Vývojáři se podělili o své dojmy z konzole PlayStation 5 Pro, a jak na ní budou vylepšeny jejich hry

Polyphony Digital - „Zatímco hra Gran Turismo 7 už byla schopna vykreslovat obraz v nativním rozlišení 4K, PlayStation Spectral Super Resolution na platformě PS5 Pro šetří zdroje, což nám umožňuje dosáhnout ještě více detailů a vyšší kvality obrazu než kdykoli předtím. Navíc jsme nyní schopni podporovat ray tracing během závodů, což dříve nebylo možné. Díky tomu se na povrchu vozů zobrazují nejen plné odrazy ostatních vozů, ale také se od vozu odrážejí jeho vlastní části, což výrazně zvyšuje realističnost. Gran Turismo 7 bude navíc experimentálně podporovat výstup 8K/60fps.“
Guerrilla Games - „PlayStation 5 Pro přináší spoustu dalšího výkonu, který nám umožnil skutečně zvýšit grafickou kvalitu a zároveň zachovat stabilní vysokou snímkovou frekvenci, kterou máme všichni tak rádi. Pro hru Horizon Forbidden West to znamená, že si nyní můžete vychutnat vizuální kvalitu, která se vyrovná nebo dokonce překoná režim Quality na běžném systému PlayStation 5, ale nyní při 60 FPS. Je také dobré zdůraznit, že vizuální kvalita není jen o rozlišení, ale o mnohem více věcech. V enginu Decima je mnoho vylepšení, která jsou nyní možná díky výkonu PS5 Pro. Dočkáte se vylepšení stínů, hloubky ostrosti, shaderů kůže a vlasů, mraků, paprsků a mnoha dalších věcí. Je to čistá pastva pro oči. Jsme také velmi rádi, že se s vámi můžeme podělit o to, že hra Horizon Zero Dawn Remastered přichází s nativní podporou PlayStation 5 Pro.“
Naughty Dog – „Jsme hrdí na to, že můžeme nabídnout aktualizace pro PS5 Pro pro The Last of Us Part I a The Last of Us Part II Remastered, které hráčům na PS5 Pro zajistí maximálně zážitek z obou dílů. Každá hra nabídne nový vylepšený režim specifický pro PS5 Pro, který využívá vylepšené zpracování grafiky, vykreslování v rozlišení 1440p a následné zvýšení na 4K prostřednictvím PSSR.“ Je nutné dodat, že hry budou mít na PlayStation 5 Pro i původní režimy Performance a Fidelity.
Avalanche Software - „Díky většímu výkonu jsme mohli zvýšit vizuální kvalitu v obou režimech Performance a Fidelity, aniž by to bylo na úkor hráčského zážitku. Hráči si budou moci vychutnat ostřejší, bohatší grafiku s vyšším rozlišením, a to s využitím technologie PSSR, kterou používáme v obou režimech. Dodatečný výkon GPU nám umožnil přepracovat náš vizuální režim Fidelity a přidat Ray tracing, což umožňuje představit hru v novém světle. Hráči si ve všech prostředích všimnou nových vizuálních odrazů a ray tracingových stínů. Hra Hogwarts Legacy i nadále ukazuje, že kouzla jsou všude.“
Capcom - „Hra Dragon's Dogma 2 bude těžit z výkonu PS5 Pro, technologie PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) a nové technologie ray tracing, což nám umožní zlepšit framerate. Do hry Resident Evil Village jsme přidali podporu pro 120 fps, abychom zajistili co nejlepší zážitek. Díky tomuto výraznému zvýšení výkonu vypadají jedinečné a nezapomenutelné postavy ještě realističtěji, což výrazně zvyšuje faktor děsivosti, a akční scény mají větší říz než kdykoli předtím. Resident Evil 4 pověží ve vyšším frameratu, díky čemuž je akce ještě intenzivnější. Hra bude mít i detailnější prostředí a hezčí vizuální efekty.“
EA – „Těšíme se, až uvidíte, jak hra Dragon Age: The Veilguard využívá možnosti PS5 Pro. V obou režimech hry - Fidelity (30 fps) a Performance (60 fps), dojde k vylepšení, včetně lepšího rozlišení. Kromě toho budou k dispozici různá lepší vizuální nastavení v obou režimech. Tým BioWare je hrdý na to, jak budou hráči plhlceni, až vstoupí do nádherného světa Thedasu, s vylepšenou kvalitou obrazu díky nové technologii PSSR od Sony založené na umělé inteligenci. V režimu Performance jsme zapnuli funkci Raytraced Ambient Occlusion (RTAO), která byla dříve dostupná pouze v režimu Fidelity.“
Konami - „Inovativní technologie PSSR umožňuje ve hře Metal Gear Solid Delta oživit stromy a bujnou vegetaci v ikonickém terénu džungle. Navíc jsme schopni zajistit plynulejší herní zážitek s lepší snímkovou frekvencí v průběhu celé hry.“
Remedy – „Naši vývojáři v Remedy si společně s týmem Sony Interactive velmi užívali vylepšování hry Alan Wake 2 pro konzoli PS5 Pro. Ve hře, jako je Alan Wake 2, kde je zásadní atmosféra a vyprávění příběhu pomocí prostředí, přináší ray tracing do hry jako zcela nový prvek. Dodatečný výkon PS5 Pro jsme také využili k vylepšení vizuálních efektů i režimu Performance s 60 snímky, kde jsme zvýšili rozlišení na 4K.“
Square Enix – „Final Fantasy VII Rebirth můžeme posunout na další úroveň díky výkonu PS5 Pro. Nový režim kombinuje vlastnosti stávajících režimů Performance a Graphics. Konkrétně režim Enhanced běží při 60 snímcích a podporuje PSSR, aby bylo dosaženo stejného rozlišení jako v režimu Graphics."
