty Dog – „Jsme hrdí na to, že můžeme nabídnout aktualizace pro PS5 Pro pro The Last of Us Part I a The Last of Us Part II Remastered, které hráčům na PS5 Pro zajistí maximálně zážitek z obou dílů. Každá hra nabídne nový vylepšený režim specifický pro PS5 Pro, který využívá vylepšené zpracování grafiky, vykreslování v rozlišení 1440p a následné zvýšení na 4K prostřednictvím PSSR.“ Je nutné dodat, že hry budou mít na PlayStation 5 Pro i původní režimy Performance a Fidelity.

Avalanche Software - „Díky většímu výkonu jsme mohli zvýšit vizuální kvalitu v obou režimech Performance a Fidelity, aniž by to bylo na úkor hráčského zážitku. Hráči si budou moci vychutnat ostřejší, bohatší grafiku s vyšším rozlišením, a to s využitím technologie PSSR, kterou používáme v obou režimech. Dodatečný výkon GPU nám umožnil přepracovat náš vizuální režim Fidelity a přidat Ray tracing, což umožňuje představit hru v novém světle. Hráči si ve všech prostředích všimnou nových vizuálních odrazů a ray tracingových stínů. Hra Hogwarts Legacy i nadále ukazuje, že kouzla jsou všude.“

Capcom - „Hra Dragon's Dogma 2 bude těžit z výkonu PS5 Pro, technologie PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) a nové technologie ray tracing, což nám umožní zlepšit framerate. Do hry Resident Evil Village jsme přidali podporu pro 120 fps, abychom zajistili co nejlepší zážitek. Díky tomuto výraznému zvýšení výkonu vypadají jedinečné a nezapomenutelné postavy ještě realističtěji, což výrazně zvyšuje faktor děsivosti, a akční scény mají větší říz než kdykoli předtím. Resident Evil 4 pověží ve vyšším frameratu, díky čemuž je akce ještě intenzivnější. Hra bude mít i detailnější prostředí a hezčí vizuální efekty.“

EA – „Těšíme se, až uvidíte, jak hra Dragon Age: The Veilguard využívá možnosti PS5 Pro. V obou režimech hry - Fidelity (30 fps) a Performance (60 fps), dojde k vylepšení, včetně lepšího rozlišení. Kromě toho budou k dispozici různá lepší vizuální nastavení v obou režimech. Tým BioWare je hrdý na to, jak budou hráči plhlceni, až vstoupí do nádherného světa Thedasu, s vylepšenou kvalitou obrazu díky nové technologii PSSR od Sony založené na umělé inteligenci. V režimu Performance jsme zapnuli funkci Raytraced Ambient Occlusion (RTAO), která byla dříve dostupná pouze v režimu Fidelity.“

Konami - „Inovativní technologie PSSR umožňuje ve hře Metal Gear Solid Delta oživit stromy a bujnou vegetaci v ikonickém terénu džungle. Navíc jsme schopni zajistit plynulejší herní zážitek s lepší snímkovou frekvencí v průběhu celé hry.“

Remedy – „Naši vývojáři v Remedy si společně s týmem Sony Interactive velmi užívali vylepšování hry Alan Wake 2 pro konzoli PS5 Pro. Ve hře, jako je Alan Wake 2, kde je zásadní atmosféra a vyprávění příběhu pomocí prostředí, přináší ray tracing do hry jako zcela nový prvek. Dodatečný výkon PS5 Pro jsme také využili k vylepšení vizuálních efektů i režimu Performance s 60 snímky, kde jsme zvýšili rozlišení na 4K.“

Square Enix – „Final Fantasy VII Rebirth můžeme posunout na další úroveň díky výkonu PS5 Pro. Nový režim kombinuje vlastnosti stávajících režimů Performance a Graphics. Konkrétně režim Enhanced běží při 60 snímcích a podporuje PSSR, aby bylo dosaženo stejného rozlišení jako v režimu Graphics."

Ubisoft – „U Assassin's Creed Shadows jsme pilně pracovali, abychom využili výkon a zlepšili zážitek na PS5 Pro. Hra bude mít vylepšenou technologii globálního osvětlení využívající ray-tracing. Díky PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) se zase hráči dočkají ještě lepšího zpracování.“

Zdroj: TZ

Komentáře