Ubisoft – „U Assassin's Creed Shadows jsme pilně pracovali, abychom využili výkon a zlepšili zážitek na PS5 Pro. Hra bude mít vylepšenou technologii globálního osvětlení využívající ray-tracing. Díky PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) se zase hráči dočkají ještě lepšího zpracování.“













Komentáře (60)
@Pavel Pj Jurišta: veď na PSko mimo exkluziviek vychádza úplne to samé čo na PC a už aj Xbox knižnica tam expanduje 😄 na akú platformu prosím ťa vychádza viac "poriadnych" hier?
Tiež za mňa ps5 naj platforma na hranie.. mal som Nintendo, Segu, Xbox, PC, no naviac a najradšej som vždy hrával (hrávam)na Playstatione . Ešte s psvr/2 je to boží 😋
@Belros: To že něco zajíma tebe, neznamená, že to zajímá jiné. Já PS5 nemám a ani nepotřebuju a nevím co hrát dříve :D. Takové Nintendo, to je poklad :)
@Pavel Pj Jurišta: Já teda nevím, jestli máme tu samou PS5, ale her jsem na ni hrál už od nákupu požehnaně.
Hoši, PS5 je fail jak prase, žádný pořádný hry na to. PS5 pro je nezbytný krok v rámci konzolového cyklu ale opět, nevidím zde žádné pořádné hry, které by měly podpořit prodej. Za mě teda politika Sony od vydání PS5 politováníhodna.
@Balcar Tomáš: Nemám potřebu to psát dokud tady někdo nezačne psát lži aby si svůj slaboduchý hejtík nějak podložil. Chovám se jako dítě v čem ? Že bezmezně neadoruju konzolove vydavatele kteří poslední roky serou hráčům do huby a už se to ani nesnaží skrývat ? Jestli je tohle podle tebe dětinské že se vůči tomu jakkoliv vymezuju tak ano jsem asi dítě 😉
A nejvic me bavi ze misto protiargumentu k tematu vytahujete veci jako moje odchody z webisku misto aby jste mi tedy vyvratili mou kritiku. Ze by na to nebyl argument a zmuzete se jen na osobni urazky ? Necekane…😊
Jediny kdo se se mnou snazil na tohle tema mluvit tak ze nadhodil neco vecneho byl kupodivu Tab-Arc.
@lagZz: koukám, že ty tvé mentální breakdowny stále pokračují. Už chápu proč si vždycky utekl, chováš se jako dítě. A teď utíkej stavět skříně, ať to tady můžeš ještě párkrát zmínit.
@Trewis: dle DF je zrovna u Rebirth docela dost artefaktů a pohybů obrazů, což je logické, jelikož to upscalují z nějakých 1200p.
Mně to připadá poměrně smutné, Rebirth běží na UE4, nemá žádné grafické vychytávky, má spousty nedokonalosti v rámci stínů, odrazů, pop-in, místo toho aby se to fixlo, tak se jen sníží rozlišení skoro na FH a flákne se tam upscale, k tomu tedy 60FPS a máš enhanced PS5 Pro.
@Kainé: Je to paradox ale tak co som cital tak pokial je ten upscaler vazne kvalitny a nestrati to na kvalite obrazu tak mna to asi nesere. A usetris vykon v tomto pripade na zbytocnom rozliseni (zbytocnom akoze kvoli tomu ze to PSSR dokaze spravit priblizne kvalitny obraz na mensom rozliseni). Verim ze to su take rozdiele co by sa hladali lupou tak ako vedsina ze pokial to nemas vedla seba na rovnakej telke tak tazko spoznas rozdiel ale ziskas plynulejsi zazitok.
Tu je to celkom detailne rozpísané link
F1 24 v 8k dokonca s RT 👀
Ostatné hry tiež slušné rozdiely 👍
Vybraná citácia pre A2 "the old 30fps fidelity mode looks worse than the new performance mode!" (rebirth)
@Belros: tak za mě je paradox, že na Pro ztratíš nativní 4K. Bude tam bude jeden mode a to ten upscalovanej, tak ve finále ná základní PS5 budeš mít lepší obraz, i když jen ve 30FPS. Zvláštní situace.
@Kainé: Určitě tam nějaké nedostatky vždycky budou vidět, když to vychází ze základní verze, která je na PS5 taková jaká je, ale na druhou stranu ten rozdíl vylepšení na PS5pro za to stojí. Teda hlavně pro toho, kdo je skalním fandou FF.
To, že Rebirth nedostane žádný update krom toho PSSR, je pro mě zklamaní, takže asi navždy na konzoli pop-in, mizerné textury, stíny, odrazy, nedočítající textury, stíny. No, takhle jsem ti to rozhodně nepředstavoval.
Příští měsíc vychází “nové Xbox-y” a 2Tb bude stát 599$,možná to Pro není najednou tak drahé…
Beru Procko a dokonce dva i za jednoho morouse 😁💙
@Balcar Tomáš: Ano přesně to jsem já, taky si zapoměl na ten co tu je od roku 2013 a zrušil si účet dvakrat v posledním půlroce 😉
Taky jsem ten co ty PC postavil ctyri behem poslednich dvou generací. A pokud ti prijde samotná skrin za 60k jako low-budget PC tak asi oba zijem v trosku jinem vesmirku 😊
Libi se mi jak kdyz se nejake plejce (pro lobotomy treba ja nebo pato) prestane libit co SONY dela a zacne je kritizovat automaticky se prisere nejakej bezmozek jako treba ty a zacne tu jebat absolutne mimo tema jen aby shodil argument ktery jsem ja jako nespokojeny zakaznik napsal, nehlede na to ze nejsem na webisku jediny komu se posledni absolutne debilni kroky SONY nelibi 🙂
Pročko jede link
@Plejer: objednávky až od 10:00 dopoledne. VŠUDE.
Myslíte, že na Alze to půjde předobjednat hned po půlnoci ?
Edit: sorry teď čtu na Alze, že to spustí v 10:00
@RedTummyBirdie: Mámto uplně stejně. Na velký UHD televizi se otáčet kamerou ve 30 FPS bylo v mnoha hrách doslova trhací peklo. Člověk pak byl odkázán na Performance režim, který byl zase na oplátku více blurry, než by kdo u PS5 čekal. Chápu, že hráči, kteří se rádi krčí u malého monitoru rozdil nevidí, ale u některých her na velké TV, to bylo doslova do očí bijící. Nyní je problém vyřešen a nebude potřeba přepínat režimy a přemýšlet co je menší zlo.
@NIKTO KAZDY: no tím se jen více potvrzuje co jsem napsal. Ps5Pro necílí na mainstream.
Většina lidí rozdíl v grafice nevidí. Mně osobně od začátku ps5 neskutečně vadí, jak je Performance režim neostrý, takže já jsem cílový zákazník. Každý to má jinak
@Belros: v datartu 😆
@RedTummyBirdie: nenafukuj.🤣 14,3 melóna. to ešte boli ludia naivný. teraz ps5 neprekročia ani 10. osobne tipujem 6 možno 8 milionov pri dobrej konštelaci hviezd.
Naopak. Her je zbytecne moc. A nektery lidi sou uz prehrany, tak si nasli zabavu v negativite a prudeni. Nez prozrej, ze zivot je kratky a je potreba si uzivat, tak uz bude pozde.
@Jakub Andreas: No jestli se těšíš na třetího Venoma, tak už se těm tvým kvalitním názorům na hry ani nedivím 😂😂.
Za mě natěšenost velká. 20K za 4K + 60FPS + RT a 2TB SSD a podpora PSVR2??? Kde že si to můžu předobjednat?
Dost se na Pročko těším
@lagZz: kolik se oproti vysokému počtu prodejů ps4 prodalo ps4 pro? Nějakých 20 milionu? To není tolik. A teď bude ps5 pro mnohem dražší. Opravdu nečekají, že prodají mnohonásobně více.
Ostatně jako PS Portal, PS VR. Všechno je to okrajová záležitost a stejně do toho jdou.
Podívej se na mobilní divizi Sony. Dělají Xperie které se neprodávají, ale dělají je furt stejně
@RedTummyBirdie: Takže mi chceš říct že SONY by raději prodala méně konzolek PRO jen “HC” hráčům ? Není náhodu v jejich zájmu prodat co nejvíce konzolek. Ale chápu, já melu hovna 😉
O tom kochači a degustátorovi co zírá na jednu texturu týden nademnou se ani nemá smysl vyjadřovat 😂
Pro všechny, kteří tvrdí, že nejsou hry - neotravujte, nebo se začnete vyjadřovat adekvátně vůči situaci - tz. to že pro vás osobně nejsou dostatečně dobré hry opravdu neznamená, že nejsou hry. Jenom hry, které vyšli od počátku roku 23 až dosud a to vybírám topovky, jako hraju prakticky denně a dohrál jsem z toho čtvrtinu z nich.
Jen zopakuji - skutečný důvod, proč nevidíte nové hry je ten, že každou hru, která se vyvíjí 3-4 roky, přinesete domů v den vydání a za týden jste s ní hotoví. Když hltáš hry jak pes žrádlo, nediv se, že mísa je pořád prázdná. 😉